mapa stránek || vyhledávání

“SEN Slovensko a Česko” na pomoc ľuďom v duchovnej kríze

Po niekoľkomesačnej príprave a za podpory medzinárodnej organizácie ISEN (International Spiritual Emergency Network) vznikla v týchto dňoch jej slovenská a česká sekcia pod názvom “SEN Slovensko a Česko”. Tento projekt je v SR a ČR jedinečný a pojednáva o duchovnom raste ako aj duchovnej kríze jednotlivca z trošku iného pohľadu.

Zakladateľkou “SEN Slovensko a Česko” je Júlia Sellers (www.juliasellers.sk), ktorá skúma mimotelové zážitky ako súčasť duchovného vývoja jednotlivca. Na vzniku “SEN Slovensko a Česko” sa podieľala aj medzinárodná mimovládna organizácia Aurisong, z.s.

“SEN Slovensko a Česko” je súčasťou medzinárodnej organizácie ISEN. ISEN združuje predstaviteľov z rôznych krajín sveta za účelom poskytovania poradenstva pri riešení otázok súvisiacich s duchovným vývojom a duchovným rastom (spiritual emergence), ako aj stavom duchovnej núdze v rámci prežívania individuálnej duchovnej krízy (Spiritual Emergency). Až do roku 2017 bol ISEN súčasťou americkej nadácie The Grof Foundation, ktorú založil americký psychiater českého pôvodu Stanislav Grof, známy ako zakladateľ transpersonálnej psychológie ako aj hnutia na podporu duchovnej krízy a duchovného rastu ako nepatologickej súčasti duševného zdravia.

ISEN ako aj jej slovenská a česká sekcia má za cieľ poskytovať platformu spolupráce, ktorá spája siete SEN po celom svete. Poskytuje pritom podporu všetkým tým, ktorí chápu svoje duchovné skúsenosti a zážitky z duchovnej krízy, ako súčasť svojej duchovnej evolúcie, nie ako duševnú chorobu. ISEN zvyšuje povedomie o existencii integrálneho rámca v oblasti duševného zdravia, ktorý je vnímaný na nepatologickej báze.

Máte za sebou duchovné skúsenosti, ktoré vo Vašom živote zanechali radikálny vplyv? Potrebujete ich hlbšie pochopiť a zároveň sa cítite izolovane alebo nepochopení? Prechádzanie duchovnou krízou je v živote každého jednotlivca vlastne bežné, aj keď na prvý pohľad sa tento proces môže zdať veľmi znepokojujúci. Duchovná kríza v rámci ktorej cítite, že sa Vám pod nohami rúca celý svet, môže byť v konečnom dôsledku súčasťou cesty k veľmi pozitívnej duchovnej transformácii.

Činnosť ISEN sa dá stručne charakterizovať v jej nasledovnej vízii:

“Veríme v svet, v ktorom všetky národy a rôzne kultúry sú pripravené akceptovať duchovný rast ako súčasť života každého jednotlivca, aby tak prispeli k pozitívnemu posunu smerom k vyššiemu stupňu vedomia pre celé ľudstvo.”

Link na stránky “SEN Slovensko a Česko”:
http://www.spiritualemergencenetwork.org/slovakia/

Link na domovskú stránku medzinárodného ISEN:
http://www.spiritualemergencenetwork.org/
 

Julia Sellers
http://www.juliasellers.sk/
 

Další články autorky:


hodnocení: 1
hlasů: 1
Tisk Tisk

185 komentářů

Přidat komentář
  1. prdlajs zrcadlo, brání tady v diskuzi bez invektiv a též zasahuje do svobody lidí, mělo by se mu to tady podle jedné teorie vrátit, čest

    Tak ano kazdy sklidi co zaseje a prave proto tedy zrovna o Honzu strach nemam :-)

  2. Kdo si Matrixi ?
    Parkrat mi to pripadalo jako J. Slovacek, ale nekdy zase tedy ani trochu,takze nevim.
    Zrovna ty jsi tedy dosti radikalni a utocny a to vyhradne na Honzu.
    Nemam cast cist uplne vse, ale prevazna vetsina reakci na tebe byla tebou vyprovokovana.
    A hlavne vzdy zacinas utocit, kolikrat sem az Honzu obdivovala jak dlouho vydrzel byt slusny na to konto cim si ho provokoval, ale to je jedno. Kazdy sveho stesti strujce :-)
    Jen to vazne beres moc vazne. :-)

    1. Jsem nomen omen. Já se hlavně domnívám, že radikálnost je má vlastnost. Utočný bych neřekl, jen oplácím. hi hi :D on ovšem napsal že nikoliv, takže podle něho ani vlastně neútočím. Čteš něco jiného než Honza.

    2. Matrix 8.8.2018 (15:02)
      A to je ono – bezohledností oplacení ničíte, ničíte,…hlavně sám sebe,…..
      Ale nyní to již víte,….
      A zlatou tužkou píší andělé,….
      případně bumerang do čelíčka….

    3. “matko” to se mýlíte neničím, díváte se na tu věc z jedné strany, ale ona existuje i ta druhá, když on popuzuje, tak ho můžu zcela beztrestně popudit taky. Kam by ten svět dospěl kdyby si zlovolně někdo dělal co chtěl a nikdy nenarazil?

    4. ad. Matrix 8.8.2018 (15:13)
      “matko” to se mýlíte neničím, díváte se na tu věc z jedné strany, ale ona existuje i ta druhá, když on popuzuje, tak ho můžu zcela beztrestně popudit taky. Kam by ten svět dospěl kdyby si zlovolně někdo dělal co chtěl a nikdy nenarazil?”

      Kdybych se takto chovala k sousedům a “jen” oplácela, již bychom po vystupňování nežili buď my, nebo sousedé. Není umění vzít na ně flintu, ale ustát závist, zlo, hloupost,… z jejich strany.
      Je ale ničí život ohrožující nemoci (nejen). Nač jim přidávat oplácením? To je zbytečné.

      Vy žijete. (?)

    5. “matko” když na ty sousedy nebude nikdo zlej a jen oni, tak si nebudou vážit klidu a pohody. Rozhodnutí je na každém.

  3. když on popuzuje, tak ho můžu zcela beztrestně popudit taky.

    Jenze Matrixi kdyz dva delaji totez nikdy to neni totez.
    Ty jsi jasny vitez v hlouposti a aroganci ale v argumenet je to slabe opravdu.
    Kdyz uz nevis kudy kam vzdycky zacnes kopat prvni.
    V diskuzi nemas sanci…tedy zatim si nic moc nepredvedl. Vzdycky kdyz mas rict neco k veci zacnes o hovnech a to doslova.Je to takovy tvuj stit za ktery se schovavas a veris ze si nikdo nevsiml jak s tim hovnarstvim manipulujes.:-)

    1. Ty jsi jasny vitez v hlouposti a aroganci ale v argumenet je to slabe opravdu.

      A to ještě nevíš, že Honza argumenty nepotřebuje sám to říkal. Tak co s tím?Nějak to nesedí.

  4. A to ještě nevíš, že Honza argumenty nepotřebuje sám to říkal. Tak co s tím?Nějak to nesedí.

    Ano neustale argumentujes, ale jak prijde na fakta, konci to vis kde :-)

    1. Prosím pěkně o jakých faktech mluvíš, jen tak pro zajímavost.

  5. “Představ si vesmír a nezblázni se.
    Představ si Boha a nezalži si.”

    A nyní pevné místo v sobě.
    Co jsi s nim udělal?
    Světlem jej můžeš i sám rozzářit,
    tmu rozptýlit.

    Potřebujete zápalky, louči?
    Kdopak ji zde má?

  6. ad. Matrix 8.8.2018 (16:23)
    “matko” když na ty sousedy nebude nikdo zlej a jen oni, tak si nebudou vážit klidu a pohody. Rozhodnutí je na každém.”

    Ale v jejich domněnkách jsme na ně zlí my, za jejich nemoci můžeme my, na náš plot si dali bez našeho dovolení bambusový rákos, prý abychom měli soukromí,…musí hlídat, jestli jim na poli nekrademe a tak jak se u nás na poli něco šustne, soused je okamžitě na poli. (přičemž sami…. ale to jsem již psala, nač se jimi zabývat). Příjemné to není, ani když trhá jablka, sedne při tom na náš skleník, a to zrovna, když se koupu. Nechápu, co na mě chce šmírovat. Neboť jak jinak to nazvat, než šmírováním, když nepozdraví a jen hledí,…
    Jejich neklid se učím zvládat, abych měla klid já.
    Ale dopadá to tak, že díky svému chování (nikdo z jejich rodiny neumí pozdravit, a jsou všichni mladší, než my) se ocitli v izolaci. Většina zdejších lidí i kamarádů, kteří je již poznali, se jim vyhýbá.
    Jejich rozhodnutí.

    1. Asi jsem mela v zivote stesti na sousedy nebo co, ale neco takoveho si nedokazu predstavit ani ve snu. Kazdopadne mam takovy pocit ze ac jakozto mirumilovny ba nekdy az zbytecne moc laskavy clovek, byla bych s nima setsakramentsky rychle hotova, jeli to tak jak pisete. Ale chapu od PC. se to jinak povida :-)Zkusila jste je nekdy konfrontovat s faktem, ze lezou po VASEM plote a do VASEHO soukromi? Ewentuelne by mne zajimalo co ze oni na to :-)
      P.S. Diky za pozdrav, jeste sem ho sice nedostala ale jeto od Vas moc hezky :-)

    2. ad. SonaK 8.8.2018 (17:16)
      No, když mi několikrát denně někdo ze sousedů zvonil na dveře, na dvoře mne odchytával s tím, že si mám zavřít dveře vedoucí na hospodářskou budovu, že kvůli smradu nemohou vydržet u bazénu, tož jsem sousedce v klidu odpověděla, že nám zase vadí jejich věčný řev a jejich zvířectvo a hnůj (který mají volně cca 3 metry od oken jejich kuchyně) mi také nevoní.
      Do týdne jsem slyšela řev, jak soused nadává manželovi do dobytků,…atd., přičemž tehdy to bylo vinou močůvky vyvážené družstvem na pole. No a po mém troufalém ohrazení se sousedé přestali zdravit.
      Ale popisuji opravdu jen některé výstřelky. Kdyby to, co jsem bohužel nucena slýchávat přes plot z jejich hovoru, nebylo hloupé závistivé a zlé (i vůči jejich vnukovi), byl by to cirkus zadarmo.
      Uvažovali jsme postavit plot, jenže to by jejich hlučné chování neodstínilo a nic moc by to neřešilo.
      Teď čekám až povyrostou jejich thuje, které vysázeli těsně za plotem, až se rozrostou, nás plot to nemusí vydržet. No, pak bychom ho možná nahradili jen nějakým symbolickým, půlmetrovým drátem. A pokud by se jim to nelíbilo, mohou si postavit svůj, ale na svém pozemku a nikoliv další hladovou zeď na našem, jak uvažovali,….

      No a včíl si představte, že naproti bude stavět barák jejich syn, což postrádá jakoukoliv rozumnou logiku. Protože jak maminka rozvrtala manželství dceři, totéž se bude opakovat i v případě syna.
      Nedovedu si vůbec představit, že bych byla vlastní dceři u porodu a musel mne ze sálu vyhodit až primář, protože radím, tedy citýruju doktory co a jak dělají špatně a oni si netroufnou mne vyhodit. Což se této sousedce podařilo, nechat se vyhodit před zraky dcery a tehdejšího zeťáka.

      A tak v této situaci je zřejmě nejjednodušší zůstat nestranným pozorovatelem, aby to nevyústilo v krveprolití.
      Navíc je tam ještě další podraz v tom, že manžel jim kdysi povolil postavit si těsně na hranici “stání” pro papoušky. Aniž mi o tom kdo řekl, můj podpis nebyl můj. A s tím jsem nic nedělala, musela bych žalovat manžela. Třeba časem, protože nikdy nevím, co zas je schopen podepsat, ale klidu tím stejně nedocílí,….

  7. Pardale, píšete: Můj závěr : “nevěřit ezoterickým badatelům v technické oblasti ani slovo”. Zajímalo by mne, jaká je situace u toho Ragauiana v té “netechnické” oblasti?

    1. Matko,
      budu překvapivě vstřícný. Jedním z mých nejhorších snů je, že se v životě potkám se sousedy, se kterými se nedomluvím vůbec na ničem. To je průser průserů, pokud se člověk třeba nemůže odstěhovat nebo…, ale i všechny ostatní alternativy raději ne. To bych zažívat nechtěl, a o to víc nechápu, proč se nemohou domluvit lidé, kteří by za pomoci logických argumentů, bez mlžení a manipulace si mohli normálně rozumět, popindat a třeba se i navzájem obohatit. Jen volit řeč srozumitelnou oběma. A vo vo vo tom to u mě je.

    2. Kolemjdoucí, pan Ragauian básní, třeba odkazuje na Teslovu houfnici ( jakýsi štít energie chránící proti všemu včetně jaderného výbuchu kus dál). Dále odkazuje na stránky
      http://www.cheniere.org/books/excalibur/moray.htm
      ,kde údajně se vyráběla elektrická energie z ničeho ( z energie vakua). Energie vakua existuje, ale to neznamená, že lze na Zemi pomocí nějaké trubice čerpat.
      http://www.cheniere.org/books/excalibur/moray.htm
      http://free-energy.xf.cz/tesla/weapons/tesla_weapons.htm
      http://free-energy.xf.cz/new_energy/BRUCE.htm
      “Všechny mé výzkumy směřují k závěru, že existují malé částice, z nichž každá nese tak malý náboj, že je opodstatněné nazývat je neutrony. Pohybují se velkou rychlostí převyšující rychlost světla.”
      Komentář : nadsvětelné rychlosti jsou nepřípustné ve fyzice. Neutron je bez náboje = látka ZŠ. Atd.

    3. ad. Míra 8.8.2018 (18:15)
      Matko,
      budu překvapivě vstřícný. Jedním z mých nejhorších snů je, že se v životě potkám se sousedy, se kterými se nedomluvím vůbec na ničem. To je průser průserů, pokud se člověk třeba nemůže odstěhovat nebo…, ale i všechny ostatní alternativy raději ne. To bych zažívat nechtěl, a o to víc nechápu, proč se nemohou domluvit lidé, kteří by za pomoci logických argumentů, bez mlžení a manipulace si mohli normálně rozumět, popindat a třeba se i navzájem obohatit. Jen volit řeč srozumitelnou oběma. A vo vo vo tom to u mě je….”

      Míro, Vy mi opět a zase nerozumíte, že ano. Nemůžete se domluvit s někým, kdo chce vše hlavně ve svůj prospěch, kdo závidí, šmíruje, přivlastňuje si, řve, přestane zdravit a tedy komunikovat,…. a podat si stížnost, nebo se soudit ? Ale prosím Vás, náš městský obecní úřad je k ničemu, soudy také k ničemu nevedou. A prokazujte, jak se sousedi chovají, že je to horší, než občasný závan z naší hospodářské,….A to bych musela jejich obtěžující chování prokazatelně doložit a to nikdo nedosvědčí a nahrávky by byly brány za naše šmírování,….
      Odstěhovat se? Jakožto oboustrannej sirotek nemám kam. A prodat barák a koupit si jinde jinej? Hodně brzo by se nám kupující poděkoval.

      Ostatně hluk až řev k nám jde i od dolních sousedů, ale ti alespoň denodenně nekrotí (i fyzicky výpraskem) vnuka,…
      a dokonce ani oni nechápou, jak ten řev shora, který je slyšet na celý kopec, můžeme vůbec zvládat,… ne, není to pro nás obohacení a nebylo nikdy.
      Víte co, kdysi si sousedka stěžovala, že její matka jedná, jako by byla nejspravedlivější na světě. Sama dnes jedná mnohonásobně spravedlivěji. Hlavně si vždy šetřila i ruce, přece si je nebude ničit výpraskem dětí (nyní vnuka), když jim může poručit donést si vařečku, nebo plácačku na mouchy, která přece tak krásně děcko štípe.

      Eh, pokud takové sousedy nemáte, buďte rád. Tím se nezříkám toho, že i naše chování (nemíníme hopsat přesně tak, jak by si přáli), chování našeho kohouta, který věčně kokrhal,… může být obtěžující.

      Ale radost mám, že mé děti si své sousedy chválí a ani oni nemají proti nim výhrady. To jsem opravdu velmi ráda.

      Tedy až na nejmladší dcerku, která si postěžovala na to, že jedna z dalších děvčat, která bydlela ve vedlejším pokoji, donesla do baráku jakési parazity. No, bytná byla nakonec nucena tu děvčicu vyhodit, protože s ní také nebyla domluva a zavolala na ni ještě bezdůvodně policii,….

  8. Prosím pěkně o jakých faktech mluvíš, jen tak pro zajímavost.

    Mam na mysli ty konfrontace s tvymi vlastnimy vyroky, kterymi te Honza a nejen tebe zabosuje s velkym potesenim. U tebe obzvlaste dukladne :-) Ale to je tim ze se jiz leta mate tak radi :-) Nekdy mne vylozene mrzi ze nereagujes na tu onu konkretni vytku ale zacnes ze siroka prave tim hovnenim cimz na to bohuzel prevratis veskere soustredeni vsech a obcas to vypada ze nikdo nesleduje co a proc je obsahem zdeleni ale jen vidi ty “Hovna”coz casto nektere silenosti opravdu jsou :-)
    Nechtej po mne prosim abych sem neco kopirovala nebo hledala, to fakt nedam.
    Myslim ze kazdy kdo opravdu chce tak vi i vidi.Tim nych to asi Matrixi ukoncila, stejne to nema ani za mak cenu.
    P.S. Ctu jen co mne bavi.

    1. Nechtej po mne prosim abych sem neco kopirovala nebo hledala, to fakt nedam.

      Takže máš v ruce jak by řekl Honza hovno. Myslel jsem si to.

  9. Takže máš v ruce jak by řekl Honza hovno. Myslel jsem si to.

    Samozrejme ze nemam ani neni duvod. Rikam jen to co vidim. Navic si troufam tvrdit, ze dokazu rozeznat co je dobre a co spatne. I kdyz ano priznavam obcas mi to nevyslo, ale nikdy a nikde jsem netvrdila ze jsem neomylna. Sebereflexe mi rozhodne nechybi. Navic nejsem zadna dobra “diskuterka” mam potize dokonce i s gramatikou. Presto ale umim dobre cist a to i tzv.mezi radky :-)
    Proto tu rikam to co rikam. Jsem si absolutne vedoma, ze to stejne temner nikoho nezajima, takze v podstate neni co resit.

    1. Dobře necháme to být, ale je nefér s něčím vyrukovat a pak to nepopsat. Píši taky co vidím a co kdo má pravdu.

  10. Dobře necháme to být, ale je nefér s něčím vyrukovat a pak to nepopsat.

    Dobre Matrixi chces to videt na vlastni oci?
    Pak staci aby sis precetel diskusi treba zrovna pod timhle clankem.
    Zkus se vzit do nekoho kdo to cte nahodou a tak si odmysli jmena u tech komentaru a ber to ze nevis kdo to pise, proste nekdo uplne anonymni.
    Hned tva prvni reakce je nejen ze sprosta a vulgarni ale navic je vni tak odporna zakernost az se mi z toho udelalo zle fakt.To skoro to tebou tolik nenavidene “Honzovo Hovno ve vesmiru”je proti tomu opravdu jen slaby cajicek. Pak v klidu pokracuj reakci za reakci a jestli to neuvidis pak jsi slepy. Vic fakt neni co dodat protoze to je skoro v kazde “konverzaci” kterou zacnes. Presne je to opet o tom kdyz dva delaji totez…atd.Tvuj komentar je vzdycky plny hnusu a osobni zasti primo mirici tak aby co nejvice ublizila. Honzuv je proti tomu materi kasicka vysmivajici se tak maximalne nejakemu radoby svetonazoru a v tom je ten zasadni rozdil.
    A opet to stare zname… kdo chce videt vidi.

    1. Nazývat lidi kretény není mateří kašička. Asi vidíš jenom opravdu něco, nebo spíš co chceš vidět. “Když dva dělají totéž” o to mi nikdy nešlo, takže asi nějaká mýlka.

  11. Nazývat lidi kretény není mateří kašička.

    Jeste jsem nezazila, ze by to rekl nekomu kdo by se jako kreten nechoval.

  12. Pro matku :

    Tady je zrejme, ze koreny vseho toho zla sahaji prilis hluboko a nechci aby se Vas to dotklo, ale prave ta neschopnost domluvit si pravidla hned od pocatku jsou tim kamenem urazu.
    Jiste chapu, ze manzel pod tlakem mozna i trochu spatneho svedomi kvuli chlivku, udelal nejaky ustupek v dobre vire v ramci zachovani klidu a miru, ale hned jak bylo jasne ze to k nicemu nebylo, bylo nutne okazmite jednat.
    Taktez chapu, ze je to ted jiz patrne dost pozde. Ale neverim, ze je vse uplne ztraceno.
    Nevim jak v CZ a popravde slychavam dosti pofiderni story ohledne soudnictvi a vymahani prava vubec, presto verim, ze vymahatelne je, obzvlaste sveriteli se se svymi obavami ohledne krveproliti
    na spravnych mistech. Nahravka ewentuelne video kterym by slo prokazat, jak hlucni jsou, by vzadnem pripade nemohlo byt brano jako smirovani, tedy alespon tady ne, naopak bez toho by to skoro ani neslo, protoze by to bylo tvrzeni proti tvrzeni.
    Cili cim vice nahravek tim lepe.
    Tyrani toho chlapce by zde neproslo jen tak lehce a verte, ze lide tu jsou velice opatrni co se tyce telesnych trestu, cili i tady bych videla cestu. Nemluvim o tom , ze bych patrne nesnesla poslouchat jak nekdo mlati male dite a okamzite bych zacala jednat at uz podobrem nebo po zlem, protoze to fakt hodne nesnasim.
    Na druhou stranu co delaji jeji dospele deti, do toho Vam vubec nic neni a je to jen jejich rozhodnuti.
    Chapu, ze ste tim chtela poukazat na nesnasenlivou komplikovanou povahu sousedky, ale tim bych si nezatezovala hlavu. Zrovna tak ani tim , ze by novi majitele byli se sousedkou nestastni.
    Chapu, ze vse tomu nasvedcuje, ale ani verzi, ze si budou velice dobre rozumnet a rvat tam spolecne, nemuzete vyloucit.
    Takze jestlize jste kdy uvazovala o prodeji a odchodu jinam radeji nez hadky, stres urazky a ewentuelne nedejboze krveproliti tak tuhle uvahu uplne pustte z hlavy.
    Protoze to by se nejspis neprodala ani polovina nemovitosti co jsou k prodeji, kdyby takto kazdy uvazoval.
    Je mi jasne ze odstehovani ci prodej jsou snad az ta uplne nejkrajnejsi varianta, ale zase klid je klid.
    Je treba myslet i na sve vlastni zdravi a to patrne tento stav nemuze podporovat k dobremu.
    A co vy vite treba by vas ti sousede a znami preci jen podporili, zkuste si s nimi nejprve o tom promluvit.
    Pak zacit podle toho jednat, bud sehnat dukazy jak moc otravni jsou a jit do toho, nebo jen bezmocne prihlizet a chradnout.
    Jste chytra zenska a kdyz se na to poradne pripravite, aby to nebylo jen placnuti do vody, tak si urcite poradek sjednate.
    Predpokladam ze rozumna domluva primo s aktery jiz neni mozna, ale urcite se nenechte jiz dele
    uzurpovat.
    Na to je zivot prilis kratky a ja verim,ze tohle vsechno sama vite :-)

    1. @ – Tady je zrejme, ze koreny vseho toho zla sahaji prilis hluboko

      Taky bych řekl, taky bych to tak viděl. Vesnice (čímž nemíním nic pejorativního, natož paušalizicího) byla vždycky nejen tak trochu světem sám pro sebe (koneckonců proč ne, všude žijí zase a jen lidé), včetně “nenávisti až za hrob”. No a holt se sklízí vždycky jen to, co se zaselo.

    2. To krveprolití jsem napsala tak trochu v nadsázce, manžel by flintu nevytáhl. Do otevřeného střetu, nebo oplácení by nešel. A soused je (kromě řevu a šmírování) zbabělec. A sousedka zlo jen podněcuje.
      Že je to hluboko? Ano, od samého začátku, kdy jsme si koupili větší kus pozemku na stavbu, větší pole, dříve bazén, ale jak se vyjádřila sousedka: “My máme větší”… (co je mi po tom, že ano),…a že ho postavili 1-1,5 m od hranice ? No, mohli si ho postavit blíže ke svému hnoji, když jim náš nevoněl.
      Další sousedé by nikdy v případě otevřeného střetu nezasáhli.
      Izolovali se od nich, co jen to jde.

      Pravidla? No, manžel jim nepostoupil 70 cm pozemku, které nebyly jejich, ale které chtěli.

      Ze začátku jsme ještě s dolními sousedy dělávali kotlík, vždy jsme něco donesli, maso, zeleninu, ovoce, pití,… jen horní soused nic. Tož jsme s tím přestali. Izoloval se sám.

      Jak to bude s tím jejich vnukem? Netuším. Jeho otec odešel tím stylem, že přišel jeho otec pro papoušky s tím, že u takových lidí jejich syn nebude. Bohužel, vnuka nechali mamince a jí ho babička vlastně “ukradla”. S tím, že aby ho dovolili tatínkovi vídat, musí na něj platit 8 tis.

      Ale je to jejich boj a následky jsou pro ně zničující, “neklid” jim přinesl těžké nemoci.
      Za kus ukradeného pole dalšímu sousedovi, rozvrácené manželství dcery,… to opravdu nestojí.

    3. ad.
      Honza 9.8.2018 (2:30)
      @ – Tady je zrejme, ze koreny vseho toho zla sahaji prilis hluboko
      Taky bych řekl, taky bych to tak viděl. Vesnice (čímž nemíním nic pejorativního, natož paušalizicího) byla vždycky nejen tak trochu světem sám pro sebe (koneckonců proč ne, všude žijí zase a jen lidé), včetně “nenávisti až za hrob”. No a holt se sklízí vždycky jen to, co se zaselo.

      Ještě jsou možné další vlivy – jsme v pohraničí osidlovaném mnohdy zlatokopy. Soused se přistěhoval z ještě menší dědiny, a sousedka z jiné, ještě menší.
      A to jsem se ještě nenimrala v tom, je-li možný vliv náboženství a víry – tedy soused je katolík, my jsme evangelíci. A možná sám dobře víte, jak jsou helvíti, berani,… lidmi katolické víry bráni.

      Ale je to poučné, nenechat se úplně vyvést z klidu, neoplácet, ale stát si na svém, co je podstatné.

    4. Matko, všechno je karma. Příčina a následek. Proč si myslíte, že máte takové sousedy ?

    5. ad. Auv AuV 9.8.2018 (9:00)

      už jsem to psala: “…nenechat se úplně vyvést z klidu, neoplácet, ale stát si na svém, co je podstatné…”

      To znamená nežádat o jejich “vymazání”, což nečiníme.
      :-)

      Ostatně takových lidí jako oni je vícero.
      Jeden člověk, kterému pomáhám s daňovým přiznáním se k nám přišel pochlubit novým autem, které zakoupil. S tím, že jeho soused to neunesl a ač dříve bez problémů, přestal zdravit a komunikovat.
      Tož nikoliv karma, ale mnohdy i cirkus pro nás zdarma.
      Přitom – vždy, když nás sousedé požádali o pomoc, či půjčku žebříků, beden, zoráním pole, radou,… vždy jsme jim vyhověli. I dnes bychom byli schopni samozřejmě v případě potřeby pomoci.

    6. AuV, všude karma a sucho. Máte špatného souseda = karma. Špatný soused má nás hodného souseda = taky karma. Dávám si pudink s ovocem a ať přemýšlím jak přemýšlím, příčinu a následek nevidím ani karmu.

    7. Karma a pojídání pudinku. A ještě k tomu s ovocem ??

      Dnes je mé dceři 18 a já jsem na tento den čekal velmi netrpělivě.Je to totiž den poslední platby alimentů její matce, na dceřinu výchovu.Zavolal jsem své dceři, aby si poslední platbu vyzvedla osobně.Dceruško, chtěl bych, abys tyto podělané peníze předala své podělané matce a řekla jí, že to jsou poslední peníze, které ode mne ve svém podělaném životě dostává. A rád bych, kdybys mi popsala, jak se ta baba tvářila, když jí to řekneš…Dcera odešla a já čekal, co mi zavolá. Po nějaké době mi vzkázala: Máma taky čekala na tenhle den netrpělivě, protože ti chtěla oznámit, že nejsi můj otec.

      Muž doprovází na letiště manželku, která odlétá na dva týdny do Švédska. V letištní hale jí zlomyslně před všemi přítomnými ironicky žádá “Miláčku, a nezapomeň mi přivézt nějakou
      hezkou blonďatou Švédku … Ha Ha Ha !” Manželka skloní hlavu, vtípek se jí zdá poněkud nevhodný, ale nastoupí do letadla a odletí.Po dvou týdnech se vrací a manžel ji očekává na letišti. Když ji vidí, první co ho napadne, je se zeptat, zda mu veze tu hezkou Švédku “Jistě drahý, musíme ale nějaký čas počkat a doufat, že to bude holčička…..”.

      Muž je na smrtelné posteli.Chraplavým hlasem říká – “Nadešla moje hodinka. Musím se ti s něčím přiznat.””Ne,nevysiluj se, jsi příliš zesláblý”.- “Ne, musím to udělat, abych mohl klidně zemřít.. Chci se ti přiznat, že jsem tě podváděl s tvojí sestrou, tvojí matkou i s tvými nejlepšími kamarádkami” přiznává se manžel. Manželka na to: ” Vždyť já vím.
      Proto jsem tě přece otrávila”..

  13. @ – Takže máš v ruce jak by řekl Honza hovno.

    To máš fešáku vyjímečně pravdu. Hovno s nickem Matrix.

    Mimochodem, a odhlédnu-li od faktu, že domněnky jsou bezdiskuze prevít, sračky a zlo, s tímhle – Já se hlavně domnívám, že radikálnost je má vlastnost – si mě tvl. fakt pobavil..:DDD Tak se domnívej dál, “radikále”..:DDD Marná sláva, lidé holt jsou utkáni z výroků. A tímto sis na sichr vydobyl prvenství v idiocii za 8/2018. Naděje, že tě někdo trufne, ta tu je vždycky. Gratuluji ti k tvýmu Já, jáství a blbosti!..:-) Pamatuj: uvědomit si svou nepatrnost je blahodárné (Dhammapadam)

    ps: jó! a nezapomeň mi spočítat a vytknout smajlíky, a hlavně radikálně, ty náš místní radikále. tvoji snahu odvést pozornost od sebe samýho, od svýho vlastního hovna, smradu a zkurvenýho charakteru, svým způsobem oceňuji. holt děláš jenom to co umíš. ale jak už to zde někdo zmínil, na prosté pravdě a holém faktu – kdo chce vidět, ten vidí – se tím rozhodně nic nemění. tečka!

  14. @ – Promiň, jen jsem “hledal světlo”

    Nikde jinde než v sobě samém světlo nehledej. Ani na netu, ani v bůhví jaký prdeli. Není-li SVĚTLO v Tobě samém (přičemž důvodů může bejt hafo), nikde a nikdy ho nenajdeš. Všechno je v hlavě, SVĚTLO nevyjímaje. Zní to možná tak trochu jako fáze, ale je to tak. Bojuj, a opakuji, držím Ti palce Míro.

    @ – jen jsem “hledal světlo”

    Rozumím. Míro, to je ta největší dřina. Dřina a onen kříž, kterej si každej jeden z nás neseme a musíme odmakat sám za sebe. Zcela v duchu: „Amen, pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře” (Mt 5,26).

  15. Pardal 8.8.2018 (19:29):
    Děkuji za vyčerpávající objasnění v té “technické” oblasti. Tuhle oblast bych taky bral jako přehnanou a málo důveryhodnou, ale on ten Ragauian naznačuje i něco z té spirituální oblasti a já se domníval, že jste doma i v tom. On ten autor ing. Pavel Karpeta pochází z Jižních Čech, kde jsou zajímaví koumáci a málokdy plácají hlouposti. Ale, taky mohou být v něčem “vedle, jako ta jedle”.
    Jeho příspěvek na https://hledani.gnosis.cz/dualita-lidskeho-byti-aneb-stvoritel-satan-a-studijni-program-lidske-duse-v-hmotnych-svetech-1-cast/ je celkom zajímavý a škoda, že nemá pokračování.

    1. Pardale, prohlédl jsem si diskuzi pod těmi Karpetovými články s před 4 lety a je mi jasné proč se nechcete dále k uvedené tematice vyjadřovat. Tím považujte mojí zvědavost o článcích ing. Pavla Karpetu za bezpředmětnou. Intelektuálové zřídka kdy najdou jednotnou řeč. Brání jim v tom jejich EGO.

  16. @ – Dávám si pudink s ovocem a ať přemýšlím jak přemýšlím, příčinu a následek nevidím ani karmu.

    To bude taky karma. Na tuti!:D

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2018

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference