mapa stránek || vyhledávání

Voda

„Voda, sumárním vzorcem H₂O, systematický název oxidan, je chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Spolu se vzduchem, resp. zemskou atmosférou tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi.“ (z Wikipedie)

Vyhledávač Google mi našel 16 milionů odkazů na články se slovem voda. Zatímco slovo sex má cca 746 milionů odkazů, kraluje např. slovo auto s počtem 1 040 000 000. Pro zajímavost – jméno Ježíš Kristus můžete nalézt zhruba v 370 tisících odkazech.

* * *

Giovanni Segantini (1858-1899) - Žena pijící vodu z pramene

G. Segantini (1858-1899) – Žena pijící vodu z pramene

Pro moji malou úvahu jsem si zapůjčil úvodních pár vět z jednoho opět alarmujícího článku, který mne zaujal po mé třídenní nepřítomnosti na internetu. Ten, v něm popisovaný problém s vodou, je obecně znám. Ačkoliv naše malá republika patří na mapě světa mezi ty ještě stále „zelené“, tedy s bohatou vegetací, nemusí tomu tak být stále.

Měl jsem starého přítele, inženýra-zemědělce, který miloval svoji rodnou hroudu a od svých žákovských let si vedl záznamy o krajině, o úrodách, o lidech i o vodě… Na stará kolena začínal schůzi občanů v jeho malé obci svoji malou, ale inspirující přednáškou, která si všímala většinou vývoje v přírodě, kterou tak důvěrně znal a miloval.

Jeho poslední vystoupení, kterého jsem se zúčastnil, bylo o potocích jeho mládí. Ty tekly krajinou celý rok. Na léto se průtok sice zmenšoval, ale tekly! Bývaly v nich malé bělice, v tůňkách i raci a často pozoroval barevné vážky! Někdo mávne rukou, co nějaký potok, proč o něm mluvit? Jeho sledování a získané údaje však nezvratně dokumentovaly, jak potoky, které měly dříve vody dost, začínají stále dříve a dříve vysychat. Letní měsíce… a již neexistují. Hladina spodní vody klesala a nadále klesá. Byl odborník, sledoval produkci v zemědělství a jako všichni si uvědomoval, jak je voda pro člověka, pro výrobu potravin, pro naši biosféru, nezbytná.

Úryvek:

„Válka, hladomor, masové vymírání a devastující epidemie, vše se stane realitou, pokud se nenajde nějaké zázračné řešení k rostoucí vodní krizi. Do roku 2030, bude celosvětová poptávka mnohem vyšší, než budou globální zásoby vody a to až o 40 procent, podle jedné velmi znepokojivé zprávy americké vlády. Během toho, co čtete tento článek, jezera, potoky, řeky a kolektory stále po celé planetě vysychají. Nedostatek vody musí vést k ekonomickému kolapsu, pokud se nic neudělá, protože žádná společnost nemůže bez vody fungovat. Sladká voda je jedním z nejdůležitějších přírodních zdrojů na naší planetě a velmi rychle nám dochází. Níže uvádíme 25 šokujících faktů o ubývajících vodních zdrojích na Zemi, které by měl každý vědět.“

Šipka http://svobodnenoviny.eu/25-sokujicich-faktu-ze-se-na-zemi-rapidne-snizuji-zasoby-vody/

* * *

V neděli večer jsem se vrátil ze slovenské Oščadnice. Je to podhorská vesnice s mnoha penziony, sjezdovkami, tedy hlavně s „průmyslem“ pro zimní rekreaci. Věřící občané si tam po válce vybudovali křížovou cestu. Na jejím začátku je malá, opravdu malá studánka, kde naplnit pet lahev o obsahu litr a půl mi pak trvalo více jak čtyři minuty. Na lavičce u ní seděl jeden starý pán. Opálený, shrbené postavy, pamatující na budovatelské nadšení farníků, kteří se touto vodou při nelehké práci na své stavbě cesty občerstvovali…; trpělivě čekal, až se jeho pěti litrový kanystr této, pro něj zázračné vody, naplní. A já s ním. Povídal, že dříve jí teklo mnohem více. Dnes, a také v minulých létech, se však stává, že pramínek vysychá… Konstatoval tím pokorným uznáním, jako že Bůh dává, ale i bere. Povídal také, že nepije nic jiného, než tuto vodu. Poválí ji v ústech, prohřeje a s vděkem a pokorou polkne malý doušek do svých starých útrob…, a myslí přitom s láskou na Boha, na Ježíše Krista a na Pannu Marii. Zeptal jsem se ho, ač jsem tušil jeho odpověď, jestli se zajímá o mistrovství světa v kopané. Řekl něco ve smyslu, že spánek je mnohem sladší než med, a to bylo vše. A ke „své“ vodě ještě dodal, že na jeho každodenní malou procházku čeká i jeho stará kočka. Naleje decinku do její misky. A jak prý si pomlaskává.

Rozloučil jsem se a po natočení své láhve jsem se vydal vzhůru křížovou cestou. A u malého kostelíčka s výhledem do kraje chvíli, jak jinak, meditoval. Bylo pozdní odpoledne. Do ztišené mysli mi „vrčely“ trávní sekačky či ze silnice v údolí se ozýval kvílivý zvuk motorky, jejíž řidič zřejmě bez uzardění překračoval povolenou rychlost v obci. Když za ten třeba japonský stroj dal takové peníze? A opřen o vyhřátý kříž, nad hlavou s Ježíšem, jsem se napil vody ze studánky, tohoto „obyčejného“ daru, která tam zadarmo vytéká.

* * *

Dnes ráno jsem se podíval na zajímavý animovaný film. Vypráví o lidech, o vodě, o stromech, o lásce ke stvoření…, o těžké práci těch, kteří neuvažují například o zábavě či konzumu jako smyslu života. Opět jsem si uvědomil, jaký je život dar, který se dá ale opravdu lehce promrhat. I tady na internetu!

Šipka https://www.youtube.com/watch?v=W2oOaA2aqZQ
 

Václav Žáček /Venda/
 

P.S. mimochodem – naše kočička má každý den vyměňovaný obsah své misky s vodou. Ta je však z veřejného vodovodu. Nenapije se z ní. Naopak, venku na zahrádce stojí třeba kýbl s dešťovou vodou, která může být i již dost stará. Kočka se elegantně postaví na zadní nohy a ponoří hlavičku pod jeho okraj a pije.

hodnocení: 5
hlasů: 6
Tisk Tisk
Všechny komentáře jsou schvalovány administrátorem. Z tohoto důvodu mohou být zveřejněny se zpožděním od několika minut do několika hodin. Odstraňovány jsou komentáře obsahující vulgarismy, spam, invektivy, apod.

204 komentářů

Přidat komentář
  1. No nic…raději toho nechám, abychom zase nedostali sprďáka, že třeba ty Mezinárodní dny patří do jiné přihrádky, ale ten čůrací, tak ten mne fakt rozesmál😊 Dobrou noc😊

    1. Pavel v, včera v 13:50.

      Mnoho dobrých postřehů. Čína, a nyní nemusíte se srovnáním vůbec souhlasit, chtěla v poslední čtvrtině 20.století a dále, se dostat na výsluní, posílit sebe sama vojensky, hospodářsky, směřovat k vyšší životní úrovni. Co je na tom špatného? Její postup však nebyl vždy v souladu s tím, co jsme jako „klidní“ Zápaďané v té době znali. A teď to srovnání – v 17., 18. a 19.století začal přesun obyvatelstva z našeho prostoru na území tzv. Nového světa. Aby se toto nové společenství etablovalo, rozvíjelo, muselo použít „prvky“ pro svůj rozvoj. Dovoz otroků, černé pleti i ale Číňanů /co jich zemřelo na stavbách v západní části/, a také vybít původní obyvatele. Mohli noví osadníci, postupně noví Američané žít v symbióze s miliony Indiánů? Nemohli a není třeba to dokazovat. Takže vývoj až k současné tzv.prosperitě USA měl velmi novátorské prvky. A kdo v 17., 18., 19.století protestoval? Komu vadilo zabíjení lidí? Komu to vadí dnes? Ale příroda tam byla oukej, průmyslová revoluce teprve začínala. A já neomlouvám dnešní Čínu, ale její „novátorství“ již má nové směry poplatné této době. Bohužel, nedívají se na tu ekologii jak by měli, to je fakt. Jsou navíc nejlidnatější stát světa. Jejich politika je taková, aby obyvatelstvo přežilo, nejen to, aby se i zvedala jeho životní úroveň. Nemají tam deštné pralesy, které by vykáceli, aby mohli pěstovat zemědělské plodiny pro lidi i hospodářská zvířata. Mají však lidi s mentalitou, která je zakořeněna ve skromnosti a není jejich cílem je okamžitě změnit na sto procentní konzumenty západního stylu. Proto i jejich úspěchy v ekonomice jsou stavěny na stále ještě levné pracovní síle, na jisté bezohlednosti k přírodě. Kvalita spotřebního zboží pro ten obyčejný lid třeba té Evropy, který kupuje ve stáncích, na tržištích, je špatná nekvalitní s malou životností. Co by ale kdo chtěl za pár babek. Chce-li někdo špičkovou kvalitu, musí kupovat u špičkových firem.

      Byl jsem v USA a vnukovi jsem chtěl koupit něco vojenského, značka US Navy. Obrovský market, od vojenských bot až po různé modely zbraní, trička, helmy….. . Všechno Made in China. Té obchodní válce nerozumím a vzájemná omezení – sankce jsou také možná….. . Pořád je to lepší, než kdyby na sebe začali střílet rakety s atomovými zbraněmi, prostě všechno je lepší než ničivá válka.

      Čína nemá příliš zeleně, vody, velké procento území je nehostinný kraj pouští a hor. Např. dřevo; víte, že do Číny vyvážíme z ČR naše dřevo, To jen tak mimochodem. Čína dělá to, co uznává za vhodné, aby mohla přežít a rozvíjet se. V dnešní době to lze kritizovat, ten její způsob. Ten americký již ne, to již bylo a zřejmě i Vy nad tím mávnete rukou. Mohla by se Čína vrátit do nějaké feudální podoby bez průmyslu, bez potřeby energií a třeba těch milionů osobních aut? Kam by Západ velkou část své produkce prodával? Svět, jako celek je svým tempem znečišťování, ničením přírody, její trvalou devastací, stejně odsouzen k postupné degradaci růstu, již vůbec nebude možné ani spekulovat s růstem růstů!

      7 643 453 214 – Současná světová populace /asi před hodinou/

      My v ČR patříme mezi tu část lidstva, která po materiální stránce nestrádá. A proti Číně bojují někteří řečmi. Protože i z Číny z důvodu celosvětové provázanosti profitujeme.

      Jestli by na Hradě seděl Drahoš, tak by to snad znamenalo faktický, sofistikovaný start pro ozdravění Číny tím, že bychom ji zcela ignorovali?

      A k Vašemu následujícímu příspěvku. Téma konspirace opomíjím. Je mi jedno, jestli věříte tomu, že svět, státy, řídí fakticky nějací politici.

      ad/Kéž by duchovní přístup, o němž tu píšete, přinesl prozření jednoho každého člověka, aby odolal manipulaci tvůrců konspirativních teorií.

      Jeden každý člověk neprozře. Miliardy duší jsou v neustálém evolučním procesu. Mění těla. Když je v lidském, neznamená to, že bude přijata k „prozření“ vždy po odžití jednoho jediného života. Mysl, smysl, její vášně, odstrčí ušlechtilé touhy duše do kouta a lidské tělo se dá na cestu smyslových, světských radostí. Buduje si tím karmu, svoji setbu budoucí sklizně, ovšem pro duši, která se podle zákona reinkarnace znovu zrodí. Ježíš mluvil o hledání ztracené ovce. Šel a zachránil tu jednu, která byla připravená pro Jeho cestu. Neočekávejte nějaké davové spásy. Lékaře potřebují nemocní a ti jsou v dlouhodobém procesu uzdravování. Ti zdraví mohou nastoupit cestu návratu, a to po předchozím a velmi namáhavém budování si svých pokladů u Otce. Těch lidí nikdy není mnoho. A také musí velmi pracně hledat, tlouci a prosit, vzít svůj kříž. A podřídit tomu svůj život, kvalitu žití v morálních a etických principech. Sít dlouhodobě, neustále, dobrou setbu, aby měli i dobrou sklizeň.

      Ještě jednou k Vašemu: „Kéž by duchovní přístup, o němž tu píšete, přinesl prozření jednoho každého člověka, aby odolal manipulaci tvůrců konspirativních teorií.“

      Pane Pavle v, to by byl velmi ubohý cíl duchovního přístupu k životu, kdyby měl jen odolat manipulaci tvůrců konspirativních teorií.

    2. Díky za odpověď. Mě není potřeba přesvědčovat, že nakonec každý sklidí, co zasel, že existuje vyšší spravedlnost, že Boží mlýny melou sice pomalu, ale jistě. Věřím tomu a nikdy jsem o tom nepochyboval. Jestli jsem přece pochyboval, pak o tom, zda jsem to, co je obsaženo v Písmu, pochopil správně.

      Píšete:“…velmi pracně hledat, tlouci a prosit, vzít svůj kříž. A podřídit tomu svůj život, kvalitu žití v morálních a etických principech“(konec cit.). Naprosto souhlasím. Pouhé proklamace dobrých úmyslů nic neznamenají, nejsou-li realizovány v životě. Zde však narážíme na problém. Existuje mnoho životních situací, kde není vůbec snadné určit, co je vlastně etické. Uvedu jeden příklad takové zapeklité situace:

      Nacistický pohlavár, Adolf Eichmann „se vypracoval“ na organizátora vyvražďování Židů. Ke konci války se mu podařilo uprchnout do Argentiny, kde ho pak vypátrala izraelská tajná služba Mosad a dopravila do Izraele. Byl odsouzen k trestu smrti oběšením. Během výslechu bylo dovoleno mladé, později slavné doktorandce Hannah Arendtové, aby zkoumala jeho psychologii. Výsledek byl velice překvapivý – cituji z Wikipedie: „Eichmann byl obecně považován za monstrum, sadistického psychopata motivovaného hlubokou nenávistí k Židům, ale Arendtová jej na základě svého studia a pozorování u soudu vykreslila úplně jinak. Eichmann byl podle ní docela obyčejný člověk a přes hrůzné činy, jež vykonal, nebyl žádné kruté monstrum, nýbrž spořádaný otec rodiny, nenápaditý a výkonný úředník. Eichmann totiž sám sebe chápal jako úředníka, který má důsledně plnit své povinnosti a rozkazy – a nic víc. Hrůzy způsobené jeho jednáním byly podle Arendtové důsledkem toho, že se jako „pouhý úředník“ zřekl vlastního svědomí, své morální autonomie. Jednoduše řečeno, Eichmann o svých činech nepřemýšlel ani nepochyboval – prostě poslouchal rozkazy. V jednom rozhovoru dokonce řekl, že několikrát „selhal“, a to když několika Židům umožnil, aby z transportu utekli. Závěr, který Arendtová vyvodila, byl poměrně kontroverzní. Její popis Eichmanna byl téměř opakem všeobecného přesvědčení, takže vyvolal značný odpor a pohoršil mnoho lidí. Obzvláště sporné bylo její přesvědčení, že Eichmannovo jednání nebylo motivováno antisemitismem, ale že pouze plnil rozkazy. Z toho by totiž mohlo vyplývat, že pokud by Eichmann dostal za úkol Židy zachránit, také by to udělal. Arendtová však chtěla poukázat na to, že ve zločinném režimu se člověk může stát zločincem i bez zvláštní nenávisti. Proto mluvila o „banalitě zla“ (konec citace). Nutno ještě dodat, že Eichmann vyrostl ve spořádané rodině. Velký vliv na něj měl autoritářský otec a přísná křesťanská výchova (rodiče byli horlivými protestanty).

      Nechtěl bych být v kůži Nejvyšší bytosti, až ho bude soudit. Vždyť Eichmann konal v souladu se svým svědomím. Podobně totiž i kat nemá výčitky, dostane-li rozkaz usmrtit odsouzence.

      Zdá se, že je potřeba čehosi více, než jen dobrých úmyslů.

      Mějte se hezky

      P.

    3. SonaK píše :“No nic…raději toho nechám, abychom zase nedostali sprďáka..“ ve smyslu, že to není k tématu Voda.
      Doporučuji zkusit vést diskuzi tak, že v každém příspěvku slovo VODA bude. Třeba:
      Uteklo to jako VODA, jsme v důchodu a ráno začalo jako týden po svatbě, manželka povídá :
      „Jak jsi se vyspinkal, ty můj chlapečku?“
      Mluvila se psem, ale i tak to znělo hezky.

    4. Pro Vendu a Pavla.
      Dnes mluvil v TV , myslím v CT4 Civilizace chirurg prof. Pafko, operoval asi 13 000 lidí.
      Na otázku, jestli existuje Bůh odpověděl: ANO. Dále ve smyslu, že víra v Boha je potřebná, ale církev je zkostnatělá, náboženství zabíjí víru. Jsme národ atheistů, ale to neznamená, že nemáme víru.
      Můj názor : náboženství a výklady Bible nelze brát zkostnatěle, dogmaticky. Civilizace je na křesťanských základech postavená. Jiná věc je, zda lidé i sami křesťané podle těchto základů opravdu žijí. Asi v plných důsledcích to nelze. Církev nevyřešila kondomy, děti ze zkumavky ( rodí se jich ve vyspělých zemích několik %), nemá rozumný názor na bilogická fakta, genetiku, klonování organismů ( ovce Dolly klonovaná z ovčí mléčné žlázy už je po smrti a prsatá country zpěvačka Dolly Parton, která vědce inspiroval k jménu Dolly má asi 72 let).
      Abych se držel tématu VODA, tak náboženství není voda na mlýn víře v Boha, ale je to voda, která víru i strhává.
      A když je nejhůř, tak víra je voda, co nás drží na vodou.

    5. Doporučuji zkusit vést diskuzi tak, že v každém příspěvku slovo VODA bude. Třeba:
      Uteklo to jako VODA, jsme v důchodu a ráno začalo jako týden po svatbě, manželka povídá :
      “Jak jsi se vyspinkal, ty můj chlapečku?”
      Mluvila se psem, ale i tak to znělo hezky.

      :)))))) Opět jste mne rozesmál Párdále dík a klidně v tom pokračujte, protože není nic hezčího než začít den smíchem obzvláště na webu hlásající světlo a slunce😊 ono totiž tupé plnění rozkazů není vůbec nic dobrého jak nám pěkně trefně postavil před oči Pavel v ve svém komentáři o Eichmanovi a já s ním souhlasím, takže nenechme se tlačit do něčeho co nechcem a slovíčko voda klidně ponechme stranou aby bylo více prostoru třeba klidně právě pro ten humor.A Pardále víte proč ženy tak zbožnují své mazlíčky? Protože jim do toho nemůžou kecat😊😊 Hezký den i Vám.

    6. Zdá se, že je potřeba čehosi více, než jen dobrých úmyslů.

      Ano pavle v  souhlasím, jen snad dodám že se to nezdá,ale že je to naprostý a holý fakt. Chudoba srdce a absence empatie vede k zrůdnostem o kterých jste napsal.Kořeny toho sahají velmi hluboko. V potřebě výmýšlet složitosti se pak lehko přehlédne jak jednoduché to vlastně je.
      Miluj a dělej co chceš.

    7. ad. pavel v pro vendu 18.8.2018 (23:10)

      nevyžádaná poznámečka:
      A včíl si porovnejte – Eichmann plnil pouze a jen striktně striktní rozkazy. A co plnil Mosad? A co plnili u nás odsunovači po válce? Uděláme mezi nimi = (rovná se)?
      Nebo jde jen a pouze o to, jak si kdo své činy zdůvodní, dokonce potlačí i sounáležitost s ostatními lidskými bytostmi a klidně je třeba na lžičce vody utopí? Že by se voda na to nemohla dívat a tak mizí? Případně škodí? Ba ne, ona svědomí též nemá, jen JE.

    8. Reaguji opožděně na Vaše myšlenky z 18.8.. Léto svým vedrem totiž působilo na mne tak, že jsem sem příliš nechodil, resp. nenechal působit něco, co by mohlo působit na mne negativně. Píšete jeden zásadní pohled:

      ad/ Zde však narážíme na problém. Existuje mnoho životních situací, kde není vůbec snadné určit, co je vlastně etické.

      Etika a morálka hraje ve vývoji lidí významnou roli. Samozřejmě, že ne u všech stejně zásadní. Záleží to na stupni duchovní vyspělosti, uvědomění si sebe sama a pochopení své role v životě. Malé dítě chytne mouchu a utrhne ji křídla a pak zvědavě sleduje, jak leze. Dospělý již to neudělá, ale dopustí se mnohem závažnějšího provinění. Třeba křivé přísahy…., a v důsledku toho poškodí fatálně jiného člověka.

      V historii lidstva se nejdou desítky lidí, kteří byli brutální a kteří dávali příkazy jiným a brutalitu ti jiní zajišťovali i za odměnu. Nero, Caligula, Jindřich Boblig, Herodes či Stalin s Hitlerem…… .

      Souzení Eichmanna, to pozemské, je zdokumentováno. To od Boha? Kdo a co o tom ví. Člověk nemá Boží vůli a Boží zákony ve svých rukou. Ale, a to Vy víte, že každý se dočká takové sklizně, jakou si zasel. Duše Eichmanna, zrovna tak i dalších duše lidí, kteří působili ve své dočasné tělesné schránce zlo. A nemusí to být jen tyto hrůzy vyhlazovacích táborů. Kdo chce, může si uvědomit a pochopit, co je to karma,, jak váže svět dohromady a jak třeba konat činy, které karmě nepodléhají.

      Odolat manipulaci tvůrců konspirativních teorií, jak jste napsal. Kdo pochopí, ví, že nástrojů Satana je mnoho. Evangelista Jan říká ve verši 14:23: „Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo; můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zůstaneme u něj.“

      Nemyslím si, že ač Adolf Eichmann vyrostl ve spořádané rodině a vliv na něj měla přísná křesťanská výchova, že své skutky páchal nevědomě? Proč sklidil zrovna tuto sklizeň a proč si tím připravil další neblahý osud, to nevím. Určitě ta Ježíšova slova ho životem nevedla.

      Napsal jsem Vám, že…..Jeden každý člověk neprozře. Miliardy duší jsou v neustálém evolučním procesu.Takový je život. A ten proces je vidět i zde, mezi pár lidmi. Navíc k tématu voda, které by nemuselo být nikterak kontroverzní.

      Mějte se hezky.

      Václav Žáček

  2. Nemám rád kdyby. To jen tak na úvod.

    Obouváte se tu různě do Číny. Asi za vše může. Smog, zeleň špatně, znečištění řek, půdy. Určitě to tak je, ale.

    Podíval jsem se do wikipedie na čínské město Šanghaj. Pár údajů:
    Rozloha a obyvatelstvo
    Rozloha 6 340,5 km²;
    město = 2 643[1] km²
    Počet obyvatel 27 000 000+ (2017)
    Hustota zalidnění 3 630 obyv./km²

    Pár údajů k Česku:
    Rozloha: 78 866[1] km² (113. na světě)
    Počet obyvatel: 10 578 820[2]
    Hustota zalidnění: 134 ob. / km2

    Středočeský kraj:
    Rozloha 11 015[1] km²
    Počet obyvatel 1 338 982 (2017)[2]
    Hustota zalidnění 120 obyvatel/km²

    Kdybych vzal ze Středočeského kraje jen zhruba polovinu jeho území, přesněji 6.340,5 km2 jako má Šanghaj a na tu kdybych umístil našich všech cca 10,5 milionů obyvatel, tak získám hustotu na 1 km2 1656 obyvatel. Šanghaj má hustotu 3.630 obyv./km2. Ale to nic.

    Ti obyvatelé z celé ČR by si s sebou vzali třeba jen auta. Těch je požehnaně – přes 5,5 milionů. Viz. http://portal.sda-cia.cz/index.php?l=sda

    Proč to píšu.Čína je jiná země, jiná kultura, náboženství….. .Mnoho zemí tam již léta přemisťuje svůj průmysl – znáte termín outsourcing, že? No, asi to nebudou desítky, ale spíše stovky až tisíce firem, které do této země jdou za levnější výrobou, primárně, za většími zisky. Pochybuji, že by to dělali z čisté lásky k bližnímu svému, tedy k Číně.

    Ty firmy tam potřebují /mimo levnou pracovní sílu/ i energie, i tu vodu. Na druhé straně dávají ale čínským lidem práci.Jistě ale ne za zcela korektních podmínek. I my zde v ČR podporujeme stěhování našich firem i do Číny. V našem malém městě je jen jedna, která toho využila. Co tím Číně přinášíme? Zisky, ale i problémy, a to i z hlediska ekologického.

    Ten příměr k přesunu našich obyvatel celé ČR na zhruba polovinu území Středočeského kraje, kde by vznikla Praha s počtem 10,5 milionů obyvatel, vyvolá představu jistého přeplnění – lidmi, auty, nároky na veřejnou dopravu, školství, byty….atd.. Samozřejmě, je to jen kdyby!, které nemám rád. Všechny ty elektrárny, které dávají elektřinu dnes obyvatelům ČR, by se musely nějak přesunout blíže. Všechny ty vodní zdroje pitné vody by musely být blíž té velké „kdyby“ Praze. A to by měla ta nová Praha jen 10,5 mil. obyvatel, zatímco Šanghaj má 27 milionů obyvatel.

    Prostě bych všechny problémy světa neházel na Čínu. Ostatně, dovolila si uspořádat LOH, budou tam ZOH, kdy se to podaří ČR nebo Slovensku či Polsku? Půjčuje peníze doslova celému světu. USA je jejím obrovským dlužníkem. Investuje po celém světě /kam ji pustí a kde je to pro ni výhodné/. Turisté z Číny jsou žádáni ve všech turistických centrech. Peníze nesmrdí !

    Závěrem. Všechno by šlo jinak. Ale to by se musel změnit sám člověk. Odbourat konzum, plné ledničky, přežírání asi miliardy lidí, pro které musí zemědělci vyrobit na jejich steaky maso. A pro ty kravičky a prasátka vyrobit krmivo. ……. Lze toho domyslet mnoho.

    A pitná voda? To je solidní ukazatel. Čeho? Snad to soudný člověk pochopí.A zvířátka potřebuji vodu – odkaz na ČSÚ: https://www.czso.cz/csu/czso/kolik_tu_s_nami_vlastne_zije_hospodarskych_zvirat

    A na ty masné výrobky pro celý svět je potřeba mnoho a mnoho krav, prasat, ovcí, drůbeže. Taková Brazilie: https://www.farmaborek.cz/brazilie-je-celosvetovym-lidrem-v-chovu-masneho-skotu/

    Čím to ale krmit? Vymlátit pralesy a pěstovat sóju. Dobrý nápad? Sója pro lidi? Ne, většinou pro ten dobytek?

    A zase voda a voda. Na tu prostě jednou zajdeme. Možná ale Evropa až jako poslední. Poslední, pokud vůbec jo, tak obyvatelé Sibiře.

    A tak ještě jednou – „člověče, poznej sám sebe a především, změň sám sebe“. Nenechávej se ovládat myslí. A pro Pardala; a člověče, vytvářej si jen tu dobrou karmu.

    1. ad.
      ….“člověče, poznej sám sebe a především, změň sám sebe“…..“
      Změnil jste se, či nadále šlapete po podhoubí?

    2. Matko, koho by zajímala moje změna?

      A šlapání po podhoubí? Vy jste sem před pár dny přinesla do diskuze o vodě houby.

      matka 11.8.2018 (8:08)
      voda je její zadržování v přírodě?
      Každý, kdo utrhne byť jen jedinou houbu v lese, narušuje možnost jejího zadržení v přírodě.
      Každou kapičku vody z houby příroda potřebuje.
      Pro Vás tedy přátelská rada – netrhejte houby. Ničíte přírodu.
      – – – – – – – – –

      Nemyslím si, že šlapu po podhoubí. U nás, kolem Moravské Třebové, žádné houby nerostou. Jak u vás?

    3. ad.
      Venda 16.8.2018 (10:51)
      ….koho by zajímala moje změna?…
      * Jde o to, jak by byla podána (popsána), abyste pouze (obrazně řečeno) nešlapal po podhoubí.
      * Některé roky nám na dvoře (v trávníku na zahrádce) houby rostou. Letos ne. Zalévání nic neřeší a je zákaz zalévat. Venku houby růst nemohou, už dlouho zde nepršelo, veškerá tráva „shořela“, keře i stromy zasychají,….
      Alespoň ten had u nás přežívá, občas nějaká žába, pár vlaštovek také ještě přežívá, sýkorky nevidět,…vrabci se živí se slepicema, …

    4. P.S. Možná až uvidíte toho člověka, který píše o kreténismu a idiocii jinak, bude to důkaz změny. Vaší změny.
      Co takhle jej vidět? :

      Ty jsi ten pramen lásky živé

      U vědomí lásky živé

      záříš, tvoříš.

      Zní zvonu hlas tichý

      napomáhá lásku šířit.

      Slovo živé

      lásku tvoří

      lásku lidem posílá.

      atd. atd.

      Neboť není těžké žít jako poustevník jen ve svých energiích, ale jako člověk mezi lidmi žít a růst.

    5. Vendo,

      píšete:“Prostě bych všechny problémy světa neházel na Čínu.“-konec cit. Souhlasím – Čína není jediným znečišťovatelem ekosystému Země. Čína je pouze znečišťovatelem největším. Proto by se s nápravou mělo začít právě u ní a na prvém místě řešit smog ve městech. Moje dcera tam nějaký čas žila. Bylo to úděsné. Evropané měli v bytech pračky vzduchu. To však nebylo řešením, protože v bytě pak bylo vlhko a množily se plísně.

      Problém nedostatku vody souvisí s oteplováním planety, které je způsobeno skleníkovým efektem, jehož hlavní příčinou jsou tepelné (uhelné) elektrárny a auta. EU a USA podnikají alespoň drobné kroky ke zlepšení ovzduší, Čína velké skoky opačným směrem. To znamená, že by sice bylo hezké začít každý sám u sebe (nepoužívat plasty, třídit odpad atd.), ale nic se tím neřeší, když v Číně a spol. ekologii ignorují.

      Je viníkem tristního životního prostředí v Číně Západ? Vy naznačujete, že ano – cituji:“No, asi to nebudou desítky, ale spíše stovky až tisíce firem, které do této země jdou za levnější výrobou, primárně, za většími zisky. Pochybuji, že by to dělali z čisté lásky k bližnímu svému, tedy k Číně“-konec citace. Podle tohoto myšlenkového schematu je to hlad západních podnikatelů po zisku, který způsobuje přesun výroby od nás do Číny. Je to však poněkud jinak. Vysoká láce čínského zboží způsobuje, že domácí výroba se stává ztrátovou. Z tohoto důvodu v Česku téměř zanikl oděvní a obuvnický průmysl. Ne proto, že by české továrny byly přestěhovány do Číny. Musely být pro ztrátovost zavřeny. Nemuselo to tak dopadnout, kdyby se čeští zaměstnanci (z lásky k zaměstnavateli) spokojili s čínskými platy. Jak jsem již psal, jsou to čínští komunisté, kdo uměle udržuje výrobní náklady co nejníže, aby jejich zboží bylo levné. V Číně jsou například velice nízké daně, prakticky nefunguje penzijní systém a zdravotní pojištění (pobyt v nemocnici se dlouhodobě splácí). To vše přispívá k nízkým personálním nákladům.

      Souhlasím s vaším závěrem: odbourat konzum. USA to realizují. Zvýšením cel na čínské zboží dosáhnou snížení jeho importu, v USA poklesne konzum a čínskému průmyslu se uleví. Kéž by náš stát udělal totéž. To by však na Hradě nesměl sedět Zeman. Ten si určitě odbourání konzumu nepřeje.

  3. V tom případě mi Vendo není jasné, proč když zde někdo označí toto všechno za kréténismus a idiocii víry v nekonečný ekonomický růst, proč vám to připadá divné? Vždyť to jen a jen potvzuje to že sklízíme co jsme zaseli a že svĕt uź dávno nejde zachánit ale snad jen eliminovat škody a nedělat z lidí blbce. Vždyť právě toto schrnuje všechny ty kydy, které nemáte tak rád na tu nejtrefnější podobu a míří přímo na solar😊

    1. Soňo, vy žijete v Říši? Proč se ptám? Změnila jste se, podle mne.

      Mne věci nepřipadají jako divné. Věci jsou takové, jaké jsou. A především, jaké byly námi, lidmi vytvořeny. Jakou karmou či setbou jsme si je v tomto světě vytvořili, chápete? Ale Vy máte plné právo si myslet, že něco mi připadá divné. Vadí mi ovšem, když je někdo nazýván kreténem či idiotem, a to bez nějaké udání důvodu. Nepřijde mi to jako duchovní přístup, o který mi na těchto stránkách jde.

      Materiálního světa si příliš nevšímám, tedy tužeb po materiálních požitcích. Mé směřování je jiné. Možná byste mohla namítnout, že si protiřečím. Vysvětlím, tento článek, a asi deset dalších, jsou mimo mé hlavní směřování v tématech „Hledání Světla“. Asi v takovém poměru je i můj pohled na tento svět iluzí.

      Pěkný den do Říše, pokud tedy sem dal Honza dobrou informaci.

      A pro Vás, protože jak čtu, zajímá Vás Čína, ještě odkaz na můj starší článek a hlavně diskuzi. Byla bohatá.
      https://hledani.gnosis.cz/nase-vlada-podruci-prisaha-vernosti-jinym-kruhum-co-si-o-tom-myslet/comment-page-2/#comments

  4. Zdravím Vendo😊
    Tak ano člověk míní, a Bůh mění.
    Ano věci jsou jaké jsou a žádný „Duchovní přístup“ na tom nemůže vůbec nic změnit.Proto nazývání věcí a jevů jejich pravými jmény by mělo patřit k prioritám každého kdo usiluje o to být pochopen co nejlépe.

    1. Díky.
      Karma jóga, říká Vám to něco. Proč by měl člověk mít cíl, aby byl pochopen co nejlépe? Komu je dáno, pochopit, pochopí. Kdo není připraven pochopit, nepochopí.

      A k tomu kreténismu – vyjádřil se k němu náš zdejší kolega – „Biathlon (to je ten kreténismus s flintou na lyžích, fotbal (to je ten kreténismus s mičudou) …… . Ano, vyjádřil se i ke „kréténismu a idiocii víry v nekonečný ekonomický růst….“, ale to nedělají kreténi a idioti, ale vysoce vzdělaní lidé a zaběhlí „špičkoví“ bankéři a jejich významné loutky pro veřejnost – politici. K jejich světskému rozhledu, praktikám a strategiím se těžko může někdo tady na gnosis vyjadřovat. Myšleno v kontextu svého přízemního pojmenování. Ti to tady řídí. Ti si budují poklady zde, na zemi.

      Ale blahoslavenství je někde jinde. Především je nutné začít hledat a nebýt jen tím rádoby ostrým hochem, který ještě nepatřičně pojmenovává své případné oponenty.

      Duchovní přístup, milá Soňo, mění jen toho jednoho konkrétního člověka. Ale to by bylo na delší povídání.

      Pěkný den.

    2. Vendo,

      jestli jsem vás správně pochopil, svět je řízen pracháči stojícími v pozadí (v anonymitě) a tahajícími za nitky. Tito průmyslníci a bankéři mají tolik peněz, že si mohou koupit (zkorumpovat) kohokoliv podle vlastní libosti. Jednu z takových konspiračních teorií představovalo dílo Protokoly sionských mudrců vydané v Rusku v r. 1905. Obsahovalo zfalšovaný text plánu na dosažení globální nadvlády židovského národa. Je nepochopitelné, kolik lidí tomuto ubohému textu uvěřilo. Na stejné bázi založil svou politiku Adolf Hitler. Podle něj byli viníkem velké hospodářské krize 30. let minulého století, která tak těžce postihla Německo, židovští bankéři a jejich půjčky na lichvářský úrok, kterým „odsáli“ z trhu peníze, takže běžní lidé neměli za co nakupovat a vznikla krize z nadvýroby. Je opět nepochopitelné, že tolik lidí tomuto nesmyslu uvěřilo a začalo Židy nenávidět. Kdy už lidé přestanou věřit konspiračním teoriím vymyšleným za účelem manipulace s lidmi?

      Kéž by duchovní přístup, o němž tu píšete, přinesl prozření jednoho každého člověka, aby odolal manipulaci tvůrců konspirativních teorií.

      Hezký zbytek dne

      Pavka

  5. Komu je dáno, pochopit, pochopí. Kdo není připraven pochopit, nepochopí.

    Přsně tak a není vůbec potřeba o něco se snažit či usilovat.Ale z toho vašeho

    „Nepřijde mi to jako duchovní přístup, o který mi na těchto stránkách jde.“

    Je snaha či usilování přímo cítit. Takže ano nechme tedy vše jen čistě plynout a ponechme na každém, co a jak pochopí.

    K té Karma jóga…Ne nic mi to neříká

    1. ad/
      “Nepřijde mi to jako duchovní přístup, o který mi na těchto stránkách jde.”

      Já za sebe v tom vidím rozdíl. Poskytuji zde informaci. Není mojí snahou dávat tu informaci za něco, chtít za to něco. Dostal jsem zadarmo a zadarmo dávám. A zase jsem u toho. Když je někdo připraven tu informaci přijmout, tak ji má. Kdo neporozumí, nemá. Vždyť nežijeme jednou, ne? Nikomu bych nikdy neříkal – musíš, jen toto je správné, ostatní je špatné. A duchovní /ne/přístup – tím myslím třeba jen tu setbu osobního napadání jiného člověka, který píše a který může být tím, jenž nepochopil; jen si to ani neuvědomuje tu svoji určitou nevědomost.

      K té karma józe. Bohužel musím mimo byt a večer již asi budu unaven. Dávám odkaz.
      https://www.jogadnes.cz/joga/karmajoga-333/

  6. Některé roky nám na dvoře (v trávníku na zahrádce) houby rostou. Letos ne. Zalévání nic neřeší a je zákaz zalévat. Venku houby růst nemohou, už dlouho zde nepršelo, veškerá tráva “shořela”, keře i stromy zasychají,….
    Alespoň ten had u nás přežívá, občas nějaká žába, pár vlaštovek také ještě přežívá, sýkorky nevidět,…vrabci se živí se slepicema, …

    Zdeni :-) Co uz s tim co nemuzeme zmenit. O ten svuj kousek zeme se starate vzorne, tak si pojdme poslechnout radeji neco stale ziveho, alespon tedy pro mne. :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=Y7jIX1Y94qk&index=13&list=RDpROeY0JkydA

    1. Ano, Hana Zagorová zpívá živě. Dokonce po ní má jméno jedna má dcerka. :-)
      No, na tom dvorku se zelení snažím jednak zamaskovat onu „hladovou“ nehezkou zeď od sousedů a také vytvořit stín, který se v parném létě velmi hodí. A letos mi ani nevadí, když slýchám cvrčky, su ráda, že žijí.
      Ale na poli nestíhám, protože řepa, jetel zasychá, a voda z vodovodu nic moc neřeší, letos nezalívám ani okurky, ani rajčata, natož brambory a ostatní na poli. Ale kromě řepy vypadá, že i přes sucho toho bude více, než loni.
      Nejraději bych na pole vysázela stromy, jenže pokud neprší, ani to zalévání je při životě neudrží.
      Ale co by mohlo být částečným řešením, tak jsem viděla na internetu jakési zelené stěny u laviček, kde jsou různé odolné rostliny, mechy,… prý jedna taková venkovní stěna nahradí hodně stromů. Ale zalévat se to asi musí. Podobnou, ale vnitřní stěnu s rostlinami jsem viděla v místní klinice. A opravdu je to velmi, velmi příjemné, zvlášť, když jsou rostliny čerstvě zality. A pro zvlhčení vzduchu není dnes problém vytvořit i menší vodopád, či kašnu i do bytu, kde voda cirkuluje pořád dokola,…

  7. A duchovní /ne/přístup – tím myslím třeba jen tu setbu osobního napadání jiného člověka, který píše a který může být tím, jenž nepochopil; jen si to ani neuvědomuje tu svoji určitou nevědomost.

    No a v tom pripade je preci uzasne ze zde existuji taci, kteri dokazou mluvit jasnou reci.Ono nekdy nepomuze nic jineho nez drzet se toho znameho porekadla „Chytremu napovez a hloupeho trkni“ :-)
    Hezky den Vendo i Vam :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=MCpVNIkCBv4

  8. @ – v USA poklesne konzum

    V konzumní ráji, kde na konzumu vše stojí a s konzumem vše současně padá, poklesne konzum? No to je věru hezká chiméra.:-D Holt každý něčemu věří.:-D Já vím: „Yes We Can“. Hesla, mávátka, sračky a hovna, navoněná bída je celej tenhle SYSTÉM.

  9. @ – Ale blahoslavenství je někde jinde.

    Hmm, a kde? V nejasné řeči, v přizdisráčství typu „ani ryba, ani rak“. Kde, Vendo? Odpovězte. A vyserte se na to matlání recyklovanej hoven. Ctíte-li (jak říkáte) učení Ježíše Krista, viz: řeč budiž jasná, ano – ano, ne – ne, co nad to je, je ze zlého – neměl byste mít s odpovědí nejmenší problém. Máte, myslím, docela dobrou příležitost, vymanit se z kreténismu, přičemž je šuma fuk, jestli s flintou na lyžích, nebo s mičudou. Které nejsou ničím jiným, než jen pouhými součástmi kreténismu, vírou ve zlaté tele s názvem KONZUM.
    Kontrolní otázka: VNÍMÁTE? Vnímáte CELEK?

    ps: přiznám se, že na Vaše „někde jinde“ jsem docela zvědavej. (a možná nebudu sám).

    1. V dubnu 2018 jsem sem dal článek k blahoslavenství. Měl po většině a z mého pohledu dobrou diskuzi. Vy jste tenkráte byl „Nestranný pozorovatel“ a jako takový jste, podle mého názoru nic nevypozoroval. Jako Honza jste mi ne jednou již dříve napsal, že mé články nečtete /sračky, hovna a tak/. Tento se ale týkal speciálně blahoslavenství.

      Vypozoroval jsem, že reagujete až na diskuzi a to jen třeba na jedno slůvko, které není v odpovědi toho kterého diskutujícího až tak důležité.
      Téma „Blahoslavenství“ v článku tu:
      https://hledani.gnosis.cz/blahoslavenstvi/comment-page-1/#comments

      Vy jste si v reakci ne na článek, ale na diskutujícího povšiml zcela nestranně !!
      – diskutujícímu jste nestranně sdělil: „A já proč to máš v tý hlavě – adorování tzv. Západu – tak pomotaný. Bůh s tebou…“
      – pak jste vyhodnotil nestranně to, že „srovnávat Gítu a Nový zákon je podle Vás nemoc“
      – pak jste nestranně zareagoval, že „Jasněéé, Láďa jede autobusem…“ a doložil to odkazem na písničku
      – pak jste reagoval na diskuzi dvou lidí tím, že jste sdělil, že Vy neočekáváte, že jim to docvakne /jak nestranné?/
      – pak jste jedné paní nestranně poděkoval za to, že Vám něco vzala z pusy
      – v dalším vstupu jste někomu nestranně a stručně dal 1+
      – a pak již jste nestranně podlehl diskuzi s Matrixem, položil mu otázku – Perte se a žerte se, to je tvoje, viď?
      – pak jste jako nestranný pozorovatel okouzlil příslovím ze Švýcarska – Kdyby ryba neotevřela ústa, nikdy by nebyla ulovena.(švýcarské přísloví)
      – a pak již Vám provozovatel dva příspěvky na Matrixe vymazal pro porušení zásad slušně vedené diskuze

      Honzo, proč si všímáte blahoslavenství? To Vám to docvaklo se zpožděním 4 měsíců, že se o tom tady diskutovalo? Proč jste zvědav na moje „někde jinde“? Přečtěte si, chcete-li, můj článek, diskuzi pod ním a co Vám bude nejasné, dejte do nějakých pár otázek a pokusím se odpovědět. A speciálně pro Vás /budete mít radost/ – nemám potřebu vymaňovat se z kreténismu. Doporučuji Vám – opravdu si přečtěte článek „Blahoslavenství“. Pak se možná budeme moci bavit dál.

      Pěkný den a klid a mír ve Vaší duši.
      Václav Žáček

    1. Já na to jméno jen kejvla. Jméno za to nemůže.
      Písničkou mé děti rozhodně nejsou, zpívají spíše falešně, ostatně to se občas stane i oné Haně Zagorové, ale živě fakt zpívá :-) a u řady lidí to opravdu prochází, dokonce je to svým způsobem rajcuje. Ale tak jsou i horší zpěvačky. Dnes už to nějak nesleduji, …

  10. @ – Matrix 16.8.2018 (14:28)

    Nesmíš všemu hned věřit, moulo. Propaganda a manipulace (rozuměj: velkovýroba a dělání z lidí blbce) jede 24/h na plný pecky. Takovej Pepík Gébls, se svou “ „Totaler Krieg“, to byl vlastně čučkař a břídil. Ty dnešní všehoschopní hoši (Venda by řekl: vysoce vzdělaní lidé a zaběhlí „špičkoví“ bankéři a jejich významné loutky pro veřejnost – politici) schopní absolutně všeho, i těch největších zvěrstev, to je panečku jiná liga.

    ps: Co ovšem míní Venda oním „vysoce vzdělaní lidé“, nevím. Co vím bezpečně je to, že zmrdi zůstavaj za všech okolností zase a jen zmrdama. Charakter nekoupíš. A jestli ještě někdo dnes (při všeobecně známé korupci a kupčení s kdečím) „věří“ na tituly, je to jeho volba, stejně jako jeho slepota.

  11. @ – Jednu z takových konspiračních teorií

    Hmm, tak konspirační teorie, hmm, to neznám, co to je? Rozum, což není nic jiného než „um – rolzišovat“, mi říká, že to bude asi jenom nějaká nálepka. Co vy na to? Prosím, převeďte mi to do LOGICKÉHO JAZYKA, notabene v postbabylónu, newspeaku a doublethinhu, jakým je celej tenhle SYSTÉM promořenej doslova skrz naskrz. Zajímá mě pravda, nebo znáte něco lepšího? Lepšího, než jsou nálepky, hovna a sračky?

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjW2LSK-PHcAhUP2qQKHYnFBBIQFjAAegQIMhAC&url=https%3A%2F%2Fkristek-jan.cz%2Fkonspiracni-teorie-c.-1.rtf&usg=AOvVaw3d57GHX7KAPEqAZ_jT_l-s

  12. To se ti fakt a vopravdu líbí, fakt jo?..:DD Někdy ten německej “vkus” fakt nechápu..:DD

    :-))))))) Je hezke ze i mladsi generace si da tu praci a vubec neco takoveho natoci,je na tom videt jak je Haaanicka vlastne uz ted legenda :-) a nemusi byt preci hned vsechno dokanle, aby to bylo i tak mile a hezke :-)

  13. @ – a nemusi byt preci hned vsechno dokanle, aby to bylo i tak mile a hezke

    J,j, to máš asi „pravdu“. Umakartová kuchyně, Švejk z drátu na zdi, to byly časy..:-))
    To všechno taky bylo tak „mile a hezke“, až se mi z toho chvílema votvírala kudla v kapse.

    1. Umakartová kuchyně, Švejk z drátu na zdi, to byly časy..:-))

      Nastesti mne v dobe umakartu a dratovejch svejku zajimaly uplne jine umelecke exponaty, takze se to dalo docela v pohode prezit, ale je mozne ze to opravdu polozilo nejaky zakladni kamen pozdejsimu vnimani krasy :-) )))))))))

  14. @ – takze se to dalo docela v pohode prezit,

    Jo – přežít – to by sedělo, souhlasím. Ty dnešní hrůzy (horror vakuíí, sračky a hovna, dneska jsem byl v Praze, rozuměj: disneyland hadr), nepřežiju. Na to už (a díky Bohu a zaplaťpámbů) nemám. Fakt, že ne. Šílenství, to není nic pro mě. Mám se rád.

    1. To jsou Tři sestry? Neznám. Ale to bych nedokázala ani zahulákat.
      Já si hulákám když tak „Razšuměl sa kavyl,…“ a celé okolí ode mne utíká….vida, škoda, že mne to nenapadlo zazpívat si to včera, když soused šmíroval u naší ohrady se slepicema a pak koukal na naši zahradu, kde jsem zrovna měla práci…. I když mohla jsem tu chvíli ze sebe taky udělat rusalku, či vílu – ovšem nahatou, aby měl nač hledět…Teda na onu Ružu z klipu ještě nemám….
      Aj, to přece – přehulákat sama sebe,… Proč?

  15. @ – vir velkomesta

    Ta absence diakritiky vykouzlila krásný slovní spojení: vir velkoměsta. Taky bych to – tu všudepřítomnou šílenost a šílenství – viděl. Vir, nákaza. A jsou-li tací, kteří si v tom snad dokonce chrochtaj – pak je to jenom důkaz jejich otupělosti. A i takovej Ježíš je na ně krátkej.

    Neboť obrostlo tukem srdce tohoto lidu, ušima nedoslýchají a oči zavřeli, takže neuvidí očima a ušima neuslyší, srdcem nepochopí a neobrátí se – a já je neuzdravím (Mt 13,15).

  16. Já na to jméno jen kejvla

    Hanicka je jedno z nejkrasnejsich jmen jake znam, taky bych kejvla :-)

    Ale tak jsou i horší zpěvačky.

    Jasny, jsou ale i lepsi o tom ani potom. Libi se mi hlavne ty texty za coz Hanka asi moc nemuze. A taky ty housle, ty jsou fakt genialni :-)

    Mam neblahe tuseni, ze brzy dostaneme na prdel za cim dal tim vetsi vzdalovani se od vody :-) Tak radsi letim rychle do sprchy…snad to pomuze :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2019

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference