mapa stránek || vyhledávání

Vtieraví príživníci vianočného obdobia

vanocniPočas Vianoc sa naša zem, v rámci svojho obehu okolo Slnka, nachádza fyzicky najbližšie k stredu našej Galaxie, a teda najbližšie k domovu ľudských duchov, keďže cesta tam ide cez tento stred. Cítime dotyk domova, ktorý nikdy nebude tu na zemi, ale v svetlých úrovniach, ktoré nazývame Rajom. Od nepamäti je obdobie Vianoc sviatkom spojenia sa práve s týmto Rajom, sviatkom precítenia Božej sily, ktorú máme pre dobro blížnych sprostredkovávať, sviatkom čistej lásky a sviatkom pripomenutia si Slova Božieho zanechaného Ježišom Kristom. Vianoce sú teda obdobím vnútorného stíšenia a precítenia svetla v sebe, kedy túžba po domove, po opravdivom človečenstve, po uskutočňovaní Kráľovstva Nebeského na zemi je viac ako po iné obdobia v roku naliehavejšia. Takto to vždy bolo, je a bude! Ľudská nedokonalosť na tom nič nezmení.

Obdarovanie darčekom blížneho je peknou, aj keď najnepodstatnejšou „čerešničkou na torte“. Práve z lásky k ľuďom vznikol tento pekný vianočný zvyk.

Kapitalizmus, ako rýdzo bezbožná ideológia, sa šikovne votrela do tohto obdobia a parazitujúc chce hromadiť zisky. Tento druh ideológie (zarobiť na všetkom) si veľmi dobre uvedomuje atmosféru sviatkov, ľudskú psychiku a slabosti v nej. Je až komické sledovať ako títo navonok seriózni „financmajstri“ berú do úst vznešený pojem „Vianoce“ s jediným cieľom „vytrieskať“ z nich čo najväčší kapitál. Nenechajme sa nalákať na ich hru, držme sa nášho cieľa, ktorým je prežiť Vianoce tak, ako sa v skutočnosti má. Teda s túžbou po Svetle, Pravde a Čistote. Toto sú naše sviatky a z reklám revúci paraziti sú len votrelci. Nemajú a nikdy nebudú mať miesta a pravú účasť na tomto vznešenom období.

Aký len úžitok môže mať dieťa z najnovšieho plazmového televízora, z najnovšieho mobilu, keď nedostalo lásku? Dieťa, ktoré by dostalo aj celý svet a lásku od rodičov, by nedostalo, v skutočnosti nedostalo nič. A dieťa, ktoré je ochudobnené o darček, lebo rodičia na to proste nemajú, ale dostalo od nich lásku, úctu, pocit spoluúčasti, dostalo všetko! Lebo láska je všetko. Človek bez lásky je ten najchudobnejší bedár pod slnkom.

Hmotné veci nie sú vôbec zlé alebo neužitočné, práve naopak, len nám nesmú vládnuť. Len nesmieme byť otrokmi hmoty. Dnes je to celé naopak. Paraziti parazitujú. Ľudia sa nechajú oklamať. Buďme silní! Práve v tomto období máme možnosť spojenia s takou ohromnou silou, ktorá nám umožní aj zázraky.

Jeden parazit sa nám pokúša vsugerovať, že Vianoce sú o tej jeho žbrnde, teda o tom sladkom nápoji. Druhý parazit sa vtiera do nášho sviatku s najnovším notebookom, tretí s najvýkonnejším mobilom a najvýhodnejšími volaniami. Ďalšia pijavica nás cez leták presviedča o najlacnejších mandarínkach, banánoch a kurčatách len a len v jej obchode. A ďalšia, aby toho nebolo málo, to začne bľačať z rádia, že človeka až strasie. Naozaj, buďme skutočnými hrdinami a choďme po ulici slobodne uvedomujúc si svoju cestu k Bohu. Buďme veľkými v tomto malom svete, v ktorom sa za vrchol považuje plné brucho. O to väčšia radosť zažiari v našom vnútri, pri uvedomení si našej túžby po Bohu, práve v tak na plné bruchá orientovanom svete. No nie je to šťastím, keď  odmietneme ten zaručene dobrý šampón z reklamy, keď sa odmietneme pretekať o tie najlacnejšie pomaranče v nejakom bezvýznamnom supermarkete, keď odmietneme ten mobil za korunu s výhodným paušálom, keď prestaneme rozmýšľať len nad hmotou s uvedomením si svojej ceny ako ľudského ducha? Je to šťastím.  A o to väčším, keď je svet hore nohami, lebo vtedy viem, že som silný, a že ma ani tá najprefíkanejšia „vtierka“ neodradí od túžby po Svetle.
 

Martin Hruštínec, 4.12.2010
 

hodnocení: 4.2
hlasů: 6
Tisk Tisk
Všechny komentáře jsou schvalovány administrátorem. Z tohoto důvodu mohou být zveřejněny se zpožděním od několika minut do několika hodin. Odstraňovány jsou komentáře obsahující vulgarismy, spam, invektivy, apod.

37 komentářů

Přidat komentář
  1. Martin, napísal si :

    ….Lebo láska je všetko. Človek bez lásky je ten najchudobnejší bedár pod slnkom…

    To čo si napísal, je blud.

    Povedal si ,,A“, ale poznáme, že ak niečo chceš ,,povedať“, musíš dopovedať aj TO ,,B“…

    Čiže ja osobne som najchudobnejší človek, keď poviem, že mojou láskou je Príroda a nie hromadné kecy o Láske ktorú reprezentuje TEBOU naznačovaná Nehmotná nebytosť?

    Nie , ja osobne vôbec nemám rád toho Čističa zeme Kanaanu, ktorú si vymysleli Židia, aby osprevedlnili to všetko, čo porobili pôvodným obyvatelom.

    Takto si zaisťovali ALIBI, že VINA je na Hospodinovi a nie na Židoch , lebo oni boli len Nástrojom tej ,,OPACHY“…

    Ináč ,,super finta“, keď uvvážime, že je tomu už cca 2-3.000 rokov , čo niečo také napadlo nejaké mozočky v židovských hlavách …

    Uveriť tomu, na to je treba ozaj ,,praštenosť “ MYSLY a poníženosť nedôstojnú pre človeka, ktorý ma MOZOG…

  2. souhlas!Milují svou malou dcerku a všechno ostatní jsou proti tomu jen krámy a trblietavý šmejd.Přál bych ji,ať to má blízko ke studánce s čistou vodou,aby dýchala čistý vzduch a žila ve světě bez lidských škůdců…

  3. Článek nahoře
    hedani.gnosis.cz/vtieravi-prizivnici-vianocneho-obdobia/
    píše :“Počas Vianoc sa naša zem, v rámci svojho obehu okolo Slnka, nachádza fyzicky najbližšie k stredu našej Galaxie, a teda najbližšie k domovu ľudských duchov, keďže cesta tam ide cez tento stred.“
    http://www.freepub.cz/2012/2012-stin-temne-trhliny-2/
    „V celém průběhu roku se od této černé díry vzdálíme zhruba o jednu devítisetmiliontinu .. Navíc jsme ke galaktickému středu blíž v létě, ně v době zimního slunovratu.“
    Můj názor: Ve středu Galaxie je černá díra, která vše pohlcuje, těžko něco nevyjímaje lidské duchy půjde “ cez tento stred.“
    Hmota vyzařuje při pádu do černé díry.
    Můj názor: gravitační síla centra galaxie na naši Zemi je řádově 10 000 000 menší, jak gravitace Slunce, jinak by se Země vydala ke středu galaxie a Slunce opustila.
    Něco jsem o tom napsal a vypočítal k vzhledem ke konci roku 2012.
    http://pardalnet.wz.cz/PDF/19-Rok-2012-planety-v-primce.pdf
    Článek dole na osel.cz říká, že bychom neměli věřit kdejakému nesmyslu.
    http://www.osel.cz/8572-vedci-tvrdi-ze-prokazali-vztah-mezi-virou-v-nesmysly-a-snizenou-inteligenci.html

    Manželka se pozdě večer vrátila domu a jak píšete z bezvýznamného supermarketu, přinesla velmi pěkný a levný celer. Mám v rámci předvánoční lásky a odporu k ziskuchtivému kapitalismu vyhodit ten celer, manželku nebo obojí?

    1. ad: Manželka se pozdě večer vrátila domu a jak píšete z bezvýznamného supermarketu, přinesla velmi pěkný a levný celer. Mám v rámci předvánoční lásky a odporu k ziskuchtivému kapitalismu vyhodit ten celer, manželku nebo obojí?

      No možná byste – a v kontextu vámi právě uvedeného – i s přihlednutím ke svý kvalifikaci, moh zase něco „napsat a vypočítat“ a hodit na svůj pardal net, ne? Pardale, kontrolní otázka: opravdu si myslíte a věříte, že lze všechno změřit, spočítat, zvážit a tzv. definovat? Zkrátka, uzavřít a uzamknout do definic a vzorečků? Nemusíte mi ani nic odpovídat. Protože kdo chce vidět, vidí, kdo chce vnímat, ten vnímá. Ve světle krásy a vůni fialek, jsou všechny ty vzorečky a definice, jen a jen navoněný hovna. Definujte a vypočítejte mi vůňi fialek… Dávám Vám tímto báječnou příležitost, objevit v sobě samém, i něco víc, než jen idiota, který pro stromy nevidí les. Jak této příležitosti využijete, tak to je jen a jen na Vás… Aneb a jak pravil Morpheus: Můžu ti jen ukázat dveře, projít jimi už musíš sám.

      1. Jeden vtipek pro tebe Honzo ..

        „Muž se dostane do letadla a zjistí, že byl posazen vedle roztomilé blondýnky.Okamžitě se k ní otočí a udělá „první krok“.

        „Víte“, říká,“ slyšel jsem, že let lépe utíká, pokud se dáte do hovoru se společným pasažérem. Pojďme si tedy povídat.“

        Blondýna, která si zrovna otevřela knihu, ji pomalu zavře a řekne muži: „O čem byste se chtěl bavit?“

        „Hmm, nevím,“ řekne muž. „Což takhle nukleární energie?“

        „OK,“ řekne blondýnka, „to by mohlo být zajímavé téma. Ale nejdříve mi dovolte se na něco zeptat jako první. Kůň, kráva i jelen žerou totéž – trávu. Nicméně jelen vyloučí malé kuličky, kráva velkou mokrou placku a kůň skoro suchou koblihu. Proč si myslíte, že to tak je?“

        Muž je ohromen. Až nakonec odpoví: „Nemám nejmenší tušení.“

        „Tak mi tedy řekněte,“ odvětí blondýna, „jak je možné, že se cítíte na debatu o nukleární energii, když nerozumíte ani hovnu?!“

      2. ad: Jeden vtipek pro tebe Honzo ..

        Krásnej…:-) Krásnej , přesnej, trefnej…:-)

      3. Na to už jsem Vám snad odpověděl, ne? A k tý inteligenci asi jen tolik: Inteligentní člověk dokáže rozpoznat v chaosu řád a naopak v řádu chaos.

      4. Motto: Inteligentní člověk dokáže rozpoznat v chaosu řád a naopak v řádu chaos.

        Zpracoval a použil Dr. Petr Praus – viz.odkaz :
        http://www.ssvp.wz.cz/Texty/inteligence.html

        Tato citací ve zdroji – ten článek je tuším z roku 2013!

        A nebo tady přímo od Honzu :
        Napsal uživatel Honza dne Pá, 01/13/2012 – 20:30.
        ad:ona inteligence a vzdělání spolu souvisí. Ale není to jedno a to samé.
        _________________________________________________

        H´mmmm… Teda pane vachmajstr, Vy jste fakt hlava..Smile))

        Prozradím Vám další tajemství, které zní: inteligentní člověk dokáže rozpoznat v chaosu řád a naopak v řádu chaos.

        Mimochodem, to čemu se dnes říká inteligence, to čemu se dnes vzdělání, je vám (stejně jako všem ostatním, kteří si z toho vytvořili modlu) absolutně k hovnu..Smile Jsou to jenom eufemismy, bezobsažné pojmy.

        Gnóthi seauton, neboli „Poznej sám sebe“. To je vlastně první a zcela zásadní krok v poznávání toho, co je život, co to je BÝT!, být člověkem.

        Následující dobu zvládnou nejlépe ti, co pochopili princip propojení.

        – – – – – – – – –

        A i pod jedním mým článkem zde na gnosis toto motto Honza použil:
        „Honza 19.11.2014 (11:30)
        ad: Kto však spozná logické súvislosti, chápe práčinu a následky, dáva mu to zmyseľ.
        _________ Přesně tak. Aneb: inteligentní člověk dokáže rozpoznat v chaosu řád a naopak v řádu chaos. Proto taky říkám: v blázinci je stejně krásně…:-)

        – – – – – – – – – – – – –

        Vyčíst toto motto, které použil, již dávno mnozí autoři a namnoze slovutnější použili, to není problém, ani mu porozumět. Ale žít podle něj, to je oříšek.

        Vivékánanda říká:
        “ Ideální člověk je ten, který uprostřed největšího tich a samoty je schopen nejintenzivnější činnosti a uprostřed nejintenzivnější činnosti umí najít ticho a samotu pouště“

  4. Ja se spise divim,ze Pardal v sekci „Hledani svetla“ jeste setrvava – vzdyt,to „svetlo“ prece musel jiz davno najit a zmerit … A nebo nenasel,a tak jako spravny Vedec bádá a bádá ?

    1. ad: Ja se spise divim…

      Martasi, teď kecáte…:-) A to pěkně!:-) Jmenovitě Vy!, jste totiž z toho „onoho božího těsta“, které se ničemu nediví. Nediví, protože vidí…

      1. I Vy Jene jeden,u Vas si musi jeden dat pozor na slovicka :-)) uplne si predstavuju takoveho zvlastniho chameleona,ktery hned vystreli svuj jazyk po volne si poletujicich slovickach – a chlamst,uz te mam :-))

    2. Matrasi 300, taky se divím, že setrvávám v diskuzi v sekci Hledání světla. Bude to asi tím, že pod svícnem je největší tma, to je lidové rčení, ne citát.
      Kdopak z těch, co tady svítí a radí jak kašlat na reálný svět už to světlo našel, ať se přihlásí.

    3. Martasi 300, píšete :“Ja se spise divim,ze Pardal v sekci „Hledani svetla“ jeste setrvava“
      Komentář: já se zase divím, když do článku
      hledani.gnosis.cz/vtieravi-prizivnici-vianocneho-obdobia/
      autor píše :“Počas Vianoc sa naša zem, v rámci svojho obehu okolo Slnka, nachádza fyzicky najbližšie k stredu našej Galaxie, a teda najbližšie k domovu ľudských duchov, keďže cesta tam ide cez tento stred.“
      napíše autor takovou hovadinu, že skrz střed Galaxie je nejblíže k domovu lidských duchů, a já to v diskuzi ukážu, tak se nikdo neozve. Čili musím předpokládat, že s tím souhlasí. Prostě nemám na to Hledání světla s lidmi, kteří hledají cestu k domovu lidských duchů skrz střed galaxie.
      Jsem tady v diskuzi od podzimu roku 2007 a takové hrůzy jako teď se tady neřešily, takže je asi čas zvolnit až odejít. Zlatý diskutér Petr Gejdoš, globální antioteplátor a všeznalec, kterého tímto zdravím

      1. Pardal
        Ad: tak se nikdo neozve. Čili musím předpokládat, že s tím souhlasí.
        Otázkou je, jestli čitatel uzná, jestli jeho reakce má význam, či nikoli.
        Tzn. Reakce, o kterých člověk předem ví, že nepřinesou žádný efekt jsou jen marnost.
        Reakce, pro reakci. :)

      2. Pardale, napsal jsem Vám, že šlo asi o omyl autora, že nešlo o galaxii, ale o naši sluneční soustavu. Věřím tomu, že on to ví, jen tu není tak často, jako někteří. Určitě víte, že pří vzdálenosti naší sluneční soustavy od středu naší galaxie, neznamenají pohyby planet – naší Země – až takový rozdíl.

        Dovolím si jeden dotaz na Vás . Naše sluneční soustava, jak předpokládám, je na nějaké dráze /krouží/ kolem středu galaxie. Jakého tvaru ta dráha je – ovál, kruh – a směřujeme nyní od středu dál nebo se přibližujeme? Opravdu nevím, co na to věda říká. Stačí mi jen odpověď pár slovy.

        Díky
        Václav Žáček

      3. Vendo, nemá smysl se bavit s autorem článku, který potřebuje dva lidi, aby zhruba pochopil, o čem píše.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Slunce
        „Slunce oběhne střed Galaxie ve vzdálenosti 25 000 až 28 000 světelných let jednou za 226 miliónů let. Tento oběh nemá tvar kružnice a ani elipsy, ale vykonává zvláštní pohyb po tzv. galaktických epicyklech. Jedná se o elipsu, jejíž střed obíhá kolem středu Galaxie po kružnici. Jeden oběh Slunce okolo středu Galaxie se nazývá galaktický rok. Rychlost oběhu taky není konstantní uvádí se např. 217 km/s i víc.“
        http://www.meteopress.cz/slunce-bude-dnes-nejblize-zemi/
        „Země je nejblíže slunci každý rok v lednu, kdy je zima na severní polokouli. Bylo to např. 5. ledna 2012.“

      4. Já se bavím s lidmi rád. A když někdo udělá chybu? Vždyť jsme jenom lidi a omyl, chyba, to je náš věrný průvodce. Kdybychom byli všichni dokonalí, tak o čem by ten život byl?

      5. Vendo, jistě, bavíme se rádi a zlepšuje to komunikační schopnosti a reakce v živém rozhovoru. To, co jsem z článku vytáhl o domově lidských duchů pronikajících skrz centrum galaxie je na nominaci na titul Somarinytrégr.
        Chyby se dělají, a pak napravují nebo roznášejí po internetu.

      6. Taky zdravím, pane Pardále !

        „… ten strop pod tím policajtem se prohýbá proto, protože moudřejší ustoupí …“ :D :D

  5. „ad: Manželka se pozdě večer vrátila domu a jak píšete z bezvýznamného supermarketu, přinesla velmi pěkný a LEVNY (ano,hlavne levne) celer. Mám v rámci předvánoční lásky a odporu k ziskuchtivému kapitalismu vyhodit ten celer, manželku nebo obojí?“

    Ja bych vyhodil manzelku,protoze jenom debil nakupuje levne v supermarketu,a potom i ten celer.Zlata Jednota za komancu – par pastik,tri druhy salamu,dva syry,chleba, rohliky,maslo,mleko – a lidem to stacilo.A celer jsem si vykopal na zahrade ..

    1. ad: Ja bych vyhodil manzelku,protoze jenom debil nakupuje levne v supermarketu,a potom i ten celer.Zlata Jednota za komancu – par pastik,tri druhy salamu,dva syry,chleba, rohliky,maslo,mleko – a lidem to stacilo.A celer jsem si vykopal na zahrade …

      Martasi, to co teď říkáte, to je sice krásný, pěkný a tak vůbec khůůl, ale manželku na zahradě fakt nevykopete, vopravdu ne…:-) Manželka opravdu není celer…:-)))

      1. Nejak nechapu Jene,jsem trochu pomalejsi, vite.Narazel jsem na ty debilni chramy konzumu zvane supermarkety. Ja ani ma zena levne sracky v techto marketech nenakupujeme,podtrzene ovoce a zeleninu uz vubec ne,proto rikam to co rikam.No nic,jdu spat …. 😴

      2. Martas300
        Vše zlé, je k něčemu dobré.
        Vzpomeň, jak zpupné, chamtivé a povýšenecké bylo chování obchodníků, před příchodem supermarketů. A když jim po příchodu marketů, začaly zisky klesat, měli ještě tu drzost, naříkat před národem „jací jsou chudáci“. Oni jsou ti dobří a markety ti zlí. Ne, ne. Jen ať se v tom vykoupou a zbytek chamtivého světa s nimi. Já jim to přeji. :)))))
        To jsem ale nádherně škodolibý. :)))))))))))))
        Supermarkety, není potřeba řešit. Jejich životnost je velmi omezena. V podstatě již končí. :)

  6. Martasi, klid, rozumím. Za okny zuří demokracie a já musím vstávat…:-) Probereme to třeba jindy..:-)

    1. rozbor slova „demokracie“
      tedy tak trochu jinej „rozbor“ s vynecháním i výměnou či přidáním písmenek a tedy o zjištění, co a jak ano, či ne, je-li tam to „pra“ :-)

      – jde

      – o

      – gracii

  7. Pardal ten Váš začátek vědecky ihned rozebral a doložil.
    Já si ale myslím, že ví, že šlo z Vaší strany o omyl.

    „Počas Vianoc sa naša zem, v rámci svojho obehu okolo Slnka, nachádza fyzicky najbližšie k stredu našej Galaxie, a teda najbližšie k domovu ľudských duchov, keďže cesta tam ide cez tento stred. “

    Za pozemský rok, tady od vánoc k vánocům, se naše obíhající Země kolem Slunce, nijak „výrazně“ nepřiblíží ke středu naší galaxie. Asi mělo být správně…“ke středu naší sluneční soustavy“?

    Píšete, že během vánočních svátků by měl člověk prožívat více „vnútorného stíšenia“. Myslím si, že duchovně hledající člověk by měl ale každý den najít čas pro toto ztišení.

    Píšete o kapitalismu. Ten má několik hlavních znaků. Jedním z nich je vytváření zisku. Jak až hrubě působí reklama ve vánočním čase,že? Ale zase, duchovně hledající člověk se s tím přece umí lehce vyrovnat, prostě to ignoruje, ten shon, šílenosti v nakupování….atd..

    S tímto moc souhlasím :“Hmotné veci nie sú vôbec zlé alebo neužitočné, práve naopak, len nám nesmú vládnuť. “ Co dětí touží mít například nový a zase více chytrý mobil, aby zase byly „dál od lidí“ s komunikací typu ťuk, ťuk, šmajlík, klik….! Je to velká chyba a někdo řekne, vždyť je to přece jen dítě. Ale rodiče často v té výchově neumí rozlišit a ke konzumu, chtivosti i především oni v rodině směřují a tak i své potomky, svým vzorem, vychovávají.

    „….prestaneme rozmýšľať len nad hmotou s uvedomením si svojej ceny ako ľudského ducha? JO!!!!!! O to jde. Jak tu vzpomenul jiný Martin /Marťas/ z Floridy. Za komančů, to ještě býval na vánoce sníh, v televizi jedna pohádka a po dárcích jsme si vyšli do ticha sváteční noci. Štěstí bylo, když byla jasná obloha. Šli jsme mimo město, do přírody, ke krmítku zanesli zvířátkům mrkev a tichá noc / bez rachejtlí a dělobuchů / působila….. .

    Díky

    Václav Žáček

    1. Zdravim Vendo,

      Abych se Vam priznal,tak osobne mam dost problem vnimat Vanoce dle krestanske verouky.Tak nejak tusim,ze pozemske a kosmicke deje (prichod nejdelsich noci a pak zase pozvolne prodluzovani dne) zde byly jeste nez se krestanstvi vubec objevilo.Korunu tomu pak nasazuje podivny zvyk (i kdyz krasny) zdobeni strmomecku a davani si darku (darkem mohu udelat sve zene radost kdykoli behem roku).Jak tenhle zvyk souvisi s nejdelsi noci fakt netusim.Za dale pak nerozumim,proc bych mel slavit svatek,ktery se tusim slavi jen mezi krestany.Proc to takhle nevnimaji i jinde ?
      Citim se byt manipulovan,kdyz je me receno,ze je to prece zvyk,ktery slavili i nasi rodice a prarodice.Zkuste me rici,jak vidi Vanoce treba v Indii (jste tak trochu znalec tehle kultury).

      Hezky den preji

      1. Asi Vás, Marťasi, zklamu. Přímou zkušenost z vánoc v Indii nemám. Část populace je tam křesťanská a tak se domnívám, že slaví narození Pána a vše až do 6.ledna obdobně jako u nás. Samozřejmě, že oslava se nese v duchu jiných zvyků a tradic, než v naší kulturní oblasti / nazdobený stromek ne, kapr ne, lití olova ne….takové ty lidové zvyky /. Byl jsem v lednu na jihu Indie a tam je vidět dost křesťanských kostelů a výrazná stopa apoštola Tomáše, který po smrti Ježíše odešel právě do této části Indie. A tak se domnívám, že i vánoční bohoslužby tam určitě jsou; řada kněží a řádových sester je tam z Evropy nebo Afriky. Je mi sympatické, že Indie je nábožensky tolerantní země; žijí tam vedle sebe muslimové, hinduisté, křesťané, buddhisté, sikhové a další lidé s jiným náboženským vyznáním a i jejich kostely a chrámy jsou blízko sebe. Obzvláště hinduisté mají během roku desítky svých svátků, obřadů a rituálů – těch božstev a bůžků je nepočítaně.
        V našem duchovním centru na severu Indie ve státě Paňdžáb je v čase vánoc velké setkání s Mistrem. Já tam byl pouze na podzim a také na jaře. Zahraniční žáci naší cesty jógy, většinou z křesťanských zemí tzv.Západu, tam vánoce také slaví, ani ten stromeček nechybí. Na Štědrý večer je setkání s Mistrem, kdy každá zúčastněná země má připraveny nějaké svoje, zpravidla pěvecké vystoupení. Z ČR a Slovenska tam bylo loňského roku 8 lidí a zapěli „Narodil se Kristus Pán….., objasnili některé zvyky a pak koledy na tři krále.
        Pěkný den na jih USA
        Václav Žáček

        / Pro mne osobně je radostné, že v druhé polovině prosince je zimní slunovrat a myslím si, že podstatou vánoc byl i tento starý pohanský zvyk, oslava tohoto návratu slunce. Učení Ježíše si připomínám během roku neustále a tak již nechodím ani na půlnoční – vadí mi to střílení ohňostrojů./

      2. Dekuji Vam za odpoved Vendo.

        Zimni slunovrat – koukam okolo sebe,ale vidim vetsinou jen silence navlecene v cepicich Santy,fronty na stromky a plna parkoviste u nakupnich molu.Asi jsem se zblaznil,ale jak tahle horecka souvisi se zemnim slunovratem fakt nechapu.
        A nejhorsi je,ze vetsina tech silencu si strasne zaklada na oslave krestanskeho svatku vanocniho ,ale malokdo z nich jako krestani ziji.Pokrytci .. Nejlepsi jsou takovi ti v prsa se bijici xenofobni borci,kteri se ohaneji krestanstvim a vlastenectvim,ty uplne zeru :-)))

  8. A nebo tady přímo od Honzu :
    Napsal uživatel Honza dne Pá, 01/13/2012 – 20:30.

    A i pod jedním mým článkem zde na gnosis toto motto Honza použil:
    „Honza 19.11.2014 (11:30)

    _________________________________________________

    Venda pro Honzu – 07.12.2015 8:37

    Já se na své Cestě Vámi nijak výrazně nezaobírám. Jednám přesně v intencích vivéku :“….musí pozorně uvažovat o tom, co je dobré, co není, co je opravdové, co falešné, co je užitečné a co je bez ceny.“

  9. Martas 300 , píšeš :

    ….zdobeni strmomecku a davani si darku (darkem mohu udelat sve zene radost kdykoli behem roku).Jak tenhle zvyk souvisi s nejdelsi noci fakt netusim.Za dale pak nerozumim,proc bych mel slavit svatek…

    Tento vynález zdobenie stromčeku pochádza vraj z Nemecka . Etnológovia zistili, že najpravdepodobnejším miestom vzniku tradície bolo v ,,mieste“, kde neskôr vznikla NDR , lebo pod stromček sa zmestil aj TRABANT a komunisti z nejakého mne neznámeho dôvodu tolerovali ,,malého Ježišťoka“ len jediný deň v roku a potom už NIE.

  10. Pane GN k vánočnímu stromečku
    https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1no%C4%8Dn%C3%AD_stromek
    Vánoční stromek.., obvykle stálezelený jehličnan jako smrk, borovice nebo jedle, který je jedním ze symbolů Vánoc. Tradice zdobení stromku pochází z území dnešního Německa a původně byl ozdoben jablky, ořechy a jinými potravinami. V 18. století se přidala tradice zdobení hořícími svíčkami…
    http://vanocnistromecek.wz.cz/
    Zdobení stromečku jako vánoční obyčej pochází z Německa (jedna z nejstarších zmínek o ozdobeném stromku v místnosti je zaznamenána v brémské kronice z roku 1570).
    Takže zdobený stromeček v městě Brémy je asi o 3000 let mladší, jak Gilgamešova noha.

    1. Tak jsem procetl Vase odkazy Pardale a v tom druhem se pise
      „Není to však lidový obyčej všeněmecký, nýbrž obyčej umělého, (snad bychom lépe mohli říci) »městského« původu.“
      Tak diky za odkaz :-)

  11. Autorovi a tým, ktorí ešte neboli ,,osvietení“, pár poznámok..

    Od tej doby, ako kresťania ,,pohnojili“ zimný slnovrat a urobili si z týchto dní Oslavu narodenia ,,Plodu hriechu“ , ktorého sa vraj dopustil Hospodin na neplnoletej dievčine niekde medzi riekami Pandava a Dudrava v prednej Azii, v spolupráci s dalším členom ,,gangu“ s  tým smiešnym trcifúzom Duchom svätým.

    Po týchto podozrivých bolo vyhlásené pátranie skrze Interpolárnu stanicu a vypísané odmena 3000 šekelov….

    Hlavný kunfábel tohoto ,,znásilnenia“ bol však podla najnovších výskumov a svedectiev rímsky vojak Scípio a ten vo svojom svedectve uviedol, že ho na to naviedli jeho PUDY, keďže nemal ,,ženu“ viac ako 7 týždňov a už sa mu zdúvali ,,lýtka“…

    Ukazuje sa, že po 2015 rokoch od tohoto hanebného činu vojaka Scípia sa ,,oslobodí“ doterajší hlavný podozrivý , ten bezvaječný Hospodin, ktorý to ani z biologických, ani z technických príčin nemohol ,, zrobiť“…

    Ukazujú to aj posledné genetické stery z osudnej POSTELE z ktorej sa v jaskyni BILBEE našli zdrapy periny a bočné steny lôžka…

    Tým je však ohrozená aj povesť panny Marienky, lebo vypovedala krivo a už to pocítili aj v Lurdoch, kde sa počet pútnikov ,,stenčil“ a ohrozené je aj Slovensko, lebo ONA bola označovaná za Patrónku tohoto ,,bašaliku“ . A čo UJO z Vatikáňu , kam sa podeje, keď sa TO potvrdí???

    Bože môj, čo len teraz s nami bude ???!!!

    Mám dojem, že II. Potopa sveta sa blíži a už aj začína u nás viac pršiavať, ako inokedy o takomto ČASE.

    A čo je ,,strašné“ , nemáme náhradu za ,,Plavčíka Noeho“, lebo tá TV stanica NOE nám nepomôže…

    Na druhej strane sa nikto zo Zemeplacky po tejto II.Potope sveta asi nezachráni a Prírode sa tak konečne ,,uľaví“…

    Skape ,,žaba na prameni…

    Ďalší prieser bude ten, že keď sa sem vrátia ,,mimozemšťania“, ktorých predpovedal ten Erich von Däniken, nenájdu TU inteligentné bytosti, len samú HÁVEĎ. Možno kým prídu, sa spacifikujú ,,naše“ opice evolučným ,,skokom“ TU vybudujú nové spoločenstvo.

    Planétu opíc.

    Len čo si o nás ľuďoch, tí mimozemšťania pomyslia. Tá HAŇBA, tá HAŇBA…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2019

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference