mapa stránek || vyhledávání

Návrat ke kořenům

V dnešní době odtržené od přírody stoupá množství lidí s instinktivním zájmem o prastaré “pohanské” zvyky, obřady a rituály. Na toto téma je dnes možné sehnat dost informací rozličné kvality a hloubky. Jedno je však jisté. Jako lidstvo se velmi potřebujeme vrátit ke kořenům, k Matce Zemi, k úctě a respektu k ní, k přírodě, k jejím rytmům a projevům. A nemusí nutně jít hned o šamanismus nebo magii, která rozhodně má svá úskalí a není pro všechny. Všichni si však můžeme najít čas na to, abychom se vypravili do přírody a naučili se vnímat svět kolem nás nejen očima, ale i srdcem a duší.

Stromy

Stromy jsou úžasné bytosti, které nám mohou, pokud k nim přistoupíme s láskou a úctou, velice pomoci a mnohému nás naučit. Na internetu lze najít spoustu zajímavých stránek, kde je popsáno, jak který strom na člověka působí, které problémy může zharmonizovat, k čemu inspirovat, v jaké oblasti posunout k uzdravení. Tomuto tématu se mám v úmyslu věnovat v některém z příštích článků…

Ovšem i když člověk zrovna žádnou konkrétní pomoc nepotřebuje, je nádherná zkušenost jen tak k některému zdravému vzrostlému stromu přistoupit, naladit se na něj a pak jen stát a vnímat… Můžeme být překvapeni intenzitou reakce stromu, obzvláště když přicházíme bez motivace něco dostat, jako přátelé na návštěvu, když si chceme jen tak si “popovídat”. Každý však tato setkání vnímá trochu jinak, dle osobních dispozic. Někdo může vidět barvy, či obrazy. Někdo vnímá proudy energie a někdo prostě cítí příliv lásky, která skutečně může proudit z obou stran…

Stromy jsou velmi zvláštní a navzájem mnohem více propojené bytosti, než jsou lidé, a tak je možné, pokud máme zájem, vnímat i kolektivní duši celého lesa.

Osobně mám pro tyto výpravy nejraději jaro a podzim. Na jaře všude doslova srší energie, míza stoupá vzhůru a obzvláště v kombinaci s medvědím česnekem a kopřivou je to dokonalá příležitost nabrat sílu po zimě. Na podzim, kdy se všechno chystá k zimnímu spánku a hýří barvami, se stromy noří do hlubší, meditativní nálady, jejich pozornost se stahuje ke kořenům a spojení s půdou, se zemí je silnější. Jako by i mě stromy v tomto období chtěly připravit na zimu a připomenout, že když ony spí, je tu stále Matka Země.

Řeky, potůčky, prameny

Zastávka u potoků či řek může při otevřené mysli přinést doslova koupel srdce a duše. Stačí se na chvíli posadit, nebo postavit u řeky. Ztišit mysl a ponořit se do úžasné energie vody, která je živlem plným živé neposedné radosti. Obzvláště v době velkého citového vypětí a krizí může působit doslova jako balzám, jež pohladí bolavé srdce a dodá novou sílu jít dál.

Skály

Pokud člověk touží duchovně se napojit přímo na energii Matky Země, pak je možné využít ta místa v přírodě, kde na povrch vystupují skály, které tuto energii velmi posilují. Meditace na skalách může být velmi silná, proto opatrně.

Země

Jsme její součástí, stejně jako ona je uvnitř nás. Je to naše opravdová Matka. Je tady vždy, nezávisle na roční době a počasí.

Když je mi opravdu nejhůře, pomůže mi, když se schoulím do klubíčka nebo do jiné pohodlné polohy a představím si, že ležím na rozkvetlé louce v trávě a Matka Země mě objímá a léčí svou láskou a energií. Je to velmi jednoduchý a zároveň účinný způsob, jak se uchýlit do maminčiny náruče, když je opravdu nejhůře…
 

Martina Kuklišová
https://slunovrat.gnosis.cz/
 

 

hodnocení: 5
hlasů: 7
Tisk Tisk

67 komentářů

Přidat komentář
  1. Po mým článkem “Cesta” se objevily příspěvky k lásce. Chemie lásky, jak působí drogy, zamilovanost, sex námořníka, orgasmus… . Mnoho různých myšlenek až v chaotickém roztříštění. Láska je prvním předpokladem pro duchovní cestu.

    Ti diskutující by se mohli klidně přesunout sem. Zvýšit karmu článku a podívat se do odkazu “slunovrat”. Kdyby ovšem chtěli? Poetičnost, láska, hluboký cit, tady to má velké místo. A příroda? To je samotný a jedinečný pramen poznání. Život, tak jak jej známe /myslíme si, že ho známe/ není myslitelný bez přírody. V ní je velká možnost uvědomění si vztahu ke Stvořiteli. Šum lesa, jeho vůně, majestátnost hor, průzračnost bystřin, zelené louky a i barvy podzimu….. . A pak již není daleko k uměleckému ztvárnění pojetí světa, vytvořeného vzácnými dušemi v celé historii lidstva. Poslechněme si toto ztvárnění hudbou.

    https://www.youtube.com/watch?v=zObloPc9HWM

    Poznámka – dokončení cyklu “Má vlast” již probíhalo v autorově hluchotě. Kde našel inspiraci k této skvostné hudbě? Nepůsobily na něj Síly přírody?

    A možný důsledek takových lidských děl? Prosvětlování mravní podoby lidstva! Proč ne?

    Nikdy nepůjde o žádnou masovou akci ve vnímání citů – ty působí či nepůsobí. Člověk milující si bude prohlížet s dojetím polní květinu, bota vojáka ji bez vědomí jakékoliv sounáležitosti zašlápne.

    Životní tvůrčí síla, prána, prochází vším živým a dává všemu Řád. I těm zdánlivě mrtvým kamenům, v nichž však neustále probíhá vibrace na úrovni atomů. A kde jinde ji přijmout lépe, než v náručí přírody. Soustředit se vNní nejen na sebe, ale i na pulsující život kolem nás. Samotný vztah lidí k přírodě je rozmanitý, individuální a také někdy i vnitřně protikladný. Nemělo by tady ale nikdy jít o zápas s přírodou /správně bych měl psát s Přírodou/. Je totiž faktem, že ji člověk silně zneužívá. Ona tady však byla dříve. Připravovala se pro naše přijetí, pro příchod člověka. Příroda má svůj vlastní život v jistých cyklech a nemusí být k nám nekonečně přátelská. Změna může nastat i proto, že člověk v ní hledá jen svůj vlastní prospěch; bez ohledu na to, že ji svými myšlenkami a činy stále více a více ubližuje a její božskou podstatu ničí. Jak dlouho to bude ještě snášet?

    Paní na snímku, objímá obrovský strom a já v ní cítím prožívanou lásku, blaženost se vznešeným pocitem sounáležitosti se samou podstatou života. A její:

    ad/ “Všichni si však můžeme najít čas na to, abychom se vypravili do přírody a naučili se vnímat svět kolem nás nejen očima, ale i srdcem a duší.”

    Prodloužený víkend jsem strávil v Praze, ale hlavně, v přírodě kolem ní. Jak rozdílně na mne působil plný Václavák a oproti tomu návštěva krásné části přírody – malebný a tichý Svatý Jan pod Skalou – tady by se mohla zobrazit fotogalerie: https://mapy.cz/zakladni?x=14.1326867&y=49.9729536&z=14&gallery=1&source=muni&id=3640

    Kde a proč na mne osobně více působil genius loci je snad zřejmé.

    Díky paní Martino za připomenutí. Stručný článek, leč skvostný. Hledejme a využívejme k tomu vše, co je nám nabízeno.
    Václav Žáček

  2. Tak začíná fotbalová lahůdka. Vím, že s tématem paní Kuklišové to nemá nic společného. Stihl jsem si přečíst její milý článek a Vendovu reakci. Vím, že on rozpracoval něco k práně, již to tu i avizoval – psal. Myslím si, že to téma je dost zajímavé a pořád živé, ostatně jako prána samotná.

    Ale teď na moskevský trávník !!

    1. EDITOVÁNO ADMINISTRÁTOREM: Obsah komentáře byl vymazán, protože porušoval zásady věcné a slušně vedené diskuse.
    2. ad. Nestranný pozorovatel 3.7.2018 (19:30)

      „Nač je stádům darů svobody?
      Jejich dědictvím z rodu na rod
      Je jen jařmo a bič.“
      (Puškin)

      Jak bych to řekla – pro les strom nevidí a různá zlatá telata oslavují, že prozřou? Ach, malověrná jsem.

    3. Nestranný pozorovateli,

      Nevím, kdo jste, jste-li skutečně hulvát, jak se Vám zde přisuzuje. Ale kdysi dávno jsem napsala pro jednu paní:
      “Mnozí lidé, se snaží změnit …svět.
      Moudrý člověk se snaží změnit sám … sebe.
      Vy to dokážete.
      Dokážete časem pochopit, že každý, koho většina třeba na blozích považuje za blba, hulváta,… takovým vůbec není.
      To zde bylo ještě nutné říci.”
      **********
      A jinde proběhla diskuse:

      1. “….A svobodu diskuse” tu opravdu i nadále budu brát do svých rukou, protože nechci, ……”
      2. 14.5.2009 11:52
      “….A “svobodu diskuse” tu opravdu i nadále budu brát do svých rukou,
      Ano, “svobodu diskuse” tu budu určovat JÁ/SVÁ. Takže ta “manipulace s komentáři” je jen konstruktem vaší mysli…..”
      ***********

      Vezměte však, pozorovateli, prosím v úvahu, že není potřeba dávat některými slovy záminku pro mazání Vašich komentářů. Neprobuzené, kteří se probudit nechtějí, to stejně neprobudí. Ani modřiny se jim neudělají. Mají železná kaťata.

    4. Úžasné, kde lidé berou tu jistotu, že nespí právě oni.

    5. ad. Matrix 4.7.2018 (16:03)
      “…Úžasné, kde lidé berou tu jistotu, že nespí právě oni….”

      Spím již velmi dlouho. A přece….cosi mne tahá za vlasy….

  3. Pane Kukliši, prosím, vymažte tu urážku nestranného pozorovatele. Nemá to absolutně nic společného s tématem článku a ani s mým příspěvkem. Tento člověk tu často nediskutuje k tématu, ale dost často uráží svoji sprostotou jiné lidi tu diskutující. Myslím si, že tento člověk tu dost k diskuzi odrazuje. Děkuji za pochopení.

    1. Nevím, čím to je, ale Váš odsudek AuV neberu.
      Od diskuse odrazují daleko více jiní diskutující.
      Děkuji za pochopení.

  4. ad. “….Na internetu lze najít spoustu zajímavých stránek, kde je popsáno, jak který strom na člověka působí, které problémy může zharmonizovat, k čemu inspirovat, v jaké oblasti posunout k uzdravení…..”

    Fajn, ale – na internetu je bludů, jé je.
    Ale internet strom, ani les nenahradí.
    Kdybych si o stromech, co údajně vše zvládají, četla na internetu, nikdy bych “své” stromy nenašla a nedaly by mi najevo, to co mi najevo velmi zřetelně daly..

  5. @ –
    Nestranný pozorovatel
    3.7.2018 (19:30)
    EDITOVÁNO ADMINISTRÁTOREM: Obsah komentáře byl vymazán, protože porušoval zásady věcné a slušně vedené diskuse.

    Ať žije moskevský trávník.:D

  6. @ – Neprobuzené, kteří se probudit nechtějí, to stejně neprobudí. Ani modřiny se jim neudělají. Mají železná kaťata.

    Jistě, ale co já s tím? Existuji pro ty, pro které existuji. Kreténi mezi ně rozhodně nepatří. Ti už svou odměnu mají.

    1. ad. Nestranný pozorovatel
      ” …Existuji pro ty, pro které existuji. Kreténi mezi ně rozhodně nepatří. Ti už svou odměnu mají….”
      Jak bych to napsala – to je poznatek aplikovaný na situaci. Tedy obecný lidský příběh.
      Snad jen – tuším správně, že pro Vás kreténi existují?

  7. Kdysi jsem tu napsal článek – k přečtení zde : https://hledani.gnosis.cz/valka-s-chemii/

    Je v něm takový jistý opak té oslavy přírody a lásky k ní v článku od paní Martiny. Tedy poukaz na činnost člověka, na jeho destruktivní činnost.

    Teď jsem si přečetl toto – první a druhé pokračování : http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-zdravotni-rizika-zemedelske-revoluce-1-fev-/p_veda.aspx?c=A180701_215851_p_veda_wag

    http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-zdravotni-rizika-zemedelske-revoluce-2-fes-/p_veda.aspx?c=A180701_220349_p_veda_wag

    Žádná sláva,že, spíše naopak. Na jedné straně může být láska k přírodě, na druhé straně, aby se člověk uživil, si ji / a život na ni / ničí – zcela systematicky.

    Dnes kupříkladu, pokud některé studánky nevyschly, jsou již kontaminovány. No prostě, člověk moudrý si řeže svoji větev.

    Nejlépe se má člověk typu nestranný. Napsal “Ať žije moskevský trávník” a jeho nestranné moudro je na světě. Úžasné, inspirující.

    Včera se tu kamarád píšící jako AuV poprvé podivil nad tím, jak lehce, a za nic, může být urážen. Snažil jsem se mu tu jeho reakci vymluvit. Ať ty lidi typu nedávného Honzíka, teď pozorovatele či dalších anonymů nechá být. Říkal jsem mu, že tito ten článek ani nepřečtou a reagují na to, co kdo napíše. A jejich snaha, přínos, co na ně zapůsobilo? Jeden zdejší kolega by tu řekl – prostě ego. Ale AuV si to nenechal vymluvit. Pustil jsem mu ke zklidnění Bacha – zde s krásným ilustračním obrazem :https://www.youtube.com/watch?v=rrVDATvUitA
    Ani to nepomohlo. Poprvé jsem ho viděl takto rozhozeného.

    Pěkný letní večer všem.
    Václav Žáček

    1. @ – Včera se tu kamarád píšící jako AuV poprvé podivil nad tím, jak lehce, a za nic, může být urážen.

      No jen aby se ÁÚVé ze sebesamýmo neposral. Z takovejch duchařů jako jste vy dva, mám tak akorát prdel. Sklízíte, co jste zaseli.

      Dohoda druhá: Neberte si nic osobně
      3. Ať už si lidé myslí cokoli, cokoli dělají nebo říkají, neberte si to osobně. Názory druhých odpovídají tomu, čemu tito lidé věří, a proto ať si o vás myslí cokoli, ve skutečnosti se vás to netýká. Vždy to vypovídá jen a jen o nich.
      4. Berete-li si věci osobně, stáváte se snadnou kořistí dravců. Nachytají vás na jednu malou poznámku a pak už vás napouštějí jedem, jak se jim zachce. Vzepřete se jedu.

    2. @ – Poprvé jsem ho viděl takto rozhozeného.

      Už jsem “rozhodil” (nakopnul a probudil)tolik lidí, že bych to snad ani nespočítal. Asi tomu tak Bůh chce, nevím… Pravda, moje “metody” jsou asi svérázné. Kór když narazím na takový hovna, jako jste vy dva.

  8. @ – Vezměte však, pozorovateli, prosím v úvahu, že není potřeba dávat některými slovy záminku pro mazání Vašich komentářů.

    Mazání? To není můj problém. To je vždycky problém toho, kdo maže. Ten ať se chytí za rypák, má-li vůbec nějaký. To dá přece rozum (um rozlišovat).

  9. @ – Spím již velmi dlouho. A přece….cosi mne tahá za vlasy…

    Wow! To je přímo Boží odpověď!

    1. :-)
      Nó, v neděli jsem telefonovala se svým kamarádem, bývalým psychiatrickým pacientem, který své zdravotnické záznamy uzmul a je tedy zdráv. A pochopila jsem při tom hovoru, že zas už nějakou tu chvilku hajám :-) A i on mne svými slovy za mé “vlásky” (nejen) zatahal :-), zároveň však srdce pohojdal :-) Fakt, někdy su zralá na “cvokhaus”, vím :-)

  10. @ – tuším správně, že pro Vás kreténi existují?

    To se – existují – nedá takhle říct. Prostě jsou a ignorovat je nelze. Jsou holt všudepřítomní. Každopádně bacha na ně, jsou všude. Jako ti trpaslíci.

    1. :-)

      Trpaslíci? Kdysi jsem dostala pravého zahradního trpaslíka, který dokázal zastavit proudy mých slz :-)
      A ti druzí? Denodenně poslouchám od vedle řev dětí, ale hlavně hovor (řev) dospělých. A je to daleko, daleko horší, než jakýkoliv jiný obtěžující spad. Nelze tomu uniknout. To žvanění je opravdu … no, jak jste to v jakémsi příspěvku psal,….
      Co s tím? Posílat jim onu lásku bezpodmínečnou? Seřvat je? Stěžovat si na ně? Ignorovat? No, stačí si uvědomit, že máme cirkus zadarmo a hned je lehčeji… :-)

      No, klidnou noc přeji všem, kdo po klidu baží….

    2. Matko, k těm hlučným sousedům. Bydlí tam a dělají hluk pro Vás-kvůli Vašemu nastavení těla a případnému vývoji. Kdyby to nebylo třeba bydleli by tam lidé klidní.
      Bezpodmínečnou lásku použijete pro komunikaci s nimi. Ale musíte jí žít, pak teprve dokážete jít a bez negativní emoce jim sdělíte co činí, a požádáte je o nápravu. Jedině tak můžete uspět.
      Jít jim vynadat znamená jít tam rozezlený a prskat na ně negativní energii, což jen podráždí jejich ego a proto nelze uspět.
      Jestli máte pocit, že jejich chování přesahuje meze sousedského soužití můžete si jít i stěžovat na patřičné místo, ale opět v klidu, bez pocitů, že jim to jdete zavařit.
      Ignorovat to můžete, ale pokud Vám to vadí, tak Vás to demoluje. Pokud by Vám to nevadilo nepsala by jste o tom. Celé je to o tom, že jednomu egu vadí druhé ego. Není z toho cesty, takto chodí tato pekelná realita. Pokud není Vašemu tělu dáno být již v té bezpodmínečné lásce nelze docílit změny, jedině bez negativních emocí můžete uspět. V takovém případě je možné je jít v klidu navštívit, a nebo je dokázat ignorovat bez prožívání negativních pocitů a odsuzování sousedů jako špatných.
      Pamatujte, věci jdou buď po dobrém, nebo vůbec. Lidé se ale stále snaží po zlém, a ty důsledky jsou všem zjevné.

      Jestli máte pocit, že jejich chování přesahuje meze sousedského soužití můžete si jít i stěžovat na patřičné místo, ale opět v klidu, bez pocitů, že jim to jdete zavařit.

    3. “Lidé se ale stále snaží po zlém, a ty důsledky jsou všem zjevné.”

      Měl jsem napsat jen, že jsou ty důsledky zjevné. Lidé si ale neuvědomují, že to způsobují svou snahou řešit věci i po zlém.

    4. Milenium,
      tenhle svět je o energiích. Pokud chci něčeho dosáhnout, musím tomu dodat příslušnou energii. Větší energie pak vyhrává, je jedno, jestli je to dobro nebo zlo. Takže to Vaše “musím dělat všechno bez odporu” a

      ad.: Pamatujte, věci jdou buď po dobrém, nebo vůbec.

      jsou úplně mimo mísu. Nevíte o životě vůbec nic.

    5. ad. Milenium 5.7.2018 (10:18)

      Je to ještě i trošku jinak, Milenie. Ale to bych musela popisovat více než 30 let zpět.
      Beru to spíše jako zkoušku jejich – sousedů.
      Proč? Protože vliv života, který žijí a jak se chovají, je velmi zřetelně vidět v následcích. Paní velmi vážně onemocněla. Dříve, i té době po nemoci jsem se ji snažila podpořit, co to šlo. Jenže až se stabilizovala, změnila se, velmi se změnila (popisovat nebudu). No a protože se chovala tak, jak se chovala, došlo k rozvodu její dcery,… a protože se dále nic nezměnilo, přišla další zkouška, velmi vážně onemocněl její manžel. A přes plot jdou invektivy, že onemocněl proto, že k nim jde vzduch z naší hospodářské budovy (svou hospodářskou budovu se zvířaty přitom mají daleko blíž, cca 3 metry od jejich kuchyně, kam přímo stoupá to, co zvířata vyprodukují). Pro nás je takový názor nepochopitelný, protože tento člověk velmi často (nadměrně) používá různé postřiky na vše, co jim na poli roste. Jak stříká např. brambory? Na hlavě helmu se štítem, dále atombordel – pláštěnku, leč na nohách kraťasy. To znamená, jedy, které používá, mu jdou přímo do těla a ještě postříkanými plodinami krmí celou rodinu.
      Jenže to mu nelze vysvětlit, že své nejbližší tráví sám.
      Stěžovat si na ně? To ne. Stěžuje si on. Když se stalo, že družstvo vyváželo hovězí močku na okolní pole, řval na manžela, že je jim z toho našeho smradu na (jinak, slušněji řečeno) zvracení. Tož mu manžel vysvětlil, jestli nepozná hovězí močku a že hovězí nechováme, tak to není od nás. Tak si šel ztěžovat do družstva a po té na místní městský úřad. To stejné, když je z okolních chráněných kopců cítit ovce.
      Jo a jejich vnuk se ptá např. “Babi, kde je děda?” Zvučná odpověď říká:” Šel na pole hlídat, aby nám někdo nekradl.” (Přičemž že dalšímu sousedovi brali meruňky, bych psát nemusela, že ano.) Takže jakmile jdeme na pole, jde soused s 2-3 litrovou konvičkou na pole “zalívat.” A dnes se tedy dočkal. Protože my nekrademe, pobraly mu úrodu napůl shnilých meruněk kroupy. Ale tím jeho hlídáním jsme vlastně hlídáni, co kdyby nás chtěl někdo na našem poli ukradnout, třeba by nás zachránil.
      Co s tím? Příjemné to není, ale bereme to i jako cirkus zdarma. No nezasmějte se, když paní předvádí nějaké své x-té známé svůj skvělý bazén, tož ona paní mrkne přes plot a dí:”Jé, hele, Vaši sousedi mají také bazén”. Co na to sousedka? “Ale oni mají menší než my.”
      Takže tolerujeme, když jim při vypouštění přeteče voda k nám do sklepa (prý to tam napršelo) i to, když se onen vnouček diví, že jednou u nás zakřičel náš vnuk, jako že co si to dovolujeme…. tolerujeme. Je to děcko. Ale vzhledem k tomu, jak se i k němu chovají a jak se začíná projevovat on, tuším tam pro ně další časovanou bombu.

      Jenže vysvětlit jim nic nelze, to jsem jednou opravdu s klidem zkusila a následovaly ony nadávky do dobytků, debilů,… Tož si musí překousnout sami následky toho, co tvoří.
      Ale pokud by si o pomoc řekli, neodřekla bych.

      Fakt je, že když je řev slyšitelný až na druhý konec pole (100-150metrů), je to skutečně síla, takže pokud jsme zrovna na dvoře, odcházíme do domu. Protože přeřvávat to nemíním, tím bych jim zbytečně odevzdala energii.

    6. P.S.
      Naštěstí mám kus naproti jinou sousedku, včera se stavila a dnes já byla na otočku u nich :-)

  11. Matko: No, nejlepší je podebatovat si s těmi, kteří ještě neumí mluvit, nebo řvát…

    1. Kolemjdoucí, těžko debatovat s někým, kdo na Vás přes plot řve, že jste dobytek, debil,… a těžko popisovat další denní invektivy, které nemají člověka probudit, ale ponížit. Ti lidé přestali zdravit, ale protože ví, že přes plot je vše slyšet, tak se chovají tak, jak se chovají.

    2. Matko, ty “kteří ještě neumí mluvit, nebo řvát” jsem mínil malé děti. Mám 9 měsíční pravnoučátko a to si nedovedete představit, jak si spolu rozumíme. – No, nádhera!!!

    3. ad. Kolemjdoucí 6.7.2018 (14:28)
      Ano :-) První má “slova” s vnuky byla beze slov a bylo to nádherné. Za chvíli dva z nich za mnou přijdou “do úschovy” :-)
      Děkuji Vám :-)

      P.S. řešení? Pokud nechci sousedům nechtěně tzv. lézt do soukromí, už vím jak na to. Přeci nebudu poslouchat sousedova syna, jak si u plotu “špitá ” s přítelkyní :-) Vzala jsem si sluchátka, celkem dobře tlumí a v kombinaci s mým zpěvem (broukáním, jen tak pro mne) je to dostačující, pokud musím na dvoře zrovna pracovat :-) A vývoj půjde dále, třeba najdu lepší řešení :-)

    4. Malinké děti ještě nemají téměř ego a proto jsou nejblíže Bohu.

      Ježíš řekl:
      “Amen, říkám vám, že jestli se neobrátíte a nebudete jako malé děti, vůbec do nebeského království nevejdete. A proto kdokoli se poníží a bude jako toto malé dítě, ten je v nebeském království největší.“

    5. Děti moje maličké,
      tolik odvahy potřebujete
      ve světě, žití pozemském.
      tolik toho zvládáte.
      až se ke mě navrátíte,
      vědomě se obejmeme,
      lásku plně pocítíte

    6. Milenium,
      Vy jste egoterorista.

      ad.: “Amen, říkám vám, že jestli se neobrátíte a nebudete jako malé děti, vůbec do nebeského království nevejdete.”

      To není přece o egu, ale o sexualitě. Malé děti nejsou rozloženy do polarity (sexuální). Vy z toho ega jste prostě zblbnul.

    7. Když dítě řekne JÁ jdu do školy, tak má ego.

      Sexualita je snaha o splynutí dvou pólů – mužského a ženského v Jednotu – nebo pro ten chvilkový záblesk (zážitek) Jednoty.

    8. ad.Když dítě řekne JÁ jdu do školy, tak má ego.

      Tomu se říká falešné/naučené/ ego rodiči,rodinou a společností.Okolo třetího roku si dítě
      začíná uvědomovat své já a začne jej používat.Takto začíná jeho vnitřní rozdělenost
      /rozpolcenost/->já jsem holka,já jsem kluk.Okolo sedmého roku života dítěti otevírá Otec jeho “knihu života” a dítě zcela zapomíná kým je.V biblickém jazyku vyjádřeno:Kain zabije Ábela.Když přichází Kain ne svět,je Adamovi 8 let.Zvítězí pudy a pudové emoce.Dítě se považuje za tělo,za příslušníka určitého národa,náboženství,rasy,atd.

      ad.Sexualita je snaha o splynutí dvou pólů – mužského a ženského v Jednotu – nebo pro ten chvilkový záblesk (zážitek) Jednoty.

      Duchovní splynutí ženského a mužského,neboli dvou duchů opačné povahy,probíhá UVNITŘ člověka.
      Nikoliv vně.Sexem dosáhneš chvilkového orgasmu,ale ne trvalého sjednocení ducha ve svatební komnatě.Zjistíš,že jsi trvale součástí Jednoty a rozdělen od Ní jsi byl jen ve svém mysli
      díky naučenému falešnému egu.
      Názvy mužského a ženského jsou dost zavádějící a slouží spíš rozdělenosti,chaosu a násilí.
      Rozhodně osvícení a sjednocení tělesným sexem nedocílíš.Ba naopak,smilníš a zůstáváš rozdělen na “kříži”.Kříž rozděluje,ale i spojuje zrovna tak,jako když krystal rozděluje a spojuje
      paprsek světla do barevného spektra.Proto je “duhový most” cestou domů.

    9. Já jdu raději zalít zahrádku. Tyhle kecy jsou o ničem.

  12. Martina, ten “Návrat ke kořenům” by som neodporúčal, lebo to by sme museli ísť “pod zem”. To je už lepšie počúvnuť toho Kolemjdoucího, alebo sa pozhovárať so smutočnou vrbou u potoku, ale iba vtedy, ak tam nie je práve ten vodník – (hastrman).

  13. @ – Názvy mužského a ženského jsou dost zavádějící a slouží spíš rozdělenosti,chaosu a násilí.

    +1!

    1. No to jóóó, protože první rozkoší každého dítěte je kojení. A je po rozdělenosti, chaosu a násilí. Dokud dítko nemá zuby a nepoužije je.

    2. …Názvy mužského a ženského jsou dost zavádějící a slouží spíš rozdělenosti,chaosu a násilí…

      Propagátoři genderu jsou pomatenci. V celém vesmíru nenajdete úplně stejné ani dva atomy. Rozdělenost, chaos a násilí zde existuje právě proto, aby se každý, kdo se na Zemi narodí, mohl plně vyprofilovat, aby to vše po svém a naprosto individuálně zvládl:
      jinak by na tuto Zemi člověk vůbec nemusel chodit.
      A ten, kdo se odtud vrátí k Otci, už nikdy nebude stejný, jako když vyšel.

      (Všichni ti, kteří chtějí “splynout v jedno” – ať už cokoli – jsou blázni, kterým se to nemůže podařit, a kteří svůj úkol zde vůbec nepochopili.)

    3. Není zde žádný úkol, žádní pomatenci ani blázni.
      Nikdo tu není aby se profiloval, a nikdo o své vůli nemůže nic zachránit ani zničit. Paradigma svobodné vůle je zde jako silný podpůrný prvek pro ego, aby tato virtuální realita pro vědomí mohla vůbec fungovat. Pro ego je to nepřijatelná představa, takže čím větší odpor k tomuto, tím silnější egoismus jedinci vládne.

    4. A nejsou ani čápi ani vrány, je to jen virtuální realita!

    5. Milenie,

      …takže čím větší odpor k tomuto, tím silnější egoismus jedinci vládne…
      Ego a jedinec je totéž, stejně jako obsah a jeho skutečná forma.
      A když jedinci vládne ego, je to pořád lepší, než vaše umrtvující lhostejnost ke všemu, vyjádřená slovy “není zde žádný úkol”.
      Ego totiž lze kultivovat – lhostejnost nikoli.

      A to už ani nechci rozebírat, že z Boha děláte lháře (viz desatero plus dvě přikázání lásky).

    6. ad.Názvy mužského a ženského jsou dost zavádějící a slouží spíš rozdělenosti,chaosu a násilí.
      Ano.

      ad.Propagátoři genderu jsou pomatenci.

      Nejprve k význam u slova gender.Slovo gender vzniklo pro rozlišování rodu u podstatných jmen,od čehož závisí i jejich skloňování,atd.
      Takže kvůli pravopisu,nikoliv určování pohlaví.Se slovem gender si vyrukoval ty.A to jen proto,že ti abstraktní pojmy neříkají vůbec nic.
      Když se řekne slovo energie,což je podstatné jméno neboli název ženského rodu, nebo slovo duch,což je podstatné jméno mužského rodu,znamená to snad,
      že energie,duch,myšlenka,emoce,vítr,atd. mají vagínu nebo penis?

      V Písmech jsou použita nejen vlastní jména jako abstraktní pojmy,symboly se svým specifickým významem,obrazem.Osobní jméno v Písmu neznamená osobu,nakolik zaznamenané zkušenosti v Písmech se týkají vnitřního života jedince.

      Tato rada je také od genderového pomatence?:
      “Když z dvou uděláte jedno a vnitřní připodobníte vnějšímu a vnější vnitřnímu a to, co je nahoře, uděláte jako to, co je dole, a když to, co je mužské, a to, co je ženské, učiníte jedním jediným, aby mužskost nebyla mužskostí a ženskost ženskostí, když své oči budete mít na místě svých očí a ruce na místě rukou, nohy na místě nohou, obraz místo obrazu – pak vejdete do království.”

      ad.V celém vesmíru nenajdete úplně stejné ani dva atomy.

      Omyl.Dosti hrubá neznalost chemie,biochemie a základů geologie ZŠ.
      http://jane111.chytrak.cz/F6/8.pdf
      http://csacg.fzu.cz/func/viewpdf.php?file=2002_1Nitsch.pdf
      http://www.ceskolipska.cz/wp-content/uploads/80-Základy-biochemie.doc
      Dva různé atomy jsou dva různé prvky.

      ad.Rozdělenost, chaos a násilí zde existuje právě proto, aby se každý, kdo se na Zemi narodí, mohl plně vyprofilovat, aby to vše po svém a naprosto individuálně zvládl

      Rozdělenost, chaos a násilí zde existuje právě proto,že lidé neznají sami sebe vpravdě.
      Plně se vyprofilovat: profilovat = dát něčemu tvar,rozčlenit;profilace=vývoj,tříbení vlastností->obojí se týká schopnosti rozlišování.
      Pro schopnost vědomého rozlišování,nikoliv rozdělování úplnosti,nám slouží různorodost/pestrost/ věcí,osobností/=ego/,vlastností a dějů.

      “Když ti, co vás vedou, vám řeknou: “Pohleďte, království je v nebi”, tak tam budou ptáci nebeští před vámi. Když vám řeknou: “Je v moři”, předejdou vás ryby. Uvnitř ve vás je království a vně vás. Když poznáte sebe, budete poznáni a uvědomíte si, že jste dětmi živého Boha. Jestliže však sami sebe nepoznáte, pak přebýváte v bídě a jste bídou.”

      ad.Všichni ti, kteří chtějí “splynout v jedno” – ať už cokoli – jsou blázni, kterým se to nemůže podařit,

      No vidíš a tvým “rodičům” se to podařilo.Tvé tělo je toho důkazem.Nyní ještě to nitro.
      Ty jsi na princip Jednoty ještě ani nepřišel.
      Rozdělovat můžeš jen ve své mysli svými představami a domněnkami.
      Můžeš rozdělit světlo,nebo můžeš jen rozlišovat jeho duální podobu vlny nebo částice?
      Zrovna tak Duch a hmota jedním jsou.


      ad.a kteří svůj úkol zde vůbec nepochopili.

      Každičký má své individuální úkoly pro Celek.Znáš ten svůj?Řekl ti o něm zcela konkrétně Otec?
      Pod pojmem úkol rozumíme:poslání,povinnost,mise,funkce,plán;úloha->pracovní činnost,něco určené na rozřešení/symboly/,životní role/jako ve filmu/;naučit se,poznat..
      Kde bereš tu jistotu,že právě ty myslíš a konáš dobře,když je zcela zjevné,že ti chybí kontakt s Otcem-Matkou a je zcela zjevné,že sám sebe vpravdě neznáš.Jen ses chytil do pasti,kdy si hraješ si na někoho,kým nejsi.
      Jsi součástí Jednoty,Úplnosti, zrovna tak,jako kdokoliv druhý.
      Otcova slova:”Žádné srdce není ani více ani méně.Všechna jsou si rovna.Všechna srdce jsou dobrá.”
      Myslet si,že jsem lepším nebo horším než ostatní,je zkázonosná zaslepenost z neznalosti sebe samého vpravdě,tedy z nevědomosti.

      ad. A ten, kdo se odtud vrátí k Otci, už nikdy nebude stejný

      To si piš,že nebude.Přináší bohatství Vědomí.Nevracíš se k Otci,protože s Ním sis tady přišlo.On je tebou,tvou myslí i tvým tělem jako každého srdce,dokud se nenaučíš myslet s láskou,důsledně zodpovědně a samostatně.
      A myslet s láskou,to je to tajemství kříže/křížení/.

    7. (Falešná) Hvězdičko, (skutečná) Prudičko,

      …A to jen proto,že ti abstraktní pojmy neříkají vůbec nic…
      To jsi na omylu. Velmi dobře například rozumím falši v abstraktním pojmu Hvězdička i pojmu pomatenec v dané souvislosti.

      …V celém vesmíru nenajdete úplně stejné ani dva atomy.
      Omyl.Dosti hrubá neznalost chemie,biochemie a základů geologie ZŠ…

      Mel si, co chceš. Skutečnost je taková, že dva naprosto stejné atomy ve vesmíru neexistují (a to nejen proto, že nemohou být na stejném místě, tudíž na ně musí působit různé síly).

      …Rozdělovat můžeš jen ve své mysli svými představami a domněnkami…
      Ano. To je právě to, pro co sis sem přišla a co předvádíš.

      …Můžeš rozdělit světlo?…
      Samozřejmě. Bílé světlo je symbolem jednoty ducha – a duch touží po barvách. Proto sem vyslal i tebe, abys mu přinesla něco jiného, než s čím tě vyslal

      …nebo můžeš jen rozlišovat jeho duální podobu vlny nebo částice?…
      Když máš něco napapouškováno ze skript, aniž bys věděla, o co ve skutečnosti jde, raději o tom nepiš.

      …A myslet s láskou,to je to tajemství kříže/křížení/…
      Další tvá pomatenost. S láskou se nemyslí.
      S láskou se ví, s láskou se vnímá. Ale to evidentně není tvůj případ.

    8. ad.JK 10.7.2018 (15:27)

      1.Tvá maska dokonalosti spadla a to co se za ní skrývá,to jsi také ty.
      2.Sebelítost je největší zlo.Zlo dělá zlo,z chudoby srdce.Chudoba srdce je zlo.
      3.Dobře bylo řečeno:”Nejsou kněží/faráři,duchovní,rabíni,imáni,mistři,kazatelé,atd./spojením.
      Tam ego jejich mluví,dobrý ideál stále dokola vyžaduje.”->modlářství
      4.Nevyhlašuj zákon jako zákonodárce, aby tě tím nespoutali.
      5.Nikdy nežádej po druhých to,co sám nedokážeš./Ješa’jahu/

    9. Hvězdičko Prudičko,

      1) Přestaň s touhou předvádět se
      2) Tím přestane tvé nutkání sofistikovaně blábolit
      3) A získáš tak možnost rozumět tomu, co potřebuješ
      Dříve ne (naprosto vážně).

    10. Jen tak mimochodem :
      ad/

      Hvězdičko Prudičko,

      1) Přestaň s touhou předvádět se
      2) Tím přestane tvé nutkání sofistikovaně blábolit
      3) A získáš tak možnost rozumět tomu, co potřebuješ
      Dříve ne (naprosto vážně).

      Myslím si k bodu 1/ hvězdička nepřestane; k bodu 2/ tím nepřestane její nutkání; k bodu 3/ a nezíská tak možnost rozumět

    11. ad.JK 10.7.2018 (18:59)

      Chlapče,je vidět,že Otce neznáš.Pokud chceš někomu vědomě ublížit,text který píšeš/ale
      i slova,která vyslovuješ/ patří tobě samému.Jsou to Otcova slova k tobě.I takto probíhá
      komunikace s Otcem.Ten,kdo si je toho vědom,si nejprve pozorně přečte,co napsal,jinak se
      mu stane to,že začne veřejně obnažovat to,s čím by měl sám v sobě vědomě zpracovat.

      JK Prudiči,
      1) Přestaň s touhou předvádět se
      2) Tím přestane tvé nutkání sofistikovaně blábolit
      3) A získáš tak možnost rozumět tomu, co potřebuješ
      Dříve ne (naprosto vážně).

      To jsou Otcova slova tobě.U posledního “soudu” ti to dosvědčí.

    12. Hvězdičko Prudičko,

      “podle skutků poznáte je”.
      Podívej se, čím zaplňuješ tyto stránky: jen se předvádíš a to ještě s táhlým gulášem pravd, nesmyslů a chaosu.
      Já sem píšu tehdy, když fantasmagorie o Bohu a člověku (i z tvé hlavy) jsou za hranou a volají po opravě – paradoxně ty v tom vidíš ubližování.

      Jinak, je kontraproduktivní hádat se s normálním člověkem, natož pak s rádoby Hvězdičkou.
      Ale to neznamená s tvými nesmysly souhlasit – věci se mají nazývat správnými jmény.

      A je taky dobré používat úsměv tam, kde rádoby Hvězdička s prokazatelně základními neznalostmi z duchovna i fyziky kádruje Bohem a ohání se posledním soudem.
      Anekdot na takové téma je přece plný blázinec.

      (Jak už jsem ti jednou sdělil, až budeš se skutečným Otcem, nebudeš tápat a budeš vědět komu, kdy a co říci – takže se automaticky přestaneš předvádět a jiné kádrovat.)

    13. JK
      s něčím co píšete bych z mého úhlu pohledu i souhlasil.
      Vaší míru egoismu však dokládá tato Vaše věta:
      „Já sem píšu tehdy, když fantasmagorie o Bohu a člověku (i z tvé hlavy) jsou za hranou a volají po opravě“
      Nedochází Vám zákonitě, co jste tímto sdělil, protože pýcha, absence pokory i lásky to dokonale zamlžuje. Já Vám tímto děkuji za ten negativní příklad který zde znázorňujete. Ukazujete mi názorně jak se nechovat, ale neodsuzuji Vás, protože vím, že nemůžete jinak. Mam Vás rád jako ostatní, je za Vámi stejný duch jako je za vším a jen to navlečené tělo hraje tuto roli.

    14. Milenie,

      …Nedochází Vám zákonitě, co jste tímto sdělil, protože pýcha, absence pokory i lásky to dokonale zamlžuje…

      Rozumím tomu, že “zvenčí” a z vašich dosavadních zkušeností to tak může vypadat.
      Skutečnost je však jiná a nechci ji zde rozebírat. Zkuste si představit aspoň to, že kvůli sobě sem nic nepíšu. A jestli vám tedy forma nevyhovuje, běžte výhradně po obsahu.
      (Anebo nic, jsou přece i jiné možnosti.)

  14. Vrátím se k tématu.
    Mít rád potůčky, zelené louky, šumící lesy…., to je romantika a jisté okouzlení z darů života od Stvořitele. Ne všichni ten dar přijímá tak, jako autorka článku.
    Doporučuji přečíst si tento článek napsaný přímo na nás, na naši situaci u nás v republice. Je to o politice, ale se zásahy do přírody. To již nechávám stranou řádění kůrovce a následky ve zdevastovaných lesích. Ale abych nebyl jen pesimista – po povrchově vytěženém uhlí na Mostecku /a v okolí/ se zatopí ty obrovské jámy. Vzniknou jezera, někde i s hloubkou přes 100 metrů. To bude vody ?!

    https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Sucho-v-Cesku-Hrozi-ze-vyschnou-kohoutky-Co-se-rozkradlo-a-znicilo-Co-vlada-zanedbala-543150

    Jeden by řekl – Žádná sláva,že, spíše naopak? Na jedné straně může být láska a obdiv k přírodě, na druhé straně, aby se člověk uživil, si ji / a život na ni / ničí – zcela systematicky.

    Dnes kupříkladu, pokud některé studánky nevyschly, jsou již kontaminovány, to jsem tu již psal a nedávno jsem se u jedné takové, která dávala “jen” pět litrů skvělé vody za minutu, zastavil. No prostě, člověk moudrý si řeže svoji větev, to ten článek naznačuje. A EU nám dá peníze na chytání dešťové vody, což je psáno v úvodu článku v odkazu. Tož oni vědí, ti nahoře, co to bude, až bude pitná voda na příděl /?/…..a v bytovkách, v sídlištích se nebude splachovat? Inu, těšme se ještě pořád z té romantiky.

    1. ad.:až bude pitná voda na příděl /?/…..a v bytovkách, v sídlištích se nebude splachovat?

      Já jsem se připravil, já budu chodit čůrat na dvůr…

    1. Zahrabu to po sobě jak to dělá kočka. Nesmí ale mrznout.

  15. Dvůr je dlážděný? A kolik lidí na tento dvůr bude chodit zahrabávat a čůrat? Ale když bude mrznout, necháte to zmrznout a pak s tím naložíte již bez problémů. A nebo ve filmu “Život a neobyčejné dobrodružství vojáka Ivana Čonkina” z toho pálil jeden vesničan slivovici.

    Lojzo, Lojzo, vidím, že jste plně vyhmátnul smysl mého příspěvku.

  16. MATOUŠ 5:26

    26 Σου λέω με βεβαιότητα: Δεν πρόκειται να βγεις από εκεί μέχρι να ξεπληρώσεις και το τελευταίο νόμισμα ελάχιστης αξίας.+

    26 Vaší mysli/vašeho ducha/ jsem jistota/záruka,víra->vír=spojení/: Nepřekročíte druhou stranu odtud,když ruka plná a přetrvává co jen minimum dělení velkého kola-kruhu/Jednoty/.

    26 Vaší mysli/vašeho ducha/ jsem jistota/záruka,víra->vír=spojení/: Nepřekročíte druhou stranu odtud,pokud ruka plná a oddělujete Světlo Svaté.

    26 Vaší mysli/vašeho ducha/ jsem jistota/záruka,víra->vír=spojení/: Nepřekročíte druhý břeh odtud,dokud ruka plná a kruh/pole/ nevyplníte Září Svatou/Světlem Svatým,Světlem Spravedlnosti,Dobra/.

    I zde jsou použity symboly:

    *víra ->vytváří most,který spojuje se vším,o co usilujeme->vír = spojení
    *druhý břeh,druhá strana->místo dosažení,osvícení,osvobození se a poznání,z něhož si osvícený uvědomí,že z pohledu jednoty druhý žádný břeh neexistuje;na břehu je to,co nás drží,svazuje
    *ruka plná =>sexuální symbol i nástroj;to,co držíme v ruce představuje náplň vědomí,ústřední bod,kolem nějž kolují myšlenky->sexuální závislot
    *kruh->Jednota->směřování vědomí k jednotě;pole->vnitřní stav,nitro;síť->možnost dostat se k duchovním obsahům mysli
    *Zář Svatá = Jitřenka= vzkříšení,Agapé= “Zář/světlo/ uvnitř nosí”,”Světla vnitřní cesta”->Láska,Cesta,Život/->Žiwa

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2018

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference