Kde hledat jemnohmotu

Jemnohmota protéká jako fluidum články a diskuzemi a nikdo z vědců neví, co by to mohlo být, ani atomoví fyzici. Chyba v hledání jemnohmoty je v tom, že musíme nejprve hledat odpověď na otázku KDE je a pak teprve CO to je. Kde se může nacházet tato jemná esence lidské bytosti, kterou fyzici ignorují? Působí na smysly a šíří se všemi směry a ze všech směrů? Nebo je to naopak, jemnohmota se projevuje při mimosmyslovém vnímání, takže smysly a fyzikálními metodami ji vnímat nelze. Z hlediska filosofie nelze vyvrátit něco, co neexistuje. Ale i to, co neexistuje, může existovat na papíře, je to tzv. papírový paradox. Určitý druh papíru se může snadno dostat do styku s jemnohmotou, viz dále.

jemnohmotaInformace o něčem neexistujícím existovat může, třeba v digitální formě. Záznam informace může být na magnetickém principu (gigantická magnetorezistence), na elektricky přepisovatelné paměti (EEPROM a SSD disky, které nemusí mít tvar disku, takové jsou to disky), na optickém principu (např. disky Blue Ray nebo hologramy). Očekává se rozvoj spintroniky, využití grafenu v elektronice, kvantových procesorů a počítačů, neuronových počítačů a sítí, kvantové teleportace. Prostě záznam informací se zhušťuje a zjemňuje. Jemnohmota vědě stále uniká. Lidský mozek má výkon 38 petaflops srovnatelný s nejvýkonnějším superpočítačem a paměť asi 3 500 TB, jako 3 500 disků notebooku, každý s 1 TB. Mozek není stroj, potřebuje si odpočinout a informace promazat. Doporučuji vymazat pojem jemnohmota. Ani tolikrát vědě předhazovaná temná hmota ve vesmíru nesouvisí s jemnohmotou a projevuje se alespoň gravitací. Podle teorie na osel.cz se tajemná temná hmota skládá z obrovských částic asi 10 trilionkrát hmotnějších, než proton.

Poselstvi_Gralu.pdf

Na 1067 stránkách je celkem 392 krát je zmiňována jemnohmota a brzy jsem byl moudřejší- pochopil jsem, že nemá smysl to číst. Třeba stránky 24 a 25 jsou o vzniku jemnohmotného znečištění (duchovního rázu?) při společném koupání 30 osob obojího pohlaví, z nichž 29 je skutečně čistých.

Většina lidí včetně atomových fyziků usedá ráno do jednomístné meditační místnosti, kde dochází ke krátkému smyslovému kontaktu s jemnohmotou, která se však nezkoumá laboratorně z hlediska atomové fyziky.

V lidském těle se nachází více než 10 bilionů, možná až 50 – 75 bilionů buněk a asi 1,5 kg bakterií. V těle je asi 10x víc bakterií než vlastních buněk lidského těla a poměr unikátních genů je 150:1 až 500:1 ve prospěch bakterií než genů z lidského těla. Právě otisk tak obrovského množství genetického kódu poměrně krátkých řetězců DNA bakterií dává jemnohmotě v lidských vnitřnostech unikátní vlastnosti. Viz heslo epigenetika.

Český vědec vietnamsko-slovenského původu Multi Mgr. et Ing. Jozef Hmo-Tajemný, pracovník řežského ústavu (Ústavu jaderné fyziky Řeži u Prahy) a Soudní patologie na Albertově, mi předal v den svého svátku 19. března v pozdních večerních hodinách, když přestal konečně bubnovat mechanický bubeník, pamětník vysedávání autora Švejka v hostinci U Kalicha na Bojišti v Praze 2, své vysvětlení KDE hledat jemnohmotu. Je třeba se oprostit od provozní slepoty laboratorního výzkumu a hledat i smyslové vjemy. Ve výzkumu jemnohmoty je třeba se odrazit ode dna kadibudky. Inspiraci k tomu získal vědec po úlevě ze setkání s brynzou při návštěvě svého strýce na salaši v Tatrách. Kadibudky je třeba prozkoumat v rozvojovém světě a požádat EU o grant na tento výzkum migrace genů z místa původu lidského druhu z Afriky do Evropy a celého světa.

Česká věda má zkušenosti za celá desetiletí, kdy věda a výzkum byly prioritou ve volebních programech a pak se priority vytrácely do stadia jemnohmoty.

Češi jsou národ chalupářů a kutilů, kteří ví, že není na škodu hledat jednoduché řešení (simply clever). Řada lidí pociťuje příliv energie v blízkosti starých hradů na vyvýšených ostrozích řek, kde se magické energetické linie dávné prasíly vydatně křižují tak, že vytvářejí na zemském povrchu síť. Penzionovaný profesor historie Nezamysl Mnata Staříček sebral několik kamenů z hradního příkopu pod okenní římsou hradu Rabí, kde se dalo očekávat, že byly po staletí v kontaktu s jemnohmotou středověkých obyvatel hradu. Vápencové podloží a vápenec jako stavební materiál hradu je ideálním prostředím pro inkluzi jemnohmoty do minerálu, kde se po staletí koncentruje. Profesor Staříček předal vzorky svému synovci Ing. Dolomitovi, který pracuje v Černošicích u Prahy v  ústavu zabývajícím se geochemickými rozbory zemin. S Multi Mgr. et Ing. J. Hmo-Tajemným se znají z horolezeckých výstupů, naposledy spolu zdolali severní stěnu tajemného hradu v Karpatech.

„Z předběžných výsledků aktivační analýzy vzorků lze vyhodnotit mírně zvýšené množství v obsahu prvků dusíku, fosforu a síry, které jsou ve vápencích neobvyklé,“ řekl 1.4.2016 v článku České stopy v hledání jemnohmoty pro server plesk.cz Ing. Dolomit, specialista na vápencové usazeniny. Ing. Dolomit připustil, že stopy jemnohmoty bude možné najít i na skalních stěnách, kde se dělají extrémně strmé a dlouhé výstupy, „při nichž občas krůpne“, řekl doslova.

Zdroje:

[1] bakterie v těle
[2] mikrobiologie lidského těla
 

Pardal

Poslední články autora:


77 komentářů

Přidat komentář
  1. ad. ….pochopil jsem, že nemá smysl to číst….
    :-)))))))))
    Učím se to též. Nečíst ani po sobě. Neboť to, co tryská, smyslu postrádá…

    Z věčnosti přišlo teplo, láska, světlo
    Láska prošla na okamžik branou věčnosti,
    aby se rozloučila,
    přijala slova na rozloučení, odpuštění
    za život který byl realizován v těle odcházejícím,
    slova vedoucí ji k bytostem světla,
    které ji provedou branou věčnosti
    na začátek života v jemnohmotě.

    Rozloučení láskou, teplem, světlem,
    provázené paprskem odpuštění, porozumění,
    usnadňující komunikaci na úrovni nejvyšší,
    na úrovni ducha bytostí žijících tady i tam,
    v eonech různých i tady a teď,
    na úrovni věčnosti, neomezené svobody,
    neomezené lásky, harmonie, klidu a míru,
    moudrosti z věčnosti.
    A tak plamen plameni jde vstříc,….

    no uznejte, nač to číst,či porozumět,….

    1. „na úrovni věčnosti, neomezené svobody, neomezené lásky“
      Zdá se, že je v tomto příspěvku neomezená blbost…

      1. Milej zlatej, psala jsem mimo jiné:
        „….no uznejte, nač to číst,či porozumět….“
        Takže uznávám, zachoval jste se přesně dle mýho návodu. Jste prostě skvělej. Hotovej Ferdyš Pištora, či co.

    2. Matička, pekné a výstižné, ale bohužiaľ nie pre materialistov, ktorí už „všetko vedia“…

      1. Ano, Degone :-)
        Ovšem nebýt materialistů, už dávno jsem „uletěla“.
        I když některá má říkání jsou jaksi „lítací“ :-)

  2. Pardále,

    zaryl si do samotnej podstaty bytia veriaceho prvého levelu, čo Ti nebude odpustené, kým Ti dotknuté indiuvíduá nepustia ,,lymfatickým tunelom“ pod lavým ,,vajcom „, kde pravdepodobne prebýva ONÁ jemnohmota v cirkulačnom nekolobehu bytia.

    Keďže podstata jemnohmoty je nematérialna, teda je vymyslená psychijátrickými osobami dlhodobe neliečenými, budeš to mať ťažké, moc ťažké…

    Dokázať, že niečo ,,vymyslené“ neexistuje a je v rozpore s druhou vetou termodynamickou, nedokázal do dnešných dní ani Ramma Kundechvil, známi to hľadač pokladov , účikov vagínalnych štiav na mikrokozmos a jemnohmoty..

    Ale ako povedal P.E.Sattus, kto klope ,,na správnych dverách“ a hlavne pozná heslo, bude mu otvorené…

    Kto však klope aj na správnych dverách a nepozná heslo, teda oné známe: dva krátke ťuky a jeden dlhý a zase dva krátke, nebude mu otvorené a je pravdepodobné, že nebude ani ,,vcucnutý“….

    Lebo TEN, kto, má otvoriť, zneužíva ,,kukátko“ a vidí, že KTO je klopkajúci…

    Bože môj, Bože môj,to je zase téma, nevhodná práve na Medzinárodný deň vtákov, ktorým podla Biblie nevdýchol Hospodin do rypákov-zobákov ani ten ,,obyčajný“ Dych života…

    Je to záhada, že predsa žijú, ,,súložia“, celé dni len tak bezcielne pozobávajú, čo ,,ulica“ dala, rodia vajcia a niektoré si aj pospevujú, akoby si neuvedomovali, že sú vlastne mimo realitu Stvorenia…

    Kristova noha, kam sa to spolu so Zemeplackou ,,rútime“…..

  3. Pardale,
    problém je vždy v pojmech. Věda začíná tam, kde se začíná měřit. Pokud nebudu mít jednotku Ampér, Volt, Ohm atd., těžko popíši nějaké elektrické jevy. Např. Faraday byl kovář a veškeré své pokusy popisoval pouze slovně bez použití jakéhokoliv vzorečku. Když tyto zápisky dostal do rukou Maxwell, tak z nich vytvořil své slavné Maxwellovy rovnice.
    Pokud vezmete např. nějaký přenos myšlenek pomocí telepatie, kterých mívám běžně tak asi pět za den, proto nemůžu tvrdit, že telepatie neexistuje. A teď otázka za milion: Jaká forma energie způsobí přenos myšlenek? Dosud to přece nikdo nezměřil a nikdo ani nevysvětlil podstatu takovýchto přenosů. A musí to být přece nějaká forma energie! A energie = hmota. A už Vladimír Iljič Lenin říkával, že všechno, co jsme schopni vnímat je projev hmoty. Jemnohmoty? :-))

    1. Milane, telepatie a jasnovidectví pamatují mnoho důkazů a mnoho podvodů. Mozek je přetížen vizuálními vjemy a většinu z nich vzápětí maže a snad ve snech si dělá pořádek z denních zážitků a jen některé přesouvá do trvalých úložišť. V půlce TV programů se vyšetřují násilné činy, což pro podvědomí i dospělého člověka není dobrý trvalý balík informací, které musí pak mazat. Instinkty formálně podobné zvířecím člověk má hlouběji v podvědomí. Třeba otočení se na člověka, který se na nás upřeně dívá z dálky nebo zezadu se stává mnoha lidem, včetně mně. Vysvětlení rozumné nemám.
      Obecně před takovouto laickou statistiku je třeba vložit koeficient, který je dán tím, že neobvyklé zážitky mozek registruje. Kdežto pootočení hlavy, kdy uvidíme zase jen strom si člověk neuloží.
      Některé nejasné vjemy se lze jistě naučit citlivě vnímat a vyhodnocovat. Pes často ví, kdy páníček přijde domů. Divoké kachny jsou u nás řekněme geneticky blízké až stejné. Kachny na lesním rybníku jsou ostražité, udržují odstup a nakonec a uletí nebo odplují; kachny na rybníce, kde je trvale lidé přikrmují si udržují jen nepatrný odstup a to od psů, kachna, která se vylíhne a vidí jako prvního člověka, považuje ho za svoji mámu a chodí za ním jako pejsek.
      http://jpavol.sweb.cz/mimosmyslove_vnimani.htm
      je to jakýsi přehled, ne všechno řádně doložené, třeba uvedené snížení hmotnosti po úmrtí ( jako ztráta duše) je neprokázané.
      Zjednodušeně : jemnohmotu považuji za nesmysl. Když ji definujeme jako fyzikálními metodami nepostižitelnou, tak se nedivme, že nepostižitelná je.
      Přenos myšlenek, telepatie, jasnovidectví. Příkladů věrohodných pro spoustu, ale chybí statisticky obrovský pytel výsledků, kdy se nestalo nic neobvyklého.

      1. „telepatie a jasnovidectví pamatují mnoho důkazů a mnoho podvodů“
        Nejlépe, jak se vypořádat s telepatií je, říct, že neexistuje. Ale já mluvím z osobní zkušenosti. Na někoho pomyslím a on mi vzápětí zavolá. Na něco pomyslím a ten druhý o tom začne mluvit. Když jdu po ulici a spěchám, tak si nedokážu vyhnout s protijdoucím, protože vždycky uhýbáme na stejnou stranu. Musím se zastavit a nechat ho projít, protože jinak bychom se srazili. Stává se mi to velice často. Takže nepotřebuji žádný „statistický obrovský pytel výsledků“.
        Musím se tady vyznat z jedné věci. To, že existuje telepatie, mě přivedlo k tomu, že jsem uvěřil, že existuje Bůh. Nedokázal jsem si totiž logicky vysvětlit, na co je nám telepatie, pokud jsme se vyvinuli z brontosaurů. Na co by nám tato komunikace byla? Proč by to neodumřelo, když to nepoužíváme? Na co máme „vědecky“ nevysvětlitelných nepoužívaných 90% mozku? Proč těch 90% neodumře? Proč to zbytečně živíme? A odtud je jen krůček k tomu, připustit, že pokud jsou propojeni lidé mezi sebou, tak proč by nemohla existovat komunikace i směrem „nahoru“.

        1. Milane,
          90% většinou nevyužívané kapacity mozku neznamená, že je tam něco zbytečně. Naopak vývoj tak složitého mozku, který spotřebuje řekněme 1/7 celkové energie je opodstatněn tím, že dává svému nositeli výhodu, kterou může zhodnotit jako lepší šance na přežití a potomstvo.

          Článek není k popukání ani k důslednému rozboru informací, stejně jiné aprílové články.
          Dnešní aprílové články:
          http://www.osel.cz/8779-prekvapivy-zvrat-v-kauze-viru-zika-vinikem-mohou-byt-zombie-toxoplazmy.html
          http://technet.idnes.cz/eu-chce-regulovat-veskery-humor-dn8-/sw_internet.aspx?c=A110330_161421_sw_internet_pka

          Aprílový článek idnes.cz z roku 2012 jak se propadá hora Říp zmátl i slovenskou televizi
          http://zpravy.idnes.cz/rip-se-propada-0fr-/domaci.aspx?c=A120330_164036_domaci_b

          Přeji hodně zdaru, nevím jak se dá žít s telepatií. S vírou v Boha se žít dá dobře.

          1. Pardale,
            došly argumenty, tak jste to hezky zametl pod koberec. Nemohl byste někde vygůglit, na co je těch 90% mozku? A Vy gůglit umíte dobře, určitě byste našel i něco z výzkumu telepatie.

          2. No dobře, a co ta energie telepatie? Odkud se bere? Viděl jste atom telepatie? Změřil to někdo?

          3. Milane,
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Telepatie
            „Podle Antropologického slovníku se někteří lidé domnívají, že telepat je nadán schopností přijímat elektromagnetické signály, které vznikají v pracujícím lidském mozku. Tyto elektromagnetické vlny jsou velmi slabé, a zanikají několik centimetrů od lidské hlavy a zcela zanikají v elektromagnetickém šumu prostředí. Podle Vojtěcha Mornsteina myšlenkový obsah z nich nebude možno nikdy jednoznačně dešifrovat,[15] protože „vypadají často skoro stejně, když myslíme na způsob dopravy k tetě, či naopak řešíme diferenciální rovnici“.[16]
            Nicméně zatížení částí mozku podle jeho činnosti sledovat lze.
            wiki/Telepatie dále „Čtvrtý stupeň má formu zřetelné halucinace, tzv. telepatická halucinace. Přijímatel vidí přízraky osob a jejich „role“ v událostech jako jsou nehody, úmrtí, zrození života a jiné extrémní dobré i špatné události. Informace nemají symbolickou podobu, ale jeví se jako skutečné s jednoznačným výkladem“
            Tzv. živé sny měl kdekdo. Vzbudil jsem se s leknutím a pamatoval si jasně jakoby videozáběr : silueta letí daleko dopředu, vlasy vlají za hlavou, padá na obličej a pak zvedá hlavu, která pak znovu padne. Varoval jsem tehdy svou malou dceru, aby se nehoupala moc divoce na houpačce. Za tři dny manželka vlétla na kole do díry v asfaltu, když se ohlížela na děti za sebou, přerazila přední vidlici a zlomila si horní čelist. Děti pád popsaly podobně jako jsem 3 dny před tím viděl.
            Matky dětí mají takových předtuch nepočítaně: „nelítej po tom prkně, je po dešti, uklouzneš a padneš“ . Stalo se, máma mě křísila kbelíkem studené vody.

          4. Pardale,
            vaše odpovědi začínají mít úroveň gilgamešovy nohy. Váš článek má název „Kde hledat jemnohmotu“ Tak jsem vám chtěl poradit, že hledáním jemnohmoty byste mohl začít třeba u telepatie. Igor vám to řekl taky hezky.

            Hezký víkend.

          5. Milane, já jemnohmotu nehledám, myslím si že neexistuje. Dělám si z těch, co na ni věří legraci, takže, což snad na apríla lze připustit, když už ne pochopit.

          6. ad – Tzv. živé sny měl kdekdo.

            To je pravda. A právě proto stojí za zamyšlení, jestli opravdu není čas (minulost, přítomnost i budoucnost) ve skutečnosti nějakým způsobem sjednocený (viz eternalismus). Mozek, vyladěný ve spánku na vhodné frekvence pak možná za určitých podmínek vnímá děje v čase i prostoru jako jeden pevný celek.

          7. došly argumenty, tak jste to hezky zametl pod koberec. Nemohl byste někde vygůglit, na co je těch 90% mozku? A Vy gůglit umíte dobře, určitě byste našel i něco z výzkumu telepatie.

            Na Milana, to je stará pověra, že je 90% mozku nevyužito najděte si to! Je dokázané, když se mozek poškodí na kterémkoliv místě má to následky.

          8. Pro Věra z poustevny.K tématu živé sny. Mozek zpracovává obrovské množství informací, především vizuálních, které musí třídit, většinu maže. Kvalitu spánku ovlivňuje moc věcí ( hluk, stres z očekávání zítřejších událostí a nejistot, taky strava). Líp se spí po třech pivech než po třech kafích.
            Léky třeba na roztažení cév v uchu proti toniksu působí noční erotické sny jak z filmu. Málokomu připadá divné, že se mu zdá o sexu, je to pohoda. Ale když se mu zdá o nešťastné události je to poplach nejvyššího řádu a pamatuje si to velmi dlouho, pokud něco tomu blízkého nastalo.

          9. ad – Málokomu připadá divné, že se mu zdá o sexu, je to pohoda. Ale když se mu zdá o nešťastné události je to poplach nejvyššího řádu a pamatuje si to velmi dlouho, pokud něco tomu blízkého nastalo.

            Mám na mysli něco jiného – jednak, že mozek ve spánku, tedy ve stavu nevědomého režimu mysli dokáže produkovat naprosto logické a racionální příběhové schéma a dokonce v něm umí i najít optimální řešení problému, a za druhé – ty vize budoucna umí být velmi konkrétní. Obsahují data, konkrétní jedinečné situace, atd. Nemusí se nutně jednat o nešťastné události.

          10. Pro Věra z poustevny, diskuze ke spánku.
            Mozek zpracovává to, co je do něj přes den ( více dní) uložené, nachází řešení snáze, protože je to řešení virtuální, bez ohledu na fyzické a časové možnosti, případně mužnosti. Hodně snů člověk zaspí, spíše si pamatuje poslední nebo při náhlém probuzení. V bdělém stavu mozek může virtuální noční řešení racionálně zpracovat a velmi často je bere jako nějaké varování, ostražitosti ke světu není nikdy dost.
            Sny se asi zdají i zvířatům, pes, když se zabere, může hrábnout nohama a zakníkne jako slabé štěknutí, asi se mu zdá, že něco loví nebo soupeří s jiným psem. Takže superschopnosti lidského moku mají u zvířat analogie. V paměťových testech na čísla rychle probliknutá na obrazovce šimpanz poráží člověka, člověk vizulní vjemy koriguje a předvyhodnocuje, snad aby se mozek nezahltil a měl rezervy třeba logického myšlení (?)

          11. Pardal napsal 1.4.2016 (22:42)
            Milane, já jemnohmotu nehledám, myslím si že neexistuje. Dělám si z těch, co na ni věří legraci, takže, což snad na apríla lze připustit, když už ne pochopit.

            Toto hovoří za vše. Myslet, neznamená vědět!
            Dlouho si lidé mysleli, že Země je placatá a středobodem vesmíru, tak dlouho nehledali to, co by jejich domněnku vyvrátilo!

            Vy si děláte legraci z těch, kteří na jemnohmotu věří, mně je líto těch, kteří nevědí (nemají Poznání – záměrně s velkým P).

          12. Petře, k jemnohmotě by něco nebylo, nemusí to být ani veselé, třeba Váš názor něčím podepřený.
            Píšete: Myslet neznamená vědět.
            Ani nemyslet neznamená vědět. Ten kdo nemyslí, neví, že neví.
            Myslím, tedy jsem. (logicky pravdivá věta podle Descartese)

          13. To o myslet – nemyslet, to nebylo hlavním předmětem sdělení od Petra.
            A Petrovi – proč líto těch……..? Každý se přinachází v nějaké etapě svého vývoje.
            Ahojky

          14. Pro Petr a anonymní. Je zřejmé, že u Poznání není důležité, co to ani kde to je, to nestálo ani za jedno slovo vysvětlení. Hlavní je to psát s velkým P.

          15. Nechtěl jsem v tématu tohoto článku diskutovat. A vlastní ani nebudu.

            Chodí za mnou kamarád, důchodce, někdy po ránu, někdy v podvečer. Jak se mu to hodí. Uvaříme si čaj nebo kávu, klábosíme a on si pak vyhledá některé své zdroje informací na netu. Sám jej nevlastní. Zdrží se tak hodinku. A někdy i napíše do diskuze. Již je to dost dlouho, co používal nick Aleš, ale pak to nějak zrušil a teď je buď anonym a nebo anonymní. Napíše si, co jak sám cítí. Nedávno jsem až dodatečně zjistil, že odeslal omylem něco pod mým jménem, nevšiml si, že mé jméno „Venda“ tam v odpovědním formuláři zůstalo. Ihned jsem požádal pana Kukliše o smazání a on tak učinil. O nic velkého nešlo a ten, koho se to týkalo si toho možná ani nevšiml.

            Dnes tu se mnou jemně filosofoval nad krátkým příspěvkem Petra pro Pardala a také napsal nějakou poznámku. Když odcházel, tak se se mnou chtěl vsadit, že Pardal zareaguje na to velké písmeno P, že si toho podstatného sdělení od Petra ani nevšimne.

            A já si nyní všiml, že ano. Mobil má, zavolal jsem mu a říkal, že bych sázku prohrál. A vyjádřil jedno přání, nadiktoval mi doslova toto:

            „Autor, může to být současný autor bestsellerů, nebo autor z minulosti, může oproti pravidlům pravopisu použít i uprostřed věty velké písmeno, a to když tím chce zdůraznit nějakou větší myšlenku, podpořit slovo, které ji vyjadřuje. A dodal, že se podivuje, když pan Pardal to zásadní od Petra nepochopil.“

            Tak jsem mu to splnil.

            Václav Žáček

          16. Fajn, Vendo, teď už jen, kde je a co je ta větší myšlenka schovaná pod tím velkým P ( jako poznání). Chápu, že slovo Bůh nebo Jeho Výsost ( pravidla.cz/výsost).

          17. Se mnou ne, pane Pardale. Já jen tlumočil, co by můj kámoš napsal, kdyby mohl přijít. Omlouvám se, ale já do této diskuze nejdu.
            Václav Žáček

          18. Pardále odpovězte si na otázku, proč nestálo za to se zapojovat. Pokud nejste vnitřně mrtvý, Vaše nitro Vám správně odpoví.
            Poznání (s velkým P) se nevnucuje, člověk sám s pokorou k němu musí dozrát.
            A pro anonymního – je mi líto, že sklizeň je malá.

          19. Patře díky, málo sem nahlížíte, jak si vážíte svého času, ale i tak jste asi v 5 řádcích hodně Pozvedl Poznání Pravdy ….

          20. Třeba někdo váhavý pochopí, že pojmy Pravda (tedy ne ta relativní) a její poznání mají v životě klíčové místo.
            Kdo nechce chápat, je to jeho volba.

  4. Pardále, je to úplne jasné, stejně jako s lidskou duší, nedej příroda s duchem. Vědci přece rozkrájeli a prozkoumali lidské tělo milimetr po milimetru a žádnou duši nenašli. Takže je jasné, že nemůže existovat. Nejspíš je ta duše také z „jemnohmoty“. Cha cha cha.
    Igor

    1. Igore, každý si může vybrat.
      vědecký pohled na duši
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Du%C5%A1e

      Astrální pohled na duši se mi jeví jako čistá ptákovina ( dnes je den ptactva).
      http://www.tajemno.estranky.cz/clanky/astralni-svet.html
      nebo pohled na nehmotnou cestovní duši ( takový skoro zdarma Astročedok)
      http://www.astrohled.cz/clanky/zvyky-a-tradice/astralni-cestovani-a-lucidni-sneni-8211-poslete-dusi-na-prochazku-bez-tela/
      píší obraťte se na paní Danielu ( má tam číslo telefonu)

      1. Jemnohmota bude asi nevědecký název. Takový dost neodborný, který třebas fyzika jemně /ne hrubě/ nadzvedává ze židle. Spíše by si měl autor pod tím pojmenováním jemnohmotný, které použil, představit skupenství hmoty. To docela dobře charakterizuje hmotu a evokuje její jemnost, hrubost – něco, co jde zkoumat i smysly, přístroji a tak. A pak již je to skoro jasné. Šutr znal člověk velmi brzo,ještě běhal často po čtyřech. Lovil s ním, pazourkem vraždil, některý kámen i hořel a podílel se na století páry. Pak znal skupenství kapalné – chlemtal vodu, tu kázal, a někteří ale pili víno. Dlouho si zřejmě neuvědomoval, že existuje skupenství plynné. Aníž by to věděl, měl třeba prdíky, ale neznal to pojmenovat. Pevné – kapalné – plynné hmoty. Ta tvrdost stavu se dá smyslem lehce poznat. Zatímco vánek vzduchu pohladí po tváři, dlažební kostka pěkně jebne do hlavy. Plynuly věky, narodil se zdejší autor hledání jemnohmoty. A vědecký svět začal poznávat čtvrté skupenství hmoty. Plazmu. Byla tu asi dříve, možná i před třeba vodou, zřejmě od počátku, ale poznat ji šlo až tehdy, když k tomu nazrál čas, když k tomu došel vztyčený homo s. vývojem. Kdo ví, k čemu ještě dojde, když na amatérských stránkách je takový hledají a schopný člověk, že jo, starající se o jemnohmotu. Plazma je, že prý, nejrozšířenější forma látky, tvoří až 99 % pozorované atomární hmoty vesmíru!!! Hmoty??? A je plazma jemnější než kapalná hmota? Než plynná? Asi jo, když je jí ve vesmíru tolik. Přece není vesmír ze šutru, to bych s moji ženou nic na nebi v letním večeru neviděl. Ani není kapalného stavu, to by se vesmír v 99% utopil. A plazma není ani tím třetím skupenstvím – plynným. Tak kde je, u všech všady, těch 99% této atomární hmoty?? Ta musí být asi dost jemná, sakrblé, že bych napsal plazma je „jemnohmotná“? Když tvoří 99% atomární hmoty, tak v ní musí být něco hmotného, a to, přeneseně řečeno, velmi jemného. Heuréka!!

          1. Ale plazma slunečního větru nebude tak hustá jako plazma Slunce, že jo? To by kosmické rakety nemohly v tak hustém prostředí létat. A nebo ionosféra? A přitom i ta prý je plazmou, jako dalšího skupenství hmoty. Jo jo, plazma existuje ve vesmíru v různých formách. A možná vědci všechno ještě o ní neví. nebo jo?

          2. Anonyme, sluneční vítr je složen převážně z protonů pocházejících ze slunečních erupcí, letí z Zemi asi 3 dny. Sluneční vítr je z protonů, tedy ze stavebních kamenů běžné hmoty. Kosmické záření, gama záblesky atd. jsou hmotné podstaty. Hmota = látky ( složené z atomů nebo částic) nebo hmota je fyzikální pole působící na dálku ( např. garvotační nebo elektromagnetické pole).

      2. Pardále,přečetl jsem si v rychlosti vědecký pohled na duši na wiki. Pochopil jsem, že jelikož duši nelze nijak změřit ani zvážit ani jinak uchopit, používají psychologové spíše pojem vědomí nebo mysl. To je skvělé.Teď by to chtělo vážně přeložit Bibli a další spisy tak, aby bylo jasné, že například na znovunarození či na spásu(v případě křesťanství) nečekají duše ale „mysli“ a „vědomí“.Lidem by se v hlavách víc rozsvítilo. Bylo by dobře rozhodnout jestli spíš mysli nebo spíš vědomí. Jenom si nevím rady z čeho ty mysli a vědomí vlastně jsou utvořeny, když je mozek po smrti. To se jako dá nějak změřit? No z jemnohmoty to určitě nebude, to je blbost. A hlavně, na nějaký spasení by člověk musel nejdřív věřit, jinak nemá smysl se tím zabývat, poněvadž to stejně nejde dokázat.

  5. re:“Pardal 1.4.2016 (22:42)
    Milane, já jemnohmotu nehledám, myslím si že neexistuje. Dělám si z těch, co na ni věří legraci, takže, což snad na apríla lze připustit, když už ne pochopit.“

    Správně. Ale kdo ji hledá, nechť nehledá tam, kde není, kde je jen pověstmi vytvořena. Je lépe zkoumat, než věřit. Ale ani zkoumání současného vědění nemusí podat ucelený obraz toho, co bylo a je, či bude.

    http://severoceskapravda.cz/index.php/historie/716-ne%C5%BE-budete-s-idioty-v%C4%9B%C5%A1et-tibetsk%C3%A9-vlajky

      1. Jako děcko jsem slýchala o některých krutostech, pozapomněla jsem však na to. Později se historie účelově pozměňovala. Např. kdo si troufl v době kultu osobnosti něco říci o Stalinovi a dalších. Nyní si nikdo netroufne říci něco jiného, než je v kurzu o Dalajlámovi, Havlovi a mnoha dalších. I když je možné, že tento Dalajláma již krutost nevyznává? Netuším, neznám jeho činy osobně.
        Ale jak je zvykem, lidé lidi jmenují svatými a já pochybuji o takovém zbožštění člověka člověkem, či lidmi.
        Takto to nefunguje.
        Nu, hezký den přeji.

  6. Igor,píšeš:

    …A hlavně, na nějaký spasení by člověk musel nejdřív věřit, jinak nemá smysl se tím zabývat, poněvadž to stejně nejde dokázat…

    Zamotal si sa do tzv. Gargatalovej slučky, lebo pojem ,,duša“ vymysleli už Protoegypťania, aby rozbehli biznis s mumifikáciami, keď v tzv. ,,zlatej dobe ojebávania“ mumifikovali Protoegypťania aj blchy ktoré na tele zomrelého poskakovali. Nevynechali ani vši lonové, myši, potkanov, mačky, krokodílov a vtákov. Všetko , čo bolo živé umrtvovali a ihneď mumifikovali.

    A výsledok ? Odporné , hnusné, zosušené múmie a ONÁ ,,duša“, ktorá bola centrom záujmu, zostala v perdeli. Oná inkriminovaná ,,duša“ zabudla, ktoré odporné zošuverené telo bolo vlastne jej ,,ulitou“, alebo sa tak zľaklo ,,nového tela“ že zutekalo a blúdi do dnešných dní Univerzom …

    Dokonca ,,vtedajší farári“ na svojich stredovysokých školách začali vyučovať aj Dušológiu a predstav si, vymysleli, že okrem hlavnej Duše ,,KA“ existujú ešte ďalšie 3-4 podduše…

    Sú zložené z ,,dušiónov“, sú to častice vysoko jemnozrnné, niektorí ju pre lepšiu to predstavu prirovnavali až ku krupicovej múke.Tie ostatné druhy podduší sú vraj tiež jemnozrnné , akou je napr. polohrubá múka a tie najkrajšie a najinteligentnejšie ,,duše“ sú zrovnatelné s hladkou múkou, ktorú používame do obyčajných kysnutých koláčov…

    Dušióny sú vlastne také isté iluzionistické častice, akými sú aj TMÓNY, ktoré vytvárajú v priestore TMU. Hlavým propagátorom lovu Tmónov bol Hospodin, keď tieto Tmóny oddeloval od Svetlónov, aby zvýraznil príchod nového dňa, keď vraj na Zemaplacke stváral tie svoje psie kúsky…

    Najväčšiu TMU majú v hlavách práve tí glejovití, ktorí veria v bludy náboženské. Bu-bu-bu..

    TMA je to hlavne vtedy, keď jednoducho povedané, ,,hovno“ vidieť, čiže si si pozabudol ,,nadvihnúť“ rolety na okách..

    K cizelácii duší, čiže k objavu podduší ,sa sekta kresťanská ešte ani nedopracovala, lebo Hospodin-BOH pri oných hókus -pokusoch usnul naveky vekov a jeho ,,analógové laborátium“ zasypal prach a nevedomosť…

  7. Jemnohmota existuje!
    Chápu, pane Pardale, že je to aprílový článek, přesto, dovolím si tvrdit, že jemnohmota existuje.
    Malý exkurz do říše empirie: určitě jste jako malý kluk házel do rybníka kameny, takže víte, co je to takzvaná stojatá vlna, v důsledku povrchové pružnosti vody má tendenci hladina vést vibraci, no a ta vlna, to je polojemnohmota, …když ten samý jev způsobíme elektromagnetickému poli obdržíme rovněž polojemnohmotu, tedy: šum, …když ale tento šum dále modulujeme (zabalíme do něj informaci, tedy slovo, nebo píseň), obdržíme již zmiňovanou jemnohmotu, rozumíte: jemnohmota není elmag. pole, ale INFORMACE tímto polem šířená!!! Je to modulované šplouchnutí vlny v rybníce o břeh (rezonátor) po počátečním žblunknutí kamene doprostřed rybníka! To pro elektromagnetické pole obstarává vysílačka dnes už bohužel na každém větším, či menším kopci. Elektromagnetické šplouchání nás obklopuje ze všech stran a všechny ty plky, které se jím šíří, to je jemnohmota. …Pak samozřejmě existuje ještě kategorie Átman, neboli Duše, která podle vých. duch. autorit nemá energii žádnou, to proto, že je shodná s Brahman – čirým vědomím.

    1. Ještě dovětek: dle výše popsaného principu tedy většina vesmíru je tvořena polojemnohmotou, neboli šumem, …daleko větší záhada je, kde se skrývá informace jak se mají všechny atomy chovat, tedy Jemnohmota ve vesmíru také jako kdyby zdánlivě nebyla přítomná, jemnohmotu jako kdyby vysílal do prostoru jenom člověk, …co když je to ale takto: Stvořitel, Bůh (Slovo – Vý-buch!) na počátku stvoření, ještě před inflačním stádiem vesmíru, v dobách několik sekund po velkém třesku, když byla veškerá budoucí hmota ve formě záření, tak tento stvořitel promantroval toto stvoření údajně až jedním a půl milionem manter (příkazů ke stvoření – vln v rybníce) jemnohmotou, a pak vše nechal nafouknout do dnešních rozměrů, takže to, co nazýváme hmotou už je jenom echo, tedy setrvačnost. Hmotu ve svém pohybu nemusí nikdo řídit, neboť už tak bylo dávno učiněno a hmota vibruje ničím nebrzděna v inkluzi setrvačnosti zvenčí (gravitace) i zevnitř (jaderné síly).

    2. Jendo,
      1) Teorie pro vysvětlení vln na klidné vodě, kam byl vhozen kamen, je složitá. Zjednodušeně řeknu, že zvolená část vody v takové vlně vytváří pohyb po úzké elipse, v podstatě nahoru a dolu. Zkušenost rozhodně ukazuje, že míč se házením kamení za něj ke břehu valně nepřiblíží.
      http://www.in-pocasi.cz/clanky/teorie/vlny-more-oceany-25.7.2015/
      „Částice vody rotují na místě, zatímco tvar vlny se přesouvá ve směru větru..“
      http://geologie.vsb.cz/jelinek/tc-hydrosfera.htm
      „Vlnění mořské vody je vlněním mechanickým, kdy molekuly vody kmitají kolem rovnovážných poloh a předávají si energii (obr. 9-18). Předmět plující na vodní hladině se vlněním pouze rozkmitá (houpe se na vlnách), ale není unášen dále, nýbrž setrvává na místě. Při vlnění tedy nedochází k přenosu hmoty. Vlnění mořské hladiny může být způsobeno působením větru nebo geodynamických jevů. Vlny vyvolané větrem dosahují různých výšek, pohybují se různě rychle a různými směry. Charakter těchto vln je podmíněn ději v atmosféře.“
      2)Obecně příčné vlnění může být jen v prostředí pružném, což voda v základním přiblížení a pak ještě hodně dlouho není.
      3) Stojaté vlnění je vlnění příčné, které se na pevném konci odráží s opačnou fází ( typické je kmitání struny)
      4)Informace a šum. Šum má statistické rozložení a nenese informaci. Přenos informace vyžaduje vstupní energii, i když si budete myslet, že vlnění už energii má a tedy může informaci nést. Příklad je modulace a demodulace v rádiovém vysílání. Na prvotním stupu je např. mikrofon, který vytváří elektrický impulz odpovídající zvuku, ale mikrofon musí přijímat energii. Stejně tak nehraje vypnuté rádio.
      5) Jinak řečeno “ informace je nepravděpodobná ( 10x za sebou 1 a desetkrát 0 se nevygenerují samy od sebe). Na vznik a udržení nepravděpodobného stavu se musí dodávat energie.
      6) Energie je fyzikální veličina neobyčejně dobře prozkoumaná a patří do klasické fyziky : hmota, energie, síla, tlak, hustota … nikde žádná jemnohmota.
      7) Polojemnohmota je pojem z kategorie : dívka je polotěhotná, prostě tak trochu těhotná.
      8) Váš dodatek v 18.38 raději nekomentuji. Jestli jevu, že vznikl vesmír takový jaký je chcete říkat Bůh, tak nic nenamítám. Myslím si rovněž, že vývoj vesmíru je dán jeho počátečními vlastnostmi až k vývoji života v místech, které ojediněle ( nejméně 1x a to na Zemi) ve vesmíru existují.

      1. Ano, chápu, pane Pardale, ale pominul jste zcela Informaci!!! Ta je nehmotná!!!
        Tím, že vyřknu slovo, způsobím zvuk, to je hrubohmota, pochopím-li ale VÝZNAM toho zvuku, tak ten význam, je jemnohmota!!! To nelze popřít!!! :-)

        1. Jendo, nepominul jsem informaci, ( bod 5 předchozího příspěvku). Vaše sdělení s vykřičníky, že informace je nehmotná a skládá se z jemnohmoty, to nechápu, je to na mně moc těžká informace…
          Informace se musí vytvořit, uložit a vyvolat ( přečíst), k tomu vždy potřebujeme hmotu a energii Uložená informace tištěná nebo na mediálním nosiči údržbu možná nepotřebuje, ale časem slábne až zaniká.
          Slovo les vyvolá různé představy u lidí, na což potřebuje mozek a ten energii. Slovo les vyřčené v prázdném lese nevyvolá nic. Slovo los má v češtině 2 významy a další význam v němčině, v jiných jazycích nemusí znamenat třeba nic. Nicméně souhlasím, že třeba pojem čtverec je matematický pojem a název může být různý podle jazyků.

          1. Omlouvám se za ty vykřičníky, …začínám to chápat: informace při svém přeskoku potřebuje energii – nosič, …ale rozumíte: když informace vznikne, tak vznikne z ničeho, hned potom informace pomocí energií přeskočí do okolí svého vzniku. Člověk, který nechce slyšet druhého člověka si může zacpat uši prsty a informace kolem něj hmotně proletí, to všechno chápu, …ale ten význam, rozumíte, ten význam například slova: „JESTLIŽE“ tak ten je zcela nehmotný, význam slova: „VIDLE“ bychom potom mohli nazvat polohmotným, neboť popisuje fakticky existující předmět. Slovo „JESTLIŽE“ však není žádným předmětem! :-)

  8. Myslým,

    že som na správnej stope, keď poviem, že ,,jemnohmotu“ je nutné hľadať v plynúcom ČASE…

    Plynutím času len len ,,vperjod“, vzniká ,,jemnohmotná energia“ a tu je jediné možné vysvetlenie, že sa otáčajú elektróny, hviezdy, planety a doteraz ,nevidené“ častice, ktoré je možné predpokladať, lebo plynutím času vzniká všetko, či sme si nevedeli doteraz ani predstaviť…

    Ako inak si vysvetlíme, že celý Vesmír je rozpohybovaný a nikto neotáča nejakým ,,vesmírnym rumpálom“ .

    Je ISTOTA, že to bude dovtedy, kým bude plynúť ČAS. Už v okamihu, keď čítate tieto riadky, ste svedkami plynutia času vpred. Zažili ste jedinečné okamihy, keď ste boli svedkami Jehovovými, teda, že ste boli za pár stotín sekundy v minulosti a potom v prítomnosti.

    Tí šťastliví sa dožijú aj ,,budúcnosti“, a to v okamihoch , ktoré už nebude možné vrátiť späť..

    Tam, kde je jemnozrnná energia, je pole a prejavom jemnozrnného pola je TÁ oná, hľadaná jemnozrnná hmota…

    Ale všetko je to len preto, že z ,,HOVNA“ vznikol onen fenomén, ktorý už Protoindovia definovali ako: ČAS je semenom Vesmíru…

  9. Kdyby pan Pardal nenapsal, že se jedná v případě tohoto článku o aprílový žert, byl bych překvapen, že si může dělat z lidí srandu. Co chceš, aby jiní nečinili tobě, nečin jim sám. Proč si dělat z lidí srandu.

    Ve Švýcarsku mají CERN. A něco kolem hmoty hledají, že jo? A stojí to pěkné peníze? Ale hledají to, co má základ tady. Ale jednu podstatnou myšlenku pan Pardal přece jen přesně vyjádřil – “ Jemnohmota vědě stále uniká.“ A s tím souhlasím. A bude tomu tak i nadále.

  10. Krbec,píšeš:

    ….Co jemnohmota, to ještě jde. Ale jak si věda poradí s Bohem?

    Veda si s tým tajtrlíkom už poradila dávno. Bol vymyslený Protožidmi, aby sa mohli vyhovoráť, keď likvidovali v mene Boha ,,svojich“ nepohodlných, alebo zaberali životný priestor od pôvodných obyvateľov…

    Veda to už má za sebou, tak ako aj pánBožko…

  11. Martasi,

    díky za radu. Sadla ako riť na šerbel.

    A už len klasický na záver: A predsa sa točí…

    A to vďaka tomu, že čas plynie a …

  12. Jendo,

    vo chvíli nešťastného kľudu hmoty , si napísal posolstvo typu:… Kkdyž informace vznikne, tak vznikne z ničeho, hned potom informace pomocí energií přeskočí do okolí svého vzniku…

    Ako zásah z protoplazmatickej zbrane, ma zasiahlo z Tvojej myšlienky to oné :

    …tak vznikne z ničeho, hned potom informace pomocí energií přeskočí do okolí svého vzniku….

    No PaneBože, ako môže ,,niečo“ vzniknút z Ničoho, t.j z Hovna ??? To je proste obrovské ,,nedorozumenie“. Z ničoho môže vzniknúť naozaj len to ,,hovno“…

    Ano, vráťme sa k podstate Tvojej myšlienky:

    Tím, že vyřknu slovo, způsobím zvuk, to je hrubohmota, pochopím-li ale VÝZNAM toho zvuku, tak ten význam, je jemnohmota!!! To nelze popřít!!! :-)

    Nie, to určite nie je jemnohmota, je to len nepochopenie základov fyziky, lebo si nemal rád svoju fyzikárku, lebo mala malé ,,kozy“…

    Vráťme sa esťe pred Počiatok. A hup, už sme v Genesis, pri zrode Počiatku, lebo na počiatku bolo vraj Slovo. Slovo je vyslovená, napísaná, alebo v ,,Modzgu“ stvorená myšlienka jednotlivca , ktorého niečo bolí, trápi, alebo dostal nápad, ako zarobiť milion, či odrbať svojho brata v Pinokiovi…

    To Slovo je informácia a tá je zrozumiteľná len takému ,,citlivcovi“, ktorý má rezonátor, ktorým vie dešifrovať zhluk písmen , ktoré si posunul von zo svojej ,,Lebeni“…

    Ale pozor, keď niet príjemcu, niet zmysluplného prenosu INFIRMÁCIÍ!!!
    Napr. aj keď sa budeš intenzívne modliť, škemrať PánaBoha o niečo len a len pre seba, budeš NEVYSLYŠANÝ. Žial budete aj nevyslyšaní aj ako spoločenstvo škemrajúcich, lebo príjemca sa STRATIl. Niet ho už viac ako 2750 rokov…

    Čiže, nevyprdnutá informácia je jasne nehmotná dekadencia, lebo modzog nie je semenišťom zmeny onej myšlienky na hmotný prejav to myšlienky. Nie je schopný vytvoriť z myšlienky, nápadu , napr. Blesk a ním by si mohol ,,spáliť“ svojho soka, ktorí Ti chce odvábiť napr. Tvoju milenku.

    Až ,,huba“, ktorá svojimi svalmi ,,vyprdla“ oné slovo, nebodaj celú myšlienku do Éteru ju zmenila na ,,hmotný“ prejav, lebo rozdrnkala vzduch a práve jeho rozdrnkaním sa atómy…. však ostatné poznáš zo základky, čo Ti tu budem…

    Čiže Tvoju vyslovenú myšlienku zachytí odpočúvací senzor, a rezonátor, ktorý je ukrytý v kope ,,sopla“ v Tvojej, či mojej lebeni, znovu zo zhluku písmen vytvorí, alebo aj nevytvorí zase zmysluplnú myšlienku, ktorú si zo seba vypudil.

    Ten rezonátor je presne ako ,,cievka a kondenzátor“, ktorým vyhladaváš svoju obľúbenú rozhlasovú, či TV stanicu v nekonečnom Éteri…

    Podla ujka Gúgla, slovu SEX porozumie až 1,19% človekov na Zemeplacke nad 5,4 rokov a dotyčný vie, o čom to je, a začne intenzívne gúgliť a oddávať sa internetovej blaženosti, ktorú započal svojimi dristami ešte Apko , no ten Protožid Abram , ktorý podporoval bezbrehý sex s každým a všade a za každého počasia…..

    A vidíš, kde Tvoja úvaha skončila. Zase pri čiernej ,,diere vesmíru“…

  13. Pardále,

    to je podpásovka pre vedecké bádanie , ktoré je v plnom rozpuku. ,,Hovno“ od koňov považovať za jemnohmotu? Jedine prípustná varianta je tá, že tráva ktorú kone požierali sa v tráviacom traktovi rozložili na ,,hladkú múku“ a to Ti možno pripomína štruktúrou jemnohmotu.

    Ale je vôbec jemnohmota štruktúrovaná, nie je to náhodou jeden kus ,,žvanca“ v paroplynovom skupenstve?

    Veď už sa neondejme. Je Boh – Hospodin jemnohmotnej podstaty? Určite nie je.

    Lebo je vymyslený a zdržiava sa vo vnútri lebeni ,,bigotov“ a drží sa tam modzgových blán, ako kliešť ježa. Nie je HO možné odtiaľ svetskými prostriedkami vypudiť.
    Potom je tu problém, či napr. aj sen, ktorý sa mi občas prionačí cez noc je charakteru jemnohmotného, alebo je charakteru ,,fluidného“, ako bola Sirael z onoho známeho filmu…

    Vraj aj Lilith, známa to predprotoižidovská pobehlica , vraj ,,chodí do hláv“ a rozdúcháva pohlavné chtíče hlavne nedostatočne ukojených protojednotlivcov …

    A už dosť, lebo to zase skončí tam, kde všetky debaty v slovenských krčmách , keď už politika uhasila smäd….

  14. Paradoxy časticovo – vlnovej teórie hmoty
    Súčasná časticovo – vlnová teória elementárnych častíc hmoty je založená na Davissonov Germerovom experimente, ktorý v roku 1927 predviedli v Belových laboratóriach, čím údajne potvrdili de Broglieho hypotézu časticovo vlnového dualizmu, (za čo neskôr získali aj Nobelovu cenu za fyziku).
    Pokusný experiment vykonali na Faradayovej nádobe, zariadení zo zdroja elektrónov a kryštálu na ktorý pod uhlom smerujú lúč elektrónov a za predpokladu, že lúč sa odráža v správnom uhle, tak by mal mať časticový charakter a ak je odraz v inom uhle, tak by sa mal správať podľa Braggovej podmienky rozptylu, čo by dokazovalo vlnový charakter elektrónu. No a tu bol pozorovaný odraz potvrdzujúci vlnový charakter elektrónu – teda nie tak, ako by sa správala hmotná častica. A to bol údajne dôkaz potvrdzujúci časticovo vlnový charakter hmoty.
    Nič proti tomu, ak nie je niečo biele, tak je to určite čierne! Vôbec sa neberie do úvahy, že to môže byť aj šedé – teda čiernobiele, alebo farebné.
    A tak sa rozpracovala teória časticovo vlnového dualizmu hmoty a aplikovala sa na všetku hmotu sveta. Že je to nezmyseľ dokazuje iba „Ultrafialová katastrofa“, čo je výsledok získaný z oblasti klasickej fyziky, ktorý, ak by bol správny, by priraďoval vysokým frekvenciám žiarenia čierneho telesa nekonečnú energiu.
    Z tejto nepríjemnej dilemy je však možné jediné rozumné východisko, ak pripustíme existenciu jemnohmoty, ktorá nepodlieha tým istým zákonitostiam ako hrubohmota, lebo tu bola skôr ako náš stvorený svet, ale je tu prítomná ako „reliktové žiarenie“, ktoré sa však nemá chápať ako pozostatok stvorenia, ale možno ako jeho prapôvod. Nie je to teda žiarenie bez hmoty, ale samotná energia prahmoty. Potom sa je možno kľudne vzdať tej pochybnej a zavádzajúcej vlnovej teórie, ktorá je v rozpore s klasickou teóriou fyziky.

    1. Pro anonymní.
      http://artemis.osu.cz/mmfyz/qm/qm_3_1.htm
      http://www.kof.zcu.cz/st/dp/horsky/html/2daviss.html
      https://www.youtube.com/watch?v=Ho7K27B_Uu8https://en.wikipedia.org/wiki/Davisson–Germer_experiment
      Davisson-Germer pokus nenalezl částicový chrakter elektronu, ale vlnový. Nemohl nalézt ani popřít možnost jemnohmoty, dokázat nebo vyloučit něco, co enexistue , to nelze.
      Eletronový mikroskop potvrzuje vlnové vlastnosti elektronu, existuje i protonový mikroskop.
      http://www.wikiskripta.eu/index.php/Elektronov%C3%BD_mikroskop
      „Naproti tomu vlnové délky urychlených elektronů jsou o mnoho řádů menší než vlnové délky fotonů viditelného světla. Proto má elektronový mikroskop mnohem vyšší rozlišovací schopnost a může tak dosáhnout mnohem vyššího zvětšení (až 1 000 000×).
      Vlnová délka elektronu (lambda = h/p =h/ ( odmocnina (2meU)) je při urychlovacím napětí 10 kV pouze 0,0123 nm. (kinetická energie: mv2/2 = eU).
      Takže dejte nějakou jinou konspirační teorii, částice se jako vlnění skutečně projevují.

  15. Autorovi vřele doporučuji anthroposofii neboli duchovní vědu… tam se jde přímo k věci a nechodí se kolem horké kaše.

    Už samotný pojem „jemnohmota“ je silně zavádějící, protože sugeruje nesprávný předpoklad, že lze smyslově-hmotnými prostředky objevit duchovní svět.

    1. Hezky, kolemjdoucí nechodí kolem horké kaše a jde přímo na věc. A výsledek nikde.
      Souhlasím s tím, že jemnohmota je silně zavádějící pojem, já jsem ji nezavedl, jen tvrdím , že tak zavádějící, že nikam nevede.
      Duchovní svět je hmotné podstaty, lze vysledovat, která mozková centra jsou právě aktivní. Myšlení a ukládání dat v mozku, jejich zpracování atd. potřebuje silný přívod energie. I spící mozek potřebuje 20 % energetické spotřeby člověka. Jiná věc je, že výsledky činnosti mozku ( fakta, představy, emoce, zážitky..) nejsou materiálně spjaty s tím, co představují. Naše představa o vesmíru ho neovlivní. Jednodušeji řečeno výkres přestavující budoucí dům není materiálně spjatý s jeho skutečným provedením. Usnadňuje materiální provedení složitých prací.
      Podstata náskoku lidského mozku před činností mozku zvířat je hodně v tom, že lidský mozek dokáže svou činnost přenést komunikačními cestami ( řečí, písmem, obrazy, filmy, TV, internetem) na další lidi nebo převést na dlouhodobá úložiště dat ( knihovny, počítače, internet a sem tam rozumné diskuze na něm).
      Takže tím, že popírám jemnohmotu se nijak nevyslovují proti duchovnímu světu, jehož značná část je ve virtuální rovině, není přímo spjata s jevy, které představuje.

  16. „Duchovní svět je hmotné podstaty,…..
    Nesmysl první. To by nebyl duchovním světem.

    „Myšlení a ukládání dat v mozku, jejich zpracování atd. potřebuje silný přívod energie.“
    Autore, zkoumáte hloubky oceánu z vrcholu Mont Everestu. Vaše věta má platnost jen ve světě hmoty. Mozek má souvztažnost k duchovnímu světu jako Váš mobil k CERNu ve Švýcarsku.

    1. Anonymní jednou píše slovensky, podruhé česky. Částice ( elektron, proton) mají i charakter vlnění, což dokazuje třeba elektronový mikroskop. Proti tomu jste anonymní cz ani anonymní sk argumenty nenašli, takže mlžení typu oceán/Everest.
      Myšlení je hmotné podstaty, lze vysledovat jeho projevy v mozku a myšlení potřebuje energii. Duchovní svět je spjat s myšlením, což jsem vysvětloval v předešlém příspěvku. Asi jste to nečetl, byl jste myšlenkami na Everestu a v CERNu.

      1. Každý, kto sem napíše dajakú poznámku a neudá svoje meno (z akéhokoľvek dôvodu), toho server označí ako Anonymní. Takže kľudne tu môžu byť uvedené príspevky od rôznych ľudí v akejkoľvek reči.
        Pardale, Vy si myslíte, že nie ste veriaci keď popierate duchovno a neexistenciu jemnohmoty, ale ste rovnako veriacim, ako sú aj iní. Iba že veríte tým svojim názorom a predstavám, ktoré neviete nijako logicky podoprieť. Poznanie o jemnohmote (alebo možno prahmote) je založené na pozorovaní mnohých logicky uvažujúcich filozofov a mysliteľov, ktorí však nemôžu o nich podať žiadne rukolapné a hmatateľné dôkazy, jednoducho preto, že sú z iného, ako materiálneho sveta. Preto sa tieto informácie stávajú lacným tovarom pre cynikov a posmeškárov, ktorý si na nich brúsia svoj hendycap. Predpokladal som, že Vy, ktorý sa vystatujete svojou vedou a matematikou, sa budete pridŕžať viac logickému mysleniu a nebudete brať slepo všetko, čo sa vyhlasuje za „vedecký“ názor.

          1. Starý pán Lászlo už tu nejméně jednou v diskuzi byl.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ervin_László
            „V Maďarsku, ministr životního prostředí jmenovaný Laszlo jako jeden z vůdců kampaně ministerstva týkající se globálního oteplování…László věří, že takový informační pole může vysvětlit, proč náš vesmír vypadá, že je vyladěn tak, že tvoří galaxie a vědomé živé formy; a proč evoluce je informovaný, není náhodný, proces.“
            Věří, že hypotéza řeší několik problémů, které vyplývají z kvantové fyziky , zejména nelokálnosti a kvantové provázání .
            Komentář : Nevím k čemu potřebuje informační pole, jehož obsah prý určuje vlastnosti vesmíru. Vlastnosti vesmíru jsou určeny vlastnostmi hmoty, fyzikálních polí, energie atd. Podstatné je věří, že jeho hypotéza řeší problémy. Věřit může, záleží, kdo věří jemu.

          2. Pro jednoho z anonymních.
            Nějak se v tom přestávám orientovat. Svatá trojice – jemnohomota, duchovno a informační pole jsou (jsou kdesi tam, kde jsou zrovna třeba) nehmotné podstaty, fyzikálními metodami je nelze zjistit ani ovlivnit.
            A to informační pole ( snad i ta jemnohmota) je nějaká kosmická pralátka ( JJJ Miška místo toho má energii, kterou nazývá prasíla), která bez interakce s hmotou tvoří vesmír od Velkého třesku, přes stvoření života bez evoluce až po černé díry a jejich záření. A jako vedlejšák spolupracuje s duchovními mistry.

            Astronomové mají temnou hmotu, o níže se ví alespoň to, že podléhá gravitaci. Mají temnou energii, o níž se ví alespoň to, že způsobuje zrychlené rozpínání vesmíru. Temná hmota a energie tedy s naší hmotou interagují a podstatně ovlivňují vesmír.

      2. Myšlení je duchovní podstaty, vplývá v hmotná těla rozumných bytostí a projeví se konkrétním chováním a činy té rozumné bytosti. Ten převod z duchovního na hmotné spotřebovává energii. Prvotní duch dává podněty, duše to procítí a promyslí, tělo to zobrazí zevním chováním a činy.
        Přemýšlet o něčem si můžete připodobnit k diskuzi mezi svým tělem a duší, když to prodiskutují, tělo dle toho koná. Spousta té diskuze obchází naše vědomé uvědomění a tělo koná jaksi mimo naši kontrolu.

        Sledujte se při nějaké práci kterou děláte. Duch říká co, jak a proč, duše promyslí a procítí postup a tělo to vykoná. Když tělo koná, neustále komunikuje především s duší, duch se spíš dívá, jak to dopadne.

        Duch a duše jsou duchovní podstaty. Sídlí v jiných světech, nikoliv tam někde venku v širém vesmíru, ale v nás, vedle nás, okolo nás, v jiných vibračních úrovních reality. Vždy však s námi spojení a ve vzájemné komunikaci, což se projevuje třeba tím myšlením.

        Myšlenka se uchopit nedá, musí se přeměnit na slovo, chování, organizační snahy, umělecké dílo, věci, stavby a podobně. Takto vplývá duchovní svět ve svět hmotný. K tomu slouží to tělo, jako nástroj k ověření důsledků a následků myšlenek a vnitřních pocitů.

        Samozřejmě respektuji názor, že myšlení je následek nebo produkt hmoty, která se náhodně sama od sebe vysoce zorganizovala. Je to minimálně stejně neuvěřitelné jako existence ducha a duše.

  17. Anonymní píšeš:

    ……Přemýšlet o něčem si můžete připodobnit k diskuzi mezi svým tělem a duší, když to prodiskutují, tělo dle toho koná…

    Toto je už úvaha nad moje chabé IQ. Akou rečou si pokecávajú telo a ,,duša“ citlivcov? Je to snáď reč na úrovni ,,elektrónov“, protónov, neutrín, alebo reč akou sa dorozumievali protožidovská Evička so Satanom, ktorý sa jej v bibliónových časoch ukázal v podobe Hada, a ošálil ju, aby pojedla ONÉ Jablko ?

    Chápal by som ako-tak vysvetlenie, že sa telo a ,,vedomie“ akosi ovplyvňujú, ale, že by si medzi sebou viedli dišputu?

    Ja som si všimol, že niekedy v mojej lebeni z ničoho nič, skrsne ,,nápad“ a nastáva ovpyvňovanie vedomia tvorivého, a toho vykonávajúceho , na nižšom evolučnom stupni vývoja, čiže toho, čo rozhoduje o tom, či sa nápad aj zrealizuje…

    Príklad: Idem si tak po ulici a vidím na pulte v Uličke lásky a poruzemenia vyložené najnovšie Skokanky – boty , len za 99,99 €. A z toho ,,sopla“ v lebeni sa zrazu uvolní nápad : Kúp si to. Ale ,,Satan“, to vedomie vykonávajúce nápad, sa vzpiera. Je to drahé, požičaj si to, inými slovami povedané – ukradni to, však na ulici nikoho nie je, kamery, ktoré sú na okolo, sú len atrapy, tak do toho, Ty zbabelý kojot….

    A výsledok ? Civilizáciou a rodinou, desiatky, možno stovky rokov zatlačované ,,zlodejské“ inštinkty zlyhávajú a ja odchádzam bez oných Skokaniek, a to vedomie tvorivé je porazené ,,zbabelosťou“ vedomia výkonného, lebo…
    A ,,bigot“, ktorý ako náhodný okoloidúci má v hlave uväzneného len svojho Hospodina, neváha a za pár sekúnd ,,poníženia“ , už nesie v taške Skokanky, ktoré som ja tak veľmo…

    Tento ,,boj“ vedomí v tele je pravdepodobnejší, ako dišputa medzi telom a duchom, lebo medzičlánok ,,DUCH“ bol už v dobách pitekantrópa v tele anihilovaný ako zbytočná záťaž, keď stačí bratovražedný boj medzi evolučne rôznymi stupňami mysle…

    A to sme ešte nespomenuli Temnú mysel – podvedomie, to naše Predpeklie.

    Ale bratia v Pinokiovi, nezabúdajme, že všetko je relatívné a hlavne dočasné, ako bola aj prítomnosť sovietskeho vojačika v našich guberniách…

    1. Ad: telo a ,,vedomie“ sa akosi ovplyvňujú

      Záleží co si představujete pod pojmem vědomí. Takto definuje vědomí wikipedie:
      Vědomí je základní atribut bdělého života člověka a v různé míře i dalších živočichů. Vědomí integruje rozmanité duševní či mentální činnosti (vnímání, myšlení, cítění, vyjadřování, paměť, pozornost atd.) a do jisté míry je řídí. Je zdrojem vůle a volních aktů, rozhodování, a tudíž i jakýmsi ohniskem či středem lidské osoby. Vědomí ztrácíme ve spánku, v těžké nemoci a při úrazech mozku, je tedy na mozku závislé.

      Běžně se má za to, že to vědomí způsobují procesy v mozku. V této definici jsou opatrnější, říkají je na mozku závislé, což není totéž.

      Takto to vypadá, když přijmete vědomí coby oddělenou entitu:
      1. Střed, ohnisko, to co rozhoduje a řídí je duch, který je v duchovním světě.
      2. Duševní či mentální činnost je vždy podle řízení a rozhodnutí ducha. Toto koná duše, je v jiném světě než duch, v takzvaném zprostředkujícím, prostředním, duševním, jemnohmotném, intermediálním, astrálním a podobně.
      3. Tělo je v hmotném světě a koná v souladu s předešlým.
      To co ty tři oddělené entity spojuje, neboť jsou v rozdílných světech nelze nazvat jinak než vzájemná interakce a komunikace, nebo podle předešlé definice jako vědomí, nebo nejlépe jako mysl. Takovéto uspořádání umožňuje propojení celého jsoucna a bytí navzájem, jde jen o to, zda o tom vědomě víte nebo nevíte, že to tak je.

      Že se v lidské mysli objevují ošklivé věci není nic divného v případě, že uvěříte na existenci pekel a na to, že jsou na naši mysl nějak napojené. Pekla obecně je to místo, odkud přichází všechno ošklivé a samozřejmě tělo to přetvoří na konkrétní důsledky a následky, pokud se mysl nechá oklamat.

  18. k hledání „jemnohmoty“ potřebujeme svoji pozornost. běžný člověk je zvyklý dávat většinou pozornost na děje, které přicházejí z vnějšku těla. pokud se naučíme rozšířit svoji pozornost zároven ven i dovnitř těla, pak, pokud máme přání, trpělivost, se může naše pozornost natolik zjemnit a rozšířit, že si můžeme potom uvědomovat děje, které jsou běžnému člověku skryté. pak mohou nastat dvě věci. bud rozšíříme svoje smyslové a myšlenkové vjemy do tzv. mimosmyslového vnímání-ezoterika (což je ta škodlivá varianta) nebo začneme v sobě vnímat svého „univerzálního jemněhmotného“ ducha, což je dalším krokem evolučního poznání sebe sama. tím získáme nejenom vědomí těla a psyché, ale zároven i vnímání své duchovní vrstvy osobnosti člověka, která je ve skutečnosti tou řídící, né jak doposud ego-psyché. tuto duchovní vrstvu nazvali např. stromem života, nebo čakrami.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Gnosis.cz - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů / provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2016