O nevinných obětech a krutém zacházení

pigsKolik hrozného utrpení se nachází na této planetě! Kolik nevinných tvorů čeká na trpký úděl, zadržováni v táborech smrti, kde, čekajíce na smrt, jsou chováni ve strastiplných podmínkách, bez možnosti úniku, jen aby skončily na talíři predátorů hrozných, hladových a nenasytných, lačnících po zvířecí krvi.

Nepozastaví se onen nad nářkem těch utiskovaných, ne: vidina zisku mu nedovolí pocítit v sobě záchvěv soucitu, který by mu při pohledu do hlubokých očí napověděl, že to, co se chystá udělat, je zločinem vůči životu.

Svým jazykem, jak jen mohou, svými nožkami se brání, nic platno, neptá se jich nikdo, zda chtějí posloužit potravou – důvod ten je jasný: usvědčil by příliš mnoho lidí z vražd.

Duše těchto maličkých, zbavených života, však putuje přímo do nebe, ne tak ale duše vrahů. Zákon odplaty platí i zde: Když tys zabíjel a jedl, i tebe po tvé smrti někdo sní – nasytí se tvým tělem nebeské ptactvo, odplatu berouce. Když tys hodoval, jiní umírali, tvá radost byla zaplacena smutkem jiných, tvé oslavy byly oslavami smrti.

Ty nevíš ale, že duše těch malých jsou dušemi vašich dětí, k narození se chystající. (Odtud stará legenda o hrozném otci pojídajícím své děti.) Tak i ty budeš jednou zvěří, psem anebo vepřem, a sám zakusíš jejich bolestí, od lidí jim přichystaných. Nesouhlasíš? Suď se, najmi advokáta za velký peníz: nic nezmůžeš. Ani oni nemají, kdo by je hájil, kdo bránil jejich právo, od lidí se jim advokáta nedostane. Ty malé brání toliko sám Bůh.
 

Stvořitelé lidem
http://stvoritele.blog.cz/
 

hodnocení: 5
hlasů: 8

451 komentářů

Přidat komentář
  1. ad-SonaK, pokračování.

    Tak na tech strankach sem bohuzel zadne spokojene ci tyrane prase nevidela, ale prasata v tomhle videu bohuzel nemaji ani sanci pred predatorem utikat, protze predator je v prvni rade sam insiminaci ztvoril a pak zavrel sem.

    https://www.facebook.com/laverabestia/videos/10152845325152179/?pnref=story

    Na vykrm uzitkovych zvirat jde 80% celosvetove produkce Sojy, 40% ryb a 50% obili ta Soja se dokonce o par procent jeste zvedla. Je to hlavni slozka pro krmivo uzitovych zvirat a dopad na zivotni prostredi ma obrovsky a to i dle toho vaseho zdroje. Biopalivo je ewidentne tez dosti velka katastrofa, ale na toto tema toho opravdu mnoho nevim. Ale, zaujalo mne to celkem dost takze se podivam na ten vami poslany link trochu vice. Dekuji Sona

  2. ad: mám před sebou seriozní časopis Geo

    Hmm,tak seryjózní fafopys, no tak jo, no. Přijměte můj hluboký obdiv k Vaší víře a víře v serioznost. Iluze jsou stejně krásné, že?..:-) Holt každý něčemu věří..:-)

      1. ad: Presne :-))

        Od té doby, co lidé přestali věřit v Boha, jsou ochotni uvěřit každé pitomosti, napsal již v roce 1925 známý britský spisovatel Gilbert Chesterton. Proto mě třeba fascinuje když je někdo ochoten vypustit pšouk a víru výrů: mám před sebou seriozní časopis Geo. To je pro mě naprosto neuvěřitelný…:-)))

        1. Honzo, každou pitomost lze snadno vyvrátit. Takže očekávám seznam chybných údajů, které jsem uvedl z časopisu GEO. Vy jste ten článek četl?
          Vypustil jste hezký citát, je na čase ho aplikovat na Váš příspěvek.
          Lidé věřili v Boha už v době kdy Země byla placatá. Víra s informacemi moc nesouvisí, a to ani s uvedenými pitomostmi. Víra je nebo není, Boha si člověk vytvořil ve své hlavě, protože mu pomáhá v životě i na jeho konci.
          Pitomosti se tvoří v hlavě pořád a jsou lidi, kteří je fofrem publikují, aby je někdo nepředběhl. Zatím jste hodně na čele, můžete zvolnit.

          1. ad: každou pitomost lze snadno vyvrátit.

            To bezpochyby. Už sama víra v existenci čehosi takového (údaje/neúdaje) jako je „seriózní časopis“, je pitomost a naivita na entou. A přeberte si to jak chcete, jak je libo. Věřte nebo nevěřte, ale kritické myšlení je jen jedno. Má tu vlastnost a schopnost, rozlišovat a odlišovat poznávání skutečnosti od nesmyslů, které se jako skutečnost tváří.

            ad: Víra s informacemi moc nesouvisí

            :-)) tohle je taky „perla“…:-)) Vše souvisí se vším, Pardale. O vnímání CELKU v každé jeho jednotlivosti, se Vám tak akorát může jen zdát. Říká se tomu BDĚLÉ VĚDOMÍ. Ale o tom se v žádném tzv. „seriózním časopise“ nedočtete..:-)

            http://www.jogin.cz/bdele-vedomi/

          2. Honzo, opět kecy, je dobře, že si jich považujte alespoň sám. Žádal jsem o vyvrácení argumentů z GEO, které považujte za pitomost. Nic. Taky odpověď. Všechno souvisí se vším . Ano. Váš přístup k okolním údajným pitomostem souvisí s právě s Vámi.

      2. ad –

        ad-Holt každý něčemu věří..:-)

        Presne :-))
        _______________________________
        Ano, Soni, PRESNĚ, například někdo věří, že vegetariánství je ušlechtilejší forma stravování než všežravství. Bohužel tito lidé si vytvořili iluzi.

        1. ad-Ano, Soni, PRESNĚ, například někdo věří, že vegetariánství je ušlechtilejší forma stravování než všežravství. Bohužel tito lidé si vytvořili iluzi.

          Ahoj Verko :-)
          Tak chtela bych tady predevsim podtrhnout, ze zatim neexistuji zadne dukazy o tom ze Vegetarinastvi ci Veganstvi by prinaselo nejake vyhody jak pro cloveka tak pro zivotni prostredi. Je to opravdu jen a jen na cloveku jaky zpusob stravovani pro sebe zvoli jako nejvhodnejsi. Ja verim jen tomu ze cloveku ktery se nerozhodne pro veganstvi vzhledem k tomu co vidi, chybi bud empatie nebo zdravy rozum :-) To je cele.

          1. ad – Ja verim jen tomu ze cloveku ktery se nerozhodne pro veganstvi vzhledem k tomu co vidi, chybi bud empatie nebo zdravy rozum :-) To je cele.

            Jistě Soni, zdravý rozum přece máte jenom Vy, vegani. Vy máte zdravý rozum, protože jíte sóju, vaše hovna voní po fialkách, protože jíte sóju, , jste krásní, protože jíte sóju a jste „fpohodě“, protože jíte sóju. Taky jste blbí, protože jíte sóju. Mám někdy pocit (možná je to opravdu jen pocit…), že k tomu, abyste byli „fpohodě“ potřebujete svoji ušlechtilost postavit (aspoň sem – tam, jednou za čas….) na odiv a nasrat pár všežravců, jinak byste tu vaši vegi stravu nestrávili. Víš, možná Tě to překvapí, či dokonce ohromí, ale lidi v Treblince by pro kousek masa udělali cokoliv, okusovali hnijící mrtvoly…., argumentovat vůči smíšené stravě Treblinkou mi přijde odporné, nevkusné, hysterické a především – zřejmě jsi o Treblince neviděla žádný dokument, srovnáváš tu šílenou nacistickou vyhlazovací mašinérii s jatkami = zabitím a zpracování jatečných zvířat?
            Ještě jsem nezažila situaci, kdy atmosféru v příjemné společnosti zkazí všežravec debatou o stravování, ale SPOLEHLIVĚ!! umí otrávit společenství tzv etický vegetarián, který (viz výše) začne žvanit o Treblinkách a fackách do tváře hladových dětí. Proč ti „uvědomělí“ potřebují za každou cenu v těch „neuvědomělých“ vyrábět pocity viny? Žeby potřeba satisfakce?
            Jo, ještě jsi mi neodpověděla, jestli ti uvědomělí, empatičtí a zdravorozumní vegi chovají psy a kočky. Pokud ano (a ušetřím Ti čas – samozřejmě že ANO), čím je krmí? Opět Ti ušetřím čas: ty svoje miláčky a mazlíčky krmí přesně tím masíčkem z té „Treblinky“.
            Ale možná Ti některý echt blb namítne, že on ty konzervy kupuje v Lídlu.

    1. ad- Od té doby, co lidé přestali věřit v Boha, jsou ochotni uvěřit každé pitomosti, napsal již v roce 1925 známý britský spisovatel Gilbert Chesterton. Proto mě třeba fascinuje když je někdo ochoten vypustit pšouk a víru výrů: mám před sebou seriozní časopis Geo. To je pro mě naprosto

      Honzo moc rada bych na to odepsla neco prudce inteligentniho, ale nenapada mne nic vic, nez svata pravda a ze to chapu :-))

  3. ad. Padlý Leo 29.10.2015 (23:05)
    Já vím. Odpověděla jsem a opakuji – neodcházím. Ať je to jak chce těžké. Zatím.

  4. Pro Veru.

    Tak ted si mi to nandala :-))
    Vero ja tu nikomu nekazim veceri, alespon doufam, ze by si nikdo k clanku o tyrani zvirat neprinesl gulas s peti knedlama, ale samozrejmne se mohu mylit:-) Ja tu pod clankem o tyrani zvirat odpovidam na otazky proc ja osobne nejim maso. Predlozila jsem k tomu nekolik malo informaci a videi, ktere maji ony otazky proc nejim maso zodpovedet. A ano vsezravci vzdy reaguji presne jako reagujes ty ackoli jsou to prave oni kdo se ptaji:-)Proc asi? Prirovnani k Treblince povazuji za velice trefne a jesti tobe se zda ze ne, pak bych se te tez zeptala kolik dokumentu ci videi nebo dokonce na vlastni oci si videla o chovu zvirat ve velkochovech ale i v malych provozech? Protoze to bohuzel nic jineho nez koncentraky proste nejsou at uz se ti to libi nebo ne. Jak kdo krmi ci nekrmi sve mazlicky je samozrejmne tema na roman. Jestli te opravdu zajima mam-li mazlicka nebo jestli mi chces vpalit jen to ze ho krmim konzervama z masa, tak te musim zklamat protoze za prvak mazlicka nemam zadneho a za druhak, kdybych snad i nejakeho si mela poridit, pak by ani muj mazlicek maso nejedl. Duvody jsem popsala v predeslych komentarich a myslim, ze sem timto zodpovedela poctive s nejlepsim svedomim na vse na co sem byla tazana. Jestli te me odpovedi nejak rozcilujou, pak je mi to sice velmi lito , ale nemohu stim vubec nic udelat.
    Jeste tedy k tomu rozumu. Ne… rozum ma samozrejmne mnoho lidi i tech neveganu, ale psala jsem ze pak jim nejspis chybi rozum nebo empatie. A to je rozdil. Samozrejmne prichazi v uvahu i absence obojiho. Tak asi tak.
    Dobrou noc :-)

    1. ad – Prirovnani k Treblince povazuji za velice trefne a jesti tobe se zda ze ne, pak bych se te tez zeptala kolik dokumentu ci videi nebo dokonce na vlastni oci si videla o chovu zvirat ve velkochovech ale i v malych provozech?

      Soni, nemůžu být zodpovědná za týrání zvířat některými lidmi, stejně jako nemůžu být zodpovědná za týrání manželek některými manžely (nezanevřu na manželství), nemůžu být zodpovědná za týrání dětí některými rodiči (nezřeknu se rodičovství).
      My se nebavíme o podmínkách chovu jatečných zvířat, ale o konzumaci masa obecně.
      Tys to postavila do pozice: kdo konzumuje maso (Věra), je bez empatie a bez zdravého rozumu, protože Treblinka a hladové děti v Guatemale. To je Soni dementní logika (a argumentace logickým klamem) a trochu mě mrzí, že i Ty jsi onemocněla zeleným zákalem.
      Strkáš sem speciální videa, zkus se na oplátku jít podívat do rodinných farem, nebo do běžných hospodářství na vesnicích, uvidíš jak pečlivě se lidi o zvířata starají, jak je krmí a udržují v čistotě.
      S tou Treblinkou se Ti podařilo vlepit pořádnou facku všem obětem koncentračních táborů.
      No, asi už k tomu není co dodat. Měj se.

      1. ad-Soni, nemůžu být zodpovědná za týrání zvířat některými lidmi, stejně jako nemůžu být zodpovědná za týrání manželek některými manžely (nezanevřu na manželství), nemůžu být zodpovědná za týrání dětí některými rodiči (nezřeknu se rodičovství).
        My se nebavíme o podmínkách chovu jatečných zvířat, ale o konzumaci masa obecně.
        Tys to postavila do pozice: kdo konzumuje maso (Věra), je bez empatie a bez zdravého rozumu, protože Treblinka a hladové děti v Guatemale. To je Soni dementní logika (a argumentace logickým klamem) a trochu mě mrzí, že i Ty jsi onemocněla zeleným zákalem.
        Strkáš sem speciální videa, zkus se na oplátku jít podívat do rodinných farem, nebo do běžných hospodářství na vesnicích, uvidíš jak pečlivě se lidi o zvířata starají, jak je krmí a udržují v čistotě.
        S tou Treblinkou se Ti podařilo vlepit pořádnou facku všem obětem koncentračních táborů.
        No, asi už k tomu není co dodat. Měj se. Kdyz tedy opomineme utrpeni nekolika miliard zvirat pro ktere je kazdy den Treblinka, existence nekolika farem, kde jsou zvirata jakoze v poradku nic nemeni na faktu ze 51% tzv sklenikovych plynu, ktere jsou zodpovedne za spousteni klima katastrofy a tim paden nici zivobyti budoucich generaci, jsou vyprodukovane prave diky produkci masa, mleka a vajec. Myslet si ze mne se to netyka, protze s tim nemuzu nic delat, si muze myslet jen clovek zijici na odvracene strane mesice:-)
        Zajimalo by mne jak vysvetli rodic svemu diteti ze, nesmi ublizovat a zabijet zvirta, ale ze to neplati
        pro ty, ktere tak radi jime ci jejihz mleko pijeme? A kdo rozhodl o tom ze prave krava, prase, slepice a ne treba pes ci kocka?
        Poznamka. Vysvetli to tak, ze je bez respektu obelze a pri tom je povazuje za hloupe.

        Nic Verko, kazdy mame sve dudovy a ja ti ty tve vzadnem pripade neberu, jen tu poukazuji na ty ktere trapi mne. Na zadnou stranu sem se nepridala maso instinktive nejim jiz hezky dlouho coz jsem ti jiz i mnohokrat psala. Mozna jen ted ve svetle novych poznatku a i meho vlastiho nezdelitelneho prozitku to vidim jeste vice jako logicke a samozrejme.
        Ale kazdy se dozvida pouze to k cemu dospel, coz vis sama velice dobre.

        Takze..dekuji za pozornost vsem a loucim se s pranim vseho dobreho.
        Verus i ty se mej pekne :-)

        1. Oprava-ad-Soni, nemůžu být zodpovědná za týrání zvířat některými lidmi, stejně jako nemůžu být zodpovědná za týrání manželek některými manžely (nezanevřu na manželství), nemůžu být zodpovědná za týrání dětí některými rodiči (nezřeknu se rodičovství).
          My se nebavíme o podmínkách chovu jatečných zvířat, ale o konzumaci masa obecně.
          Tys to postavila do pozice: kdo konzumuje maso (Věra), je bez empatie a bez zdravého rozumu, protože Treblinka a hladové děti v Guatemale. To je Soni dementní logika (a argumentace logickým klamem) a trochu mě mrzí, že i Ty jsi onemocněla zeleným zákalem. atd.

          Kdyz tedy opomineme utrpeni nekolika miliard zvirat pro ktere je kazdy den Treblinka, existence nekolika farem, kde jsou zvirata jakoze v poradku nic nemeni na faktu ze 51% tzv sklenikovych plynu, ktere jsou zodpovedne za spousteni klima katastrofy a tim paden nici zivobyti budoucich generaci, jsou vyprodukovane prave diky produkci masa, mleka a vajec. Myslet si ze mne se to netyka, protze s tim nemuzu nic delat, si muze myslet jen clovek zijici na odvracene strane mesice:-)
          Zajimalo by mne jak vysvetli rodic svemu diteti ze, nesmi ublizovat a zabijet zvirta, ale ze to neplati
          pro ty, ktere tak radi jime ci jejihz mleko pijeme? A kdo rozhodl o tom ze prave krava, prase, slepice a ne treba pes ci kocka?
          Poznamka. Vysvetli to tak, ze je bez respektu obelze a pri tom je povazuje za hloupe.
          Nic Verko, kazdy mame sve dudovy a ja ti ty tve vzadnem pripade neberu, jen tu poukazuji na ty ktere trapi mne. Na zadnou stranu sem se nepridala maso instinktive nejim jiz hezky dlouho coz jsem ti jiz i mnohokrat psala. Mozna jen ted ve svetle novych poznatku a i meho vlastiho nezdelitelneho prozitku to vidim jeste vice jako logicke a samozrejme.
          Ale kazdy se dozvida pouze to k cemu dospel, coz vis sama velice dobre.

          Takze..dekuji za pozornost vsem a loucim se s pranim vseho dobreho.

          1. ad – Zajimalo by mne jak vysvetli rodic svemu diteti ze, nesmi ublizovat a zabijet zvirta, ale ze to neplati
            pro ty, ktere tak radi jime ci jejihz mleko pijeme? A kdo rozhodl o tom ze prave krava, prase, slepice a ne treba pes ci kocka?

            Zvířatům se nesmí ubližovat, to je bez debat. Rodič by měl dítěti vysvětlit, že zvířata jsou člověku mimo jiné i zdrojem potravy a podle toho by se měl člověk ke zvířeti chovat a zacházet s ním. Tedy s úctou a respektem. Jídla by si lidé měli vážit, protože je vždy (tedy i u vegetariánů) vykoupeno zbavením života. Jídlem by se tedy nemělo plýtvat, někde se stále zachovává zvyk před jídlem se krátce pomodlit, protože jídlo je dar. Pes i kočka je v našich zemích společenské tabu, ale v jiných zemích je tomu jinak, záleží tedy na kultuře, nikoliv na druhu. Dítě by tedy mělo být přiměřeným způsobem seznámeno se zákonitostmi potravního řetězce a s hodnotou jídla, že jídlo není jen hmota, co si koupí v Kauflandu, ale že to jídlo muselo někde vyrůst, někdo se musel starat, pracovat, pečovat a nakonec taky zbavit života. Na vesnici bylo přirozené, že se děti staraly o zvířata, hrály si s nimi a s jejich mláďaty a se stejnou samozřejmostí se účastnily jejich zpracování po zabití. Samotný pohled na akt zabití pro děti vhodný není, stejně jak pro děti není vhodný pohled např. na souložící rodiče. Všechno má svůj čas.

            ad – Ale kazdy se dozvida pouze to k cemu dospel, coz vis sama velice dobre.

            Jistě, přeju Ti, aby Ti docvaklo, že postavit oběti koncentračních táborů na úroveň jejich trýznitelů není zrovna povedený argument.

    2. ad. přirovnání k Treblince –
      velkovýkrmna vepřů, člověk nalil hořlavinu do koryt (zřejmě) a zapálil. A začalo hořet. Hořela hořlavina, hořely umělohmotná koryta, umělohmotné rošty pod vepři, nakonec i vepři. A až prohořely rošty, i dosud živí vepři spadli do močky pod rošty.
      Kdo šel do močůvky pro dosud živé vepře? Člověk. Jeden jediný člověk. I když riskoval, že ho z posledních sil potopí a utopí. Protáhl pod nimi lana, či hadice, aby mohli být vytaženi,….
      Ano, je třeba maximálně možně omezit takové chovy, kde jsou živí tvorové považováni za pouhý dobytek a jejich stres je zničující i pro lidi, i když lidé to ani netuší.
      Ano, jsou ve stejné pasti, pasti, jako byla Treblinka. Není úniku.

  5. ad-Naopak. Není problém to zvládnout, ale zůstat. Někdy člověk dobrovolně sníží své vibrace a zůstává s těmi, kdo jsou kolem něj. A to, co jím, dostatečně mé vibrace snižuje.

    Aha… tak to je jinaa :-)

  6. Diskutovat se da pouze s tim kdo je informovany a bohuzel dnes lide venuji vice pece svemu automobilu nez-li svemu zdravi. Kdyby nekdo napsal na lahev s olejem: „Pozor muze poskodit vas motor“ nikdo by si ho nikdy nekoupil.Kdyz IARC/ svetova organizace pro vyzkum rakoviny s nejlepsimi a nejuznavanejsimi odborniky sve doby/oznaci maso jako rakovinotvorne a zaradi jej na uroven skodlivosti mezi aztbest nebo koureni cigaret, tak vetsina lidi neveri a je presvedcena ,ze 800 techto studii je jen konspiracni teorie Veganu :-) a budou maso jist dal s oduvodnenim jako treba: No to uz bych ale nemohl jist vubec nic“ nebo, „To je mi burt, na neco stejne umrit musim“,nebo „Lev preci taky zere maso“ nebo, “ Za valky by lide za maso dali nevim co“za perlu povazuji vyrok jako „ Kdyz ono mi maso strasne moc chutna a nechci se ho vzdat“

    http://www.wwf.at/ernaehrungsstudie/

    http://www.spiegel.de/gesundheit/ernaehrung/wurst-ist-laut-who-experten-krebserregend-a-1059633.html

    http://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/378/publikationen/hgp_dioxine_entwurf_25.04.2014_grau-ocker.pdf

    Kdo chce videt vidi a to je odemne k tomu tematu vse :-)

    1. ad.Kdyz IARC/ svetova organizace pro vyzkum rakoviny s nejlepsimi a nejuznavanejsimi odborniky sve doby/oznaci maso jako rakovinotvorne a zaradi jej na uroven skodlivosti mezi aztbest nebo koureni cigaret, tak vetsina lidi neveri a je presvedcena ,ze 800 techto studii je jen konspiracni teorie Veganu
      —————————————————-
      Nikoliv veganů,ale PSYCHOPATŮ,tedy MANIPULÁTORŮ,kterým jde jen o MOC ovládat.

      cit:
      Imunitní systém se oslabuje nevhodným stravováním, různorodými přidanými potravinářskými látkami, pesticidy a herbicidy, očkováním, elektromagnetickou a mikrovlnou technologií, léky nebo stresem moderního života. Nelze zapomínat také na to, že děti do dvou let věku svého života mnohdy přijmou až 25 různých druhů očkování, ale v této době se právě buduje jejich imunitní sytém.

      Více zde: http://www.uspesna-lecba.cz/rakovina/rakovina-je-houba-a-je-lecitelna-/

      Ono nestačí jen vidět,to značí být jednookým.Jednooký je slepých král.
      A jednoocí psychopati o to víc.Jsou to nevyléčitelné stroje.

      Nejúskočnější ze všeho je srdce ,kde duch(mysl)je bez citu,protože nemá duši.Je nevyléčitelný.

        1. ad.ano znam tenle pribeh a souhlasim :-)
          ———————————-
          Neznáš.A to pro svou závislost,která se však netýká vegetarianství.

          Diskuze pod tímto článkem je o rozumování rozumem,které ovládá jen
          jeden Jediný-Otec.Jeho réžie je pro mne již moc průhledná.
          Sankce jsou hodně kruté a viditelné již nyní.I příčina je zjevná.

    2. SonoK, Vaše tvrzení o IARC a zařazení masa mezi karcinogeny není pravdivé. IARC zařadila mezi prokázané karcinogeny jenom uzeniny a mezi pravděpodobné karcinogeny nezpracované červené maso (jelikož pro to zmíněné studie jasný důkaz nepřinesly). Což pochopitelně není totéž co maso jako takové, jak píšete. Vařeného a pečeného masa se to nijak netýká. A podle mne ani třeba šunky, jelikož ta není uzená, alébrž vařená :). A na uzeninách podle mne vadí s vysokou pravděpodobností přesně to samé, co na cigaretách – kouřové zplodiny.

      Vzhledem k Vašim předchozím tvrzením tady se lze domnívat, že jste tuto dezinformaci velmi pravděpodobně uvedla zcela záměrně, ale je možné, že jako vegetariánka se v mase až tak nevyznáte :)

  7. ad: Žádal jsem o vyvrácení argumentů z GEO, které považujte za pitomost.

    A vy si jako „myslíte“, že já přistoupím na tuhle hru, jo? Na hru s tzv. argumenty z tzv. seriózních časopisů? No to snad nemyslíte vážně..:-)) Koukám, že jste naivnější, než si asi dokážete vůbec představit a bludy Vám rozhodně vyvracet nemíním. Spěte klidně dál…

  8. ad-Jistě, přeju Ti, aby Ti docvaklo, že postavit oběti koncentračních táborů na úroveň jejich trýznitelů není zrovna povedený argument.

    Tak snad jen abych te uklidnila ohledne toho prirovnani ke konzentraku pro zvirata, ktery je ti tak neprijemny.

    81 lety zid Alex Hershaft ktery, diky velkemu stesti prezil holkaust a 40let se stravuje vegan prave proto, aby se neucastnil holokaustu zvirat, vysvetluje ve velmi pusobivem projevu na univerzite v Tel Avivu souvislost mezi holokaustem zidu a holokaustem zvirat. Hodne zidu a hlavne tech prezivsich zidu souhlasi s timto prirovnanim.

    https://www.youtube.com/watch?v=f7dZv43A0g0

    Dale pak clanek o tom proc prave v izraeli zije nejvetsi pocet veganu ve srovnani s ostatnim svetem? Protoze my zide vime co to znamena trpet a oznacuji masove usmrcovani zvirat za holokaust. V clanku se vyjadruji zide k usmrcovani kurat splynovanim, protoze nemohou snaset vejce. Myslel jsem si ze miluji zvirata, ale ted vim, ze si to jiz nemohu myslet, nebot se nestravuji vegan atp. Zajimave je, ze k prirovnani holokaustu se vyjadruji sami zide, kdezto aroganti nemecky snob(ze zeme pachatelu) si dovoluje tvrdit ze srovnani je neprimnerene.
    Tolik k vytazku z clanku zde

    http://www.faz.net/aktuell/stil/essen-trinken/warum-israel-das-veganste-land-der-welt-ist-13812715-p2.html?printPagedArticle=true#pageIndex_2
    v cestine to bohuzel neni , ale kdo ma zajem ten si urcite poradi.

    1. Soni, prosím tě, už to stačilo. Zkus si třeba najít, co znamená slovo holokaust, já už se vážně nebudu zabývat pitomostmi.

  9. ad – V clanku se vyjadruji zide k usmrcovani kurat splynovanim, protoze nemohou snaset vejce.

    Kuřata nesnáší vejce, Soni. Vejce snáší slepice.

    1. No snad se nedivíš…:-)

      Ústředí Lásky,
      velitelství Naděje,
      sklady Moudrosti

      Orwell hadr – ministerstvo hojnosti, ministerstvo lásky, ministerstvo míru, ministerstvo pravdy. Ty „sklady Moudrosti“ ty se mně echt líběj, ty jsou fakt echt obskurní..:-)))

        1. ad: Neskutečné.

          Omyl..:-) Ne neskutečné, ale skutečné…:-) Vždyť pořád říkám: v blázinci se furt dějou nějaký roztodivný věci….-))

  10. Nevím, jestli se mi podaří psychicky se vyrovnat se zvěrstvy, kterých jsem se dnes dopustila. Myslím to vážně, do podvědomí mi byly indoktrinovány pocity viny a spoluodpovědnosti za univerzální zlo.

    Menu:
    Kulajda:
    smetana = Treblinka
    vejce = Treblinka

    pečené brambory s podmáslím:
    lžíce sádla pod pečené brambory = Treblinka
    hrnek podmáslí = Treblinka

    Jednoduchý (bezmasý) pokrm se rázem mění v bizarní obraz dýmajících plynových komor, hromadu hnijících lidských mrtvol, nad nimiž s úšklebkem přecházejí sadističtí nacističtí bachaři.
    Díky, Soničko.

    1. ad: Nevím, jestli se mi podaří psychicky se vyrovnat se zvěrstvy, kterých jsem se dnes dopustila. Myslím to vážně, do podvědomí mi byly indoktrinovány pocity viny a spoluodpovědnosti za univerzální zlo.

      Klid..:-) I obsluhy pecí v Osvětimi se přece obhajovaly způsobem: „no někdo to dělat musel“.

    2. Přesně tak, …ale i rýže: obnáší tisíce zotročených bůvolů táhnoucích v bahnitých políčkách hrablo, …v podstatě člověka jemně uvažujícího nakonec tato doktrína přivede k veganství, tedy k požívání pouze toho, co si lze takzvaně utrhnout ze stromu. Například jablka. Jenomže nejen jablky může být člověk živ, jablečná dieta je dost projímadlo, takže následuje výčet dalších plodů, které je možné utrhnout ze všech těch různých stromů, …prostě živit se bez přidaného podílu práce a ohně. To jistou logiku má. Vaření rýže má na svědomí rozsáhlé odlesňování v rozvojových zemích východu, kde naši inženýři jim, tamním vesnickým ženám, dodávají sazenice rychle rostoucích dřevin, aby měly na čem uvařit rýži, …a to je prosím rýže braná za vegetariánské jídlo! A je otázka: dá se proti vegetariánskému jídlu devastujícímu životní prostředí i tak, bojovat jiným vegetariánským jídlem? …Dá! …Naklíčenou čočkou, která se jí syrová! …Jenomže háček: kde vzít na vyschlých kopečcích zplundrovaných těžbou dřeva na topivo dostatek čisté vody na naklíčení semen čočky??? …Další ekologické dilema, …a mohli bychom pokračovat donekonečna. Štěstí je, že Země má zatím tolik zdrojů, takže se jede takzvaně na dluh. Pořád ještě našinec má čistou vodu na naklíčenou čočku, pořád ještě si i u té čočky může myslet, že se chová ekologicky, maje na sobě džíny, které zchlamstnou tisíckrát více vody, než jeho čočka, …takže jak, co mám dělat a jak žít, abych se vymanil z hříchu spoluviny!?

      1. …prostě živit se bez přidaného podílu práce.

        No tomu se prý říká vejmrda…:-)) No tak a tom – živit se bez přidaného podílu práce – sním fakt celej život…:-) Osypanej banánovník nad hlavou a dole Honzíček pěkně rozvalenej, pozorujíc mraky a TAO… Nebetyčná slast a krása…:-)

        1. ad – No tomu se prý říká vejmrda…:-))

          Honzo, při výrobě vejmrdy se docela nadřeš………….:-))))

          1. ad: Honzo, při výrobě vejmrdy se docela nadřeš………….:-))))

            No tak tomu já i docela věřím. Ale co jsem za svůj bohatě brožovaný život zažil, nejvíc jsem se nadřel, tak to bylo vždycky když chtěl někdo vymrdat se mnou..:-)) Vejmrdy jsou holt raubírna..:-)))

          2. ad – Vejmrdy jsou holt raubírna..:-)))

            Ale k ovaru neznám nic lepšího…………:-))

      2. ad – takže jak, co mám dělat a jak žít, abych se vymanil z hříchu spoluviny!?

        Někdo to má vyřešené sójou prolitou Roundupem.

      3. vymanit se?
        Nó, něco Vám předali biologičtí rodiče v genech, něco jste si vypěstoval sám,… jak se z toho vymanit? Čím více se budete na „hřích“ soustředit, tím více se Vás bude držet.

      4. Jendo,
        bavlna je žrout tzv. virtuální vody , ale ne 1000x víc jak obvilniny.
        http://www.svet-potravin.cz/clanek.aspx?id=2809
        http://www.theses.cz/id/7wjpds/102669-729989165.pdf
        str 32-32, kde je tabulka, zhruba 1 kg pšenice je třeba 1 300 litrů virtuální vody, zhruba stejně na chléb ( asi 20 % vody, ale musí se péct, potřebujeme další zařízení, na jehichž výrobu je třeba vodu), 1kg soji 1800 litrů, rýže 3400 litrů, vepřové maso 4800 litrů, hovězí 15 500 litrů (z pastvin mnohem méně), káva 21 000 litrů/1 kg.
        Obilniny ( + soja a rýže) potřebují asi 50 % světové virtuální vody pro výrobu potravin.
        Bavlněné džíny asi 14 000 litrů, čili jako kilo hovězího.
        Na virtuální vodu se dá přepočítat i vyrobené auto nebo 1 kg oceli, plastu, syntetického vlákna atd.
        Prostě ženy, které mají plné skříně a „nemají co na sebe“ konkurují v devastaci přírody nám masožravcům.

    3. ad-
      { Nevím, jestli se mi podaří psychicky se vyrovnat se zvěrstvy, kterých jsem se dnes dopustila. Myslím to vážně, do podvědomí mi byly indoktrinovány pocity viny a spoluodpovědnosti za univerzální zlo. Menu: Kulajda: smetana = Treblinka vejce = Treblinka pečené brambory s podmáslím: lžíce sádla pod pečené brambory = Treblinka hrnek podmáslí = Treblinka Jednoduchý (bezmasý) pokrm se rázem mění v bizarní obraz dýmajících plynových komor, hromadu hnijících lidských mrtvol, nad nimiž s úšklebkem 
      ad- Někdo to má vyřešené sójou prolitou Roundupem.

      Takze ty myslis, ze by mi melo byt lito vsech tech lidi, ktere presla chut pri pomysleni na to ze jejich jidlo obsahujici maso, mleko, mlecne produkty a vejce zyskane za neuveritelne krutych podminek, ktere navic tak vysokou mirou rujnuji cely eko system? Ne, neni ji mich lito, je mi porad dal lito tech utyranych zvirat pro ktere, je Treblinka kazdodennosti a pro ktere je kazdy takovy clovek nacista. Soje prolite roundapem se nevyhne ani konzument techto „potravin“protoze soja je pestovana predevsim jako krmivo pro „uzitkova zvirata“. Veskere nahrazky vyrobene ze sojy jsou opet jen produktem cloveka a jeho nenazranosti a nepatri do zdraveho a vyvazeneho jidelnicku vegana. Ale kazdy si preci muze jist co chce:-)

      1. ad – Takze ty myslis, ze by mi melo byt lito vsech tech lidi,

        Určitě ne, Soni, fanatikům a sektám není líto nikoho, kromě sebe samých.

        1. ad – Takze ty myslis, ze by mi melo byt lito vsech tech lidi,

          Určitě ne, Soni, fanatikům a sektám není líto nikoho, kromě sebe samých.

          Napsala jsem vsech tech lidi ktere presla chut. A ano fanatikum a sektam mozna.

          1. ad – Napsala jsem vsech tech lidi ktere presla chut. A ano fanatikum a sektam mozna.

            No vždyť to říkám. Militantní vegani jsou fanatickou sektou. Kdo nazve každého konzumenta masa nacistou, provozujícím či podporujícím Treblinku, ten je fanatickým sektářem, smiř se s tím.

  11. Ale k ovaru neznám nic lepšího…………:-))

    Je otázka čemu – ovar – tak říkáš..:-)) Jestli myslíš tu „masovou sračku“, hroudu co se klepe na talíři a do který se nejde tím pádem trefit ani nožem, ani vidličkou, to teda fakt nemusím..:-)))

  12. Kočičí ho… (korektně česky exkrement) šíleně páchne. Morčecí téměř vůbec. Kdo z nich je masožravec? Vlastimil Marek popisuje obdobnou zkušenost, ale s lidmi, když pobýval v cele s několika dalšími zadrženými za totáče a měli jako WC kbelík v rohu místnosti. Moudrému napověz….

  13. ad-No vždyť to říkám. Militantní vegani jsou fanatickou sektou. Kdo nazve každého konzumenta masa nacistou, provozujícím či podporujícím Treblinku, ten je fanatickým sektářem, smiř se s tím.

    Ano vegani jsou extremni to je pravda. Extremne citlivy k utrpeni jinych tvoru, obzvlaste tem extremne a fanaticky tyranych a zneuzivanych ve velkochovech s cimz uz si smirena, takze se s tim smirovat uz nemusis.

    1. Jsi jak kolovrátek. Maso = Treblinka. V tom ses zacyklila a tak se Ti to líbí. Fanatismus jak z praku.

    2. …a kdyby jenom maso, ale i mléko a vejce. Vejce = Treblinka. Co by tomu asi řekla moje sousedka, která chová slepice ve volném výběhu a krmí je tím nejlepším.
      :-)))))

        1. ad – Díky za odkaz na receptář. Určitě něco zkusím.

          Vendo, skoro všemi použitými recepty vyjadřujete souhlas s týráním zvířat, sadisto.

          NUDLE ZAPÉKANÉ SE SMETANOU

          Potřebujete: 500 g polohrubé mouky, 5 vajec, 1/2 lžičky oleje, 50 g másla, 4 žloutky, 4 bílky, 2 dl sladké smetany, 80 g moučkového cukru, strouhanou kůru z poloviny citronu, tuk a mouku do zapékací mísy.

          :-)))

          1. Zklidněte Vaši mysl – to Vám přátelsky doporučuji. Působíte tu, zřejmě kvůli Vaším „výletům“ do koncentračních táborů, značně nevyrovnaně. Neškoďte si zdraví a myslete pozitivně. Proč jste mne nazvala sadisto, to opravdu nevím. Není to pro starší ženu zcela zbytečné se takto chovat k bližnímu svému?

            Pokud jste četla mé příspěvky o stravě a ke stravě, mohla byste vědět, že vejce /žloutky, bílky / = nepoužívám.
            Nahrazuji je, pokud si vyberu recept s vejci, sojovým lecitinem. /prosím, nekomentujte to, již toho bylo i o pralesích napsáno dost /
            Mléko také nepoužívám – nahrazuji je sojovým nápojem Zajíc a nebo obdobou z rýže.
            Máslo nahrazuji kvalitními oleji.

            A co je důležité, chutná mi to. Můj metabolismus si na to již za ta léta zvykl.

            A co je nejdůležitější ? /pro mne / – ctím zásadu neubližování !

            Z receptáře – odkaz od matky – jsem si vybral „Kačamak“.

            Venda

          2. ad -Působíte tu, zřejmě kvůli Vaším „výletům“ do koncentračních táborů, značně nevyrovnaně.

            Starý muži Venoušku, Vy roztomilý a nevyrovnaný popleto, výlety do koncentračních táborů zde pořádá starší žena Sonička. Souhlasím, je to vůči skutečným obětem koncentračních táborů velmi vulgární. Fanatikům není nic svaté.

          3. ad – Nahrazuji je, pokud si vyberu recept s vejci, sojovým lecitinem. /prosím, nekomentujte to, již toho bylo i o pralesích napsáno dost /
            Mléko také nepoužívám – nahrazuji je sojovým nápojem Zajíc

            Vendo, všechno špatně. Správný vegi nic ze sóji nepoužívá.

            ad – Mléko také nepoužívám – nahrazuji je sojovým nápojem Zajíc

            Krásný vegetariánský název……..:-))))))))

    3. Německo se s nacismem vypořádalo dobrou výchovou ve školách a mediích. Český řemeslník, který blízko Mnichova opravoval nějaké staré hraběnce rodové sídlo, když se chtěl podívat na blízké Dachau, tak ho opravovala : neříká to koncentrák, je to muzeum..
      Možná se v Německu jatkám říká Treblinka, ale tady v Česku to působí hodně necitlivě k památce lidí v Treblince masově vyvražďovaných. Zvlášť dnes, kdy máme 2.listopadu svátek zvaný Dušičky, památku zemřelých lidí.

      1. Svatá prostoto! Německo (sic!) se možná vypořádalo s nacismem, ale chuť vládnout a ovládat Němcům zůstala. Dokládá to mutti Merkel, která s tím francouzským tajtrlíkem vnucuje svou vůli všem vazalům EU a běda těm, kteří mají jiný názor na uprchlíky, kvóty, Ukrajinu, Putina, obnovitelné zdroje etc. U Lisabonské smlouvy se definitivně demaskovali. Nečiní jim problémy ani opakovat nějaké referendum (viz Irsko) až do doby kdy jeho výsledek konečně odpovídá jejím cílům. Ještě že je zatím brzdí hrdý Albion.

          1. ad: kolem 2060 bude v Německu asi jen 60 milionů obyvatel

            Miluju tyhle budoucnostní „prognózy“ a hádání z křišťálový koule..:-))) Nikdo neví dne ani hodiny, ale už dnes se „ví“ , že „kolem 2060 bude v Německu asi jen 60 milionů obyvatel“…:-))) Pardale, kontrolní otázka: vy fakt a opravdu takovejm „seriózním“ kravinám věříte?

          2. Honzo, kontrolní odpověď. Vy rozumíte něčemu, o čem píšete, že jsou kraviny a pitomosti ? Diskutujete jako obměna hlášky z filmu císařův pekař : My mu nerozumíme, my si věříme.

          3. Proboha kde berete informace, že kolem 2060 bude v Německu asi jen 60 milionů obyvatel? V r. 2013 měla SRN 80,62 mil. obyvatel, tudíž by pokles činil 20,6 mil. obyvatel (25,6 %). To očekáváte nějaký hladomor nebo černou smrt (v středověku významné demografické vlivy), která zdecimuje počet obyvatelstva SRN! Nebo to naznačuje nějaký válečný konflikt (nedejbože jaderný)?
            Honza má svatou pravdu s těma prognózami, které jsou většinou na 2 věci… Dneska vám zprognózují cokoliv, protože až se naplní čas už si na prognózu a kontrolu její relevance nevzpomene nikdo.
            Pardale hromadíte informace jako málokdo, ale proboha třiďte je, používejte také vlastní rozum a hlavně uplatňujte kritické myšlení! Jak říkal JAK „Veškeré dlouhodobé prognózování tolika pro hovado dobré jesti!“

          4. Anonyme, mám tu po ruce jen mírně starší prognózu, kde má být pokles Německa na 65 milionů obyvatel. Jde o nízkou porodnost a stárnutí populace.
            „Německé úřady odhadují pokles obyvatel z dnešních 82 na 65 milionů v roce 2060. Současně dochází ke stárnutí populace, předpokládá se pokles z dnešních 50 milionů lidí v produktivním věku na 35 milionů v roce 2060.“

          5. I nadále blahořečím Honzu za zdravý selský rozum. Vaše prognóza (nyní již to je 65 mil. obyvatel) je v módu ceteris paribus. Nízká porodnost a stárnoucí populace není v evropských zemích žádný nový fenomén. Pokládáte Němce za tak hloupé, že budou se založenýma rukama přihlížet tomu vývoji vedoucímu ke kolapsu např. penzijního systému (důchodci vs. produktivní lidé)? Určitě budou průběžně činit protiopatření – jaké konkrétně, to nechme na ně. Od nás se můžou inspirovat třeba systémem „Husákovy děti“. Je to chytrý národ. Šedivá je teorie (prognózy), věčně zelený je strom život, řekl kdysi jeden z toho národa. Takže za co stojí takové hrůzostrašné a STATICKÉ (ceteris paribus) prognózy?

  14. ad – Ano vegani jsou extremni to je pravda. Extremne citlivy k utrpeni jinych tvoru

    Moje známá, vegetariánka, taky fanatička, je „pejskařka“. Psy krmí masem, jak jinak, z velkochovu. To jí nevadí. Se psy spí v posteli a její byt je jedna velká psí bouda. Je to zkrátka taky extrémě citlivá bytost.

    1. veliký omyl, extrémně citliví jsou také masožravci – zajíce ze silnice si nevezmou k večeři, ale zastřeleného myslivci (plného broků) si dokonce koupí Přitom není mezi nimi rozdílu, mršina jako mršina
      Jak říká Cajthlamlová, jste to co jíte

      1. ad – veliký omyl, extrémně citliví jsou také masožravci – zajíce ze silnice si nevezmou k večeři, ale zastřeleného myslivci (plného broků) si dokonce koupí Přitom není mezi nimi rozdílu, mršina jako mršina

        No, u mě je tomu přesně naopak. My, gurmáni, si vybíráme jen to nejlepší.

  15. ad: Diskutujete jako obměna hlášky z filmu císařův pekař : My mu nerozumíme, my si věříme.

    Pardale, omyl. Nediskutuju. Protože v daném kontextu taky není ani o čem diskutovat. A jestli Vy věříte pitomostem, pověrám z „ýdnes“ či bůhví odkud, to opravdu neřeším, to je Váš problém, to dá rozum.

    1. Honzo, že nediskutujete je vidět. Citované články mají uvedeny zdroje. Představte si, že třeba idnes.cz má pravidelnou předpověď počasí, zítra 10 °C. Nevěřte pitomostem odborníků , napatlejte opalovací krémy a hurá na pláž.
      Já píšu z hlavy :“Nevím to už přesně, ale kolem 2060 bude v Německu asi jen 60 milionů obyvatel“
      Pak jsem našel zdroj a bylo to 65 milionů a podklad pro Váš dramatický kroužek na téma pitomosti.
      Jediné, co soustavně řešíte, je Pardal. A co dá Váš rozum ukazuje každý příspěvek.

      1. A Pardalovo – „A co dá Váš rozum ukazuje každý příspěvek.“ ?? Šel jsem nedávno po pastvině skotu a nalezl to. Ještě že jsem do toho nešlápl.

      2. ad: Já píšu z hlavy :

        No vidíte..:-) A já píšu ze srdce a od srdce. Neb jak známo, správně vidíme jen srdcem. A ve světle této prosté pravdy jsou ty Vaše tzv. „seriózní informace“ a pomíjivosti všeho druhu, leda tak k smíchu a pro blázny.

        1. Já už psal Pardalovi „Pardale hromadíte informace jako málokdo, ale proboha třiďte je, používejte také vlastní rozum a hlavně uplatňujte kritické myšlení!!“, leč není mu pomoci. Vzdělání ani sečtělost člověa nevede automaticky k jeho moudrosti.

          1. K tomu není co dodat.

            Pro Pardala:

            Člověk, který se nikdy nepodívá do novin, je lépe informován než ten, kdo je čte, protože ten, kdo nic neví, je pravdě blíže než ten, jehož mysl je naplněna lží a omyly. (Thomas Jefferson)

          2. ad – Vzdělání ani sečtělost člověa nevede automaticky k jeho moudrosti.

            Vzdělání a sečtělost je vždy přínos a bonus. Ale rozumím vám – pro lůzu je sečtělý vzdělanec největším nepřítelem.

          3. Trousíte třeskuté ponaučení namísto toho, aby jste přímo odpověděla na dotaz 3.11. (15:42). Takže jej opakuji:

            ad Věra a její falešné dilema:
            Věra nám k pojmu falešné dilema na výzvu p. Žáčka nabídne alternativní výroky C., D. etc. jak píše 3.11. (11:16) doslova: „Vendo, falešné dilema je termínus technikus, je to jeden z argumentačních klamů. Předkládáte pouze dvě varianty a vytváříte zdání, že existují jen ony dvě, a diskutující musí zvolit jednu z nich jako správnou.
            Zkuste víc myslet a méně rýpat.“
            Jsem opravdu zvědavý na její další varianty k termínusu technikusu falešné dilema!!!!!!!!!!! Mne žádné nenapadají, ale nechme se překvapit jaké další alternativy nabídne.

            Takže nekličkujte a uveďte další alternativu (C.), resp. alternativy (D., E., F. atd.). ať nemusíte omílat pořád to vaše falešné dilema.

          4. ad – aby jste přímo odpověděla na dotaz 3.11. (15:42). Takže jej opakuji:

            Opakovat lze pouze to, co bylo minimálně jednou již provedeno. Vaším citovaným příspěvkem jste se mě na nic neptal.

          5. Opět jste neodpověděla – ani Vendovi, ani mně 4.11 (9:41).

            Teď už se nemáte na co odvolávat a konečně odpovězte ať můžeme uzavřít to vaše „falešné dilema“.

          6. ad – Teď už se nemáte na co odvolávat a konečně odpovězte ať můžeme uzavřít to vaše „falešné dilema“.

            To falešné dilema není moje, já jej přece nepředkládám….)))
            Odpovědět by měl Venda, ale můžete klidně i vy – když vyskočíte z okna, budete padat nahoru nebo dolů?

          7. Opět jste neodpověděla a místo odpovědi papouškujete nějaké nesmysly o vyskakování z okna. Jste ubohá.

          8. ad – Opět jste neodpověděla a místo odpovědi papouškujete nějaké nesmysly o vyskakování z okna. Jste ubohá.

            A vy jste zase legrační. Tak dolů nebo nahoru?
            :-)))))))))

        2. čím je naplněna hlava?
          Čím je naplněno srdce?
          Jak daleko je od hlavy k srdci?
          Jak daleko je od srdce k hlavě?
          Kdo, co, jaký, který, čí, jenž…..?
          Haloween, (nebo jak se to píše), či jeho ohně
          mohou vše prohřát, dohromady ztavit
          a člověka tím naplnit?
          Ajajaj….

Napsat komentář: Věra Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Gnosis.cz - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů / provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2016