mapa stránek || vyhledávání

Bůh nám dal a co na to člověk?

Ke krátké úvaze mne inspiroval tento článek: http://nechcigmo.cz/?p=199

dlouhozrnna-ryzePro toho, kdo si jej nechce přečíst, jen stručně. Je o tom, že nadnárodní zájmy opět silně pracují na záměru, aby se do potravinového řetězce dostala nová, tzv. zlatá rýže, která prý přinese záchranu milionu lidských životů.

Genetické manipulace jsou mimo vší pochybnost vědeckým experimentem, který má prý ušlechtilý cíl – pomoci lidem. Je jedním z aspektů pěstování těchto umělých potravin to, že je prvořadým zájmem dostatek zdravé potravy, pro lidi i pro dobytek? Jedním dechem se však musí dodat, že pro vypěstování nové sklizně si musí zemědělec zakoupit nové osivo. Není to o tom, že část úrody by si sedlák nechal pro svoji spotřebu, zřejmě větší část úrody by prodal a část si ponechal jako základ příští úrody.

Zdánlivě odbočím. Údajně se našlo mnoho století (ne-li tisíciletí) ukryté obilné zrno, které i po této dlouhé době neztratilo nic ze svého Božského daru – dát život, vyklíčit v novou rostlinu a přinést novou úrodu.

Někteří vědci však pracují na takovém zadání, aby geneticky upravené osivo přinášelo především zisky, a to velmi nadměrné. A to, co je snad nejdůležitější – tato úroda, třeba geneticky manipulované rýže – není schopna již vyklíčit. Vědci do ní „nenamontovali“ tu jiskru života, ten základní prvek Stvořitele. Jaký je to asi, z hlediska lidskosti, záměr? Údajně zrno, pšenice, rýže, kukuřice, obsahuje jen ty základní živiny, ale samo není živé!!! Ty vykřičníky jsou použity zcela záměrně, protože to je zásadní problém (podle mne). Je to manipulace s tím, co Bůh pro vyšší život stvořil. Od toho Jeho daru, prvotního základu jako mikro života, přes rostliny až po živočichy. Život vždy vytváří život, to je takový hlavní kód i v potravinovém řetězci. A hle, člověk vědecký přináší ryze (ne)lidský přístup; potlačení života! Bůh zařídil zázračnou rozmanitost druhů života v milionech formách. Proč to asi učinil?

V knize Genesis Starého zákona, kapitola první jsou tyto verše 11-13:

Tehdy Bůh řekl: „Ať země zplodí zeleň: byliny nesoucí semeno a různé druhy plodných stromů nesoucích ovoce, v němž je jejich semeno na zemi!“ – a stalo se. Země vydala zeleň: různé druhy bylin nesoucích semeno a různé druhy stromů nesoucích ovoce, v němž je jejich semeno. A Bůh viděl, že je to dobré. Byl večer a bylo ráno, den třetí.

A člověku Stvořitel sdělil to zásadní – verše 29-31:

Bůh také řekl: „Hle, dal jsem vám všechny byliny vydávající semeno na celém povrchu země i každý strom, na němž je ovoce vydávající semeno. To vám bude za pokrm. Také veškeré polní zvěři, všem nebeským ptákům i všemu, co leze po zemi, zkrátka všemu, co má v sobě život, jsem dal za pokrm všechny zelené byliny“ – a stalo se. Bůh viděl všechno, co učinil, a hle, bylo to velmi dobré! Byl večer a bylo ráno, den šestý.

Povšimněte si prosím podtržených slov – „co má v sobě život“! A vědci vytvářejí něco, co v sobě život nemá! Chce se již jen dodat k otázce v názvu článku – člověk pyšný sám na sebe, člověk bez pokory, člověk povyšující se, člověk zaměřený na finanční zisky, ČLOVĚK NELIDSKÝ!
 

Václav Žáček /Venda/

hodnocení: 5
hlasů: 3
Tisk Tisk
Všechny komentáře jsou schvalovány administrátorem. Z tohoto důvodu mohou být zveřejněny se zpožděním od několika minut do několika hodin. Odstraňovány jsou komentáře obsahující vulgarismy, spam, invektivy, apod.

78 komentářů

Přidat komentář
  1. Pane Vendo, tady jste jaksi trefil kozla. Zrovna zlatá rýže nemá sloužit k žádným finančním ziskům nadnárodních fujtajblů. Je vyvíjena tak, aby za její pěstování nikdo nemusel platit, semena mají normální a bezproblémovou plodnost a zemědělci je tak mohou pěstovat normálním postupem (nechat si část zrn na osivo). Jediný zisk z ní by měli lidi, kteří teď trpí nedostatkem vitamínu A (hlavne děti v rozvojovém světě).

    Neškodilo by, než zase rozmáchnete k moralistickým filipikám na základě jednoho manipulativního článku, si o tom něco hlouběji přečíst. Takhle jste se jen přidal k davu těch co rádi nejdřív střílí a pak (možná:) přemýšlí :))

    1. Kdo GMO sleduje, ví, o čem píši.
      Jen jsem se nechal inspirovat a přivedl mne k tomu tento novější článek – jinak mohu doložit desítky jiných odborných článků. Mám i nějaké přímé zkušenosti z Indie, kde v souvislosti s tímto spáchali sebevraždu tisíce farmářů.
      Ale, děkuji pane Lubko. Jste precizní a jemný glosátor.

      Václav Žáček

      1. Ad: „… jinak mohu doložit desítky jiných odborných článků.“
        O to více překvapuje, jste použil zrovna zlatou rýži, která se patentovaným GM plodinám totálně vymyká a kvůli ní si žádný farmář mašli nehodil … I když vlastně nepřekvapuje pane Vendo, a ani se nedivím, že ta hůl kterou mermomocí chcete bít je totálně shnilá… :(

      2. Pane Vendo. Na GM (jindy GMO) plodiny lze mít názory různé. Většina lidí i nábožensky založených potřebuje jíst a GMO plodiny pomáhají zatím výživu lidstva zajistit. O bibli se dá přemýšlet jen za živa. Bezeruková řepka ( 00 – tedy prakticky bez škodlivé kyseliny erukové, původně mohlo být této kyseliny až 45 %) byla geneticky vyšlechtěná.
        Výživná hodnota bezerukového řepkového oleje je srovnatelná s olivovým olejem.

        http://www.olejnadzlato.cz/myty-o-repkovem-oleji-1/

        http://www.vupt.cz/content/files/pub_06/haj_06_01.pdf

        „První GM plodinou bylo rajče s prodlouženou životností. uvolněna pro použití 1994.. Další GM plodiny od roku 1996 ( soja, kukuřice, bavlník, řepka).. Řepka je čtvrtou nejpěstovanější transgenní plodinou na světě (19% plochy GMO plodin).
        Existuje genovou manipulací upravená rýže, která je odolná k suchu ( výzkum od 2002).

        http://www.scienceworld.cz/biologie/univerzalni-superryze/

        “ sucho postihuje 23 milionu hektarů rýžovišť v jižní a jihovýchodní Asii a působí celosvětově škody 13 miliard dolarů. V Indii bývá kvůli suchu každoroční úroda rýže nižší prý až o 40 %. Příliš soli v půdě je celosvětově na 800 milionech hektarů. GMO rýže od Arcadia Biosciences dosahuje oproti nemodifikované odrůdě, z niž byla připravena, výnosy vyšší o desítky procent.“
        Jestli je něco proti přírodě, tak pěstování plodin pro biopaliva na polích, když dopad na klima těchto paliv je nulový a zabírají několik % dobré půdy.

        Už jenom prostá skutečnost, že se GMO plodiny pěstují říká, že to není jev, který ničí zemědělce. Pěstují se proto, že přináší zisk a užitek. Bt-kukuřice je odolná k zaviječi kukuřičnému. Šetří se za herbicidy, to jsou ty postřiky, co ničí včely ( přímo vzor tvorstva stvořeného k užitku), tak že nenajdou cestu zpět do úlu…

        http://www.osel.cz/index.php?clanek=5330

        Článek Bt-kukuřice se stala pro zemědělce požehnáním

        Pane Vendo, v 60. letech vyvinuli v Texasu pšenici odolnou k suchu a poskytli ji jako setbu jako humanitární pomoc do Indie. V 60. letech měla Indie 400 milionů obyvatel a teď miliardu, což přímo dokazuje to, že mají co jíst. Krachující farmy nemusíme hledat daleko, stačí se podívat u nás na dříve obhospodařované pole a louky v pohraničí.
        Doufám, že ty odkazy jsou pod článkem klikací, kopíroval jsem to z poznámkového bloku a v sekci Diskuze k článkům klikací nejsou a jsou pěkně zahrabané.

    1. Nešlo mi tímto krátkým příspěvkem o žádné „vědecké“ pojednání. A ani to není nikterak výborný článek. Je to jen apel- jak vystihl Peter, porušení Božích zákonů. Zájemce o tuto problematiku si může najít mnoho možností zapojit se do odborných debat o přínosech a rizicích; dokonce se můžete zapojit do odborných komisí různých institucí anebo i vědeckých týmů / máte-li na to /, které tuto problematiku posuzují.

      Šlo mi jen o to, poukázat na nejméně to, že tento vývoj je proti přírodě, proti tomu, co nám Bůh dal. Že si na jedné straně ničíme půdu, jako „bezplatný“, ekonomicky vzato, daný výrobní nástroj, je fakt. Že si člověk svoji „činností“ vypěstoval mnoho škůdců pro produkci potravin, to je také fakt. Možná je i fakt, že nové a nové odrůdy GMO nemusí být stoprocentně vyzkoušené, jak působí na vývoj života zvířat a lidí a jeho kvality v např.potravinovém řetězci. Odborná veřejnost často varuje, že genetickou manipulací byl do rostliny vložen např. gen zajišťující odolnost vůči některým antibiotikům, což by mohlo vést k větší rezistenci bakterií?

      Příznivci GMO budou argumentovat jako příznivci. Odpůrci zase jako odpůrci. Určitě může být i fakt, že geneticky modifikované rostliny mají vlastnosti, které dříve neměly? Jaký vliv mají na lidi, kteří jedí potraviny z nich vyrobené? Na životní prostředí? Geneticky modifikované organismy jsou vytvářeny manipulací s rostlinnou DNA, do níž se vkládají cizí geny, běžně i živočišné, a to je také fakt. Je to dobré, jak říkal Bůh postupně na to, co On stvořil? Kdo to ví?

      Pro mne, jako věřícího a praktikujícího člověka, je to celé kolem GMO možná i jeden ze zásadních špatných kroků. Jiný zase, příznivec, bude nadšený. Znám jednoho takového nadšeného zastánce, ale jeho dospělé děti jsou naopak příznivci naprosto jiného způsobu života, počínaje výběrem potravin.

      Někteří tu určitě doloží odborné citace, odkazy, prostě jiným dokáží, jak se /asi/ mýlím a že tato část vědy může být záchranou lidstva. Může být, já si to ale nemyslím. Nakonec, proto je to i diskuze tu na gnosis v sekci „Lidé a příroda“, aby něco objasnila.

      Název mého ryze neodborného článku jednoznačně říká, oč mi jde. Často tu diskutující používají termín „Boží zákon“. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Vy, pane Pardale a Lubko, máte za sebou možná stovky serverů, z kterých mne můžete „umlátit“ vědeckými argumenty. Nebude to nijak těžké, nakonec, věda je vaše parketa.

      Pěknou neděli.

      Václav Žáček /Venda /

  2. GMO potraviny:

    Všechno je souvztažností nějakého duchovního stavu nebo procesu.

    GMO nebude nic kalého.

    Vezmete-li v úvahu, že rostliny a živočichové daného prostředí jsou obrazem a odrazem sentientní mysli daného prostředí (v našem případě lidí), je docela pravděpodobné, že nám GMO
    naznačují, že se něco děje s lidskou myslí.
    To že se pozměňují rostliny, může značit, že se někdo snaží měnit lidskou mysl. Toto se děje a metody jsou již na velmi vysoké úrovni.

    To, že se to jeví pro mnohé prospěšným je jejich naprostou orientací na informace zvenku.
    Každý, kdo je schopen naslouchat své intuici z nitra vycítí, že to nic kalého nebude.

    1. Pokud chce člověk vytvořit něco „lepšího“ než pro nás vytvořil Bůh, tak se tím dle mého povyšuje nad Boha … výsledky takového povyšování se dle mého jistě dostaví a člověku se vůbec nebudou líbit. Kde zůstala pokora? Zdá se mi, že za chvíli se prochemizuje a zmodifikuje všechno, včetně člověka – na něm je vidět, jak zblbnul (odchýlil se od přírody).
      Argumentovat, že se tím zajistí dostatečné množství potravin pro chudé země je dle mě zástupná falešná argumentace. Pokud jsou skutečně GMO pro lidi škodlivé, tak to zrovna tak může sloužit pro zredukování počtu lidí právě touto konzumací. Navíc v rámci skutečného lidství by se bohatí ze severu Ameriky a z Evropy měli s obyvateli chudých zemí bratrsky rozdělit, neplýtvat, nelikvidovat přebytky potravin a uskromnit se.
      Takže za mě GMO jednoznačně NE a bedlivě sleduji na všech potravinách, které konzumuji, aby se v nich toto nikdy neobjevilo!

    1. Díky Marielo. Váš příspěvek má sílu! Jsme na tom zhruba stejně. Teď jsem si pro svoji spotřebu začal pěstovat i zeleninové osivo. Letos kopr, petržel, pažitku, mangold, dýně, celer. Mám dost těch podvodníků, kteří napíši na sáček osiva nějaký termín v jehož trvání to nasejete a ono to nevzejde.
      Také si v přírodě sbírám byliny na čaje. nejde jen o léčivky.

      Ve vedlejší vesnici bylo kdysi dobré ZD. Dnes již nemají žádné krávy, nemají ani vepře, nemají močůvku ani hnůj pro hnojení. Navíc loni naseli kukuřici. Déšť jim přinesl záplavy, spláchl část ornice, ale nakonec se kukuřice urodila. Prodali ji komplet do Polska. Hnojí jen umělými hnojivy a nebýt řepky, nevědí, co by pěstovali.

      GMO je opravdu i jeden takový vrchol pýchy člověka a dalším začátkem jeho velkých problémů. Bohužel však i ti, kteří tu napíší svoji pravdu, pochopí, co to je za zázrak tento dar života a pro život, budou postiženi.

      Díky Milane za odkazy. Opravdu bychom dokázali najít mnohá proti.

      Pěkný večer.
      Venda

    2. Váš odkaz

      http://www.dolezite.sk/20-GENETICKY-MODIFIKOVANYCH-POTRAVIN-NA-VASEM-STOLE-maHsjH.html#ixzz33TH34gyV

      „Kukuřice je modifikována, aby obsahovala proteiny zabíjející hmyz, který ji pojídá, takže hmyz si účinně vytváří vlastní pesticid.“
      Nikoli: ne hmyz ale kukuřice si vytváří vlastní pesticid proti hmyzu ( zavíječ kukuřičný).

      GMO Kukuřice, článek z května 2014

      http://www.osel.cz/index.php?clanek=7592

      „V případě že tvorbu toxinu necháme na pletivech samotné rostliny, netřeba jezdit na posle s postřikovačem, pálit naftu a nechávat látku vsakovat do spodních vod. GM plodina je k životnímu prostředí šetrnější a její neškodnost prokázalo v Americe několik týmů,. Například biologové ze Santa Clara University. Ke stejným závěrům se dopracovali i vědci v jiných koutech světa. Neškodnost této kukuřice pro hmyz žijící na českém poli, potvrdil i tým pana profesora Sehnala z Entomologického ústavu AV ČR v Českých Budějovicích. Stejně pozitivně vyzněly i pokusy pana docenta Kocourka z Výzkumného ústavu rostlinné výroby v Ruzyni. A jak oba říkají, někdy je obtížné myšlenkové pochody aktivistů pochopit. ..Vlajkovou lodí reklamy odpůrců geneticky modifikované kukuřice, se stala studie G. E. Seraliniho. Z té před časem vyplývalo, že GM upravená kukuřice může mít negativní efekty na játra a ledviny. Aktivisté připuštěnou možnost využívali jako vědecký důkaz škodlivosti GM plodin. Poté, co vědecký výbor pro zdravotní a environmentální rizika, zřízený rozhodnutím Komise EU, Seraliniho pokusy prověřil, zformuloval závěr z něhož je patrné, že Seraliniho analýza žádné důkazy, že by Bt-kukuřice kukuřice měla negativní vliv na potkany v jeho devadesátidenní studii, nepřinesla. Statistické rozdíly uváděné Monsantem a Seralinim a spol. nesouvisely s konzumací kukuřice a nebo neměly biologický či klinický význam, protože nevykazovaly závislost na dávce. Nepotvrdila se ani opakovatelnost v čase, ani spojitost s dalšími relevantními změnami (např. histopatologií), výskyt u obou pohlaví, hodnoty mimo obvyklou variabilitu nebo biologickou hodnověrnost s ohledem na efekt a jeho příčinu. Zkrátka a dobře, Seraliniho naznačování, že geneticky modifikovaná plodina má nepříznivý efekt na potkany, byla jen blamáž. Možnou škodlivost GM kukuřice, mezinárodní tým evropských expertů zcela vyvrátil. EFSA ve svém odmítnutí Seraliniho závěrů nevařila z vody, provedla své vlastní pokusy. Testy prováděla podrobně a navíc na několika místech Evropy – v Belgii, Dánsku, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Nikde se z toho, co veřejnosti tvrdil Seralini, neprokázalo. Vyvracet špatně provedenou práci a podvody, stojí společnost vždy hodně peněz. Pokusy Seraliniho se jeví většině vědců, jako šlendriánství, které by nemělo dávat důvod, aby se tak masivní a nákladné a dlouhotrvající prověřování dělalo i v případě další plodiny, které Seralini označí za škodlivou (jako kukuřici NK603). Samotné plodiny v jeho případě jsou totiž až to poslední o co ve sporu jde. Proti Seralinimu stojí i další fakta. Stejnou kukuřici na americkém kontinentu s chutí konzumují miliony obyvatel již léta. Žádný nárůst nádorů, jako vyšel Seralinimu, se tam nekoná. Fámy se ale šíří rychle a mají tuhý kořínek.“

      1. Pardálův vstup nebyl určen mně, ale přesto za sebe ještě doplním.
        Každý má zodpovědnost jednak sám za sebe, za své volby (tedy i za to, co konzumuje sám a co dává konzumovat své rodině), ale samozřejmě také za to, co tvrdí a hájí, a to se všemi důsledky.
        Já říkám, že dlouhodobý, mnoholetý, generační průzkum prováděn nebyl – takový, kterým by se potvrdilo, že třeba ani ve třetí generaci lidí konzumujících hojně potraviny GMO nedošlo k žádnému oslabení vitality v žádném ohledu apod.
        Krátkodobé pokusy a navíc na zvířatech (která nejsou duchovními bytostmi) nejsou pro mě nijak směrodatné. A vždy se přidržím původní Boží tvorby, navíc pokud možno ve skutečné biokvalitě, tedy i bez použití syntetických hnojiv.
        (jen pro info – vím, proč to dělám – např. jsem v prodejně zdravé výživy koupila olivový olej lisovaný za studena a po jeho použití jsem otekla a po celé trávicí soustavě včetně úst mi naskákaly opary … nechala jsem si zjistit, co to způsobilo – použité olivy byly v době růstu něčím chemickým postříkány, na co mám kritickou alergii … nejlepší zkušebnou jsou reakce citlivých lidí)

      2. Ad „Já říkám, že dlouhodobý, mnoholetý, generační průzkum prováděn nebyl ..“

        Takovýto průzkum je už prováděn desítky let v Americe a Asii – jelikož tam je pěstování a konzumace GMO bez omezení a není patrné, že by se jakékoliv vedlejší účinky projevovaly.

        Docela nechápu ty planoucí anti-GMO tváře ála Venda či Karel, jelikož u nás i v EU (kterou stejné tváře také obvykle hrubě nemají v lásce – to jsou paradoxy :o)) je de facto pěstování a prodej GMO prakticky znemožněn…

        GMO nás tady v Evropě vskutku netrápí…

      3. Pane Lubko,

        Re: Docela nechápu ty planoucí anti-GMO tváře ála Venda či Karel.

        Kde u nás vidíte něco planoucího?
        Pouze vyjadřujeme svůj postoj a o tom snad diskuze jsou. Že to docela nechápete
        se nedivím, protože se nezabýváte do hloubky, proč se lidé na ničem neshodnou.

        Já naopak chápu proč tomu tak je.

        Schopnost vnímat PRAVDU se odvozuje od VZTAHU ke zdroji PRAVDY.
        Zdrojem PRAVDY je PÁN JEŽÍŠ KRISTUS (dříve Pán Bůh).
        Čím lepší vztah, tím větší schopnost vnímat pravdu a naopak.
        Pokud chcete mít s někým vztah, potřebujete vědět kdo je a jaký je.
        Ze zdejších diskuzí je zřejmé, že v tom moc jasno není. To nevadí, je to proces.

        Žádný, nebo pokroucený VZTAH ke zdroji PRAVDY způsobí, že budete přijímat
        nepravdy. Zdrojem nepravd je negativní stav. Za šíření nepravd jsou zodpovědní
        Satani (není to jen jedna bytost). A výsledkem bude toto:
        Jak může být někdo takový idiot, že si myslí, že GMO jsou škodlivé, to nechápu.

        Pohled na hmotnou realitu mám s panem Vendou podobný, v duchovních záležitostech se moc neshodujeme.
        S Vámi se neshodnu ani na té hmotné realitě.

      4. Pane Karle ty planoucí tváře vidím u Vás konkrétně třeba v tomto:

        Každý, kdo je schopen naslouchat své intuici z nitra vycítí, že to nic kalého nebude.

        což není žádný „názor“, ale typický logický klam konsomolského typu, který má vyvolat dojem, že jeho odmítnutím se nositelé názoru odlišného staví do role neschopy naslouchat svojí intuici…

        U pana Vendy vydají planoucí tváře na rozsáhlý román, naprosto nesmyslným spojením zlaté rýže s kšftem počínaje a horlivým chválením skorem každé reakce, která s ním souzní konče. To opravdu nemíním rozebírat:)

      5. Pane Lubko,

        Re:Každý, kdo je schopen naslouchat své intuici z nitra vycítí, že to nic kalého nebude.

        což není žádný „názor“, ale typický logický klam konsomolského typu, který má vyvolat dojem, že jeho odmítnutím se nositelé názoru odlišného staví do role neschopy naslouchat svojí intuici…

        Ano, tak nějak to z mého pohledu je. Nejsou schopni.
        Intuice je hlas pravdy.
        Ego je hlas nepravdy.

        Je logické, že to může být ještě naopak:
        Závěr že GMO je kalé – intuice.
        Závěr, že je nekalé – ego.

        Není to lehké se dostat z této pasti.

        A o tom je hmotný svět. Jenom konkrétní následky a důsledky zobrazí,
        jaká je realita ohledně GMO.

      6. Vida:) Jste si dobře vědom, přitom je celkem jasné, že to tak není, ten člověk může může mít jen jiný názor, nebo chcete-li jeho intuice mu říká něco jiného:) A to, že zrovna je Vaše je správná si myslíte jen Vy… klidně to může být naopak..

        Vaše tvář je planoucí víc, než jsem předpokládal:)

      7. Pane Lubko.

        intuice nemůže říkat dvou jedincům protikladná tvrzení.
        Je to hlas pravdy, pozitivního stavu, Pána Ježíše Krista.
        Může to být v rozsahu – spíše takto, až po zcela jednoznačně takto.

        Ego říká vždycky opačně.
        Je to hlas nepravdy, negativního stavu, satana.
        Rozsah toho opačného je odstupňován stejně.

        Může být ještě naprosto neutrální stav a odpověď bude nevím.

        Obecně je možno považovat svůj hlas ega za hlas intuice a u jiných naopak, to připouštím a tak to taky často je.

        Jak hodně jsou dveře intuice otevřené, závisí na vztahu ke
        zdroji pravdy, k Pánu Ježíši Kristu.

        Co je to Názor? Můžu Vám dát přečíst tunu pro a tunu proti a
        Vy se rozhodnete pro a já proti.
        Zřejmě to bude tím, že mám méně mozkových buněk, ať už z jakéhokoliv důvodu.
        A máte pravdu v tom, že jsou to pořád ti samý v mnoha otázkách.
        Ti co tíhnou k tzv. konspiračním teoriím.

      8. Ad: „intuice nemůže říkat dvou jedincům protikladná tvrzení. Je to hlas pravdy, pozitivního stavu, Pána Ježíše Krista.“

        Tož tedy většina lidstva co neuznává Ježíše Krista žije podle Vás v nepravdě svého ega a jejich intuice je negativní hlas satana? Hmmm…

      9. „Takovýto průzkum je už prováděn desítky let v Americe a Asii – jelikož tam je pěstování a konzumace GMO bez omezení a není patrné, že by se jakékoliv vedlejší účinky projevovaly.“

        Kazdy druhy american ma dnes na neco alergii.Zacinaji se ozivat hlasy (i z vedeckych kruhu) zdalipak ty alergie tolik ted rozsirene nejen v USA,namaji na svedomi prave gen. upravene potraviny.To jsem zaslech na radiu v patecnim poradu o vede.

        Rad si necham vysvetlit jiny puvod alergii.

      10. Problém je Marťasi, že nějakou formu alergie má v podstatě též každý druhý Evropan:) A ti tedy GMO vystaveni rozhodně nejsou. U té alergie bych to tipoval jednak na příliš úzkostný a hygienický životní styl. My jako děti jsme si hráli venku od rána do večera, běhali jsme trávou, vystaveni prachu a jen jsme si večer opláchli ruce vodou. Tělo si tak zvyklo na příval přírodních látek, kterým se teď říká alergeny (pyly, prach ze sena, domácí zvířata apod.). Současné americké děcka (i ty evropské) něčemu takovému vystavené nejsou, u televizních obrazovek a počítačových monitorů se jim imunita neposílí. No a pak když jednou někdo přinese domů kytici, nebo se náhodou dostanou na louku, tak se mohou ukýchat:) Zadruhé současná generace hlavně ve městech je vystavena mnohem silnějšímu „kokteilu“ chemikálií, než jsme byli – z jídla, smogu atd.. To taky imunitě neprospívá.
        Některé alergie jsou pak vyloženě psychického původu – ty se dají kupodivu docela dobře „odblokovat“ někým kdo to umí:)

      11. Drobná a přátelská reakce na Pardala :

        „Nikoli: ne hmyz ale kukuřice si vytváří vlastní pesticid proti hmyzu ( zavíječ kukuřičný).“

        A o to jde !!!

        Zavíječ kukuřičný byl stvořen proto, aby žil. Jeho potravou, jak název napovídá, má být kukuřice. Co se stane se zavíječem, když nebude kukuřičný? Vyhyne? Nebo se nějak změní? Žádná forma života se sem nedostala jen tak náhodou, byla stvořena pro nějaký účel. I zavíječem se navíc nějaká další forma života živila?

        A tato odolná kukuřice? V laboratorních podmínkách se něco odzkoušelo. Pak dochází, po schválení k masivnímu pěstování. Co kdo ví, co „nová“ kukuřice, její např. nové pyly, přenos včelami, větrosprašností, udělá u jiných rostlin či jaké např. alergie to může přivodit u člověka?

        Pane Pardale. Vy víte, že lze nacházet mnoho varovných článků, již i prokázané průsery s genetickou manipulací. Na druhé straně, zastánci GMO budou dodávat opačné články a bude jich také dost.

        Šlo mi jen o to poukázat na ten problém, který je naznačen v závěru mého článku :
        „Povšimněte si prosím podtržených slov – „co má v sobě život“! A vědci vytvářejí něco, co v sobě život nemá. ( a nebo co je až „hrubě“ manipulováno!) Chce se již jen dodat k otázce v názvu článku – člověk pyšný sám na sebe, člověk bez pokory, člověk povyšující se, člověk zaměřený na finanční zisky, ČLOVĚK NELIDSKÝ!“

        Odkaz: http://nezavisli.blogspot.cz/2014/06/miliony-po-celom-svete-sa-vydali-na.html

        Venda

      12. pro pana Pardala – ještě doplněk z greenpeace – přímo k té kukuřici Bt. Píše se tam o tom, co to může /nemusí?/přinést:

        Méně početnou skupinou GM plodin jsou tzv. Bt plodiny (převážně Bt kukuřice). Ty dokáží produkovat svůj vlastní insekticid, což snižuje nutnost postřiků. Na první pohled dobrá myšlenka, jenže ani zde není mnoho důvodů k optimismu. Bacillus thuringiensis (Bt) – přírodní půdní bakterie, která hubí určitý druh škodlivého hmyzu – je jedním z nejbezpečnějších známých insekticidů, jenž je po mnoho let používán jako postřik i ekologickými zemědělci. Tím, že u geneticky upravených Bt plodiny je tento toxin přítomen v každé buňce rostliny, dochází k jeho nadprodukci v přírodě. To s velkou pravděpodobností povede ke stavu, kdy se škodlivý hmyz stane vůči Bt resistentním. Zemědělství tak může ztratit jeden z velmi účinných nástrojů.

        Zdůrazňuji a k povšimnutí je ta část od věty:“Tím, že u geneticky upravených Bt plodiny je tento toxin přítomen v každé buňce rostliny, dochází k jeho nadprodukci v přírodě. To s velkou pravděpodobností povede ke stavu, kdy se škodlivý hmyz stane vůči Bt resistentním. Zemědělství tak může ztratit jeden z velmi účinných nástrojů.“

        Zemědělství tak může – ale nemusí.

        proto je to ale velmi špatné, když se to „namontuje“ do přírody! tady snad dáte za pravdu, že nelze tu špatnou možnost vyloučit, ne ?

        Venda

      13. Pane Vendo,
        http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-alzheimer-vcely-a-gm-plodiny-d4w-/p_veda.aspx?c=A140416_221820_p_veda_wag
        Pesticidy, které se používají ničí včelstva, dělnice nenacházejí cestu domů. Bt- kukuřice omezuje množství pesticidů. Nejsme v pohádce, kde je dobro a zlo. Všeho moc škodí. Lidský druh se jmenuje člověk moudrý, doufám, že se nevyvíjí k člověku přemoudřelému, co ví všechno nejlíp a ono to jako celek nefunguje.
        Když si můžeme dovolit nechat sežrat Šumavu lýkožroutem, zpustnout staletí obdělávanou půdu u nás v pohraničí, tak já osobně zaviječe kukuřičného oželím. Nehledě na to , že pesticidy ho ničí stejně s daleko větším ekologickou škodou.
        Zavíječ kukuřičný žije v dutém stonku kukuřice, jinde se mu asi dařit nebude. Taková mandelinka bramborová, hnusný španělský oranžový slimák, krtonožky – všechno jsou to boží tvorové, které bez výčitek svědomí zašlápnu. Komára, který mě kouše zaplácnu, klíště psovi vytáhnu a zničím.
        Boží tvorové v přírodě se ničí navzájem, vítězové se jmenují predátoři a mají to jako životní poslání posvěcené nejvyšším.
        Život nejúspěšnějšího predátora (člověka) visel na vlásku po výbuchu supervulkánu Toba před 70 000 roky. Prostě výbuch supervulkánu s emisí až 5 000 km3 může přijít. Pětikilometrový asteroid může zničit současnou civilizaci. Asteroid před 65 miliony let ( asi) vyhubil dinosaury, v každém případě nastaly takové genetické změny tvorstva na Zemi, že Bt- kukuřice je proti tomu prd. Život vy evoluce na Zemi je spojená nádoba s vymíráním. Člověk má šanci, ale asi by řešit jako hlavní jídlo, vodu, energetiku a mír, dokud se nebojuje o pouhé přežití.

      14. Pane Pardale,
        jste takové dítě vědy. Když tu bude článek o astronomii, zúčastníte se. Když tu bude něco o nevýhodnosti plastových oken, najdete vše potřebné o podpoře – nepodpoře. Když půjdeme na výrobu energií, jste tam.
        A JE TO V POŘÁDKU. Jste člověk moudrý.

        Oželte zavíječe, žáby, motýli, oželte postižené děti. V mém mládí jsme chodili sbírat mandelinku na pole a brambor bylo dost.

        Přečtěte si, pokud máte zájem, jasný článek člověka z praxe.
        http://www.szes.chrudim.cz/projekty/veda/clanek5/

        Má název „Geneticky modifikované plodiny očima ekologa a včelaře“

        Snažte se pochopit souvislosti. Je od člověka, který „jen“ učí na střední škole. Ale je praktik. Pokud jste ale Vy, pane Pardale včelař, a publikujete v odborných časopisech své články o tomto problému, pošlete mi prosím odkaz.

        Můj článek „Bůh nám dal a co na to člověk?“ je i o tom, že člověk v zájmu zisku udělá cokoliv, i za cenu, že může poškodit kvalitu života bližního svého ! Pokud považujete život a celé rozmanité stvoření na naší planetě / o jiné zatím nic nevíme / za NÁHODU, určitě můžete podporovat všechny zásahy člověka do všeho přírodního, protože se Vám může jevit, že člověk je tu přece „nějakým Pánem“.

        Jak píšete, super vulkán, meteorit, to jsou věci. Když by to bouchlo či dopadlo, tak si již asi nestihneme vyměnit tady na netu názor, co my dva na to?

        Ale maličkost, ničení toho „menšího života“, brouků, motýlů….., nad tím mávnete rukou. Máte za sebou stovky vědeckých pojednání o neškodnosti. Ještě jednou, přečtěte si, co v mnoha souvislostech píše středoškolský učitel.

        Pěkný den.
        Venda

      15. Venda napsal:
        „… že člověk v zájmu zisku udělá cokoliv, i za cenu, že může poškodit kvalitu života bližního svého.“

        Je to ještě horší. Člověk v zájmu zisku dělá i to, co poškozuje život jemu samotnému. Podřezává si větev, na které sám sedí.

        Za shlédnutí stojí film Nádherná zelená. Především pro uvědomění si toho v současnoti nedobrého, co si člověk neuvědomuje, nebo ani uvědomit nechce.

        http://www.novebohatstvi.cz/2011/07/nadherna-zelena-zakazany-film-spatruje.html

      16. Pane Vendo, naznačujete, že a mírně i proč vstupuji zde do různých diskuzí. Sleduji, co mě zajímá, ukládám stažené dobré články, a tudíž rychle nacházím základní náhledy na problém. To může dělat každý. Měl jsem tu 50 článků, které jsou ztraceny, ale to už je jedno.
        Píšete:“Pokud jste ale Vy, pane Pardale včelař, a publikujete v odborných časopisech své články o tomto problému, pošlete mi prosím odkaz“
        Trochu přes laťku, pokud vstup do dikuze bude podmíněm odborným vlastním článkem, tak tu bude brzy ticho. Pár let jsem byl pomocníkem při vytáčení medu, vím jak vypadá včelín ze vnitř. Viděl jsem jak včely tahají med z řepky. To je ta řepka, co se stříká a pesticidy mají časovou lhůtu, o které včela moc neví, jestli smí dnes nebo až zítra sbírat pyl.
        Četl jsem Váš dobrý odkaz
        http://www.szes.chrudim.cz/projekty/veda/clanek5/
        a mám dotaz.
        Udělal ta zemědělská střední a vyšší škola v Chrudimi rozbor jaká škoda ekologická vznikne používáním postřiku pesticidu na kukuřici a jaká škoda vznikne u Chrudimi při pěstování Bt-kukuřice? Těžko. Pěstuje 2012 se v ČR kolem 3 000 ha Bt-kukuřice a plochy klesají od 2008. Místa a plochy Bt-kukuřice u nás : Okres Chrudim – 0 ha, okres Pardubice + H. Králové dohromady asi 100 ha.
        http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/mista_pestovani_gmo/$FILE/oeres-plochy_kukurice_MON810-20120723.pdf
        http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/mista_pestovani_gmo/$FILE/oeres-plochy_GMkukurice_MON810-20130103.pdf
        Psal jsem, že na zničení zaviječe Bt-kukuřicí se ušetří pasticid, který by jinak byl třeba na zabití zaviječe. A který zabíjí hodně dalšího, o tom není opravdu sporu. To nám nějak ten Váš dobrý a moudrý článek neobsahoval. Sdělení 7 místních odborníků, že by raději bez GMO plodin není v rozporu s ničím. To by kdekdo, jenže jestli je to možné. A ti samí oslovení učitelé říkají, že to stejně nastane. Ano, plývá se s potravinami. Máte kdesi svůj argument, že až bude mít každý GMO osivo nebude to pro zemědělce žádná výhoda. Když máme tři markety v městečku, není to pro ně výhoda. Takže dva zrušíme, lidi se alespoň proběhnou k tomu jednomu. Zatím by se to možná bez masivního využívání GMO obešlo. Dokud je zatím co jíst, je čas na filosofii.
        Píšete :“člověk v zájmu zisku udělá cokoliv, i za cenu, že může poškodit kvalitu života bližního svého ! “
        Lidi si ubližují od jakživa a válčí se skoro nepřetržitě. Nějak ta správná filosofie z Bible nefunguje a sama Bible je plná válčení a hubení nepřátel čehosi a kohosi. Stejně jako je množství lidí, kteří bezohledný zisk nepreferují, sponzorují nadace ( třeba manželé Gatesovi podporují očkování v milionu dětí v Africe) a B. Gates má vroubek, že koupil akcie GMO firmy MOSATO za 900.000 $, prostě hrůza.
        Souhlasím s Lubkem. Alergie rostou a) dají se zjistit snáze než dřív, b) lidé mají (USA) peníze na to kupovat speciální potraviny a případně se léčit, čili to běží přes média a obchod c) lidé žijí v mikroprachu měst a domácnosti, nejvíc alergiků je v Praze a v Jihočeském kraji(!), což nemá zrovna logiku, leda, že ty neposekané louky a nálety keřů? Louky se sekly před květem, nyní, když je čas a dotace.
        http://relax.lidovky.cz/pocet-obeznich-deti-se-v-cesku-zdvojnasobil-jejich-pocet-je-alarmujici-1ev-/zdravi.aspx?c=A100707_161239_ln-zdravi_pks
        http://jinezpravy.blogspot.cz/2012/09/v-roce-2030-v-usa-pocet-obeznich-lidi.html
        počet obézních v USA má 2030 dosáhnout 44%.
        d) když jíme o 1/3 navíc ztytečně, tak z principou dostáme do těla o 1/3 alergentů víc a tělo to nezvládá.
        Četl jste ten můj odkaz?
        http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-alzheimer-vcely-a-gm-plodiny-d4w-/p_veda.aspx?c=A140416_221820_p_veda_wag
        Máte k tomu svůj nějaký osobní včelařský názor?
        Píšete: „To s velkou pravděpodobností povede ke stavu, kdy se škodlivý hmyz stane vůči Bt resistentním.“ . Nic tomu nenasvědčuje, ale jestli to tak podle Vás bude, tak GMO alarmisti dosáhnou svého, zase bude dost zavičejů a škodlivého hmyzu, prostě zemský ráj to na první pohled.
        Píšete hodně divně :“Oželte zavíječe, žáby, motýli, oželte postižené děti. V mém mládí jsme chodili sbírat mandelinku na pole a brambor bylo dost.“
        Komentář : děti se přejídají a tloustnou, nejsou vedeni k fyzické práci a odolnosti. Takže možné postižení dětí Bt- kukřicí je až někde hodně vzadu, jestli vůbec je.

      17. Je to silně emociálně působící dokument či apel.

        Vím, že lze natočit a existují opačné dokumenty, které budou poukazovat na krásy planety, rozmanitosti přírodních krás, záběry krásných zvířat a kvetoucí flóry a „dělat“, že se nic neděje.

        A ještě může být vytvořen taktéž působivý dokument s vymoženostmi civilizace, jejího vědeckého a technologického pokroku jako cesty pokroku lidstva – inu chvála.

        A poslední typ je zase o dopadech tohoto „pokroku“, smog, odpady, kontaminace.

        Všechny by měl člověk shlédnout najednou a ujasnit si priority a vybrat si zlatou střední cestu.

        Venda

      18. Velmi si vážím umírněného postoje pana Pardala.

        Ale za sebe cítím, že v odkazu od Tuarega, v inspirativní promluvě Floyda „Rudé Vrány“ Westermana z kmene Siouxů Orena Lyonse z kmene Irokézů, je mnohem více lidskosti a varování a mnohem méně vědeckosti, ve které mnozí chtějí hledat záchranu.

        Díky za odkaz.

        Venda

  3. Ať má pravdu jedna, nebo druhá strana, v každém případě by člověk-zákazník měl být vždy korektně a jasně (nekouzlit s malými písmeny na etiketě) upozorněn, že se jedná o GMO potraviny. Zákaz GMO by se stejně obcházel, nehledě na to, že v každé společnosti je mnoho lidí, kteří se přímo programově zabíjejí (kuřáci, alkoholici, narkomani).

  4. ad – A vždy se přidržím původní Boží tvorby, navíc pokud možno ve skutečné biokvalitě, tedy i bez použití syntetických hnojiv.
    __________________________________

    Můžete, prosím, popsat, čemu říkáte „původní Boží tvorba“ a „skutečná biokvalita“?
    Děkuji.

  5. Udo a Meriela již mají svoji novou reakci v rozcestníku – diskuze k článkům, ale pod článkem ještě není.
    Chci jen drobně zareagovat. UDOVI – Pravdy nejsou dvě, ti či oni. Pravda je jen jedna. Mít z něčeho dnes zisk, to je cíl. Třeba z prodeje orgánů nebo dětí…..! Také to může někdo vědecky obhajovat, že zdravý orgán mladého člověka, jehož život někde na pomezí hladu či v sociálních nepokojích může mu stejně přinést jen smrt, a tak je lépe, když zachrání někomu jinému /bohatšímu/ život,i za cenu, že sám přestane žít – v každém případě je morálka – lidskost pryč! A nebo, že někdo nemůže mít dítě, tak si ho koupí a nebo si přímo koupí dítě na budoucí náhradní tělesné orgány. Zatím to zákony nepovolují, ale obchod je obchod. Manipulaci = GMO, dnes již někde funguje – co přinese? Kdo to ví?

    Bio kvalita či „původní Boží tvorba“, to zde může vytvořit nové otázky a požadavky na Vás, abyste něco dokazovala. Ale Marielo, chápu Vás naprosto jasně. Zdravý způsob života, čisté potraviny, dobré vztahy v životě, nepropadat manipulacím…… . je to obtížné, ale funguje to. Znám mnohé lidi, kteří se oprostili od tzv.civilizačních vymožeností a žijí – dobře a zdravě. Někdo je nechápe – bez auta, bez počítače, bez mobilu, bez televize, bez éček v potravinách? Jedí, co si vypěstují a nasbírají, hnojí hnojem od své kravičky. jde to.

    Pěkný den.
    Venda

    1. Milý Vendo, v zápalu „boje“ mně považujete za dementa – já jsem přece nepsal, že pravdu má jedna a současně i druhá strana. Já jsem chtěl pouze vyjádřit, že na celou věc nemám definitivní názor, protože jsem se s touto problematikou nijak zvlášť nezabýval (nečetl články). Někdy se za GMO považují i výsledky křížení rostlin. V každém případě je však nezbytné, aby GMO potraviny byly jednoznačně označené jak jsem o tom psal. Pokud je někdo skálopevně přesvědčený o zdraví neškodnosti GMO potravin, tak ať se jimi cpe horem dolem. S tím nic nenaděláme. Každý jsme zde na Zemi sami za sebe.
      V současnosti se spíše přikláním k názoru, že GMO je hazard: škodlivost se může zjistit (projevit) třeba za několik generací, stejně jako tomu bylo kdysi u DDT nebo německého léku proti bolesti hlavy těhotných žen (děti se rodily bez končetin, nebo s dlaněmi přímo na trupu apod.).

      1. Udo, vůbec bych si o nikom nedovolil zauvažovat, že je dement.
        Mé tzv.negativní myšlení o někom se pohybuje na úrovni pomyšlení, že ten/ta je nevědomý/nevědomá.
        V případě GMO vidím, že se shodujeme.
        Ty tzv.pravdy jsem jen upřesnil až možná bizarním způsobem.
        Fakt ale je, že často mívá pravdu ten, kdo platí, kdo má větší vliv, kdo manipuluje…. . Ale taková pravda jednou začne kulhat a později se možná obrátí i proti svému dřívějšímu zastánci.
        Každý jsme zde na Zemi sami za sebe – to je modré a říká to vše !!

        Díky.

        Venda

    2. Myslím, že každý je schopen pochopit smysl mnou použitých pojmů. Kdo má kde přesně tu konkrétní hranici (zda za biokvalitu bude považovat jen to, co prokazatelně v celém procesu nebylo vystaveno žádné chemii, či pouze cokoli koupené v bioprodejně), to je každého věc. Rovněž tak v diskusích kritizujících GMO asi není těžké chápat, co se chápe za protiklad k tomu. Zda půjde někdo až ke kritice a odmítnutí jakéhokoli „mičurinství“, to je také každého možná volba.
      Nemám potřebu tady něco dokazovat, podporuji naopak tvorbu vlastních postojů, vlastních názorů každého jedince na základě vlastního zkoumání a vlastních zkušeností.

      1. Marielo,
        dobře a stručně objasněno- pro mne velmi dostatečně.
        Venda

  6. Zajímá mě ten pojem „původní boží tvorba“ a čím se liší od běžných potravin, které konzumujeme.
    Možná také přeceňujete záruku kvality potravin, koupených v tzv. bioprodejnách, i „biopotraviny“ jsou byznys, a to velice výnosný. S lidskou blbostí se vždycky obchodovalo nejlépe.
    Mimochodem: „biohnůj“ podle Vás není chemie?

    1. Paní Věro, jeden náš známý soukromý zemědělec (a ne zrovna malý) nám jednou smutně pravil, že jediný rozdíl rozdíl mezi tzv. „biozemědělci“ a normálními zemědělci je v tom, že ti bio stříkají v noci …
      Myslím, že tím je řečeno celkem vše. Obecně u bioprodukce jsou velkým problémem plísňové toxiny, které jsou často mnohem horší než rezidua postřiků nebo jakéholiv „umělá hnojiva“. A bioprodukce je obecně obrovský kšeft, tedy přesně to na co si stěžují jejich donátoři (nechci říci konzuumenti:) u konvenčně pěstovaných plodin.

  7. ad – že jediný rozdíl rozdíl mezi tzv. „biozemědělci“ a normálními zemědělci je v tom, že ti bio stříkají v noci …

    Přesně tak……..:-))
    Jestli si někdo myslí, že virové, houbové, plísňové choroby se tzv. „biozemědělcům“ nějakým zááááázrakem vyhnou, že si ten virus řekne – tady hospodaří Franta, to je tak hodnej člověk, tomu ty brambory nesežerem….tak žije ve velkém omylu. Kdo si pěstuje obživu jen pro sebe, ten si může jakž takž dovolit riskovat. Ale kdo to dělá na kšeft, musí se chránit a předcházet nebezpečí bankrotu jako každý jiný. Já můžu prodat /nebo spíš darovat/ přebytky, z toho nezbohatnu, ani mě to nepoloží, když se neurodí, ale kdybych na tom byla finančně závislá, musela bych se zařídit jinak. Např. králíky krmíme jenom trávou ze zahrady, ječmenem a senem + voda. Očkování proti moru se nevyhneme, zkoušeli jsme to bez, ale dopadlo to katastrofálně, vyhynulo všechno. Kdybychom ale měli velkochov, trávu bychom vůbec nemohli riskovat, museli bychom přejít jen na granule.
    A co se týká toho hnojení – bez rizika přehnojení dusičnany je jenom kompost.

  8. Pro pana Lubka z 3.6 16.52
    Nemáte tlačítko odpovědět.

    Chápete mě správně.
    Teď je třeba definovat vztah určitého jedince ke zdroji pravdy.

    Je to niterný vztah, ani o něm nemusíte vědomě vědět. Spíš je možné ten vztah rozpoznat podle
    konkrétního chování jedince, jehož vztah zkoumáme. Ten zdroj pravdy je absolutně pozitivní. Co je pravdivé, je dobré a tak ten jedinec co má správný vztah bude se jevit podobným – dobrým, skromným, pokorným, tichým, spravedlivým, prostě pozitivním. Čím lepší vztah, tím
    větší podobnost.

    Tohle platí i pro záporný vztah. Čím horší vztah, jedinec se jeví zlým, neskromným, hlučným, nespravedlivým, prostě negativním. A zase to má stupně.

    Ještě můžete mít neutrální vztah.

    To, že zdroj pravdy se jmenuje Pán Ježíš Kristus vědí ti, co četli a přijali Nové zjevení.
    Rozhodně to zlepšuje vztah.
    Jiní ho nazývají Bohem, Alláhem, Jehovou atd.

    Např. křesťanský duchovní co znásilňuje děti nemá správný niterný vztah k Pánu Ježíši Kristu
    a může zevně prohlašovat cokoliv. Nebo islámský extrémista, co šíří islám s kalašnikovem
    v ruce. Tohle je snad jasné, přesto to dělají.

    1. Pane Karle, Vy sice tlačítko Odpovědět „máte“, ale v podstatě na nic. Diskuse s dogmatikem uznávajícím jen to jediné zaručeně pravdivé zjevení nemá smysl.
      Většina lidí na světě je svedena satanem, ti co žili před Kristem, jsou zřejmě zatraceni navždy – měli holt tu smůlu, že Kristovu pravdu znát nemohli.
      Na druhou stranu, zas máte všecko krystalicky jasné, nemusíte životem přemýšlet:)

      1. ti co žili před Kristem, jsou zřejmě zatraceni navždy – měli holt tu smůlu, že Kristovu pravdu znát nemohli.

        nevědomost hříchu nečiní :)

    2. Pro pochopení vyjadřování pana Karla a jeho snah o předávání sdělení z Nové knihy Zjevení je důležitá tato jeho informace z 3.6.2014 20:15:

      To, že zdroj pravdy se jmenuje Pán Ježíš Kristus vědí ti, co četli a přijali Nové zjevení.
      Rozhodně to zlepšuje vztah.
      Jiní ho nazývají Bohem, Alláhem, Jehovou atd.
      – – – – – – – –

      Pán Ježíš Kristus je jen v tomto díle mozaiky poznání další pojmenování pro Boha, jiní ho nazývají Alláh, Jehova…..atd..I já jsem to ale do toho jeho ujasnění nevěděl

      Pan Karel však nikoho nenutí přijímat to, co tu píše. Lze to i svobodně odmítnout.

      Venda

      1. Pane Vendo, být Karlem, tak teď nerudně vrčím proč tady za něj vysvětlujete co si on myslí :) Nebo Vy a Karel jste jedna osoba?:o)

        Za mne mohu říct, že jsem ho pochopil dostatečně:)

      2. Za sebe jsem rád, že se to tak jednoduše vysvětlilo. Pan Ježíš Kristus = Bůh.

        pan Karel nemá proč nerudně vrčet.

        Pěkný den.

        Venda

      3. Někteří to mají jednoduché. Ježíš Kristus je pro ně vždy Bůh (pragnantněji vyjádřeno Boží Syn)
        :-)

      4. Pane Vendo, hájíte rozumnou filosofii a nejste fanatik. Psal jsem to už kdysi, že křesťanství vytvořilo základ dnešní západní civilizace.
        Ale všeho moc škodí i rozborů náboženství. Víra je od slova věřit. Logickými rozbory se lze dostat vždy do sporu s něčím. Třeba kde mají trvale uloženou duši lidé, kteří zemřeli před Kristem. Nyní máme tři možnosti : očistec, nebe a peklo. Ale před tím ani jedno a duše už byla.
        Heslo : „Nevědomost hříchu nečiní“. Jak tu někdo psal, i tito dříve bez víry zemřelí mají šanci. Není moc jasné jakou, odkud se najednou duše objeví a dle čeho budou hodnoceni a zachráněni/zatraceni.
        Je nejlepší nevědět nic, když neznalost hříchu nečiní? Studium, rozbory a filosofování mohou vést k omylům a ten, který něco ví, ale špatně, zachráněn asi nebude. Nežijeme v době, kdy se s odpadlíky pravé víry zatočilo, upalovaly se čarodějnice ( zhruba dnes léčitelky přírodní medicínou), husité vštěpovali víru cepem, křižáci mečem atd. Každý si může vysvětlovat své názory a případně jiné poučit. A jsou kvůli tomu vykladatelé lepší, žijí opravdu podle toho, co jiným tak vehementně radí?
        Keltové před Kristem na našem území uctívali stromy a přírodu obecně, byli to čestní bojovní válečníci ( Bojové = Strašní), ale i skvělí řemeslníci a vynálezci. Měli dobrý vztah k ženám, které měly rovnoprávné postavení a dědilo se po matce.
        Nechci myslet přímo na sebe, ale obecně setkají se duše dnešních dobrých lidí s dobrými keltskými dušemi a budou spolu klábosit o rýžování zlata na Otavě, přepravě soli a keramiky na lodích z Třísova a o Temelínu a internetu na druhé straně?

      5. Pane Vendo,

        Hurá, že jste to konečně pochopil.
        Nyní byste měl pochopit, že od roku 1987 ta ostatní jména pozbývají platnosti, jsou
        to prázdné pojmy.
        Změnila se přirozenost Boží, když bylo v tu původní přirozenost vpojeno hmotné tělo Ježíše Krista (oproštěné od prvků času a prostoru) a Bůh se stal zcela konkrétní absolutní bytostí se jménem Pán Ježíš Kristus a to se prý už nikdy nezmění.

        Pokud k němu/ní promlouváme (modlitba, prosba) je třeba použít toto jméno (je to energetický kanál) a vždycky to musí být s dobrými úmysly.

        A nevrčím na Vás, mám radost, že jste to pochopil.

      6. Pane Vendo, zmínil jste Nové zjevení, což je hrůza. Dal jsem heslo Nové zjevení Ježíše Krista, což vede na tragicky naivní stránku
        http://www.vesmirni-lide.cz

        Kapitola čtvrtá :“Dne 1. února 1988, po cestě ze Sama Barbary do Sama Marie v Kalifornii“..prostě někdo měl zjevení spojené geografickou dezorientací, ale povede nás tou pravou cestou …….

        http://www.vesmirni-lide.cz/…/cz_kniha_nove_zjeveni_pana_jezise_krista_04

        Asi má jít o zhruba stotisícová města města Santa Barbara a Santa Maria v Kalifornii. Dál to číst je už o duševní zdraví.
        Můj pes se zrovna převalil slastně na záda, zřejmě se mu intuitivně doneslo, že podle Nového zjevení bude zachráněna i jeho duše, když nebude zlobit páníčka.

      7. Nové zjevení, jak jsem psal Karlovi, nikdy asi nepřečtu. Není to moje cesta. Nikoho však od ničeho nezrazuji. Někdo tu může operovat Lyricusem, jiný Bendou, New Age…..prostě, lidé potřebují něčemu věřit a nabídka je dnes opravdu široká.
        Mne jen nejprve zaujalo, že Ježíš Nazaretský se změnil /mým nepochopením/ na Pána Ježíše Krista a byli jakoby dva. Ale nedávno pan Karel objasnil, že Ježíš Kristus měl svoji roli, ale jeho Otec, Bůh, se přejmenoval na Pána Ježíše Krista.
        To byl posun, protože jsme v Karlových vyjádřeních Boha nenacházel.

        A to je vše.

        Stejně Vás, pane Pardále obdivuji, že vy, jako ateista / alespoň se mi tak jevíte /, dokážete některé příspěvky silně založené na víře číst a diskutovat k nim.

        Pěkný den. Jdu trhat třešně a domlouvat špačkům, ať nám, lidem, je nezobají a kdy, tak ať ji vždy zezobnou celou. Ti potvoráci si klovnou do jedné, do druhé…. .
        Venda

      8. Pane Pardal,
        přečtěte si pro zajímavost životopis přenosce Nového zjevení.
        Podle mě byl ON tím PŘÍMLUVCEM, DUCHEM PRAVDY, o kterém mluvil Ježíš Kristus, jak je to zaznamenáno v Bibli-Jan kap.16. Dle obsahu Nového zjevení to sedí dokonale.

        Celkem chápu Vaše prvotní pocity, měl jsem to podobně. Je třeba do toho proniknout.
        Před 2000 lety Ježíš Kristus řekl: nyní byste to neunesli. Je to těžké unést i dnes.

        http://nzpjk.7x.cz/rubriky/kto-je-peter-d-francuch

      9. Přímluvce, duch pravdy je Duch Svatý. Ten by nepřišel pokud by Ježíš nebyl ukřižován. Protože takových mesiášů jako on bylo spousty, jenže bez ukřižovaní, by Duch Svatý opravdu nepřišel. Myslíte si, že by někdo znal našeho Jana Husa, kdyby ho neupálili, asi sotva.

      10. Pane Matrix,
        vezměte toto v úvahu. Jan kap.16

        13  Jakmile však přijde On, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má přijít.
        14  On mě oslaví, neboť vám bude zvěstovat, co přijme ode mne.
        15  Všecko, co má Otec, jest mé. Proto jsem řekl, že vám bude zvěstovat, co přijme ode mne.

      11. nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší

        To je definice Ducha Svatého, tedy že nebude k vám mluvit ze sebe, jak to dělají channelingový lháři a tedy i nové zjevení. Ale co uslyší v okolí a rozlišovat.

        Ten text co jste uvedl neztělesňuje žádnou osobu.

        Co jsem neuvedl a proč jsem tak reagoval o ukřižování bylo tohle.

        Jan 16

        7 Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.

        8 On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud:

        9 Hřích v tom, že ve mne nevěří;

        10 spravedlnost v tom, že odcházím k Otci a již mne nespatříte;

        11 soud v tom, že vládce tohoto světa je již odsouzen.

      12. Pane Karle, četl jsem Váš odkaz na Petra Francucha.
        http://nzpjk.7x.cz/rubriky/kto-je-peter-d-francuch
        Je to ukázka, jak jsme po válce a nyní po 1989 (asi 200 000 lidí) ztratili statisíce schopných lidí. Chybí tady i jejich děti. Inteligence je hodně dědičná.
        Žádná Nová zjevení číst nebudu. Nic proti P. Francuchovi, ale v USA má každý psychiatra a právníka. Rád bych žil normálně po česku : žena jedna, dětí pár, vepřo-knedlo+pivo, zahrádka, pes, kolo, les. Místo bádání nad sektami procházka do lesa, a když filosofii, tak opravdu křesťanskou. Bibli mám a číst umím.

      13. Pane Pardal,
        Jsem rád, že jste si přečetl odkaz.
        Mrzí mě na Vás, že jste odsoudil Nové zjevení, řekněme z okna projíždějícího autobusu.

        Bibli máte, ale není možné správně rozumět jejímu duchovnímu smyslu bez znalostí obsažených v Novém zjevení. Něco je možno správně pochopit znalostí Swedenborgových spisů. Tímto odpovídám i Matrixovi.

        V jednom se mýlíte podobně jako pan Žáček. Že ho nebudete číst.
        Nebude to zřejmě v tomto životě a na této planetě. Ale kdo ví, jak
        to všechno bude?

      14. Pane Karle, píšete :“Bibli máte, ale není možné správně rozumět jejímu duchovnímu smyslu bez znalostí obsažených v Novém zjevení.“
        To jsou novinky, proč nelze Bibli rozumět? Co tak najednou, před rokem objevu Nového zjevení roku 1988 lidé ( teologové a kněží) bibli rozuměli a žádné nové pomocníky vykladače neptřebovali. Bez znalostí Swedenborgových spisů se to obešlo a bude tomu tak i nadále. Prostě další šrouby do hlavy typu Transformace roku 2012, po kterých dnes ani pes neštěkne. Stačí si zadat heslo Tansformace rok 2012. A zasmát se. Nebo se z internetových fám poučit.
        Letmo jsem nakoukl mysllím do 4 kap. Nového zjevení, kde se myslím píše o něčem jako duši u zvířat. Už jsem to celé smazal a číst to opravdu nebudu. Bude duše mého psa zachráněma a kdy? Má šanci žít celkem 15 let. Děkuji za konkrétní odpověď k této otázce, určitě to ten Swedenborg někde vyřešil a v Bibli jsem to nenašel. Vypadá to, že bez Novéhio zjevení psí duši nemůžu rozumět.

      15. Pane Pardal,
        Teologové a kněží Bibli sice ze svého pohledu rozumí (vždyť se to učí), ale ne SPRÁVNĚ. To je zásadní rozdíl. Kdyby jí rozuměli správně, nemohli by být křesťanské církve takové, jaké jsou.

        Transformace 2012: něco se tehdy stalo. Nevím přesně co. Pro mě zásadní obrat v životě. Většina lidí co se o to zajímala, pocítila zklamání nebo úlevu.

        4 kapitola NZ: Druhý příchod Pána Ježíše Krista (nic o psí duši)

        Nevím kam jste koukal, ale v NZ se jasně píše, že zvířata
        ani rostliny (nesentientní život) nemají duši(vnitřní mysl). Mají
        pouze zevní mysl(její struktura obsahuje něco podobného jako duše).
        Jsou obrazem sentientní mysli a to je i ta Vaše. Po jejich smrti
        pro ně vše končí.
        My to máme jinak, máme duši, která existuje v intermediálním
        (zprostředkujícím) vesmíru a je s námi nějak propojena.

        Takhle nějak to funguje:
        http://andele-svetla.cz/svetelna_knihovna/htm/cz/cz_kniha_ctvero_pojeti_duchovni_struktury_stvoreni_3.htm

  9. Pane Lubko,
    Dogmatik – souhlasím, pokud tím myslíte nepřijímající jinou možnost. V Novém zjevení je jasně
    psáno, že jiné cesty NENÍ a také to, že s přijetím této informace budou potíže.

    Většina lidí je svedena satanem – ano souhlasím.

    Ti co žili před Kristem, jsou zatraceni – ano, souhlasím, byli, nikoliv však na vždy. Inkarnace Boha do hmotného světa ve formě Ježíše Krista je zásadním obratem v této záležitosti.
    Nakonec všichni budou spaseni. Ze svobodné volby. Je zde teoretická možnost, že někteří zatvrzelí odmítnou. Stanou se nicotou.

    Že mám krystalicky jasno – Tak na to můžete zapomenout. Krystalicky jasno má pouze Pán Ježíš Kristus, který/ která je absolutní.
    Každý relativní to nemůže mít nikdy, na věčnost. Bude se blížit, to ano.

    Že nemusím přemýšlet – vždycky je o čem. Ale rozhodně to není o tom, jestli je lepší Sparta
    nebo Slávie.

  10. …….Pokud bude schválen, Británie se stane první zemí na světě,kde budou embrya geneticky modifikované tímto způsobem.

    Read more: http://www.ctvnews.ca/health/making-embryos-from-3-people-s-dna-doesn-t-look-unsafe-regulator-1.1850345#ixzz33ph28Cic

    Český překlad je tu :
    http://svobodnenoviny.eu/sokujici-v-britanii-budou-vyrabet-lidske-hybridy-je-to-bezpecne-tvrdi/

    Jinak bez komentáře. Snad jen poslední věta článku „Dámy a pánové, lidé si opravdu hrají na Bohy.“

    Venda

  11. Pardál napísal vyššie:

    …Místo bádání nad sektami procházka do lesa, a když filosofii, tak opravdu křesťanskou. Bibli mám a číst umím.

    Chcel by som dať podotázku, načo si kupovať Bibliu. ked na to stačí Balíček karet. Ked T.Taxis TEYLOR nebok za tento geniálny obav Jahvem zničený, tak už možeme všetko. Jednu pripomienku mám, Biblia je naozaj rasistická kniha, pretože tam onen Jahve kynoží Nežidov ako ,,robot“ z Terminátora II. A tak nadrža jednej rase a ešte je v súčastnosti kresťanmi velebený ako dobrotivý, láskavý ,,Dedo Mráz“, bez toho tipického zimného koloritu – bez toho červeného kožúška. Prosím vás, to už nemohli ludkovia za 2000 rokov ,,vymyslieť“ lepšieho BOHA ? Boha jeho!

  12. Vendo, názory na GMO nejsou jednotné. Séralini -jeho zpráva (2006) je zdroj 5) Vašeho odkazu.
    http://www.czechfreepress.cz/cfp-doporucuje/zakazte-pestovani-gm-plodin-v-cr-stop-gmo-growing-in-czech-republic.html
    Odkaz na osel.cz ( jaro 2014) Séraliniho pokusy nepotvrzuje.
    http://osel.cz/index.php?clanek=7592
    “ Poté, co vědecký výbor pro zdravotní a environmentální rizika, zřízený rozhodnutím Komise EU, Seraliniho pokusy prověřil, zformuloval závěr z něhož je patrné, že Seraliniho analýza žádné důkazy, že by Bt-kukuřice kukuřice měla negativní vliv na potkany v jeho devadesátidenní studii, nepřinesla. Statistické rozdíly uváděné Monsantem a Seralinim a spol. nesouvisely s konzumací kukuřice a nebo neměly biologický či klinický význam, protože nevykazovaly závislost na dávce.“
    Zakáže Francie i bezerukovou řepku vyšchlechtěnou před desetiletími metodami GMO a která se pěstuje po světě léta?

  13. Nechci nikterak oživovat diskuzi nad tématem, které je pro někoho proti přírodě/Bohu/, pro druhého záchranou lidstva, i když ještě ne se stále většinovou jistotou příznivého dopadu na populaci lidí, zvířat a rostlin – obecně na biosféru?

    Že je však za tím vším kolem GMO i skryté a význačné chtění zisků a politické ovládání, je téměř jisté.

    Zkuste se podívat na tento článek s názvem: „USA vzkazují El Salvadoru: Žádné Monsanto, žádná pomoc“

    odkaz:
    http://wertyzreport.com/2014/06/11/usa-vzkazuji-el-salvadoru-bez-monsanto-zadna-pomoc/

    Vyjímám z něj větu :
    „Rád byl americkému velvyslanci řekl, aby přestal tlačit na vládu s koupí geneticky modifikovaných semen.“ Podle Verdad Digital. by z toho těžily americké nadnárodní společnosti a snížila by se produkce tamních semen.

    Na jedné straně může být zájem vědy lidstvu pomoci, na druhé straně může být to zcela opačné.

    Co převažuje a s jakými budoucími dopady – kdo to ví?

    Václav Žáček /Venda/

  14. Zlatá rýže – s tou začala má krátká úvaha.

    A o ní je další informace.
    http://www.freepub.cz/2014/zlata-ryze-uspech-genetickych-modifikacich-dalsi-hoax/

    Může se jevit jako pravdivé tvrzení, že jde o to ovládnout světový trh s rýží? Námitkou může být – pokud bude normální, zdravá, bez vlivu na život lidí, zvířat, flóry, tak proč ne?

    Ale dost odkazů tady poukázalo, že GMO je stále jen pokus vědy – podle mne stále zásah do přírody a do vyšší moci. Možná i nepřítel ?!

    Venda

  15. Ja zas v GMO

    vidím prst Jahveho. Dopomohol svojím plánom, aby sa ,,nakotení“ ludia mali čím nasýtiť, vnukol ,niekomu“ z vedcov nápad vyvinúť GMO rastliny. Toto len naťahuje čas, pretože ludstvo sa raz tak rozkotí, že po čase už nebude realne možné vyprodukovať tolko potravín, či už na zemi,alebo v moriach, aby sa nasýtilo . Potom musí ,,otvoriť“ ďalšie ,,dvierka“ , napr. uviesť do činnosti ,,stroj“ zmenšovania. Ludstvo , aby prežilo, bude musieť sa zmenšiť na tretinu svojich terajších parametrov, ináč je koniec neodvratný. Tak nám Pán pomáhaj…

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2019

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference