Zosimos o člověku Světla

1. Jsa takového smýšlení a tak si urovnav svůj život, uzří Syna Boha, an se pro svaté duše stává vším, tak aby je mohl vytrhnouti ze světa Osudu k netělesnému Člověku.

zosimos2. Onť má moc ve všem, i stává se vším, čímžkoliv chce, a v poslušnosti Otcově prostupuje každé tělo a vlévá své Světlo do mysli každého. Uvádí jej zpět do Blaženého místa, kde byl dříve, než se stal tělesným, aby on s ním jda a touže, jej následoval ke Světlu.

3. I uvidí desku, již popisovali jak Bitos, tak třikrát veliký Platón, a deset tisíckrát veliký Hermés, již do prvního posvátného jazyka přeložil Thoýthos – Thóth, první člověk, vykladač všeho jsoucího a pojmenovatel všeho tělesného.

4. Chaldejci, Parthové, Médové a Židé jej nazývají Adamem, což se vykládá „panenská země“, „krvavě rudá země“, „ohnivá země“ nebo „tělesná země“.

5. A tyto výklady se našly v knihovnách Ptolemaiovců, uchovávané v každém chrámu, zejména v Serapeu, kdyžto požádali Asenase, předního kněze v Jeruzalémě, aby poslal Herma, jenž vše přeložil z hebrejštiny do řečtiny a egyptského jazyka.

6. Tak se první člověk podle nás nazývá Thoýth a podle nich Adam, – nepodávají jeho jméno v andělském jazyce, jmenujíce jej symbolicky po jeho těle podle čtyř živlů z celéžto jeho sféry, ježto jeho vnitřní duchovní člověk má taktéž jak pravé jméno, tak jedno pro běžné užívání.

7. Jeho pravé však bohužel vzhledem k takovému odstupu neznám; pouze „Nenalezitelný“ Nikotheos jediný je zná. To však pro běžné užívání jest fós, to jest oboje: člověk i světlo, z čehož jest, že lidé jsou nazýváni fótes.

8. Když byl tento světelný Člověk v Ráji, dýchaje pod Osudem, přemluvili jej, aby se oblékl do Adama, jehož vytvořili, toho náležícího Osudu a ze čtyř prvků, jakoby byli bez hříšnosti a nebylo jejich počínání. A on, ve své bezhříšnosti, neodmítnul. Oni se však pyšnili, jako kdyby ho učinili svým otrokem.

9. Proto Hesiodos pravil, že vnější člověk byl poutem, jímž byl Zeus spoutal Prométhea. Následovně, ještě k tomuto poutu, poslal mu další: Pandoru, kterou Židé nazývají Eva. Neboť Prométheus a Epimétheus jsou jedním člověkem, v souladu se způsobem symbolického vyjadřování, to jest: Duše a Tělo.

10. A on má jednou podobu duše, jindy mysli, a jindy těla, následkem nedokonalé pozornosti věnované radě Prométheově – jeho vlastní Mysli.

11. Nebo naše mysl byla pravila: Takť Syn Boha, maje moc nad všemi věcmi, stávaje se všemi věcmi, kterýmiž chce, se zjevuje každému, jakkoliť chce.

12. Věru, až do dovršení Vesmíru přicházeti bude potajmu, přec zjevně obcuje se svými vlastními, radě jim tajně, aj skrze jejich mysli, aby vyrovnali své účty s jejich Adamem, slepým žalobníkem, kterýž jest v nepřátelství s duchovním člověkem Světla.

13. Tyto věci se budou díti, dokudž nepřijde falešný démon, Podvodník, kterýž s nimi bude v nepřátelství, snaže se je uvést ve zmýlení, prohlašuje, že on jest Syn Boží, jsa beztvarý v duši i v těle. Avšak oni, zmoudřivší přemyšlováním nad tím, jenž jest skutečně Synem Božím, vydají mu na smrt jejich vlastního Adama, uchráníce tak své světelné duchy pro svá vlastní místa, kde byli dokonce již před Vesmírem.

14. A to praví sami Židé a posvátné knihy Hermovy, tyto věci o člověku Světla a jeho vůdci, Synovi Božím, a o pozemském Adamovi a jeho vůdci, Podvodníkovi, který rouhavě nazývá sám sebe Synem Božím, aby svedl lid z cesty.

15. Řekové však nazývají pozemského Adama Epimétheem, kterému radí jeho vlastní Mysl, to jest jeho bratr, aby nepřijímal darů od Dia. Prométheus, totiž Mysl, rozumí všem věcem a dává ve všem dobrou radu těm, kdo slyší a rozumějí. Ti však, kdo mají pouze tělesný sluch, tiť jsou procesími Osudu. Přesto byl podveden, avšak litoval a hledal naleznouti Blaženou zemi…
 

Zdroj: http://thovtovamoudrost.webgarden.cz/…/zosimos-o-cloveku-svetla
 

12 komentářů

Přidat komentář
  1. Autor, v texte píšeš:

    Neboť Prométheus a Epimétheus jsou jedním člověkem, v souladu se způsobem symbolického vyjadřování, to jest: Duše a Tělo.

    A čo ked tento názor je mylný od svojho prvopočiatku. Kto dokáže, že tento názor je PRAVDA. Človek je len hmotnou bytosťou a to, čo Ty nazývaš dušou, je len odrazom jeho vedomia. Po smrti človeka vedomie zomiera a ,,duša“ končí tiež. A sme tam, kde sme nechceli byť…

    1. Na to ti odpovím jednoduše:
      Duše existuje….potvrzeno od lidí co prožili klinickou smrt – v mnoha případech je to hodně změnilo….i já měl tento zážitek, byl to můj nejsilnější zážitek v žívotě,to co jsem viděl a cítil pochopí jen ten, kdo to sám zažil..když cítíš, že tvé vědomí je 1000x (toto číslo neber doslova :) ) silnější než vědomí tady v těle, tak máš důkaz že existuješ i po smrti.
      Já to zažil a cítil na vlastní kůži a nepochybuji. Ty jsi to nezažil a necítil, proto pochybuješ. Ale je to tak v pořádku…
      Nemusíš ničemu z toho co jsem řekl věřit, až přijde čas, sám to poznáš.

  2. Vědci mají důkaz: Potvrdili existenci duše

    Napsal Svět kolem nás dne 7. listopad 2013. Kategorie Kontroverzní realita

    Dva světově uznávaní vědci kvantové teorie oznámili, že mají důkazy o existenci duše. Stuart Hameroff a Roger Penrose, kteří vyvinuli kvantovou teorii vědomí, tvrdí, že naše duše se nachází uvnitř struktur zvaných mikrotubuly, které žijí v našich mozkových buňkách.

    Jejich teorie vychází z představy o mozku jako o biologickém počítači se 100 miliardami neuronů, které působí jako informační síť. Informuje o tom portál News.com.au.

    Ve chvíli, kdy je člověk na pokraji smrti, mikrotubuly ztrácejí kvantový stav, ale informace v nich nejsou zničeny. Laicky řečeno, duše neumírá, ale vrací se do vesmíru.

    „Řekněme, že srdce přestane bít, pacient umírá. Avšak kvantové informace v mikrotublách nejsou zničeny. Ty se rozptylují ve vesmíru,“ uvedl Stuart Hameroff.

    „Pokud je pacient resuscitováni, pokud ho oživí, kvantová informace se vrací do mikrotubulů a tedy do těla a pacient má známé zážitky se smrtí,“ dodal Hameroff. V případě, že pacient přece jen zemře, kvantové informace zůstávají žít mimo tělo ve vesmíru, jako duše.

    http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/343-vedci-maji-dukaz-a-potvrdili-existenci-duse

  3. …že naše duše se nachází uvnitř struktur zvaných mikrotubuly, které žijí v našich mozkových buňkách.

    Ako si túto ,,dušu“ v mikrotobolkách predstavuješ? Duša po smrti človeka je uzavretá v nejakom ,,hrnečku“, ako to bolo prezentované vo filme ..Jak utopiť doktora Mráčka. A tam duša vykrikuje, žiada o pomoc? Však to je na psichiatra. Ja sa budem báť ísť v noci na záchod. Budem nútení si zakúpiť ,,šerbel“…
    Ja opakujem, po smrti človeka je finíto, nič a tak je to super. Aby som sa já, preháňal po tomto svete ako ,,telo v inom skupenstve“ a plašil ludí ešte dožívajúcich tu? No to teda nie… A fuj…Neprosím si…

    1. Pane Anonymní, chápu, že tomuto věříte (osobně znám také takové podobně smýšlející), ale ptám se – proč tedy chodíte na tyto duchovní stránky? Není to znakem, že v této vaší víře v neexistenci posmrtného života pochybujete?

  4. Gnosis.cz – Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů / vydavatel & redaktor: Libor Kukliš, 2004 – 2014 /

    Duše (od dýchat, dech) je velmi široký a často neurčitý pojem, který původně znamená princip života, to, čím se živá bytost liší od mrtvoly. K tomu později přistupuje i představa duše jako jedinečné osobní identity, důležitá zejména v křesťanství. Starou náboženskou představu, že duše člověka nějak přežívá, vyjádřili řečtí filosofové jako nesmrtelnost, případně představou reinkarnace jako v některých východních náboženstvích.

    Protože se tyto představy nedají empiricky doložit ani zkoumat, v moderní vědě se pojem duše neužívá a i psychologie, která jako věda o duši vznikla, jej nahrazuje pojmem vědomí nebo mysli, v širším pojetí pojmem psychika. Pokusy o výklad duše jako „energie“ a podobně nestojí tudíž na žádném vědeckém základě. V náboženství, v běžné řeči, v umění a v mnoha metaforách však stále znamená oživující princip, nositele osobní jedinečnosti a odpovědnosti, citu a smyslu. ..

    Zdroj: http://cs.wikipedia.org/

    Tělo nemůže existovat bez duše, ale duše nevyžaduje těla. ––Erasmus Rotterdamský
    [Duše:] To, co pohybuje samo sebe a nikdy nepřestává, protože neopouští samo sebe, je i všem jiným věcem zdrojem a počátkem pohybu. Počátek však je bez vzniku.— Platón, Faidros
    Kdo ničemu nevěří, tomu taky nic nevěřím. — Jan Neruda

    Zdroj: http://cs.wikiquote.org/

    + K tématu jeden krásný song, ACH jak je ta čeština BOŽÍÍÍ – THX – TÁTA BOYS
    :-)) http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/tata-bojs/dusevni-65653
    .. Moje duše je ucházející……. Moje duše je ucházející…….

    1. Pre LM a márty,

      samozrejme, že ma to akosi vnútorne štve, že na moje otázky si neviem dať odpoved a práve preto , ked som sa dostal na tieto stránky, a čítal diskusie, názory, myslel som si, že tu nájdem fundovaného a sčítaného človeka s určitým názorom, s ktorým by som vnútorne súhlasil.Viem aj to, že len diskusiou, útokmi a obranou sa veci pohnú ďalej, preto niekedy používam konfliktnejší slovník a názory, pretože práve konflikt v rámci normy môže viesť k vyššiemu levelu diskisií…

      1. Zdravím člověče „Anonymní“. Kdysi jsem narazil na knihu s názvem JSEM po ni JÁ JSEM .. i nyní tu a tam do nich nakouknu… Stejně jak do tzv. „knihy knih“ BIBLE viz. http://www.databazeknih.cz/vydane-knihy/marta-fouckova-20148 + http://www.biblenet.cz/ atd..

        Přeji mnoho sil i štěstí v hledání a nalézání …

        A klidně i bez zmiňovaných knih, k mnohému stačí <3 ..
        + Přidám k dobru citát z knihy mého <3:
        „Sbohem,“ řekla liška. „Tady je to mé tajemství, úplně prostinké: správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné.“ „Co je důležité, je očím neviditelné,“ opakoval malý princ, aby si to zapamatoval. — Antoine de Saint-Exupéry, Malý princ

        1. Márty píše:

          „Co je důležité, je očím neviditelné.

          Ja tieto slová dobre chápem. Ale ked ten naivný Adam otrhol to jablčko v Raji, mal byť osvietený a mal sa dozvedieť všetko to, čo vedel Boh. Kedže sme ,,jeho“ potomkovia, kde sú tie Božie vedomosti? Akože ich napríklad JA nemám . Chápal by som to, keby že niekto z diskutujúcich by bol potomkom evolučného vývoja predchodcu opíc a ludí a ja ten potomok Adama, potom by som to chápal, že jedni z nás ,,TO“ vedia a TÍ druhí zase nie. Ale zistujem, že obe strany NIČ nevedia a nemajú znalosti Boha- Jahveho. Sú dve možnosti : ani Jahve nevedel viac ako my teraz, alebo sme boli surovo od týchto vedomostí odstavení , niekym…A potom vyvstáva otázka : PREČO ?

  5. „VÍM, ŽE NIC NEVÍM“

    Zašel jsem ke kterémusi z mužů podle zdání moudrých, abych buď tam anebo nikde usvědčil věštírnu z nepravdy a ukázal její odpovědi: „Tento muž je nade mne moudřejší, a ty jsi tvrdila, že já jsem moudřejší.“ A tu, když jsem ho prozkoumával – nepotřebuji ho totiž uvádět jménem, ale byl to jeden z politiků, u kterého se mi něco takového stalo, občané athénští, když jsem ho zkoumal a rozmlouval s ním –, nabyl jsem mínění, že se tento muž zdá moudrým, jak mnoha jiným lidem, tak obzvláště sám sobě, ale že moudrý není; a potom jsem se pokoušel mu ukazovat, že se domnívá, že je moudrý, ale že není. Tu jsem si tím znepřátelil i jeho i mnohé z přítomných; avšak odcházeje uvažoval jsem sám u sebe, že proti tomuto člověku jsem já opravdu moudřejší; bezpochyby totiž ani jeden ani druhý z nás neví nic dokonalého, ale tento se při svém nevědění domnívá, že něco ví, kdežto já ani nevím, ani se nedomnívám, že vím; podobá se tedy, že jsem nad něho moudřejší aspoň o něco málo, právě o to, že co nevím, ani se nedomnívám, že vím.
    (Obrana Sókrata, překlad F. N.)
    Euth. Nuže tedy mi odpověz: jest něco, co znáš? Soc. Ovšem, děl jsem já, a to mnoho věcí, arci malých.
    (Euthydémos, překlad F. N.)

    Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sókratés

    A k a „ADAMOVI“ např.: http://www.kabalacesky.com/kb_adam.html

    Krásný Máj lásky čas, přeji všem kolemjdoucím i pravidelným návštěvníkům stránek magazínu pro ty, kdo hledáme poznání…

    Bonus: http://www.youtube.com/watch?v=Vvv_nAZ9M4w ..

  6. Marty, Tvoj odkaz na Adama mi priniesol toto :

    V Genesis 2:7 je to dále rozvedeno:

    Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.

    Čiže už mi svitlo. podla tejto cca 25000 ročnej bájky Boh -aký-ktorý? Vdýchol do
    hlineného pandrláka život, len tak, lebo Boh to šmahom ruky dokáže. Lenže tu je koreň prúseru. V tom dychu bol zárodok ZLA a aj DOBRA, ktoré sa geneticky môže odovzdávať ďalej a je len vecou ,,náhody“, ktorý potomok bude DOBRÝ a ktorý bude ten ZLÝ.O tomto genetickom posune informácií Adam ani netuší, lebo nevie ani plodiť deti.
    Tento Adam vidí, že naokolo sa všade súloží, on má na to ,,nástroje „, lenže nemá s kým. Mohol by ,,šmiknúť“ aj nejakú ovečku, či lamu, však Inkovia to bežne robili, ale on si hladá nejakú seberovnú. A otravuje s tým PánBožka. Ten sa nazlostí a už nechce počúvať Adamove vyplakávanie, že každý môže, len on nie a tak mu neetickým spôsobom ,,vyfabrikuje“ , s prepáčením za výraz – nádobu na semeno, teda ženu – Evu.

    A ZLO a DOBRO sa objaví hneď v prvých detoch. v Abelovi a Kainovi.

  7. Pane, či paní anonymní.

    Na „interfernetu“ si člověk není jist s kým má skutečně tu čest. Také diskuze například s očí do očí s dlouholetým kamarádem je také úplně o něčem jiném než s bezejmeným člověkem. K tématu, aby to nebylo tak jednoduché nejen Adam + Eva. Prý tu byla i jakási LILITH :-) http://www.kabalacesky.com/kb_lilith.html
    A DOBRO vs. ZLO? tato slova zní i v textu mnou zapsaném v Praze 20.11.2008 2:30 AM+ s názvem *ANDĚLÉ + DÉMONI* http://cestydusi.cz/view.php?cisloclanku=2009020013

    A jelikož jsme na stránkách s názvem Gnosis, přidávám >

    Slovo gnosis, gnóze, je řeckého původu a znamená vědomost, poznání, nikoliv ale vědomost obecného druhu, avšak poznání k němuž se člověk dopracuje pouze usilovným studiem, tedy poznání duchovního rázu. Ještě přesněji, poznání božské přirozenosti.

    http://www.kabalacesky.com/kb_gnosticismus.html

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Gnosis.cz - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů / provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2016