O nevinných obětech a krutém zacházení

pigsKolik hrozného utrpení se nachází na této planetě! Kolik nevinných tvorů čeká na trpký úděl, zadržováni v táborech smrti, kde, čekajíce na smrt, jsou chováni ve strastiplných podmínkách, bez možnosti úniku, jen aby skončily na talíři predátorů hrozných, hladových a nenasytných, lačnících po zvířecí krvi.

Nepozastaví se onen nad nářkem těch utiskovaných, ne: vidina zisku mu nedovolí pocítit v sobě záchvěv soucitu, který by mu při pohledu do hlubokých očí napověděl, že to, co se chystá udělat, je zločinem vůči životu.

Svým jazykem, jak jen mohou, svými nožkami se brání, nic platno, neptá se jich nikdo, zda chtějí posloužit potravou – důvod ten je jasný: usvědčil by příliš mnoho lidí z vražd.

Duše těchto maličkých, zbavených života, však putuje přímo do nebe, ne tak ale duše vrahů. Zákon odplaty platí i zde: Když tys zabíjel a jedl, i tebe po tvé smrti někdo sní – nasytí se tvým tělem nebeské ptactvo, odplatu berouce. Když tys hodoval, jiní umírali, tvá radost byla zaplacena smutkem jiných, tvé oslavy byly oslavami smrti.

Ty nevíš ale, že duše těch malých jsou dušemi vašich dětí, k narození se chystající. (Odtud stará legenda o hrozném otci pojídajícím své děti.) Tak i ty budeš jednou zvěří, psem anebo vepřem, a sám zakusíš jejich bolestí, od lidí jim přichystaných. Nesouhlasíš? Suď se, najmi advokáta za velký peníz: nic nezmůžeš. Ani oni nemají, kdo by je hájil, kdo bránil jejich právo, od lidí se jim advokáta nedostane. Ty malé brání toliko sám Bůh.
 

Stvořitelé lidem
http://stvoritele.blog.cz/
 

hodnocení: 5
hlasů: 8

451 komentářů

Přidat komentář
  1. EDITOVÁNO ADMINISTRÁTOREM: Obsah komentáře byl vymazán, protože porušoval zásady věcné a slušně vedené diskuse.

  2. Jajže bože, strach veliký, niekoho som ,,praštil“ po palici . Ale bolo to v sebaobrane. Dúšik svätý je mi svedok , škoda že mlčí…..

      1. Žádný tvor na Zemi není tak krutý jako člověk, který mučí a zabijí zvířata jen pro potěšení a uspokojení svých podlých chutí. A pak by chtěli tito tzv. lidé aby byl na světě mír a ráj a diví se, proč je všude tolik zla.

        1. Ojoj – to je velké téma.

          Již jsem o něm tady psal, třeba tady
          http://hledani.gnosis.cz/vegetarianstvi-ano-ci-ne/

          A jaká tam byla obrovská diskuze.
          Mnozí i ti, co se tu staví jako velmi duchovní lidé, se tu obnažili, tedy objasnili svůj vztah ke zvířatům.

          A nebo tady – http://hledani.gnosis.cz/zvire/

          A nebo tady, kde jsou doloženy citáty o chování se ke zvířatům, k jejich světu, od těch opravdu velkých osobností. Dalo by se napsat, že takové osobnosti jsou snad i vzorem? :
          http://hledani.gnosis.cz/neber-uplatky-neber-uplatky-neber-uplatky/

          Václav Žáček

        2. Anonymní ty jsi nikdy neviděl obyčejnou kočku v akci? Nebo jsi neslyšel o to jak lev přebírá vládu nad harémem zahnaného konkurenta. :) Pokud ano, nemohl bys napsat takový nesmysl.

  3. Vendo píšeš:

    ..Ojoj – to je velké téma.

    Je to Téma tém, ale jedno Ti poviem Vendo. To , že zabíjame zvieratá, to máme preto, že sme boli stvorení takou Nehmotnou nebytosťou, ktorá z tejto Zemeplacky zrobila jednu odpornú, hnusnú planétu, kde silnejší znásilňuje slabšieho a na to, aby prežil,teda aby získal energiu na prežitie do ,,ďalšieho dňa“, potrebuje tú energiu stále doplňať. A to sa deje požieraním prasiec, hovädziny, rýb, rakov, kobyliek, cvrčkov, mravcov a iných až nechutných jedál, pripravených len preto , aby sme prežili..

    Keby Nehmotná nebytosť mala ROZUM mohli by sme mať menej končatín, pohybovali by sme sa vírením prachu, rozmnožovali by sme sa ako jelene, čiže by sme mali ruju 1x do roka a ženy by mohli kludne makať ako muži a aj ich ,,zárobky“ by boli rovnaké..

    Príjem anergie z ovocia, zeleniny, obilia a iných ,,náhrad“ je nedostatočný a človeka môže z týchto menej hodnotných pokrmov ,,chytiť aj črevný mrskot“…

    Zároveň vytýkam Nehmotnej nebytosti, že nevieme stráviť potravu v rozklade, ako krokodýli, nevieme bez následkov vypiť vodu z mláky , ako levy a…

    Dúfam, že si Nehmotná nebytosť pri ďalších Stvoreniach svetov vezme ponaučenie, lebo len z ponaučenia čerpáme sily do ďalších dní. Viď užviackrát spomínané ponaučenie z krízového vývoja strany z rokov 1968-69. Ako sme dôsldným štúdiom zvládli nástup kapitalizmu, bez toho , aby sa nám zmenil spôsob života..

    Viem to z prvej ruky,že aj Nehmotná nebytoť žsla, čo to len za OPACHU stvoril, že je taká ,,flexibilná“…

    1. Jen stručně.
      Ad.“To , že zabíjame zvieratá, ……“

      Jsem již téměř 15 roků vegetariánem a tak se z toho zabíjení vylučuji. Dospěl jsem k tomu poznáním a na duchovní cestě je neubližování /ahinsa / nezbytné.

      Víc k tomu nemám – můžete se podívat do mých příspěvků – viz. odkazy nahoře.

      Václav Žáček

      1. ad – Jsem již téměř 15 roků vegetariánem a tak se z toho zabíjení vylučuji. Dospěl jsem k tomu poznáním a na duchovní cestě je neubližování /ahinsa / nezbytné.

        A co jízlivost a škodolibost, Vendo? To je taky o ubližování, víte?
        A-propos: pro svoje „domácí mazlíčky“ kupujete masíčkové konzervy, že? O tom už jsme jednou diskutovali. Vaše reakce tehdy byla naprosto odzbrojující: Vy nezabíjíte, ale kupujete konzervy v Kauflandu.

        1. Ale pro domácí mazlíčky je přirozené žrát maso, třeba i s Kauflandu, ale pro Vás to přirozené není, nebo jste vybavená na to zvíře zabít a hned sežrat ?

  4. Lidičky pomozte! Nemůžu to v Bible ani jinde najít – kde se píše, že Ježíš byl vegetariánem (veganem etc)? Díky za informaci.

    PS Každý jsme zde na Zemi sám za sebe. Musíme přijmout odpovědnost za své konání. Co zasejeme, to sklidíme. Osobně se snažím vyhýbat „masu mrtvých zvířat“, ale nejsem dogmatik a naše masožravé bližní za jejich konzumaci masa neodsuzuji hned do pekel jak je dobrým zvykem mnohých jízlivých a škodolibých vegetariánů. Někdo je zkrátka stará duše uvědomující se souvislosti, někdo mladá, nezkušená duše. Nechtějme po žákovi první třídy aby řešil integrály!

    Článek podepisuji, nicméně ostříhám se černobílého vidění světa. Není mi známo, že by byl Ježíš vegetarián. S nadsázkou lze uvést, že pokud by Bůh chtěl z nás automaticky vegetariány, tak by musel nejspíše dávno vyhladit Inuity (Eskymáky) a další podobná etnika, pro kterých je vegetariánství vzhledem k přírodním podmínkám ve kterých žijí nemožné.

    1. Bůh po nás nechce, abychom byli vegetariáni, máme nepatrnou svobodnou vúli, jediné co po nás chce je, aby jsme probudili lásku k Bohu, která je skrytá v srdci každé živé bytosti a vrátili se zpátky domů k Bohu. Tím, že budeme zabíjet jiné tvory pro uspokojení našich chutí a způsobovat jim utrpení, lásku neprobudíme.

  5. udo, dobre píšeš, keď poukazuješ na detail:

    …tak by musel nejspíše dávno vyhladit Inuity (Eskymáky) a další podobná etnika, pro kterých je vegetariánství vzhledem k přírodním podmínkám ve kterých žijí nemožné….

    Lebo ako sa píše v Biblii, kto klopká, tomu bude otvorené. A Eskymáci nikdy a nikde neklopkali, takže naozaj sú zatratení a ,,mali by isť“…

    Ozaj KAM a PREČO ?

    A potom čo zvery, ako leopard, lev, hyena, krokodýl, … psy. Aj im Nehmotná nebytosť vdýchla ,,TO ONÉ“ do nozdier. U tých psov to však nie také jednoznačné, lebo ja osobne som videl psa, čo okusoval trávu. To ho asi zachráni pred hnevom Hospodinovým v súdny deň, lebo ako sa píše, už neviem KDE, stačí, že niekto len CHCEL , či SKÚSIL…

    1. Milý GN, na uvedeném příkladu vidíš, jak je Bůh nesmírně tolerantní – nezatratil Inuity (a další etnika), že se živí masem mrtvých zvířat. Ostatně Židé, Jeho vyvolený národ, také nejsou vegetariáni, ačkoliv mají hafo příkazů týkající se jídla (stravy). To však neznamená, že bychom se měli chovat k zvířatům tak ošklivě, jak to popisuje úvodní článek.

      Autorům článku lze vyčíst jenom jediné – ve svatém zápalu naprosto zapomněli na to nejdůležitější: lidi, kterým působí radost až rozkoš zabíjení zvířat všeho druhu, tj. na MYSLIVCE. Tato lidská pakáž se přímo vyžívá v zabíjení čehokoliv a přitom drístá něco o ochraně lesní a polní zvěře (aby měla co následně zabíjet). Tito sociální inženýři lesů a jejich obyvatelů vám budou argumentovat, že jenom regulují počty zvěře, aby se nepřemnožil určitý druh a nedocházelo k poškození lesů (okus), ale jaksi zapomenou na to, že prvotní příčinou jsou hlavně jejich nedomyšlené zásahy do citlivé přírodní rovnováhy.

      V mysliveckém roce 2014 bylo v ČR 92 247 osob, kterým činí potěšení zabíjení zvířat, ačkoliv to není – na rozdíl třeba od uvedených Inuitů – otázka jejich přežití.

      1. Udo,
        Heslo „škody divokých prasat“
        máme jich asi 170 000, podobné přemnožení bylo naposled za Marie Terezie, která dovolila sedlákům divočáky chytat do pastí a prakticky divočáky vyhubit. Prasata divoká byla odpradávna vnímána jako škodná zvěř a z těchto důvodů byl v 19. a 20. století omezen i jejich výskyt na našem území prakticky na nulu.
        Divočák rozryje louku třeba kvůli myším, na odhalené půdě se uchytí plevelné dřeviny na nyní mokré, dříve několikrát ročně sečené louce. O škodách na obilí , kukuřici, bramborách, zelenině jste snad slyšel.
        90 000 myslivců zastřelí asi 80 000 divočáků za rok a nestačí to.
        Já mám potěšení, když zabiju komára nebo klíště dřív, než mě štípne, prostě jsem psychopat.

        1. Milý Pardale, nevím čím to je, ale stále častěji vámi smýkají zbytečné emoce. Divočáky a jejich přemnožení jsou stokrát hlavně v TV profláké téma, takže jste si je mohl odpustit. Raději si přečtěte, co jsem již psal: „Tito sociální inženýři lesů a jejich obyvatelů vám budou argumentovat, že jenom regulují počty zvěře, aby se nepřemnožil určitý druh a nedocházelo k poškození lesů (okus), ale jaksi zapomenou na to, že prvotní příčinou jsou hlavně jejich nedomyšlené zásahy do citlivé přírodní rovnováhy.“ Zkrátka tito sociální inženýři našich lesů hasí požáry, které spolu se sociálními inženýři našich polí, tedy zemědělci (monokultury v lesích i na polích) sami založili necitlivými zásahy do přírody.

  6. Milý udo, jistě nepracujete léta jako lesní nebo zemědělský inženýr, to byste uvedené škody napravil, jste jeden z mála, který ví jak na to, hlavně jak poradit. Zatím jste ukázal právě ty profláklé kecy. Třeba selata divočáků nebo mláďata daňků mají přirozeného predátora prakticky jen vlky. Myslíte, že akutní přemnožení divočáků vyřeší odstřel nebo ho vyřeší příroda s vlky? A žijete opravdu ve 21. století?
    Před 100 lety bylo na našem území lesů méně, než dnes. A uvedení škůdci lesní inženýři nikde. Hrabala se hrabanka, uschlé jehličí v lese pro stlaní dobytku, což zhoršovalo výživu stromů, které pak léta stagnovaly na takovém stanovišti.

    1. Milý Pardale, potvrzujete jenom, že jste perfektní demagog, se kterým je škoda čas utrácet. Jak na nápravu uvedených škod víte vy, nikoliv já, což dokazujete svou reakcí.
      Laskavě se koukněte, o čem je původní článek. Já přece neřešil s Novou vaše přemnožení divočáků ani je nijak nevyvracím. Já psal jenom o tom, kam to všechno vede, když si lidé jako vy myslí, že jsou moudřejší než příroda a tak na ní zkoušejí sociální inženýřství a když se naruší přirozená rovnováha, tak to hází na kde co. Mudrci s patentem na rozum jako vy kdysi před mnoha lety u nás vystříleli vlky, medvědy a kdo ví co ještě a teď brečí, že divočáky, daňci atd. nemají přirozeného predátora. O ubohosti sociálních inženýrů svědčí např. i skutečnost, že se nemůžou shodnout na tom, zda na Šumavě v NP zasáhnout proti kůrovci či nikoliv.

      1. Milý udo,
        chápu, že jste si potřeboval zanadávat na všechno, podařilo se Vám to . Šmahem všichni, myslivci, lesní , polní a sociální inženýři, názory názory Pardala = demagoga, kterým smýkají emoce, všechno špatně. Já jsem na sociálního inženýra zatím nenarazil, takže asi škody moc nenadělají…
        Já jsem reagoval na Vaše :“Autorům článku lze vyčíst jenom jediné – ve svatém zápalu naprosto zapomněli na to nejdůležitější: lidi, kterým působí radost až rozkoš zabíjení zvířat všeho druhu, tj. na MYSLIVCE. Tato lidská pakáž se přímo vyžívá v zabíjení čehokoliv a přitom drístá něco o ochraně lesní a polní zvěře (aby měla co následně zabíjet).“
        Nejsem myslivec, ale tenhle týden jsem zabíjel kapra a okouna bez rozkoše, lepší rána do hlavy kladivem, než rybu nechat trápit v kýblu.
        Myslivci jsou poslední dědictví společné slovanské občiny ( obecní louka, kousek lesa, rybník) na vesnicích. Majitelům půdy platí za honitební právo. V mé rodné vesnici a okolí se to realizuje tak, že jednou za rok je myslivecká schůze s dančím gulášem zdarma, čímž je tento poplatek zaplacen kusem výborně připraveného masa, což dělají ženy myslivců. Ona ta lidská pakáž, myslivci, mají hodné ženy a děti. Je to jako setkání spolku přátel několika vesnic, jinak by se nesešli, takže se na to těší a přijedou, třeba jako já i z mírné dálky.
        Nevím kdo jsou autoři článku, odkaz
        http://stvoritele.blog.cz/1410/zprava-pracovnikum-svetla
        o nich vypovídá :“Síly Nebe a Země do pozoru! Ve jménu záchrany planety Země. Naši bratři budou bok po boku s vámi, jako již tolikrát dříve. Nechť je Světlo a náš milovaný Vůdce s vámi! Zdraví vás Spojené nebeské síly“.
        Číst takové výkřiky (vykřičníky) je o duševní zdraví. Milovaného vůdce Evropa už měla. Zabíjel lidi jako zvířata.
        Článek a diskuze byla původně o zabíjení zvířat a trochu o vegetariánství, Vy jste to v rámci tématu vyřešil až ke kůrovci na Šumavě.
        To je dobré téma, jedna z možností zajištění výživy lidstva je, že se bude přiživovat hmyzem. Ale to asi není čisté vegetariánství, třeba luční kobylky mají na silně skákacích nohou libové maso.

        1. Milý Pardale, opět melete a melete jako mlýnek. nebo obehraná deska. Jako správný demagog mi podsouváte kde co a zatahujete do diskuse k jednoduchému sdělení článku další a další podružnosti. Proč ty vaše litánie o myslivcích? To si opravdu myslíte, že jsem v životě nepotkal myslivce? Bohužel potkal a všichni byli na jedno brdo. Když dáte dítěti do ruky kladivo, tak zakrátko bude tlouct po všem v okolí. Když dáte myslivci do ruky flintu, tak bude střílet po všem co se pohybuje. Vy jste nikdy ještě neslyšel, kolik kolegů a nekolegů (naposledy trempa na poli) již tito vaši myslivci zastřelili? Pamatuji, že jeden myslivec zastřelil dokonce i vlastní dceru – pochopitelně nechtěně (zatemněný krvelačný mozek jej zbavil přirozené opatrnosti v zacházení se zbraní). Máme v rodině majitele lesa, tak co je honitební právo mně nemusíte poučovat. A s tou jejich péčí o zvěř například v zimě to rozhodně nepřehánějí (nejeden myslivec si od nás vzal hotové seno aby splnil nějakou jejich interní kvótu v přípravě sena na zimu).

          Symptomatické je vaše kádrování autorů článků – když nemáte protiargumenty k jejich názorům tak dehonestujete autory. Chováte se jako komunisté za totáče – místo aby vyvraceli argumenty protivníků, tak vyvraceli samotné protivníky a nasazovali jim psí hlavy. Ať jsou autoři jakýkoliv, žádné hovadiny v jejich článku neshledávám, pouze apelují na lidí za lepší zacházení (empatii) se zvířaty. Čtení jejich článku mi na rozdíl od vás nenarušilo nikterak duševní zdraví.

          1. Milý udo, když se nebudou zabíjet hospodářská zvířata, nebudou se ani chovat a máte to vyřešené. Nemáte to trochu pomotané? Myslivci špatně přikrmují zvěř v zimě. To je vlastně dobře, že, nebude jí tolik a nemusí se střílet.
            Narušení zdraví a demagogie a u koho, to mohou posoudit čtenáři sami.
            Já jsem psal k jinému článku ze serveru stvoritele.blog.cz
            http://stvoritele.blog.cz/1410/zprava-pracovnikum-svetla.
            A to hrůza opravdu je.

          2. Milý Pardale, jak čtu vaše zmatečné (už po několikáté) vyjádření „od Šumavy k Tatrám“, tak vám čtení toho článku opravdu narušilo duševní zdraví. A já původně myslel, že o narušení vašeho duševního zdraví jenom vtipkujete! Dejte se prosím dokupy a neberte se tak vážně.

        2. Mnoho lidí se holedbá, jejich ego má až možná výjimečný pocit, že jsou na cestě k Bohu, dokonce budou šeptem sdělovat, že se s Ním či Ježíšem setkali…., a pak si sednou k obědu a dají si kousek z telete /dítěte krávy/ nebo z malého prasátka či snědí svého králíka, kterého ještě včera drbali za ouškama…. .
          Podle mne, a to zdůrazňuji, tito lidé páchají tím i druhý hřích. Lžou si sami sobě.
          Zvířecí říše je nádherná. I s těmi predátory. Patří sem, do přírody. Jak rád se dívám na různé youtube – kotě si hraje s dospělým psem, kachna škrábe zobákem na bříšku kočku, kůzle skotačí se psem…… .

          Duchovní cesta je ryze individuální. Individuální je i rozhodnutí jít po ní a k tomu patří i to, že přestanu vědomě ubližovat. Již jen toto přijetí a hlavně pak dodržování láskyplného vztahu ke stvoření zklidňuje mysl.

          Několik citátů, které se vztahují k životu obětí – k životu zvířat :

          G.B.SHAW (1856-1950) byl anglický dramatik, prozaik a esejista irského původu, nositel Nobelovy ceny za literaturu za rok 1925.

          Zvířata jsou moji přátelé a já své přátele nejím.
          Nedokážu si představit, že by se mé tělo stalo pohřebištěm jiných tvorů.

          CHRISTIAN MORGENSTERN (1871-1914) byl německý básník, novinář a překladatel. Je považován za zakladatele německé nonsensové poezie.

          Kdyby musel moderní vzdělanec sám zabíjet zvířata sloužící mu za potravu, stoupl by nesmírně počet vegetariánů.

          JOSEF ZEZULKA (1912 v Brně) filosof, léčitel

          Živou bytost je možno zničit, ale není možno mrtvou vzkřísit. Proto nikdy nenič životy. Nezabíjej a nebuď příčinou zabíjení.

          ROMAIN ROLLAND (1866-1944) byl francouzský prozaik, dramatik, esejista, hudební historik a literární kritik, vegetarián a nositel Nobelovy ceny za literaturu z roku 1915.

          Krutost ke zvířatům a lhostejnost k jejich utrpení je nejhorší hřích člověka. To je základ lidské zkaženosti. Nikdy jsem nedokázal myslet na tato miliony trpěná a snášená muka, aniž by mě to nestísňovalo. Když je člověk původcem tolikého utrpení, jaké má právo si stěžovat, když se sám souží?

          LEONARDO DA VINCI (1452-1519, italský malíř, sochař, architekt a vědec)

          V mládí jsem se zřekl jedení masa, a přijde jistě den, že lidé mně podobní se budou na zabíjení zvířat dívat tak, jako se dnes dívají na zabíjení lidí.
          Vpravdě je člověk králem zvířat, neboť je svou brutalitou předčí. Žijeme ze smrti druhých. Jsme chodící hřbitovy!

          MILAN KUNDERA (1. dubna 1929 v Brně) je spisovatel českého původu, od roku 1975 žijící a tvořící ve Francii.

          Skutečná dobrota člověka se může projevit v naprosté čistotě a svobodě jen vůči tomu, kdo žádnou sílu nepředstavuje. Skutečná mravní zkouška lidstva, ta nejzákladnější (uložená tak hluboko; že uniká našemu zraku) záleží v jeho vztahu k těm, kteří jsou mu dáni na pospas: ke zvířatům. A zde došlo k základnímu debaklu člověka, tak základnímu, že právě z něho vyplývají všechny ostatní.

          L.N.TOLSTOJ (1828-1910) byl ruský spisovatel a filozof, představitel realismu.
          Masožravost je pozůstatek nejprimitivnějšího barbarství.
          Nezabíjej se nevztahuje jen na vraždění člověka, ale na vše, co žije. A toto přikázání bylo zapsáno v srdci člověka ještě dříve, než bylo dáno na hoře Sinaji.
          Vegetariánství je kritériem, podle něhož poznáme, jestli je něčí snaha o morální dokonalost pravdivá a upřímná.
          Dokud budou na světě jatka, budou i pole válečná.

          MAHÁTMA GÁNDHÍ (1869-1948, indický národní vůdce a společenský reformátor)
          Velikost a mravní pokrok národa se pozná podle toho, jak zachází se zvířaty.
          Nemyslím, že maso je pro nás nezbytné. Tvrdím, že masitá jídla jsou pro nás nevhodná. Protože stojíme výš než zvířecí svět, děláme chybu, když napodobujeme jeho zvyky.
          Jediný způsob, jak žít, je nechat žít. Buď změnou, kterou chceš ve světě vidět.

          E.CARPENTER (1844-1929) byl anglickým filosofem, socialistickým básníkem, obhájcem ženských a zvířecích práv a jedním z prvních gay aktivistů.

          Držet si zvíře, abych ho mohl sníst, to znamená zradu.

          JEŽÍŠ (asi 3-36 n.l.)

          A maso zabitých zvířat v jeho těle se stane jeho vlastním hrobem. Protože, pravím vám, kdo zabíjí, zabíjí sama sebe, a kdokoliv jí těla zabitých zvířat, jí tělo smrti. (z esejského Evangelia míru)

          FRANZ KAFKA (1883-1924, spisovatel)

          Teď se už na tebe mohu dívat klidně; už tě nejím (při pohledu na rybu v akváriu).

          DR. RADŽENDRA PRASÁD (1884-1963, první prezident Indické republiky)

          Celostní pohled na život nám odhaluje vztah mezi potravou daného jedince a jeho chováním k jiným, a cestou rozumové dedukce, která není fantazií. Můžeme přijít k poznatku, že jediným způsobem, jak uniknout vodíkové pumě je útěk před mentalitou, která pumu vymyslela, a jediným způsobem takového útěku je pěstování úcty ke všemu životu, k životu ve všech podobách a ve všech podmínkách. Je to pouze jiný výraz pro vegetariánství.

          ALBERT SCHWEITZER (1875-1965, slavný lékař, misionář, teolog a muzikolog)
          Nikdo ať se nevyhýbá odpovědnosti. Protože zacházíme tak zle se zvířaty, protože na jatkách je tolik surovosti, protože kvůli našim kuchyním tak mnoho zvířat umírá strašlivou smrtí, protože zvířatům způsobují nevýslovné utrpení lidé bez citu, protože se zvířata stávají objekty surových dětských her, jsme my všichni vinni a musíme nést znamení této viny.
          Dokud soucit člověka neobsáhne vše živé, nenajde člověk mír ani sám k sobě.

          T. L. ADORNO (1903-1969) byl německý filosof, teoretik hudební vědy, estetik a spolu s M. Horkheimerem nejvýznamnější představitel kritické teorie frankfurtské školy.

          Osvětim začíná tam, kde člověk stojí na jatkách a pomyslí si – vždyť jsou to jen zvířata.

          RICHARD GERE (1949, USA) je americký herec.

          Jako obyvatelé této planety máme povinnost chovat se laskavě, s milostí a láskou ke všem druhům živých bytostí. Bolest, kterou trpí zvířata kvůli lidské krutosti, je nad lidské chápání. Prosím vás, pomozte skoncovat s tímto šílenstvím!

          Sir JAMES PAUL McCARTNEY, MBE (1942 Liverpool)

          Kdyby jatka měla stěny ze skla, každý by byl vegetarián.

          THOMAS ALVA EDISON (1847-1931) byl americký vynálezce, celosvětově jeden z nejproduktivnějších a nejvýznamnějších.

          Nenásilí vede k nejvyšší etice, jež je cílem veškeré evoluce. Dokud nepřestáváme ubližovat všem ostatním živým bytostem, jsme stále divoši.

          A. SCHOPENHAUER (1788-1860) byl významný německý filosof 19. století.
          Je omylem domnívat se, že náš vztah ke zvířatům nemá mít morální aspekty nebo… že ke zvířatům nemáme žádné závazky – to dokazuje neotesanost a barbarství… Soucit ke zvířatům je tak silně svázán s dobrotou charakteru, že je možné tvrdit, že kdo je krutý ke zvířatům, ten nemůže být dobrým člověkem.
          Svět není žádný šmejd a zvířata nejsou žádná surovina k našemu zneužití. Ne smilování, ale spravedlnost dlužíme zvířatům.

          – – – – – – – – – – –

          Z vlastní zkušenosti vím, že mnozí lidé nemají rádi, když takové a podobné výroky, byť velmi slavných lidí, jsou jim jen „nabízeny“ k zamyšlení. Přesto, zkuste to.

          Vegetariánů, ať již z jakéhokoliv důvodu, je cca 2,5% z naší populace. U nás kolem 250 tis. lidí. Mají své stránky, vyměňují si na nich recepty. Ochrana života začíná i nezabíjením zvířat. I tak může začít změna pro duchovní směřování. Je to na dobrovolné volbě každého jednoho člověka.

          Pěkný den a zkuste ho i bez masa.
          Václav Žáček

          1. Pane Vendo, to už je po několikáté co sem cpete ten Váš speciální výběr „osobností“. Když zapomeneme na argumentum ad verecundiam, tak by se dal bez problémů sestavit jak seznam vegetariánů, kteří byli pěkný svině (začalo by se pěkně od A … dolfa :), tak seznam slavných lidí, kteří se cpali masem od rána do večera. Takže co kdo říká o (ne)jedění masa by mělo pro každého vlastním rozumem naprosto irelevantní. Je to bytostná volba každého z nás, do které by neměl nikomu nikdo kecat natož, aby si bral na pomoc vyšší či nižší autoritu. Člověk je od přírody omnivor, takže tu možnost volby má. Taková kočka je na tom hůř, ta prostě mrkev nebo ječmen žrát nebude:)

          2. Pane Lubko, speciálně Vám se omlouvám za to, že jsem podruhé uvedl některé významné osobnosti, které vyslovili názor na vegetariánství a kteří ho i praktikovali. Snad jsem Vám tím nezpůsobil žádnou újmu. I vědci se odvolávají na výsledky poznání /výzkumu a bádání/ jiných vědců. A já, malý žáček bych nemohl?

            K osobě Adolfa Hitlera. Nebyl vegetarián, měl rád párky, masové knedlíčky a holoubata a hovězí. Hitler, ze zdravotních důvodů nejedl maso až v posledních 15ti létech svého života. Doporučuji Vám tuto informaci:
            http://www.vegetarian.cz/ostatni/ahitnebyl.html

            Pokud ale věříte ministrovi propagandy Goebelsovi, tak již máte svoji odměnu.

            Jiný zdroj uvádí :
            „Adolf Hitler nebyl vegetariánem. Jeho osobní lékař mu několikrát ze zdravotních důvodů předepsal bezmasou dietu. Goebels, ministr propagandy, tuto skutečnost převzal a překroutil tak, aby lidé žili v přesvědčení, že Vůdce je dalším svatým mužem – podobně jako za něho byl považován jeho vegetariánský současník Mahátma Gándhí. I když Gándhíův lékař trval na tom, aby užíval ke zlepšení svého zdravtního stavu čaje z vyvařeného hovězího masa, Gándhí odmítl. Hitler doporučení svého lékaře obcházel a své vegetariánství předstíral. Jídal raviolli s kořeněným hovězím masem a rajčatovou omáčkou. – Dinshah, J. (1974,leden)“

            Takže podle Vás může vegetarián párky, masové knedlíčky, holoubata a hovězí?

            Ale jedno pozitivum a STOPROCENTNÍ SOUHLAS s Vámi a děkuji za toto sdělení :

            „Je to bytostná volba každého z nás, do které by neměl nikomu nikdo kecat natož, aby si bral na pomoc vyšší či nižší autoritu.“

            Již jsem tu ale psal několikráte, že každý člověk má svoji svobodnou vůli a že duchovní cesta je ryze individuální záležitost každého člověka, který ji praktikuje a že vegetariánství, v pohledu neubližování, hraje na ni podstatnou roli. A speciálně Vám dovoluji a pokud mohu i Vás žádám, pane Lubko, kecejte mi do ní.

            ALBERT EINSTEIN (1879-1955) byl teoretický fyzik, jeden z nejvýznamnějších vědců všech dob.

            Nic nebude lidskému zdraví prospěšnější a nic nezvýší šance na zachování života na Zemi více než přechod na vegetariánskou stravu.

            Proč to asi AE vůbec vyslovil – že by to bylo jeho poznání?

            Pěkný den a mějte se hezky.
            Václav Žáček

          3. Lubko a Vendo, dám to jednoho, stejně už není v diskuzi tlačítko na odpověď.
            Výběr citátů vegetariánů je v pořádku, Venda uvádí myslím 2,5 % vegetariánů u nás. To je srovnatelné s % lidí, které přímo zničil alkohol ( tělesně , morálně a ještě jejich rodiny). Alkoholici jsou lemplové nemají snadno dostupný Web s citáty geniálních alkoholiků. Mezi umělci a spisovateli jich bylo hodně, nechyběl ani Hašek.
            Vegetariánem se člově NERODÍ. Vegetariánství mu někdo nalil do hlavy. Lékaři rozhodně odmítají vegetariánství dětí. V Africe při nedostatku masa u dětí jsou prokázány poruchy vývoje mozku. Lidí, kteří nesnáší lepek ( lepek pšenice = asi 11% a je to bílkovina) je spoustu. Lidí, kteří po hrachové kaši ( hrách má skoro 30 % bílkovin , ale hůře stravitelných) mají změnu povětrnostní situace, je nejméně spousta.
            http://zdravi.e15.cz/clanek/postgradualni-medicina/epidemiologie-diabetu-474955
            Roku 2012 dosáhl počet evidovaných diabetiků 8,5 % obyvatel.
            Diabetici nesnáší cukr, ten je rostlinného původu.
            Geneticky v ČR je 21 % lidí slovanského původu ( východní a jižní Slované). Předchůdci Slovanů, Keltů, částečně Germánů.. přežili vrchol doby ledové před 20 000 roky na jih od ledovce na jižní Ukrajině. Strava nejméně půl roku v zimě byla monodieta z pečeného masa, hlavně mamut, koně, sobi., v létě i žáby.
            Hitler vegetarián/nevegetarián byl vadný magor počínaje impotencí. A ke konci pil vodu jedině destilovanou.
            Mesopotamie zkolabovala kvůli zasolování polí, do zavlažovacích kanálů se zvednutím hladiny moře dostala slaná voda Dnes tam, kde kdysi byl Babylon, je holá poušť, dokonce i podle jednoho dávného hitu.
            Nejsem jasnovidec, ale dobytek, který se pase na stepi bez kanálů, by asi zasolení půdy nezpůsobil.
            Nikdo neprokázal, že vegetariánská strava vede ke zlepšení zdravotního stavu. Statistika je vychýlená i tím, že vegetariáni si stravu hlídají i z hlediska energie, doplňují třeba vitamin B12, ejhle u vegetariánů je ho ve stravě málo.

            Kdekdo má bolg a agituje pro vegetariánství a ví jak zachránit rodnou planetu Zemi návratem ke střídmosti. Ano, 30% hotových potravin EU se znehodnotí. Místo vegetariánství budu třeba agitovat pro veřejnou dopravu, jezděte veřejnou dopravou, jezděte do práce na kole, choďte pěšky. Zachráníte planetu Zemi nejméně jako vegetariáni. Vegetariánská strava není přírodní , ale spoustu výtažků a úprav rostlinných zdrojů. Proč není vegetariánská strava levná, když stojí její výroba méně než masných výrobků?
            Prostě obecně protestuji proti výběru statistických informací o vegetariánství vybraných bez širokých souvislostí.
            Budu nazván demagogem, ale připadá m to jako když kouknu z okna a vidím červenou Fabii. Udělám závěr : protože jsem jiné auto právě neviděl a jezdí, je to tím, že červené Fabie jsou dobrá auta. Kupujte červené Fabie, zachráníte kus světa před horšími auty.

          4. Oprava překlepu, geneticky je v ČR 51 % lidí slovanského původu, asi 20 % jsou podle původu jižní Slované.

          5. Pane Vendo, vy jste opravdu skvělý demagog:) Je celkem úplně jedno z jakých důvodů byl AH praktikujícím vegetariánem, každopádně to o sobě tvrdil sám a Goebels to jenom využil. Stejně jako Vy využíváte, že kdosi kdys cosi pronesl ohledně vegetariánství :)

            Také Vám položím otázku – mohl vegetarián jako Vy jíst maso? Kolik zvířat prošlo zavražděno vaším hrdlem, než jste se prohlásil vegetariánem?:) Sám si zhodnoťe jaký je poměr doby, kdy jste vegetariánem a kdy jste byl masožroutem.

            A celkem pochybuji, že jste vůbec pochopil o čem byla ta moje věta se kterou jste tak vehementně souhlasil. Pokud ano, těžko byste se hned vzápětí oháněl Einsteinem :)

          6. Uvedené výroky slavných lidí mi nijak nevadí. Je to jejich názor, bezpochyby podložený jejich vnitřním přesvědčením.

            Ovšem ti lidé nemají patent na pravdu.
            Já mám názor jiný, podložený vlastní zkušeností, a maso jím.

            K skutečnému vegetariánství je podle mně třeba se dopracovat vnitřně. Tělo i duše se dostane do bodu, kdy nepotřebuje jíst maso, a prostě je ten dotyčný jíst přestane. Znám takové.
            Vegetariáni jen pro formu, kteří si představují vegetariánství jako stupínek k vyšší duchovnosti, mi přijdou spíš úsměvní. To je podle mně zapřahání vozu před koně. Má svatá písma nebo duchovní učitelé hlásají vegetariánství, tak to budu vegetarián, tak to má být-to je parodie a ne vegetariánství.

          7. je přímo neuvěřitelné, co nám tady předvádí Pardál, člověk se diví, odborník žasne covšechno dokáže smíchat do 1 komentáře. v tom posledním už chybí jenom zmínka o Putinovi, homosexuálích, imigrantech a Merklové a již nemusíte nejmín ttýden vůbec sledovat žádné informace

  7. Jakýkoli fanatismus je škodlivý – a to se týká i vegetariánství, nebo všežravectví.
    Ovšem ti, kteří jsou vegetariáni jenom proto, „aby se nezabíjela zvířata“, jsou jaksi mimo mísu.
    Jediné, co na tomto světě člověku skutečně patří, je to, co má v duši – a s tím také odtud pak odchází do dalšího života. Takže člověk, který si v krámě koupí salám, má v duši touhu po salámu a nikoli touhu po zabíjení zvířat. To se ho vůbec netýká.

    Pravdou však je, že v buňkách masa jsou obsaženy i „stopové prvky“ duše zvířat, které duši člověka mohou negativně ovlivňovat. (V případě, že „čistému je vše čisté“ to neplatí. Příklad: když na plamen svíčky hodíte lejno, plamen zhasne. Ovšem když stejné lejno hodíte do výhně, ona se více rozzáří.)

    Oproti tomu zásadním problémem, který si lidé ale vůbec neuvědomují, a který poškozuje nově rozené duše do pozemských těl, je zabíjení stresovaných zvířat ve velkochovech. (Pro lidstvo je to mnohem větší problém, než otázka, zda být či nebýt vegetariánem.) Kdyby toto skončilo, duchovní atmosféra Země by se značně pročistila.

    Osobně pro každou duši člověka jsou pak v tomto ohledu nejdůležitější slova Ježíše Krista: Ne co do vás vchází, ale co z vás vychází, to vás pošpiňuje. (Platí to také pro jakýkoli – tedy i vegetariánský – fanatismus.)

    1. Pan Muladi je celý jaksi mimo mísu, jednou říká, že i Bůh se vyvijí, podruhé zase že masožrouti mají jen touhu po masu, nikoli po zabíjení. Ono to maso asi roste na stromech. ?

      1. Pane Jiří, drobně na Vás zareaguji, i když jsem již nechtěl k tématu nic psát.Sdělená a zajímavá myšlenka od Vás je v tomto :

        „Oproti tomu zásadním problémem, který si lidé ale vůbec neuvědomují, a který poškozuje nově rozené duše do pozemských těl, je zabíjení stresovaných zvířat ve velkochovech.(Pro lidstvo je to mnohem větší problém, než otázka, zda být či nebýt vegetariánem.)“

        Proč se zabíjejí ve velkochovech zvířata? Asi ne pro trofeje jako na safari, že? ( Přesněji bych ale napsal na jatkách, v moderních hyper továrnách na smrt – vím o čem mluvím, znám Masokombinát Polička )

        Ale to podstatné. Vegetarián toto zabíjení přece nepotřebuje vůbec, ani velkochovy, ani malochovy a tak ten mnohem „větší problém“, to poškozování duší, tím odstraněním zdůrazněného zabíjení, svým stravováním přece odstraňuje, ne? Je si právě i tohoto vědom! A masožravec, na druhé straně, pro kterého se zvířata ve velkochovech a z velkochovů zabíjejí, je v podstatě objednavatelem, strůjcem, podněcovatelem, konečným spotřebitelem masa a masných výrobků /i těch salámů/. Nabízí se tedy jednoduchá otázka – existují velkochovy zvířat a jatka pro vegetariány nebo pro masožravce?

        A ještě souhlasím s tímto – „kdyby to skončilo, duchovní atmosféra Země by se značně pročistila“. ????
        ANO – souhlas. Tak proč do toho nejít, proč nepodpořit každý jeden z nás, svým uvědoměním si té škodlivosti zabíjení, tento skvostný cíl pročištění duchovní atmosféry Země?

        Ale nechci nikoho nazlobit. Duchovní cesta je ryze individuální záležitost a aspekt neubližování je na ni velmi důležitý. V této poslední větě necítím, jako vegetarián, žádný můj fanatismus.

        A ostatně, je tu svoboda volby? K zamyšlení a na závěr snad Jan,kap.3: verš 6-8 :

        „Co se narodilo z těla, je tělo; co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se znovu narodit. Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho hlas, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“

        Pěkný den.
        Václav Žáček

        1. Pane Vendo

          ad: A masožravec, na druhé straně, pro kterého se zvířata ve velkochovech a z velkochovů zabíjejí, je v podstatě objednavatelem, strůjcem, podněcovatelem…

          Není. Vždyť jsem napsal, že touha po salámu není totéž, co touha zabíjet zvířata. A chovat zvířata pro maso lze i mimo škodlivé velkochovy.

          ad: Tak proč do toho nejít, proč nepodpořit každý jeden z nás, svým uvědoměním si té škodlivosti zabíjení…

          Vybízet lidi k nereálným cílům je zbytečné a nesmyslné. Zvlášť, když sám víte, že v některých místech Země lidé dokonce lovit musí, aby nezahynuli hlady.

          Být či nebýt vegetariánem je otázka svobodné vůle každého člověka. (Je přitom faktem, že být v naší civilizaci vegetariánem, je anomálie.) Ale to nejdůležitější je, že zabíjení zvířat je pro lidi mnohem, mnohem menší problém, než zabíjení lidí (tělesně i duchovně). Takže chcete-li vybízet lidi k tomu, aby „každý jeden z nás“, vybízejte je k tomu nejdůležitějšímu, k tomu, co řekl Ježíš Kristus: Ne co do vás vchází, ale co z vás vychází, to vás pošpiňuje.

          (Tím odpovídám i panu Jaromírovi.)

  8. To evangelium esejských jsem kupodivu našel – EVANGELIUM ESEJSKÝCH
    (Poselství míru, z aramejštiny podle Dr. Ed. B. Szekely, do němčiny přeložil Bruno Martin 1987, 6.vydání.

    Obsahuje i tuto zkopírovanou část:

    „Sedl si mezi ně a pokračoval: „Bylo vám již dříve řečeno: „Cti svého nebeského Otce i svou Matku zemi a dodržuj jejich přikázání, abys žil dlouho na zemi.“
    A jako další bylo tímto přikázáním dáno: „Nezabiješ, „neboť život byl dán všem Bohem a to, co dal Bůh, nesmí člověk vzít. Neboť vám pravím, z jedné Matky pochází vše, co na zemi žije. Proto každý, kdo zabíjí, zabíjí svého bratra. A od něj se jeho Matka země odvrátí o odejme mu svá životodárná ňadra. A její andělé ho opustí a do jeho těla se nastěhuje Satan. A maso zabitých zvířat se stane v jeho těle jeho vlastním hrobem.
    Vpravdě pravím vám, ten, který zabíjí, zabíjí sebe a kdo jí maso zabitých zvířat, jí z těla smrti. Neboť v jeho krvi se každá kapka krve zabitého tvora stává jedem, jejich dech se stává zápachem jeho dechu, jejich maso se proměňuje v hlízy: v jeho kostech jejich kosti ve vápno, v jeho vnitřnostech jejich vnitřnosti v úpadek, v jeho očích jejich oči v šupiny :
    v jeho uších jejich uši ve voskovou zátku. A jejich smrt se stane jeho smrtí. Neboť jenom ve službě nebeskému Otci budou vaše dluhy sedmi let prominuty v sedmi dnech. Ale Satan vám neodpustí nic a jemu budete musit všechno zaplatit. Oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, pálení za pálení, ránu za ránu, život za život, smrt za smrt.
    Neboť mzda hříchu je smrt. Nezabíjejte ani nejezte maso svých nevinných obětí, jestliže se nechcete stát otroky Satana. Neboť to je stezka utrpení a vede ke smrti. Naopak vykonávejte vůli Boží, aby Vám andělé na vaší cestě životem sloužili. Poslechněte proto slova Boží: „Hleďte, dal jsem vám k obživě všechny rostliny celé země i s jejich semeny a všechny stromy s jejich plody a jádry a veškeré zvěři na zemi a ptákům ve vzduchu a vší havěti, co se po zemi plazí, jsem dal k obživě všechny zelené natě. Také mléko od všeho, co se pohybuje a na zemi žije má být pro vás potravou: tak jako jim jsem dal zelené byliny, dávám vám jejich mléko. Ale maso a krev, která je oživuje, nejezte. Zajisté budu na vás požadovat vaši tekoucí krev, ve které je vaše duše: budu na vás žádat všechna zabitá zvířata i duše všech zabitých lidí.“

    Z a j í m a v é !?!

    1. Korintským 8:8 Pokrm nás Bohu nepřiblíží; nejíme-li obětované maso, nic neztrácíme, jíme-li, nic nezískáme.

    2. Aleši, už jsem to jednou psal, Ježíš toho v Bibli moc neřekl nebo odpověděl jednou dvěma větami. V evangeliích esejských se Ježíš rozpovídal.
      Bible obsahuje slova „Ježíš řekl“ :
      Matouš 8, 11, 26 , Marek 10,14, Jan 4, 8,10,14,18, 21 .
      „Ježíš odpověděl“ :
      Matouš 20, Marek 10, Lukáš 15, Jan 8, Jan 9, 10, 11, 18

      EVANGELIUM ESEJSKÝCH na gnosis9.net asi kompletní text
      http://gnosis9.net/pdf/Esejske_evangelium_miru.pdf
      http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2005100001
      Esejské evangelium míru ..Ježíš nedoporučuje maso, ale mléko dobytčat ano.

      Na osud.cz je kus článku, zbytek placené.
      „https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CDkQFjAFahUKEwi3oOiAidTIAhXBo3IKHXt0ByQ&url=http%3A%2F%2Fwww.osud.cz%2Fjsou-evangelium-esejskych-nove-apokryfy-falesne&usg=AFQjCNE13Vlwa7Nui0Y-2QUFeQxgcZEXvQ
      „Jsou Evangelium esejských a nové apokryfy falešné?
      Velké popularity a rozšíření ovšem dosahují v esoterických kruzích a v hnutí New Age. Evangelium Judy Iškariotského ( = Talmud Jmmanuel) – 1975 napsal Eduard Meier. Aramejský text prý našel v jeskyni u Jeruzaléma. Překlad 36 kapitol zhotovil řecko-katolický kněz Isa Rašid. Jedná se ale jen o 1/4 celého textu. Veškerý originál byl ale zničen izraelskými vojáky, kteří rovněž zabili „překladatele“ Rašida… Evangelium učí, že Ježíš byl mimozemšťan z hvězdokupy Plejády a na Zemi přišel, aby lidem ukázal, jak se mohou sami duchovním úsilím spasit. Křesťanské sbory považují nové apokryfy za falešné…“
      Komentář: zatím se v tom neorientuji, šrouby a matice do hlavy případně New Age. Jestli byl Ježíš z Plejád,tak asi nemá smysl řešit, zda byl vegetarián.:)

      Vědecký zdroj k esejským :
      http://www.phil.muni.cz/kivi/clanky.php?cl=7&akce=t
      část 3.3. Učení esejských

    3. tzv.Esejské evangelium míru,toto nádherné dílo,je rovněž ALEGORIÍ
      s JINOTAJI.Lze rovněž překládat,jako i mnohé Knihy Starého Zákona nebo
      Gíty,Koránu atd.Takže není podfukem.

      Duchovní „vegetarián“ je vlastně vlatně duchovní kleštěnec.Podotýkám duchovní,
      který je v této realitě asketikem v sexu.
      Upozorňuji,že askezi se člověk učí postupně a pod vedením jedné z tváří Ducha,
      tedy Otce.Má i jméno:PAN(Merkurius).Inu není pane jako PANE.
      *PAN=>“MISKA“ =>“MIŠKAR“

      miškár, -a muž. r. človek zamestnávajúci sa miškovaním;
      miškovat, vymiškovat- Význam: (zast. hovor.) klestit, vyklestit zvíře/zvířata
      kastrácia, -ie žen. r. odnímanie, odňatie pohlavných orgánov, miškovanie;

      *miškovat=kastrace=vykleštění zvířecích pudů postupnou askezí(celibát)
      ——
      Nakolik bylo v minulosti těžké pro pomatence,kteří brali Písma doslovně těžké
      nechat „kastrovat“ své syny a „obřezávat“ dcery,zaměnili pojmy a začali
      skutečně provádět obřízky na dětech.To je na psychiatrii zcela běžnou
      záležitostí ještě u hodně obyvatel.To jsou však již jen DŮSLEDKY šíření
      těchto pomýleností,jako nástroje moci.Lidé tedy vykonávají jen prázné rituální
      obřady.Ze strachu a bez použití skutečného daru Rozumu a daru Lásky.

      „Kastrace a obřízka“ ducha,tedy myšlení,spočívá v poznání skutečné hodnoty
      Lásky bezpodmínečné,tedy sebe samého vpravdě.

      A tak je to se všemi rituály,obřady,tradicemi,…slepými cestami v Nicotě
      vlastního nevědomí.

    4. Mléko, mléko, máslo, přepuštěné máslo, …to jsou všechno nehumánní věci, …k tomu, aby kráva dojila, je potřebné ji připustit k býkovi, následně ona porodí tele, které se jí na půl roce odejme, to tele se zabije (protože rozmnožovat stádo nejde donekonečna) a pak se kráva takzvaně rozdojí, …jenomže ona nedojí věčně po zhruba třičtvrtě roce takzvaně „uschne“ to je terminus technicus přímo ze stájí, či-li: přestane dojit a vše se musí zopakovat: připuštění, porození telete, rozdojení, uschnutí, …takže dopřávat si mléko a máslo a tvaroh a sýry je i z hlediska vegeteriána značně morálně problematický čin. …Nebo taková rýže: tisíce zotročených bůvolů, kteří orají a vláčí rýžová políčka, také morálně problematický technologický postup, …takže co tedy jíst, abych nepáchal hřích spoluviny???

  9. Osobně se domnívám, že to, zda je někdo vegetarián nebo ne zcela NESOUVISÍ s duchovním pokrokem jedince. Známý mi říkal o kolegyni, která si pečlivě zakládala na svém vegetariánství, jak moc je vlastně duchovní a přitom ji pod stolem tahá za nohu vlastní syn a ona ho suše ignorovala a odbyla. Pokud ale někdo nejí maso z lásky ke zvířatům, nemám s tím problém, ale pozor na pýchu (já jsem o trochu víc duchovní, protože už nejím maso)…to je daleko horším břemenem než zda jíme maso zvířat. Mohl bych tu citovat mnohá místa Bible, ze kterých je patrné, že Bůh dává lidem za pokrm i zvířata a tedy jejich maso, ale asi by to pro většinu lidí zde nemělo moc velikou váhu.

    Z praktického a zkušenostního hlediska toto. Dříve jsem pod vlivem duchovních knih a lidských filosofií taky velmi omezil maso, které jsem měl moc rád (jedl jsem max.občas drůbež), následkem bylo, že jsem začal (a to určitě i díky meditacím) dosahovat určitých rádoby-duchovních-stavů, pocitů, začal jsem cítit energie…ale taky se začali objevovat různé problémy (motání hlavy počínaje, pocit vymístění z těla apod.) – upozorňuji, že to nebylo příjemné. Pravého Boha jsem neznal a myslel jsem si, že to už je On a dává se mi takto zvláštně poznat (místo toho jsem zbožšťoval sám sebe a svůj domnělý duch.pokrok…nic jiného v tom nebylo). Je otázkou zda se Satanovi/temné straně nehodí „do krámu“, aby člověk byl na „vibračně nízké stravě“, aby jej mohl lépe napadnout/ ovládat/zmást (např.už jsem ten duchovní, už vidím energie, už umím vylézt z těla). Poznal jsem, že mu jde mu hlavně o to, aby dotyčný nepoznal pravého Boha.

  10. ad. Pokud ale někdo nejí maso z lásky ke zvířatům, nemám s tím problém, ale pozor na pýchu (já jsem o trochu víc duchovní, protože už nejím maso)…to je daleko horším břemenem než zda jíme maso zvířat.
    ———
    Ano.Ale není to ani tak pýcha,jako spíš nevědomost.Nevědomost,že takový postoj
    ukazuje,že je člověk ve svém nitru a mysli ještě stále rozdělen.
    Člověk byl rozthán a nechal se roztrhat na kusy,aby se mohl poznat vpravdě.
    Měl by již začít skládat ty kusy k sobě,aby se stal opět ÚPLNOSTÍ.
    Úplnost v sobě obsahuje vše a všechny.

  11. Hned na začátku této diskuze, jakmile vyšel tento článek, jsem napsal něco krátkého s odkazy na mé tři články – více méně o vegetariánství.
    Kruté zacházení ve velkochovech, zvířecí holokaust, kruté zabíjení, proč to asi je?
    Že by byla chována zvířata ve velkochovech pro účely výstav – krav, býků, slepic, prasat?
    Asi ne.
    Na to, proč je tak velká spotřeba masa, proč je tak velká potřeba krmiv, proč se likvidují obrovské plochy pralesů, aby se mohlo pro zvířata vypěstovat krmivo, kolik stojí hnojení půdy, aby dala úrodu pro zvířata, kolik otravných látek se dostane ale do bio systému planety a v jakém stavu se ocitá půda, ovzduší a vody?

    To je vše vedlejší efekt. Nad tím nechť bádají ekologové a ti, kdo se zabývají environmentalismem. Záměrem článku také nebylo vzbudit diskuzi o ekonomice.

    A že se zvířaty se opravdu zachází krutě, nelidsky, máte-li známé ve velkochovech, na jatkách, běžte si to prohlédnout. Přesvědčíte se.

    A ten citát z Nového Zákona, čtěte pozorně, to se týká nemytých rukou, jako rituálů židů, jehož nedodržování vyčítali farizeové Ježíšovi za jeho učedníky. Přečtěte si pozorně Matouše kapitolu 15., verš 2. a 20.. Srdce lidí, těch, kteří zabíjejí pro požitek svého břicha, nechají si zabíjet, je zatvrzelé a mohl bych uvést mnoho příkladů až barbarského chování, hostin a žranic, pitek a nevázaného chování, které předcházelo násilnostem.

    Neviděl jsem nikdy, že by pokorný člověk, s modlitbou na rtech, jako projevem díků za příslovečnou misku kaše, ovoce, sklenicí mléka či vody měl a nebo snoval primární plán k zabíjení svých bližních.

    Nu, dál nic. Zareagoval jsem ihned na počátku a pak jsem se snažil něco objasnit některým zdejším diskutujícím. Nikomu nic nevnucuji a každý se svobodně rozhodne o tom svém.

    Možná jsem tu vegetariánem sám. Nestydím se k tomu tady přihlásit. Kdybych měl být na těchto stránkám těmi 2,5%, které jsou uváděny z populace jako vegetariáni, mělo by tady diskutovat 40 lidí. A to zde není. A tak odhaduji, že na tyto stránky chodí asi tak 10% vegetariánů. A vím také, že by se nestyděli k tomu přihlásit.

    Většina mých článků sem dávaných patří do rubriky „Hledání Světla“ a v té rád diskutuji.
    Příspěvek, pod kterým jsem diskutoval, byl zařazen do rubriky „Lidé a zvířata“. Vidím, že v této oblasti příliš duchovnosti nevládne.

    Pěkný den.

    Václav Žáček

    1. Vendo, proti obžerství bojoval i Mistr Jan Hus. Z Kostnice psal, že ho bolí zuby trpí „neboť jsem tlust“. Což znamená, že byl tlustý a ne asketického zjevu.
      Vendo, nabízíte nový svět bez masných, mléčných výrobků, vajec a ryb. Bez zabíjení zvířat, tedy bez jejich chovu. Nejsem nepřítel zvířat, rád bych měl domácí chovy zvířat, měli jsme krávu, která měla jméno, stejně jako vůdčí ovečka. Prase krmené s láskou nakonec stejně ženou s oprátkou za zadní nohu, moc klidné u toho není. Pokud jste při zabíjačce držel hrnec na krev nebo alespoň provaz za zadní nohu, tak víte, že než zvíře střelené střílečkou do hlavy a bodnuté do srdce dokoná, trvá to dlouho. Zmatené zvíře něco tuší, když má volnost může podklouznout a vylije se mu krev třeba do kýty, která je prakticky znehodnocena. Zvířata jsou na jatkách namačkaná na sobě a stresovaná. Zatím nikdo moc lepšího nevymyslel. Vy máte řešení – nejíst maso. Dobře.
      Já vegetariánství odmítám. Jestli pijete mléko s láskou k světu a zvířeti nebo bez ní, je skoro jedno vzhledem k tomu, že musíte mít krávu, která to mléko nadojí, . To až přestane kráva dojit ji pustíte do přírody na louku a necháte osudu?
      Přelovení oceánů, pokles žádaných ryb na stav 20% a méně je realitou, stejně jako nejméně 50 % masa tuňáků a pod. podmořských kravínů. Takže ani ryby.
      Euroslepice má u nás větší místo v kleci při snášení vajíček, ale neběhá po dvoře, kde snáší lepší vajíčka s oranžovým žloutkem údajně z trávy.. Co pak se slepicí, která nemá vidět třetí sníh. Pustit, nechat někde venku pojít.
      Tropické pralesy jsou ničeny kvůli krmivu pro dobytek. Ano, ale obrovské množství kukuřice v USA a Brazílii jde na výrobu bioethanolu, což je ekologická hovadina. Nejvíc pralesů se ničí v posledních pralesích jihovýchodní Asie. Děje se to i kvůli vzácnému truhlářskému dřevu, které chtějí Japonci . Horší dřevo z pralesů jde i na papír. Berete do schránky letáky obchodních řetězců? Je to papír, recyklovat se nedá do nekonečna, vlákna se mletím zkracují. Spotřeba papíru u nás je asi 80 kg/osobu za rok a lepenkového papíru taky.
      Jezdím skoro všude na kole nebo chodím pěšky, málo jezdíme autem, nelétám letadlem. Pochybuji, že ekologická stopa letecké cesty do Indie, kde se pevně někdo chytí vegetariánství se dá vůbec někdy tím vegetariánstvím zkompenzovat. Ekologickou stopu člověka je třeba brát komplexně, vegetariánství je jen část. Paul McCartney je vegetarián a létá asi 40 let po koncertech po světě. Taky si myslí, že vegetariánství by světu hodně pomohlo. Takže tu máme i žijícího vegetariána, kterého zná celý svět. Zatímco Jágr lítá přes 20 let s NHL a si dá propečené kuřátko. Nevypadá to na to, že by se v rámci snížení ekologické stopy zrušily megakoncerty nebo NHL. A nevypadá to na to, že svět zachrání vegetariáni. Leda v diskuzích, kde jsou hodně aktivní.
      Nedal jste odpověď na to, v kolika letech jste se stal vegetariánem. To si snad pamatujete, jestli ne, tak Vám to vegetariánství neprospělo…
      Tlačíte klíny do hlava, že ten kdo jí maso se proviňuje na zvířatech a přírodě a je tak trochu mdlého ducha : píšete o diskuzi o vegetariánství : „Vidím, že v této oblasti příliš duchovnosti nevládne.“ Ještě, že tu jste Vy.

      1. vy jste opravdu zralý na léčení. splácat takové třeskuté kvasiargumenty do eintopu dokázaly jenom pejsek s kočičkou když pekli dort rychle vyražte za Chocholouškem

        1. Pro Anonymní:

          Jít do hloubky znamená vidět i souvislosti a to,že vše souvisí se vším.
          Guláš vidíte jen proto,že nespojujete maličkosti v celek.

          Život se skládá z maličkostí.

      2. Pardale, vidím, že jste mne opět nezklamal, listoval jste na netu a uvedl mnoho vyčtených argumentů z různých zdrojů. Máte opravdu široký záběr – jak to trefně popsal anonymní. Věřte mi, prosím, že je mi ale úplně jedno, jestli jste či nejste vegetarián. Napsal jsem tu nějaké možná i neumělé informace pro ty, kteří se třeba rozhodují o duchovní cestě, klíny tím ale do hlavy nikomu netlačím. A že bych v této diskuzi použil výraz „mdlý duch“? To je Váš závěr a není zrovna přátelský. K mé osobě uvádíte i další nepravdu, vymyslíte si zkrátka, co se Vám hodí. Napsal jste mi, že „Vy máte řešení – nejíst maso. Dobře.“ A to by mohl být konec naší diskuze; moje rozhodnutí /je nás vegetariánů cca 2,5%/ však neřeší žádné problémy planety, jak je dále v bohatém výčtu uvádíte.

        Odpovím Vám na Vaši otázku, když Vám to není trapné mi ji položit. Není tu zvykem ptát se na osobní život. Doufám, že se v tom nebudete nějak pitvat dál a pokládat další neomalené otázky.

        Opominu určitý čas po mém narození, kdy jsem žil jako vegetarián. Poprvé jsem se na deset roků stal vegetariánem v roce 1981, v mých jednatřiceti létech. Po uplynutí těchto roků se konala svatba dcery v cizině a byl jsem „přinucen“ vrátit se k masu. V dalších sedmi létech se střídalo období vegetariánství a nevegetariánství. V mých osmačtyřiceti létech jsem se k vegetariánství vrátil a jsem vegetariánem dosud, je mi 65. Stačí Vám to?

        Můj život měl a má, tak jako u každého člověka, nějaký svůj vývoj.

        Z těch 2,5% vegetariánů nejsou všichni vegetariány z duchovních důvodů. Někdo opravdu cítí jako více rozhodující právě ty problémy planety, tak, jak je uvádíte Vy. Mnohokráte jsem tady ale napsal,že tato planeta není místem, kde by lidé mohli zavést nějaký pozemský ráj. Jsou v područí jisté síly a drtivá většina ji poctivě slouží. Ta ovládací síla však, i přes mnohé nástrahy a léčky, nemá v rukou konečné rozhodnutí člověka, jeho tzv. svobodnou vůli. Já jsem se rozhodl svobodně pro tu jinou cestu. V ní platí třeba myšlenka, že živit se smrtí znamená stát se její potravou a nebo žít z bolesti druhých znamená stát se kořistí bolesti. Tento přístup ve vědomém neubližování však je jen jedním z mnoha předpokladů vstupu na duchovní cestu.

        Mějte se hezky.

        Václav Žáček

        1. Vendo, díky,
          potvrdil jste, že vegetariánem se člověk nerodí, ale stává a občas vegetariánství opuští a je opět masožravcem. Což je dobře, je vidět, že není třeba bojovat za vegetariábství tak, že nezůstane kamen na kameni.
          Masa by se mohlo jíst ve vyspělých zemích mnohem méně. Pořádný masitý oběd tak před 100 lety býval jen v neděli a fyzické práce se muselo zvládnout hodně. Takže s Vámi souhlasím
          O ničení pralesů jste psal :“ proč se likvidují obrovské plochy pralesů, aby se mohlo pro zvířata vypěstovat krmivo, …“, takže odpověď byla k tomu.
          O diskuzi jste psal :“Příspěvek, pod kterým jsem diskutoval, byl zařazen do rubriky „Lidé a zvířata“. Vidím, že v této oblasti příliš duchovnosti nevládne.“
          Když mám jiný názor = nevládnu duchovností. Prostě to zavání nadřazeností, kdo zvládá duchovno je někde výš. Problém je v tom, že se v té duchovní diskuzi neshodnou vůbec na ničem. A když dovedu jejich rozporné informace a ještě rozporuplnější metody zpracování do důsledku a ukážu, že je to mimo, tak jsem demagog, který tady vadí, protože není snadné moje názory vyvrátit. Nebo máte srážející argument, že jsem to vyčetl z internetu.
          Můžu Vás ujistit, že v předchozím příspěvku jsme nehledal v internetu ani jednou, nevládnu duchovnem a používám svou hlavu.
          Jen reaguji na nadhozená témata, takže anonymní, nechť se podívá, na jaký guláš reaguji a zajde za Chocholouškem s obojím. Sám protiargumenty konkrétní nemá. A používám k oddělení reakcí na odpovědi odstavce. Už při psaní bible se používaly odstavce, aby se odlišily oblasti textu. Ale to už jsem u duchovna, kde nevládnu, že? :)

        2. Ad: „Vendo, díky, potvrdil jste, že vegetariánem se člověk nerodí,….“

          Doložte mi prosím, že se lidský novorozenec narodí jako masožravec…… díky.

          A jakou roli hraje výchova?

          Znám rodiče, kteří vychovali ve vegetariánství a k vegetariánství dva naprosto zdravé syny. Tato rodina byla sice raritou, ale fungovalo jim to. Táta středoškolský učitel – máma dětská lékařka. Oba synové jsou již dospělí, mají VŠ vzdělání a nijak tím netrpěli a pokračují v tom i ve svých rodinách. Pro úplnost, můj příklad v mé rodině. Jedno naše dítě je veganem, druhé jí tzv.dělenou stravu a třetí je makrobiotik. Jinými slovy, když již nic jiného, o stravu a její působení se zajímají.

          Dítě se rodí jako nevzdělané, že? A postupem ve svém růstu působí na jeho formování výchova a vzdělání. To je jeho vývoj, ale že by se narodilo jako masožravec?

          Nenarodil jsem se jako duchovní člověk. Napsal jsem Vám, že jsem prodělal, ostatně jako každý, svůj vývoj – doslova „Můj život měl a má, tak jako u každého člověka, nějaký svůj vývoj.“ O své úrodě karmické zátěže bych Vám mohl vyprávět. Důležité však je, i když je to mé subjektivní poznání, co jsem si pro svůj život z toho odnesl a jestli i ty neblahé zkušenosti mne nějak změnily či mění.

          Vaše pocity, pane Pardale, o nějakém zavánění mé nadřazenosti jsou ale jen Vašimi pocity. Uvědomte si to. Nějak ve Vás, ve Vašem egu vznikly, intelekt je živí, hledáte pro ně „půdu“ aby vyrostly do Vámi uznané /egoistické/ existence a plodem u Vás je – Václav Žáček se tu nabízí jako nadřazený. Za sebe říkám, necítím žádnou nadřazenost, ani v sobě, ani v tom co píšu.

          Pro Vaši informaci. Ze všech příspěvků na gnosis byly dva zařazeny do rubriky „lidé a zvířata“. Tento, pod kterým je naše diskuze a můj z roku 2013 s názvem „Zvíře…“ Pak je tu rubrika „vegetariánství“, pod kterou je celkem šest článků, tři jsem napsal. Šlo mi většinou o pohled, který mne osobně k rozhodnutí být vegetariánem vedl. Pohled, ne, že bych někoho do něčeho nutil. Podotýkám, že každý článek i zde na gnosis je určitou informací, v tomto případě napsanou. Ty moje nejsou žádnou výzvou, nenabízí žádnou přihlášku k vegetariánství, nenabádá k povinnosti se chovat a jednat tak či onak…… . A každý se může svobodně rozhodnout – číst to co píše Žáček – nečíst?, zapojit se do diskuze o tématu – nediskutovat?, zamyslet se nad sděleným – nezamyslet?…..atd.. A pak, jako autor, se snažím na příspěvky odpovídat. To je diskuze. Dal jsem si drobnou práci / tři minuty to trvalo / a spočítal podle autorů, že je tu 436 článků. Z nich čtyři jsou moje, ve čtyřech si všímám vegetariánství – necelé jedno procento. Mám si myslet, že se tím nějak nadřazuji?

          Více Vám již nemám k tomuto tématu co říci. Snad jen to, že jste zapomněl sdělit, že systém pastevectví obrovských stád jatečného dobytka na pastvinách se při obrovské spotřebě masa ukazuje jako velmi škodící přírodě – půdě, kdy způsobuje její erozi a následné značné znehodnocení. Své o tom ví kdysi špičková země pro výrobu masa, unijní stát Texas. Proto i ty „pohodlné velkochovy“, i když, chce-li třeba ten Jágr opravdu dobré kuřátko, tak si dá to z domácího chovu vypěstované, zatímco pochoutky z kuřat pro většinu lidí jsou z těch jiných chovů, kde „baští“ i hormony – anabolika, tedy tam, kde jde o jasný rozpor s přírodou.

          Vaše články, Pardale, máte tu tři, se zajímají o záhady a otazníky, historické souvislosti a témata na pomezí vědy. A upřímně, věřte mi prosím, v tomto jste tu obrovská špička.

          Dobrou chuť k dnešnímu obědu všem. Já mám zelňačku a brambory na loupačku.

          A přátelé, s úsměvem jde leccos lépe.

          Václav Žáček

          1. Vendo, budu raději kopírovat na co odpovídám , píšete:“ Znám rodiče, kteří vychovali ve vegetariánství a k vegetariánství dva naprosto zdravé syny. Tato rodina byla sice raritou, ale fungovalo jim to. Táta středoškolský učitel – máma dětská lékařka. Oba synové jsou již dospělí, mají VŠ vzdělání a nijak tím netrpěli a pokračují v tom i ve svých rodinách.“
            Komentář : zdravé a chytré ( VŠ) děti často mají rodiče zdraví a vzdělaní. takže jde o genetiku a výběr 1: několika stům z populace měli šanci být doktorka a stř. učitel. Když myslíte, že je to vegetariánstvím, mě to nevadí.
            To je statistika jako že můjj děda byl silný kuřák dýmky a měl dobře zapamatovatelnou hlášku .“chleba nemůžu zkousat, ale maso to nějak zežužlám“ . Dožil se v dobré kondici 89 let a ještě poslední zimu jsme spolu řezali ruční pilou břichačkou špalíky dřeva.
            Píšete :““ Doložte mi prosím, že se lidský novorozenec narodí jako masožravec…… díky“
            Kmentář : už jsem doložil, naši předci kromaňonci před 20 000 roky se živili půl roku monodietou pečeného masa. Myslel jsem, že člověk, který jí pečeného mamuta většinu zimy není rozený vegetarián. Jeden z mých článků ( pardalnet.wz.cz ) píše i o tom, že kromaňonec byl geneticky shodný s dnešním člověkem, kdyby měl od narození vzdělání výchovu, tak ho nikdo nepozná od dnešního člověka.
            Píšete :“ Vaše pocity, pane Pardale, o nějakém zavánění mé nadřazenosti jsou ale jen Vašimi pocity“
            Komentář : Aha. Takže když píšete odpověď a přímo jmenujte mě :“píšete o diskuzi o vegetariánství : „Vidím, že v této oblasti příliš duchovnosti nevládne.“ Takže nepříliš duchovnosti se mě netýká, čili není co řešit, já nejsem člověk s málem duchovna ani Vy s přebytkem, který je třeba sdělovat. Fajn.
            Vendo, článků, dříve na gnosis9.net mám asi 50 na
            pardalnet.wz.cz
            mimo jiné několik článků i o zdravé výživě se zdravým rozumem.
            Píšete :“Snad jen to, že jste zapomněl sdělit, že systém pastevectví obrovských stád jatečného dobytka na pastvinách se při obrovské spotřebě masa ukazuje jako velmi škodící přírodě – půdě, kdy způsobuje její erozi a následné značné znehodnocení. Své o tom ví kdysi špičková země pro výrobu masa, unijní stát Texas. “
            Mírně jinak, pastviny půdu neničí, jistě jste byl u pastvin v Holandsku, zhruba 1 km2 ohraničený hlubokými vodními příkopy, dobytek ve skvělé formě a tráva rovněž. V Texasu jde
            1) o nedostatek vody, spodní vody poklesly díky čerpání až o 30 m
            2) skutečné velkochovy tam jsou, tráva a krmivo se dováží do dobytčích hangárů, takže je to takový velkochov kuřat asi hodně zvětšený.
            Závěr : nic z toho není podstatné. olovím si předložit přírodovědně statistický pohled na vegetariánství a ekologickou škodlivost masožravectví.
            Sám píšete, že vegeteriánů je 2,5 %. To je 1 vegetarián :40 masožravcům. Různé veze vegetariánství stejně požívají produkty zvířat ( vejce, mléčné výrobky), takže těch, co nepřispívají vůbec k chovu a tedy i zabíjení zvířat bude hodně méně. Budu velkrysý, dám 1 vegetarián : 35 masožravcům. Takže když každý pátý (1/5) masožravec sníží svou spotřeba masa o 1/7 , tak se spotřeba sníží (1/7)*((1/5) = 1/35. Výsledek (1/35)*35 = 1. Čili poměr vlivu na životní prostředí je 1 vegertariáni :1 ( mírně ukázněnýní) masožravci.
            Několik let, co jsou děti dál jak 100 km z domu si dáváme v neděli se ženou bezmasý den, takže buďte klidný i já přispívám k udržení krajiny, třeba i tím, že destiletí držím váhu, takže nejím víc než je třeba.
            Jiná je diskuze, jak velký vliv živočišné výroby na životní prostředí opravdu je a havně může být. Využívá se hnůj zlepšující kvalitu půdy. Z výkalů a biomasy lze dělat bioplyn a čistit odpadní vodu velmi efektivně ( z čističky jde méně ( 10 x !)dusičnanů, než dává Želivka do pitné vody pro Prahu ( kolem 25 mgNO3-/litr).
            Člověk je všežravec zažívacím ústrojím ( nejvbližší je prase), maso konzumují a preferují i šimpanzi ( několik % snad k 10%) a nejsou to naši předci , jen vedlejší větev společného předka. Mladí samci šimpazů vedou války s jinými klany a zabitého nepřítele rozervou a sežerou.
            Kapitola sama o sobě jsou sojové bobky Tofu, vezené ekologicky přes půl Zeměkoule.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Tofu

          2. Myslel jsem si, že chápete smysl napsaného a přečteného.
            Vy jste mi napsal :“Ad: „Vendo, díky, potvrdil jste, že vegetariánem se člověk nerodí,….“

            A já Vám napsal přímo prosbu : „Doložte mi prosím, že se lidský novorozenec narodí jako masožravec…… díky.“

            A jako příklad, že novorozenec se rodí jako vegetarián a že rodiče pak mají rozhodující slovo, jak se jejich dítě bude stravovat / alespoň pro prvních 5-6 roků života / jsem uvedl tu rodinu, kterou osobně znám. A ta zmínka o vzdělání těch chlapců – mozek jim ta strava nepoškodila? A Vy, Pardale jste se rozepsal o genetice, o kuřáctví dýmky, o žužlání masa a řezání pilou břichačkou.

            Ten Váš příklad novorozenec – masožravec ale je fakt dobrý, nejste Vy nakonec kromaňonec? Ještě byste mohl vzpomenout eskymáky, kteří opravdu, „díky“ stravě umírají ve věku cca třiceti let, a to díky stravě.

            A píšete k mé údajné nadřazenosti:
            „Vidím, že v této oblasti příliš duchovnosti nevládne.“ Takže nepříliš duchovnosti se mě netýká, čili není co řešit, já nejsem člověk s málem duchovna ani Vy s přebytkem, který je třeba sdělovat.“

            Pardale, já jsem vzpomenul jednu ze zásad, která provází duchovního člověka na jeho duchovní cestě – tou je, velmi zkráceně, neubližování. A velkochovy, které jsou hlavním motivem tohoto článku? Podívejte se na těchto mých pár slov o ubližování:
            „A co ostatní zvířata z živočišné výroby – tj. kuřata, prasata, krůty, dojnice a krávy chované na maso? Jsou geneticky manipulována a jsou jim podávány preparáty, aby rychleji rostla. Jsou oddělována od svých rodin hned po narození a jsou znetvořována bez umrtvení. Zobáčky kuřat se odřezávají horkým nožem. Býčci a samci prasat jsou kastrováni. Krávám se rohy z hlav doslova vytrhávají. Prasatům se vytrhávají zuby kleštěmi a ocas je uťat. Všechna bez rozdílu trpí mentálně i fyzicky, protože jsou nucena žít trvale v malinkých prostorech, bez možnosti konat podle svých přirozených tužeb a potřeb, bez naděje na únik. Jsou přepravována bez jídla a bez pití k pekelné smrti. Dojnice a jiná zvířata, která již nejsou schopna chůze, jsou vyvlečena ven z náklaďáků, přičemž jim jsou často zlomeny další kosti. Jsou zabíjena tím, že se pověsí hlavou dolů a vykrvácí z podřezaného krku, často jsou přitom stažena z kůže a porcována ještě zaživa – ještě při vědomí. „Kdyby stěny jatek byly ze skla, každý by byl vegetarián.“ Nechci zacházet do dalších, možná pro někoho až nechutných detailů.“ / je to z jednoho mého dřívějšího článku /

            V jakém je to zájmu? Duchovní člověk v tom vidí ubližování.

            Jinak Vám gratuluji k Vaším mnoha článkům. Jste opravdu plodný autor.
            Vaše stránky jsou skvělé. Slibujete tam diskuzi, ale nějak se nic neotvírá? Jak jsem si je ráno otevřel, tak nahoře byl citát – Josef Zezulka.
            JOSEF ZEZULKA (1912 v Brně) filosof, léčitel

            Živou bytost je možno zničit, ale není možno mrtvou vzkřísit. Proto nikdy nenič životy. Nezabíjej a nebuď příčinou zabíjení.

            A tak naposledy. Moje svobodná vůle – chci neubližovat – necítím se nikterak nadřazen.

            Pěkný den
            Václav Žáček

          3. Vendo, novorozenec je mlékosavec, mléko je živočišného původu = kojenec není vegetarián. Co na tom vymýšlíte?
            Psal jste o škodlivosti pastvin pro ekologii, odpověděl, jsem, že neškodí. Takže dáte téma zabíjení na jatkách, ani mě se nelíbí. Zjevně láska k zvířatům směřuje k tomu, že vysloužilé krávy budou pobírat doživotně důchod v naturáliích jako krmivo a kvalitní podestýlku. Myslíte, že ovečka, kteří svážou nohy a podříznou ji je na tom o hodně líp?
            Vendo, na své stránky pardalnet.wz.cz jsem nezanevřel, ale diskuze člověka vtáhne a odpovídat celý den nechci. Ona stačí závislost na diskuzi gnosis9.net.
            Píšete:“Jsou zabíjena tím, že se pověsí hlavou dolů a vykrvácí z podřezaného krku, “
            Jako kluka mě máma poslala za tátou, který zabíjel poslední naši ovci s tradičním jménem Šíba. Visela za nohy na žebříku a táta jí podřezával krk, což jde přes vlnu dost těžko.
            Střílejí se i koně, které mají jméno a chovatelé hodně milují a opatrují i v jejich výslužbě.

  12. Nadvláda člověka nad zvířaty, otroci jako zvířata
    http://www.animalrights.webz.cz/nadvlada_cloveka.htm
    cituji:
    Karl Jakoby napsal, že „není náhodné, že se první doklady o otroctví objevily právě v oblasti , v níž je poprvé doloženo zemědělství, tzn.
    na Středním východě. Otroctví bylo „jen rozšířením domestikace na lidi.“
    V Mezopotámii, v Sumeru se chovali k otrokům stejně jako k hospodářským zvířatům, muže vykastrovali a přinutili je pracovat, ženy nechali rovněž pracovat či je zavřeli do chovných táborů, aby porodily další otroky. Otroci byli cejchováni, bičováni, uvazováni na řetěz,kupírovali jim uši, oslepovali. Sumerské slovo pro vykastrované zotročené chlapce amar-kud je totožné se slovem, používaným pro vykastrované osly, koně a býky. Cejchování a kastrace otroků se prováděla černochům ještě ve 40. letech devatenáctého století v Americe a provádí se v Africe ještě dnes.

    Elizabeth Fisherová se domnívá, že zotročení zvířat se stalo i modelem pro sexuální podrobení žen, jak bylo a je praktikováno ve všech známých světových civilizacích. Násilí na zvířatech urychlilo násilí páchané na lidských bytostech:
    „Lidé se starali o zvířata, krmili je, spřátelili se s nimi a pak je zabíjeli. Aby to mohli činit, museli v sobě potlačit cit. Jakmile začali manipulovat
    s rozmnožováním zvířat, museli vykonávat praktiky, které vedly ke krutosti, pocitům viny a následné otupělosti.Zdá se, že chov zvířat se mohl stát modelem k zotročení lidí, zvláště k rozsáhlému využívání zajatkyň k plození a práci.“

    Jakmile byla podstata lidstva definována jako určitý soubor vlastností, jako je rozum, řeč, náboženství, kultura, vyplývalo z toho, že každý kdo neměl tyto vlastnosti byl „podlidský.“ Ti, kteří byli pokládáni za něco méně než lidi, byli pak považováni buď za užitečná zvířata, nebo škodlivou havěť, kterou je třeba vyhubit. Cesta k útlaku, genocidám a holocaustu byla otevřena.

  13. ad.A maso zabitých zvířat v jeho těle se stane jeho vlastním hrobem. Protože, pravím vám, kdo zabíjí, zabíjí sama sebe, a kdokoliv jí těla zabitých zvířat,
    jí tělo smrti. (z esejského Evangelia míru)

    překlad:
    A poddávání se moci pudů z nepochopení vlastní pudové podstaty v jeho mysli,se stane dalším tíživým břemenem(obavy a znepokojení)jeho denního vědomí.
    Protože,říkám vám k vašemu pochopení,kdo nechápe svou vlastní pudovou přirozenost(vědomě ji nerozumí),nechápe sám sebe,a kdokoliv se poddává moci pudů z nepochopení vlastní sexuality,má mysl naplněnou touhou po pohlavním styku a zrácí tak možnost přerodu mysli(tj.znovuzrození ducha,tj.aby zemřela stará mysl a zrodila se nová náplň vědomí bohatší o poznání).
    ———–
    Izajáš 65
    3Je to lid, jenž neustále do očí mě dráždí: Obětují v zahradách, na cihlách kadidlo pálí,
    4vysedávají v hrobech, nocují v tajemných skrýších, jedí maso z vepřů a ve svých nádobách mají polévku ze závadných věcí.

    překlad:
    3Je to přetvářka,jenž mne v mysli trápí:
    Opouštějí duši(psýché)-Lásku,na falešném jáství (lidských osobnostech) chtějí stavět hluboký citový a duchovní vztah,
    4 pohodlně žijí v nevědomosti,vnitřní nejistotu maskují lží a překrucováním slov,
    posilují sexuální chtění,nevědomost,lhostejnost,tupost,sobeckost,žravost a ve vědomí jim chybí kontrola nad myšlenkami, pocity a stavem mysli.
    ———
    Taktéž alegorie „poslední večeře“ vypráví o posledním sexu a „prodej za třicet stříbrných“ o odevzdání se vnitřní disciplině.I obraz s Longiovým kopím má
    má stejný význam,neboť rána v boku značí upouštění sexuální energie a cestu
    k bytostnému přerodu.

    Longiovo kopí je také jinotaj,jako i kámen mudrců nebo svatý grál,atd.
    Aletheia je skryta v Logu.

    1. Otázkou však zůstává,jak nazvat hlupáky,jež se stali hlupáky pro hloupost svých předků,kteří demagogům uvěřili a demagogii oživili.
      ——–
      Vyzdvihovat kastovní systém,který je příčinou důsledků,které nyní snášíme
      všichni bez rozdílu?To je slepost.

      příčina->důsledky->zpětná vazba->rozložení s láskou ke všem a porozuměním,
      s poděkováním Otci-Matce za odžitou zkušenost,tedy získanou Moudrost(černé zlato)

      Rozdělení do kast,značí pouze radu,jak si zadělit svůj VNITŘNÍ ŽIVOT a jak
      se projevuje vně.
      Nepochopení rozlišení do kast vnitřního života vedlo ke kastování společnosti=> nespravedlivé rozvrstvení lidské společnosti do skupin s různými právy a povinnostmi ukazuje snícímu nespravedlivý řád světa proto, aby se snící v roli podřízeného před nikým neponižoval a zase naopak, aby se v roli nadřízeného nad nikoho nepovyšoval a hlavně aby v sobě samém našel spravedlivý řád světa naplněný klidem a mírem.

  14. A ještě „maličkost“.

    ad. Není asi nutné zdůrazňovat, že mělo jen málo společného s původním esoterickým věděním, které bylo navíc udržováno v nepísemné formě cestou mezigenerační posloupnosti mistrů a jejich žáků.

    Posloupnost tzv.mistrů je dávno bludištěm,Otcovou „odměnou“.

    ad.Málo inteligentní Židé, muslimové a ortodoxní křesťané tato fakta nemohou nikdy připustit.

    Ke slovu Židé:
    Slovo žid znamená v překladu “ 1/4″.Jedna čtvrtina je jen část celku,tedy
    úplnosti.
    Důsledkem tajných společenství i tzv.mistrů,jež si hráli a hrají na bohy,
    došlo k pronásledování lidí jen za to,že nebyli považováni za bohy na jaké
    si hráli ti,co je odsuzovali.Problém je v tom,že byli sami židy a svou pýchou
    na nic židy dále vytvářejí násilím.
    Pokud by vůbec rozuměli tomu,co lži vynáší ze svých domů,a stali se vlastní
    prací na sobě,tedy sebepoznáním vpravdě,úplností,pak by i věděli,že úplností
    je každé duchovní srdce(duch a duše),v každém člověku bez rozdílu rasy nebo
    náboženství.Věděli by,že každé duchovní srdce je samostatné a přineslo sem,
    do této reality svůj potenciál,dar pro všechny.Jenže to je to,co je zabíjeno
    v dětech naučenou myslí a naučenými tradicemi,rituály,zaručenými vědeckými teoriemi atd. nejen zrovna tak postiženými rodiči,ale i celou společností.Důsledky jsou katastrofální.

    Takže muslimové,ortodoxní křesťané,katolíci,hinduisté,černí,bílí,atd. jsou židé,
    protože tomu byli tak naučeni,vnímat sami sebe jako nicotu,která se k Bohu
    nemůže dostat,aniž by tušili,že jsou součástí Živého Boha a že k vědomému se
    znovunapojení na Zdroj nepotřebují vůbec žádné zprostředkovatele,a už vůbec
    k tomu nepořebují vykonávat pomatené rituály nebo uctívat povrchně stvořené
    modly nebo snad zabíjet,ponižovat,používat násilí,podvádět,přivlastňovat si atd.

    Otázkou však je,se kterou čtvrtinou sebe samého nejen autor tolik pohrdá,
    protože ještě zbývají další tři.

  15. Ad.: „Vendo, novorozenec je mlékosavec, mléko je živočišného původu = kojenec není vegetarián.“

    Nevím, co si kdo představuje pod pojmem vegetarián. Netušil jsem, že zrovna Vám to budu muset objasnit.

    Pardale, opravdu jsem si myslel, že víte, o čem spolu diskutujeme a čím je definován vegetarián. Vy vyhledávat na netu umíte, podívejte se podrobně na objasnění tohoto pojmu. Stručně, vegetarián je člověk nekonzumující maso a výrobky „získané“ zabitím zvířete, tedy vegetariáni nejí jatečné produkty. Nejí nic kvůli čemu bývá zvíře zabíjeno. To je snad jasná definice.

    Můžete být pak další rozdělení – vegetarián, laktoovovegetarián, ovovegetarián….. .I to si najděte, když budete chtít.

    Kvůli mateřskému mléku, aby ho člověk získal, musí snad být kojící samice zabita?

    ???????

    Venda

    1. ad – Nejí nic kvůli čemu bývá zvíře zabíjeno.

      Poznámka: Vaše etické stanovisko je jedno velké pokrytectví. Zabíjení odsuzujete, ale mučení/týrání zvířat obhajujete.

      1. ad – Nejí nic kvůli čemu bývá zvíře zabíjeno.

        Ale nic mu nebrání jíst to, kvůli čemu je zvíře týráno.

    2. Vendo, 25.10. 9:21
      Chápu, že máte potřebu se nimrat kolem pojmu vegetarián případně vegan. Heslo vegetariánství má širší záběr.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Vegetari%C3%A1nstv%C3%AD
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Veganstv%C3%AD
      „Vegetariáni se dají rozdělit do několika skupin podle toho, jaké produkty živočišného původu odmítají a které ne.
      Společným znakem je odmítání všech druhů masa a jatečných produktů.“
      laktoovovegetariánství – u nás nejrozšířenější typ – laktoovovegetariánství – je způsob stravy bez masa a jatečných produktů, který konzumaci vajec, mléka a mléčných výrobků povoluje. Pokud se blíže nerozlišují, tak se v hovorové řeči pod pojmem „vegetariánství“ myslí právě tento způsob stravování.“
      Nedokázal jsem, že narozené dítě je masožrevec. Nedokázal jste, že narozené dítě je vegetarián. Shodli jsme se na tom, že kojenec pije mléko a časem jí mléčné výrobky a vejce , k jejichž výrobě jsou třeba zvířata. Když mu nedáte maso, nebude je jíst.
      Vendo, je k tomu jednoduchá pravda, žádný dospělý savec ( kromě člověka), se neživí mlékem. Velcí predátoři v přírodě se živí masem, potřebují na to, aby si takovou potravu opatřili, hodnotnou stravu. Tak to příroda zařídila výběrem. Jak už jsem taky psal, kráva po porodu sežere svoji placentu ( tedy maso) a nic jí z toho není. Dělá to údajně kvůli tomu, aby zápach krve z porodu nepřilákal šelmy.
      Závěr: kráva není vegetarián, žere maso :)
      1) Já říkám tak primitivní věc, že krávy a slepice se musí chovat a vysloužilá zvířata se musí zabít . Takže zabíjení zvířat se nevyhnete. Leda v diskuzi.
      2) Celé hnutí vegetariánství ( 2,5 % populace) přináší stejný výsledek, jako omezení konzumace masa o 1/40 většinovou masožravou populací. Ale je kolem toho hodně (ne)plodné vegediskuze.
      Vendo, je k tomu jednoduchá pravda, žádný dospělý savec ( kromě člověka), se neživí mlékem.
      Nějak Vám uniklo, že zhruba od půl roku se dítě živí kravským mlékem a že tu máte nevyřešený stav už nedojících krav a nenesoucích slepic bez zabíjení.
      Je to tak dobrá myšlenka jako postavit přehradu proti záplavám a a nedat jí výpustě. Až se přehrada naplní, proti povodním bude na nic. Prostě jste pojem vegetariánského nezabíjení zastavil v čase, dokud kráva dojí.

      1. Pokračování :
        Jak je to se sojou? Je někdo schopen zaručit, že soja pro tofu není z velkovýroby? Proč je tofu drahé?
        http://www.countrylife.cz/tofu-lunchmeat-125-g-veto-eco?gclid=CIur94KH3sgCFQQTwwod4KcGWw
        vyjde 1 kg tofu luncheonmeat s 20 % soji (!) na 235 Kč/kg.
        bio luncheon sojový luncheomeat za 288 Kč/kg a 100 g obsahuje 5,8 g bílkovin, tedy 5,8 % ( !) To jsou věci, chléb obsahuje asi 9 % bílkovin
        http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001130477015
        vyjde 1 kg hovězí steak mladý býk za 272 Kč/kg. Hovězí maso libové má 21% bílkovin.
        http://biofarma.cz/cz/vyzkum-clanky-publikace/sojove-paradoxy
        „Největšími pěstiteli sóji jsou státy Severní a Jižní Ameriky. Na mnoha místech se obhospodařují milióny hektarů sóji v monokultuře, často geneticky modifikované a paradoxně i velmi intenzivně chemicky ošetřované. Pak je tato sója velice levně dovážena do Evropy – kde slouží jako krmivo pro vyšlechtěná vysokoužitková zvířata v konvenčních velkochovech
        (drůbež, prasata, mléčný skot). Aby padlo alespoň nějaké číslo – v Latinské Americe se pěstuje geneticky modifikovaná sója
        firmy Monsanto na více než 10 000 000 hektarech! Jde o tzv. Roundup Ready sóju. Tedy sóju, která je upravena tak, že jako jediná snese dávky totálního herbicidu Roundup. Když se pole postříká, zůstane a vydrží jen tato sója. Protože ale nelze na jednom poli pěstovat po sobě jenom sóju, je problém jak zničit nezničitelnou rostlinu, která vyrostla z tzv. výdrolu v předcházející sklizni. Jak jinak než chemicky.
        Těžko popisovat všechny negativní důsledky tohoto „obchodu“ s klidnou myslí. Krajina je devastována, deštné pralesy likvidovány nepředstavitelnou rychlostí, prostředí je zamořováno chemickými látkami, doprava na takovou vzdálenost je mimo naše chápání. Vždyť když by chtěl kdokoli z nás přemístit svoje tělo na dovolenou do Jižní Ameriky, tak musí svůj rodinný rozpočet připravit na velký výdaj. Co je ale možná ještě horší? Místní rolníci v Jižní Americe nemohou na svých polích hospodařit, jsou vypuzeni v zájmu sóji, celé rodiny musejí opouštět svá bydliště a vzápětí nejsou schopny najít ve městech uplatnění – a sbírají odpadky na okrajích měst, hledají pitnou vodu už jako nejcennější dar… Jen v Paraguay muselo za rok opustit své domovy 70 tisíc rodin.“
        Komentář : s deštnými pralesy v Paraguay to nebude tak horké jako v Brazílii.
        Je problém nechat u nás dobytek pást na pastvinách, které jsou v pohraničí hodně nevyužité, maso zpracovat v českém masokombinátu a dodat maso dovezené pár desítek km?
        Pro vegetariána(y) nepřekonatelný problém. A mají i rozumnou odpověď : hodně soji se zkrmuje dobytku. Ne na pastvě, ale obecně ano.

        1. Pane Pardale,

          nechci již s Vámi diskutovat o vegetariánství. Ne proto, že by nebylo o čem, ale cítím, že chcete realizovat své znalosti. Ani proti tomu ale nic nemám, jak jsem tu zdůraznil, jste člověk se širokým záběrem informací a já Vás za to uznávám.

          Není to však předmětem tohoto článku, pod kterým diskutujeme, proč se dostávat k predátorům, nebýložravé = masožravé krávě, která běhá po kravínech a hledá ke své obživě placenty,o kojencích, kteří nepijí – pijí po odstavení od prsu matky kravské mléko,o sóji, o deštných pralesech, o (ne)plodné vegediskuzi…. atd. .

          K tématu „o nevinných obětech a krutém zacházení“ jsem ale poskytl svůj názor a odkazy na mé články a hlavně jsem pojmenoval důvod, který některé lidi přivádí k vegetariánství. Neubližování. Je zřejmé, že vegetariáni svět nezachrání, to je jisté a ani v tom nevidí, ať je to jejich rozhodnutí být vegetariánem z jakéhokoliv důvodu, žádný smysl a cíl pro svůj dobrovolně přijatý životní styl. Jak jsem psal, vyměňujeme si např. recepty, zúčastňujeme se kurzů vegetariánského vaření a několikráte jsem byl najat pro obdobné kursy jako kuchař. Je to něco, co mne zajímá, čemu věřím a co praktikuji /já/ především z duchovních důvodů.

          Vámi uváděné informace jsou mezi těmito lidmi notoricky známé; pokud od Vás najdu něco nového, poskytnu to některým přátelům, vegetariánům.

          A také o to prosím každého, kdo tyto články čtete, abyste si uvědomili, že nikoho nijak nenutím k vegetariánství. Svobodná vůle pro svobodné rozhodnutí.

          Mohl bych psát znovu o mých zkušenostech, ale přesahuje to tento výchozí článek.

          Pěkný večer.

          Václav Žáček

          1. … několikráte jsem byl najat pro obdobné kursy jako kuchař.

            …Mám na prodej nenošené /15 let staré kožené pohorky / vel. 8. Poštovné + 100,-Kč.

            … Již 17 roků jsem i abstinent.

            Vendo, neměl byste si konečně založit taky svůj osobní féjsbůk?

            ___________________________________

            Můj osobní Fejsbuk
            Pro ty dříve narozené, kterým možná není úplně jasné,na co je dobrý Facebook.Snažím se nyní získat přátele obdobným způsobem jako na Facebooku. Každý den chodím ven a vyprávím kolemjdoucím, co jsem jedl, jak se cítím, co jsem dělal předchozí noc a co budu dělat zítra večer. Pak jim rozdávám fotky mé rodiny, mého psa a moje fotky, jak pracuji na zahradě a trávím čas v bazénu. Také poslouchám jejich rozhovory a říkám jim, že je miluji. A funguje to!
            Už mám tři přátele: dva policisty a psychiatra.

          2. Vendo, dobře, vegetariánství z duševních důvodů.
            http://zoom.iprima.cz/clanky/proc-muslimove-neji-veprove-maso-americky-antropolog-prisel-na-necekanou-pricinu
            Proč muslimové nejedí vepřové maso?
            lidé, kteří žili na Arabském poloostrově v době mezi roky 5000 až 2000 před Kristem normálně prasata chovali a jejich maso konzumovali. Ale kolem roku 1000 se něco radikálně a velmi rychle změnilo: prasata z této oblasti prakticky vymizela.
            Spotřebamasa by mohla být menší, prospělo by to přírodě a možná i lidem.
            Vepř potřebuje na vytvoření jednoho kilogramu masa 6000 litrů vody, zato kuřeti stačí „pouhých“ 3500 litrů. V prostředí, kde má voda cenu zlata, byl příklon ke kuřatům zcela logický…Vejce porazila vepře
            Navíc dávají slepice, na rozdíl od prasat, také vejce, která se velmi snadno a rychle transportují i konzumují. V horkém prostředí se maso velice rychle kazí – když zabijete vepře, máte rázem velký problém s tím, co s masem uděláte.
            Prasata se v této konkurenci stala bezcennými – a proto se přestala chovat. Od toho už byl jen malý krůček k jejich absolutnímu zákazu…
            Komentář : u nás se maso vepřové odedávna nakládalo do soli a udilo, takže máme vepřo-knedlo-zelo. Zatím.

          3. Vendo, uznávám
            základní informace, že se jí moc masa. To se dá doložit statisticky, dnes 40 kg masa/os/rok ve světě , před 50 lety to bylo 20 kg/os/rok. Dnes u nás 80 kg masa /os/rok, před 50 lety 40 kg/os/rok.
            http://vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?p=spotreba_masa_a_vegetarianstvi&site=spotreba
            http://vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?p=zivocisna_produkce&site=puda
            Svět za 50 let zdvojnásobil počet obyvatel a spotřebu masa na osobu, takže za 50 let se spotřeba masa zvětšila 4 x.
            To k zamyšlení je, od zamyšlení k myšlence je daleko a k činům ještě dál.

          4. Honzovi (k Honza 25.10.2015 (19:02 a téma osobní Fejsbůk))
            Výborný nápad komunukovat s lidmi jako na Facebooku. K odlišení, že jde o přímou komunikaci bych to nazval třeba Ksichtbuch nebo Obličejová knížka, což už vynalezl Jára Cimrman během pobytu v Bohnicích.
            Jaroslav Cílek ( Respekt 26.10-1.11.2015) píše o psychické chorobě selfitis ( selfidida), neustálé publikování svých fotek nejméně 3x denně. Jde o hoax, který jak je zvykem, působí věrohodně.
            Skutečně vědecká zpráva z kanadské Ottawy říká, že více jak 2 hodiny na sociálních sítích denně ohrozí duševní pohodu, zvýší stres a vede častěji k sebevražedným myšlenkám.
            Řeší se tu zarputile humální chování ke zvířatům. A zapomíná se na to, že zvířata také mají nárok celozeměkoulově komunikovat. Zatím myslím na promítání dataprojektorem pro rodinné stádo oveček, které se seznámí se životem třeba ovcí karakulských.
            Odlišný kořen slova ovce a beran prý vypovídá o starobylosti vzniku toho slova. Kdo se postaví zády k beranovi, se ho naučí odlišovat od ovce velmi rychle.

          5. ad – Jaroslav Cílek ( Respekt 26.10-1.11.2015) píše o psychické chorobě selfitis ( selfidida),

            :-))))))))))
            Trefné……………:-))

  16. ad – Nejí nic kvůli čemu bývá zvíře zabíjeno. To je snad jasná definice.

    Ne, není. Vegetariánství má i jiné důvody než etické, například zdravotní, ekonomické, prosté gurmánství,… a jiné. Vy (a Vám podobní velmistři) staví vegetariánství do pozice duchovní nadřazenosti, což je jednoduše lež a iluze, nicméně – budiž vám to přáno. Často stačí trocha alkoholu, který odbourá zábrany a obnaží pravé JÁ a z „vegetariána“ je masožrout. Úsměvné též je, když si zapřísáhlý etický vegetarián obuje kožené boty.

    1. Věro, děkuji za Vaše laskavé připomenutí, tedy za ty jiné důvody. I když je to mimo téma článku tak vidím, že Vás, a možná i další to tu může zajímat.
      Stručné důvody uvádí wikipedie, odkud je to překopírováno. Pokud znáte i jiné, můžete je sem přidat ?

      Kulturní – Člověk žije v zemi, komunitě nebo rodině, kde se maso nejí, a tak zcela automaticky tento návyk přebírá. Pokud je komunita otevřená, netotalitní, má většinou v dospělosti možnost toto změnit.

      Zdravotní – Člověk dojde na základě nějaké informace k závěru, že jeho zdravotní potíže (případně jako preventivní opatření) by se daly vyřešit přechodem na vegetariánskou stravu.

      Etické – Soucit se zvířaty. Láska ke všem zvířatům bez rozdílu rasy, pohlaví, podnebí, kontinentu.

      Náboženské, filozofické – Člověk je příznivcem nebo členem náboženského či filozofického směru, který hlásá vegetariánství. / TADY SEM PATŘÍ TO MOJE NEUBLIŽOVÁNÍ, částečně i to předchozí – etické /

      Ekologické – Člověk dojde na základě vnější informace nebo vlastním myšlenkovým procesem k závěru, že svým nejedením masa pomůže k ochraně životního prostředí či planety. Většina rostlinné výroby totiž slouží jako surovina pro „výrobu“ živočišných produktů, a produkce masa a jiných živočišných produktů je tedy výrazně neefektivní (až 7:1 u hovězího masa kupříkladu) a je velkou zátěží pro životní prostředí.

      Ekonomické – Ekonomické podmínky jsou takové, že člověk prostě nemá peníze na to, aby si kupoval živočišné výrobky.

      Anatomické – Člověk dojde k přesvědčení, že člověk nemá žádné anatomické znaky, které by ho činily masožravcem.

      Vlastní přesvědčení – V dotazníkové akci uvedlo 44% dotázaných vegetariánů jako důvod „vlastní přesvědčení“.

      Být „in“ – Člověk má potřebu být ve své komunitě in nebo extra, bere svůj vegetariánský postoj jako módní doplněk.

      Ještě jednou díky a pro Vaši informaci. Již 17 roků jsem i abstinent. Z jakého důvodu Vám raději nesdělím, neuvěřila byste tomu.

      Pěkný den na Vysočinu.

      Václav Žáček

      1. Vendo, kontrolní otázka: nosíte kožené boty? A řeč, tj. odpověď budiž jasná; Ano – Ne. Kapišto, Vendo?

  17. Pro Honzu :

    Ne

    Mám na prodej nenošené /15 let staré kožené pohorky / vel. 8. Poštovné + 100,-Kč.
    Přišel jsem na chuť goratexovým zimním botám, i podzimním, v létě troje sandály, vietnamky a sportovní textilně + umělohmotní kecky.

    Hledal jsem význam Vámi použitého slova – kapišto?
    African American Vernacular English (AAVE) vysvětluje toto slovo v černošské americké angličtině jako :

    dig chápat (Ya dig? = Kapišto?)

    Za Váš dotaz můj dotaz. Také stačí Ano – Ne.

    Byl jste někdy vězněný?

  18. Pro Honzu : Ne.

    To stačí.

    Byl jste někdy vězněný?

    Ano. A stále jsem. V Matrixu tomu nemůže být ani jinak. V Matrixu jsou všichni vězni a otroci. Jen někteří to prostě jenom „vidí“.

    1. To slepice někdy dělají. A myslím, že to víte. Nezoufejte si však. Moje odpověď – pro konečné rozhodnutí počkejte do jara. Když nejpozději v březnu – dubnu nezačne snášet, pak se teprve rozhodnete. Jste děvče z venkova a měla jste moudrou babičku.

      Za otázku i otázku pro Vás.
      Má plod jabloně, hrušky či švestky duši?

      Děkuji.

      Václav Žáček

    2. Věro, stále platí moje předchozí odpověď, kterou jsem Vám již poskytl – pro konečné rozhodnutí počkejte do jara. Když nejpozději v březnu – dubnu nezačne snášet, pak se teprve rozhodnete.

      Dodám ještě, krmte ji zjara pomletou naklíčenou pšenicí smíchanou s mladými posekanými kopřivami.

      Přece ji, podle Vaší babičky, nesníte již teď. Ale pokud ano, je to Vaše svobodná volba.

      K těm jablkům, hruškám, švestkám……mají v sobě semínka / jadérka, pecky / a za určitých podmínek z nich vyklíčí nový život – a vyroste strom. Dál se na nic neptám.

      Pěkný den na Vysočinu.

      Václav Žáček

      1. Věro, nepředbíhejte. Do jara je ještě 5 měsíců. Na mé odpovědi nehodlám nic změnit. V jógovém způsobu života má pevné místo i trpělivost. Je i obecně známé, co trpělivost přináší.

        Současně prosím další zdejší čtenáře a diskutující, pokud je toto téma zajímá, o názor. Co byste udělali se slepicí, která před zimou přestane snášet vejce? Ať má paní Věra z čeho vybírat a nemusí ctít jen moudrost své babičky.

        1. Tady je celý sborník esejů pana Lhotáka :

          http://pro-local.cz/wp-content/uploads/2014/06/Radim+Lhotak+Svet+trochu+jinak.pdf

          Tohoto autora mám velmi rád.

          Tady je ještě seznam jeho autorských článků ze Zvědavce:

          http://www.zvedavec.org/autori/410-radim-lhotak/

          Doporučuji, nijak nevnucuji, ke čtení a zamyšlení.

          S Radim Lhoták jsem se seznámil na jednom symposiu v českém lázeňském městě. Je to velmi přemýšlivý člověk. Na moje gusto byl v té době velmi silným kuřákem. Plánuji, že ho pozvu příští rok na přednášku do našeho města.

          Díky Honzo za upozornění. I pod tímto článkem „o nevinných obětech….“ je již na něj odkaz.

          Václav Žáček

          1. Očividně jste opět nepochopil. Vendo, ptal jsem se Vás, co to je to ten tzv. názor?

          2. To je obdivuhodné, že jste tak dlouho vydržela bez vajec, tedy Vaše kuchyně.

            Ani já s Vámi nechci laškovat a hrát si, nemám žádný důvod.

            Odpověď na Vaši otázku jsem Vám dal a Vaší opakující se žádosti již nebude z mé strany nijak vyhověno.

            Ostatně, pokud jste myslela upřímně toto Vaše sdělení „Čím jsem starší, tím víc rozumím svojí babičce, která v mé paměti zůstává prototypem moudrosti.“, tak jste dávno rozhodnutá a z Vaší strany je to taková manipulace.

            Nicméně, opravdu bych to zkusil ještě s tím kvalitním krmením.

            Není totiž nad zkušenost, i když ne přímo moji.

            Jednou jsem na společenském bále v Moravské Chrastové vyhrál v tombole 25ti kilogramový pytel pšeničných klíčků. Jsou tam, nyní Babišovy mlýny, a mlynáři ty klíčky omílají a pak se prodávají zvlášť. Co s tím. Odsypal jsem si asi dvě kila, používal jsem je do obilných kaší /ale již dále nevařit- velká ztráta enzymů…../ a zbytek jsem dal sousedům, kteří pěstovali slepice. Paní jim přisypávala klíčky do žrádla, to již začínaly i ty jarní kopřivy a jak si pak pochvalovala, jak jim zčervenaly hřebínky a jak brzy začaly snášet.

            A také můžete zkusit radu od veterináře / třeba MVDr.Staňka/, možná slepici prohlédne a nějakým lékařským zákrokem to půjde napravit.

            Mějte se hezky a zanechme této plané diskuze.

            Václav Žáček

          3. „Očividně jste opět nepochopil. Vendo, ptal jsem se Vás, co to je to ten tzv. názor?“

            Pochopit se to dá a používám pro vysvětlení synonyma – názor – stanovisko, soud, teorie, pohled, postoj, smýšlení, přesvědčení, představa, mínění, hledisko, úsudek, náhled.

            Současně je to i moje odpověď na Vaši otázku.

            Poprosil jsem zde na gnosis čtenáře či diskutující o jejich názor na otázku paní Věry. Jestli se Vám „názor“ nelíbí, dosaďte si jiné synonymum. Snad náš rodný jazyk nabízí dost jiných variant.

            Opravdu pěkný den.
            Venda

          4. ad – To je obdivuhodné, že jste tak dlouho vydržela bez vajec

            Ano, a Vy mi radíte, abych to vydržela ještě do dalšího jara. Bez vajec se vaří těžko, na krmení dvou slepic nemám peníze. Potřebuji slepici, která snáší. Vaše rada je mi k ničemu. Takže jako obvykle: kecy, kecy, kecy. Praxe totálně selhává, pokrytecký Vendo. A tak je to se všemi duchnami. Žvaní, poučují, ale když dojde na lámání chleba, zůstává jen faleš a vytáčky. Nejduchovnější duchna je ta, která si koupí vajíčko v Kauflandu, že? Taková duchna nemusí řešit problém, co se starou slepicí.

        2. Venda
          Ad.Co byste udělali se slepicí, která před zimou přestane snášet vejce?
          Co udělám s mamkou, která je stará a špatně chodí?
          To musí každý sám, dle svého vědomí a svědomí. :)

          Již delší dobu jsem alibista. Tzn. Zvířata chovám, ale nechci je vraždit. Proto je přes systém platidel směním za jiná, již zabitá zvířata. Nelíbí se mi to, ale nemám tušení, jak jinak nasytit sebe a své blízké.
          Jsem pragmatik . tzn. Neseču trávu, jen pro to, aby byla posečená. V naší zeměpisné šířce, abychom sklidily úrodu musíme pole hnojit. Návrat k dvou-polnímu hospodářství je se součastnou světovou populací nesmysl.
          Jak tedy vypěstovat dostatek potravin aniž by pole bez hnoje, nezerodovala?
          Jak uhájit úrodu před přemnoženou zvěří, bez zabíjení?
          Nevím. Nemám recept na hospodaření, bez zabíjení. Pokud ty ano, budu rád, když mi s tím pomůžeš.
          PS: zelenina, obiloviny, ovoce, které jíme, je nezbytné hnojit, jinak by žádné nebylo. Tudíž i to patří do koloběhu zotročování, týrání a zabíjení. Je to hloupé, ale je to tak.
          Jak z toho ven? Nemám tušení. :)

          1. ad – Co udělám s mamkou, která je stará a špatně chodí?

            Mamka se možná potřebujuje najíst. Takže – prodám Vám svoji neužitečnou slepici a řeknete – „mamko, počkej do jara, možná se dočkáš…..“
            A já si za utržené peníze koupím mladou slepici. Všichni budeme šťastní.

            :-))

          2. Věra
            Znám lidičky, kteří co nemohou sežrat, to alespoň zabijí, aby to nemohl sežrat někdo jiný.
            Já takový nejsem a být nechci. A to že jsi nezabila neplodnou slepici a celý rok jsi ji vykrmovala, napovídá to, že máš stejné, nebo podobné dilema, jako já a do podřezávání krků se ti nechce, stejně jako mě. :)
            Neúčastním se často diskusí na toto téma, ale snažím se být otevřený a možná? možná někdo (kdokoli,třeba Venda)řekne něco, co mě osloví a posune dál. Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. :)
            Dilemata, co s neplodnou slepicí, za mě vždy řešily káňata a kuny. :)

          3. Leo
            S tou slepicí je to jen obrazný příklad pro předškoláky. Sama slepice nechovám, jsou to mrchy hrabavé a poté, co mi opakovaně vyhrabaly tulipány, skončily všechny v mrazáku a pro vajíčka chodím k sousedům.

            ad – Dilemata, co s neplodnou slepicí, za mě vždy řešily káňata a kuny. :)

            Káňata a kuny umí dobře vyřešit i dilema, co s plodnou slepicí….:-))

          4. Věra
            Ad: Ano, a Vy mi radíte, abych to vydržela ještě do dalšího jara. Bez vajec se vaří těžko, na krmení dvou slepic nemám peníze. Potřebuji slepici, která snáší. Vaše rada je mi k ničemu. Takže jako obvykle: kecy, kecy, kecy. Praxe totálně selhává, pokrytecký Vendo. A tak je to se všemi duchnami. Žvaní, poučují, ale když dojde na lámání chleba, zůstává jen faleš a vytáčky. Nejduchovnější duchna je ta, která si koupí vajíčko v Kauflandu, že? Taková duchna nemusí řešit problém, co se starou slepicí.
            Ad: S tou slepicí je to jen obrazný příklad pro předškoláky. Sama slepice nechovám, jsou to mrchy hrabavé a poté, co mi opakovaně vyhrabaly tulipány, skončily všechny v mrazáku a pro vajíčka chodím k sousedům.

            Na předškolácích je úžasná jejich upřímnost a pravdomluvnost.

            Ad: Káňata a kuny umí dobře vyřešit i dilema, co s plodnou slepicí….:-))
            Ano. Tak to je. Tak se narodily.

Napsat komentář: Věra Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Gnosis.cz - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů / provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2017