mapa stránek || vyhledávání

Mystik staré Persie

Ve sluchátkách mám The Beatles – A Day In The Life – a opět mám chuť napsat něco o jednom člověku, snad by se hodilo napsat o Člověku. Tento tu na planetě žil před cca osmi sty lety. Protože byl ve své době velmi populární a je i dnes jeho dílo citováno nadále, mohou i ateisté, i křesťané či buddhisté… číst pár slov o něm i nyní.

Džaláleddin Rúmi, umělecké ztvárnění podle představy iránského malíře Hosseina Behzada (1894–1968)Džaláleddin Rúmi, více známý pod jménem Maulána Rum nebo také Maulví Rúmi, se narodil 30. září 1207 v Persii. Dnes, kdy toto přepisuji, je 29. září a tak si mohu na něj zítra vzpomenout. Jeho otec byl významným súfijským učencem. Již v raném věku ho otec seznámil s tradicemi súfismu. Tento název se „vyklubal“ na svět kolem 2. poloviny osmého století a prý se všeobecně přijímá tak, že jde o odvozeninu od slova súf – vlna, neboť první asketové si oblékali zvláštní vlněné obleky. Vlna má ale i mystický význam a súfismus sám je významné islámské mystické učení. Ve zkratce – je to učení, které uznává jen existenci Boha a všechno ostatní považuje za Jeho emanaci (projekci). Vychází z možnosti přímého duchovního spojení s božstvím.

Súfismus sám sebe chápe jako duchovní zdokonalování vlastní osoby s cílem dosáhnout vyšších vlastností, jako je neskonalá bohabojnost, absolutní altruismus (nesobecké myšlení), skromnost a oddanost. Z toho vyplývá i ten základní princip, kterým je neotřesitelná víra v možnost bezprostředního intimního poznání Boha a styku se samotnou božskou podstatou. Děje se tak, v sanskrtu to má pojmenování vadana, jako v nositeli tvořivého zvukového proudu, jako Duch Svatý, jako Šabd či Slovo. Mystika prochází věky a různými kulturami a má společné základy, to jen tak na okraj.

Jednou seděl Rúmi poblíž fontány, kde četl skupince studentů pasáže z kázání, které sepsal jeho otec.

A najednou sem přišel Šams-i-Tabriz a hodil nejen tuto, ale i ostatní svaté knihy do vody.

„Co to děláte?“ otázal se překvapený Rúmi.

„Již dost bylo takového čtení. Nyní musíte zažít, neboli převést do praxe, to, o čem jste čítávali,“ prohlásil Šams-i-Tabríz a s pronikavým pohledem na Rúmiho pak ještě dodal: „Pokud o to opravdu stojíš, mohu tvé knihy zachránit.“

Rúmi se krátce zamyslel a prohlásil: „Zanechte je ve vodě! Jediné, čeho jsem doposud dosáhl, byly knižní vědomosti.“

Tato epizoda změnila jeho život. Potkal se se svým Mistrem a ten mu odhalil přímou cestu lásky k Bohu. Mimo intenzivní vnitřní cestu se obrátil Rúmi k poezii, ve které svého Mistra oslavoval.

(Teď mi zní v uších pro změnu velmi známá píseň v krásném vokálu z filmu Sister Act – I Will Follov Him.)

Ó má duše, kde jinde mohu nalézt klid
než ve chvějící se lásce jeho srdce?
Kde jen mohu spatřit čisté světlo slunce
Než v očích mého vlastního Šams-i-Tabrize?
Oheň lásky pohltil všechno.
Mé knihy, sečtělost a svou mysl jsem vložil do police.
Nyní pouze píši básně na jeho památku.
/ukázka oslavné básně/

Mimo stovky básní sestavil Rúmi klasické veledílo Masnaví, které je považováno za „Korán Persie“. Rúmi zemřel 17. prosince 1273.

Dovolím si pár citací z jeho velkého díla s poznámkou, čeho se vlastně týká:

(K vnitřní ne lehké duchovní cestě adepta mystických učení.) – „Ó, zavřete své oči, uši a rty; nespatříte-li tajemství Boha ani potom, pak teprve můžete o tomto učení pochybovat.“

(K faktu „narozeno z Ducha“.) – „Mistrův žák slyší ve svém nitru stovky hlasů, ale ani ten, kdo mu stojí nejblíže, neslyší nic.“

(Skrze očistnou sílu Slova, prvotní tvořivé Síly, která byla u Boha na samém počátku.) – „Kdybych vám mohl ukázat jenom odraz této Melodie, pak by mrtví vstávali z hrobu.“

(Ze „smrti do života“ aneb o procesu odpoutání se během meditace.) – „Jsi bytostí, která mimo tohoto hmotného těla má i další. Neobávej se proto vystoupení ze své smrtelné slupky.“

(O realitě člověka a jeho hledání ve světě a o tom, co prožívá většina lidí.) – „Ubohý člověk, neznalý sebe sama, přichází sem, aby se stal velkým, avšak běda, stává se malým.“

(O problému smrti, která je nevyhnutelná každé bytosti zde na zemi.) – „Pro ostatní pláčete. Ó, zastavte se na chvíli a plačte také pro sebe.“

Ve sluchátkách mi zní píseň Bee Gees „How Deep Is Your Love“. Mohu-li tuto otázku přenést směrem k Bohu, tak tuším Jeho odpověď – je vskutku hluboká! A já děkuji za nedávné zkoušky.

(Bude-li příště, zkusím uvést jednoho křesťanského mystika.)
 

Alois Vrobel
 

Poslední články autora:


hodnocení: 5
hlasů: 3
Tisk Tisk
Všechny komentáře jsou schvalovány administrátorem. Z tohoto důvodu mohou být zveřejněny se zpožděním od několika minut do několika hodin. Odstraňovány jsou komentáře obsahující vulgarismy, spam, invektivy, apod.

23 komentářů

Přidat komentář
  1. Zdravím Vás. Chcem sa opýtať, ktorú verziu prechodu do nového sveta zastávate, teda či skôr náhly prechod, ako sa to opisuje v súvislosti s rokom 2022, alebo prechod bude spočívať v zmysle vnímania reality u každého zvlášť s tým, že hmota nebude z väčšej časti náhle zmenená spolu s fyzickým telom na jemnejšie?
    Raz ste mi písali niečo o nejakom falošnom prorokovi, mysleli ste niekoho konkrétne?
    V prípade, že sa niekto nemôže vyvíjať, je to jeho chyba, nemalo by na tom mať negatívny podiel okolie?
    Ďakujem.

    1. K těm falešným proroků to bylo myšleno obecně. Sám jsem se setkal s lidmi, kteří opravdu hodně věděli, ale pouze z knih. A měli odvahu lidi ovlivňovat.

      To ale není pravé poznání. Zkušenost s tím, co bylo, je a bude, tedy vhled, lze obdržet jen uvnitř, ale ne z knihy. Falešný prorok, to je něco jako falešný politik. Potřebuje publicitu, chce být vidět a slyšet a proč to nenapsat, získá příznivce a příznivkyně. Jak se jmenoval ten náš nedávný a myslím odsouzený falešný guru Jára /?/, který nakonec, jak se ukázalo ženy zneužíval.

      Svět chce být klamán. Je to klišé, ale je to tak. Pravda ač je jen jedna a prostá, je navenek komplikovaná, protože nepřinese tomu, kdo jde po výhodách, třeba ty peníze. A tak někteří lidé vytvářejí lži, smutné, že o tom vědí, a vydávají je za pravdy.

      Z našich mystiků, opravdu vidících lidí bych jmenoval pana Eduarda Tomáše či Květoslava Minaříka.

      Mne fascinuje popis vyvedení Ježíše Krista, již zasvěceného, přijatého Mistra, Duchem na poušť a na závěr to pokoušení. Kdo by odolal nabídkám Ďábla. Jedna paní tu napsala, že chce být šťastná, bohatá a zdravá. Tak je to u většiny lidí. Ale v diskuzi kolem Lazara se pak ukázalo, jak ten určitě i za života šťastný boháč trpěl.

      Přechod do nového světa může být někým označen do roku, třeba 2022. Kolega Václav má kamoše, který již asi pět roků zpět neustále očekává válku, stále vidí její začátek a připravuje se na útěk před ní.

      Za sebe to cítím jako zbytečnou obavu. A rok 2022? Víte, kdybych měl vše odžito, z osudu, z karmy, tak můj život bude ukončen. I to je součást zákona. Jsem tu a ještě se má něco dít, co se mě bude týkat. Přechod může nastat kdykoliv, ale týká se bytosti. Může nastat kataklyzma a zahynout nějak najednou miliony lidí. Ale duše je nesmrtelná. Tělo zde vždy jest ponecháno. V ten prach se promění. Pro život ve vyšších – posmrtných regionech má duše jinou výbavu. A je fakt, že vyšší obaly duše, jak správně napsal jeden zdejší učenec, kóši, jsou jemnější.

      Vím, z duchovní literatury, že duše prochází poměrně rychlou transformací a pokud má zde ještě nevyřízené účty, chce se i dost rychle vrátit na zem. Ale tímto nevládne, nemá v tom vlastní vůli. Tu realitu zde po smrti nezapomíná, poučuje se z ní, dostává to poučení i jako ryze negativní / ale i pozitivní /, aby mohla prožít nové zrození. Zákon vyššího světa ji však neumožní přístup po zrození do paměti za minulé životy.

      Přechod je poměrně rychlý a je bolestivý, podle stupně lpění na životě. Upřímně a na závěr, nezastávám k tomuto nic – prosté děj se vůle tvá, neubližovat ani nižším bytostem, žít v lásce.

      Fyzické tělo, to jsem ještě chtěl napsat, se nemění na jemnější. To tu zůstává, pohřbeno nebo i spáleno.

      Snad jsem Vám odpověděl.

      1. Twl. Álois, to je neuvěřitelná snůška blábolů a s&h. Co sis to zase šlehnul?

        → Fyzické tělo, to jsem ještě chtěl napsat, se nemění na jemnější. To tu zůstává, pohřbeno nebo i spáleno.

        :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Dík, žes to napsal..:-))))))))))))))))
        Kucí, vy z tý Moravský Třebový, jste vážně „tak nějak jiný“…:-))))))))))))))

      2. Tak Ježíš byl skromný, není problém odolat nabídce, podle mně je obecně vždy větší problém rozenat co/kdo je za tou nabídkou, jestli je to podvod, nebo nikoliv.. Když jsou lidé oblbnuti psychofarmaky, pak nerozenají Krista ani kdyby se zjevil přímo před nima. Prostě je to tak, co si budem povídat, velmi špatně se tam uřčuje klam od skutečnosti. Je to tak schválně nastaveno.
        Nevím říct, kdo je dnes šťastný, zdravý a bohatý. Je jich celkem dost. Lidé je jenom nevidí, protože každý vidí jenom toho, kdo je mu viditelný.
        Nemá být nesmrtelné po čase i to tělo? :-) Někteří píší o změnách v DNA, někdo tvrdí, že ze zajetí karmy z tyhle planety se nedá dostát jinak, než fyzicky odletět pryč, do lepších podmínek, já mám z toho všeho tak trochu blbý pocit, že se to tělo pořád vylepšuje, vždyť když se vylepšuje duch i duše tak kam to má v rámci té bytosti jako celku vlastně dospět? Nevíte na jakou nemoc ten Lazar vlastně zemřel?
        Ještě jsem se chtěl zeptat, že jaký podíl má na budování osudu života člověka okolí? Jogíni to vědí přesně, ale již si to nepamatuji.

        Děkuji.

      3. → Jedna paní tu napsala, že chce být šťastná, bohatá a zdravá.

        Álois, ty* máš určitě o místní fluktuaci přehled a klíče od „Žáčkova archivu“, ta „paní“, nebyla to nakonec ta MařkaEš?..:-))))

        * – zalejváš guruovi (jméno nereš, Venda jako Jára) kytky, klíče máš, twl. takový štěstí tě potkalo. Álois, važ si toho…:-)))

      4. ad – Álois, ty* máš určitě o místní fluktuaci přehled a klíče od „Žáčkova archivu“, ta „paní“, nebyla to nakonec ta MařkaEš?..:-))))
        ______________________

        To napsala Věruška :-))))))))))))))))))))))))))))))
        :-))))))))))))))))))))))

        Honzíčku, díky za ten nejvtipnější Večerníček, slzím smíchy:-)))))))))
        Pá, chlapci…:-))))))))))

  2. Alois má nakročeno, jak a kam? To už umí posoudit nejlépe on. Jsem rád, že tu píše, i když byl koncem léta nějakými okolnostmi přibrzděn.

    Rúmi je často citován.

    Uvedu pár slovy jeden jeho citát.
    Bůh je všude, je transcendentní, ale v tomto světě je transcendentní a přece imanentní, je sám sebou všude přítomný. Ale tato imanence a transcendence Nejvyšší bytosti ,právě tak jako existence vyšších duchovních světů, je skryta běžnému pohledu světa.

    „Kdyby se skutečně projevil tento svět a jeho cesta bytí, pak bys zde déle neprodléval ani jedinou minutu“.

    Když spolu s čidly tělesných orgánů a s mozkem umírají v procesu smrti těla naše oči a uši, je třeba mít / a každý má/ pro ten vyšší svět jiné smysly, o nichž mluví Rúmi – „Jsou to jiné oči, kterými spatřujeme Jeho krásu; a jiný sluch, jenž slyší Jeho slova.“

    Zdravím všechny.
    Václav

    1. → Jsem rád, že tu píše, i když byl koncem léta nějakými okolnostmi přibrzděn.

      Který léto – co do přibrzdinosti – máš na mysli?..:-)))))) Obávám se, že ta Áloisova přibrzděnost, je přece jen hlubší povahy a obsahu.
      Cože to ten Álois žvatlal?:
      – Falešný prorok, to je něco jako falešný politik. Potřebuje publicitu, chce být vidět a slyšet a proč to nenapsat, získá příznivce a příznivkyně. – že by mluvil o sobě?

      Álois, sorry, ale řekl sis o to sis sám, včetně munice.

    2. → Alois má nakročeno, jak a kam? To už umí posoudit nejlépe on.
      ___________________:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Alois má nakročeno + Alois už umí..:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      1. Proč je to svatá pravda?
        Díky.
        Alois

      2. Tuším, že se Vám podařilo překročit propast. A štěstí přišlo k Vám :-)

  3. ad.
    „Alois pro paní Věru z Vysočiny2.10.2020 (11:54)
    Proč je to svatá pravda?
    Díky.
    Alois“

    Takto se ptávají malé nevinné děti. Nicméně Vám nelze odpovědět jako malému děcku: „Pro slepičí kvoč“. Takže – až překročíte propast, nebudete se takto ptát,…

  4. Mystika, tak jak jsem ji poznala z děl různých autorů a různých kultur a učení, je označována za věčnou filosofii. Dá se s ní střetnout ve všech obdobích, mezi všemi národy a ve všech náboženstvích. Kdo není zatížen předsudky a podívá se na různé náboženství, může zjistit, že za rozdílnými rituály se ukrývají stejné univerzálně duchovní a mystické pravdy. To, co teď napíšu je moje malé poznání. Studium univerzální duchovní podstaty všech náboženství a snaha o praktikování v každodenním životě stále rozšiřuje můj pohled a umožňujeme mi vidět, tu více, tu méně, za hranice jednotlivých náboženství, předsudků a předčasných závěrů a cítím, že mě vede do svobodného a široce otevřeného prostoru skutečné duchovnosti. Ta by měla být dědictvím všech lidských bytostí. ALE! Zdá se však, a opět je to můj vlastní názor, že jednou ze základních vlastností člověka je zužovat a omezovat univerzální na takové malé – provincionální.

    Děkuji autorovi článku. Rúmi a jeho učitel byli poctivými mystiky, i když náboženství islámu není nyní nijak u nás populární. Na vývoj lidstva z nám známé minulosti by se mělo pohlížet ne izolovaně na národy, části kontinentů, ale na postupný vývoj, kde zákonitě předcházely kultury a poznání starší těm mladším. Ve všech je velké poučení – dá se nacházet poctivým studiem.

    Marie Š.

  5. Alois píše o dalším velikánovi lidského hledání v nitru. Tam, kde lze najít.

    Islám vznikl na nějakém pozadí nepokojů mezi různými pouštními kmeny a jeho vznik měl své předurčené místo. Je také semitského původu, a to něco napovídá. Súfismus nabídl mnoho učitelů a již tu byli zmíněni nejméně tři, Šams Tabrízi, Rúmí a Hafíz. Spojuje je existence jedinečného životního – i přírodního – principu Ism-i-Azam, jako tvořivého proudu Ducha, jako Slovo, Logos či Šabd….. / a další desítky pojmenování / z již dřívějších učení postupně předávaných lidstvu.

    Paní Marie, píšete to v závěru Vašeho příspěvku zcela jasně.

    Václav

    1. Venda píše : „Islám vznikl na nějakém pozadí nepokojů mezi různými pouštními kmeny a jeho vznik měl své předurčené místo. Je také semitského původu, a to něco napovídá.“
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Semit%C3%A9
      Semité jsou chápáni jako jazyková skupina, mluvili hebrejsky. Hebrejština dosud existuje, je v ní psáno židovské náboženství ( Tora).
      Zakladatel islámu je Mohamed, ten mluvil a hlavně psal korán arabsky. Spojuje je snad to, že obě tato písma se píší zprava doleva.
      Jinak jazykové souvislosti jazyka semitského a arabského nevidím. Islám byl křesťanstvím ovlivněn slabě , je monotheistický a Korán zná proroka Ježíše. Jinak je to nebe a dudy vztahem k ženám počínaje. Semité válčí s nesemity asi 2000 let , muslimové se semity asi 1400 let. Takže to na kulturní výměnu ani přes mudrce moc nenapovídá. Až na dědictví Maurů ve Španělsku
      Zeměpisně je Mekka v Saudské Arábii ( blízko Rudého moře asi v jeho polovině) asi 1500 km od Jeruzaléma.

      1. Arabové a Židé jsou opravdu semitského původu a jsou potomky Abrahamovými; jedni z Izmaela, vypovězeného na východ, a druzí z jeho bratra Izáka, který zůstal na hlavním území Palestiny.

        Myslel bych si, že Vy, znalec Bible a pozorný posluchač kázání pana faráře, že toto byste mohl již vědět – viz. 1.Mojžíšova ,kap.17 a kap.21.

        Pardale, poučte se, chcete-li i samostudiem, i když judaismus není předmětem mého krátkého článku.

        Pěkný den.

        Alois

      2. Aloisi, trochu jste se moc rozjel, brzděte.
        Židé a muslimové jsou velmi rozdílní-jazykem, historií, náboženstvím. Arabové není totéž. co muslimové a semité není totéž, co Židé. Ale v hlavních rysech ano.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Arabov%C3%A9
        https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDid%C3%A9
        Arabové krevní skupina O 34%, A 31%, B 29 %, AB 6%.
        Židé mají mají velký podíl krevní skupiny B.
        U rabínských židů židovství se dědí matrilineárně, nikoli patrilineárně, jako je tomu např. u islámu
        https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDid%C3%A9
        https://olser.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=366708
        Židé mají asi 175 Nobelových cen, muslimové 7 Nobelových cen.
        https://21stoleti.cz/2010/07/16/vedci-potvrzuji-zide-jsou-skutecne-jeden-narod/
        „přestože Židé žijí na nejrůznějších místech světa a na první pohled vypadají dosti odlišně, z pohledu genetiků jsou si stále blízce příbuzní – jako jeden jediný národ. ..Vědcům se podařilo identifikovat dvě základní velké linie: linii evropsko-syrskou a linii blízkovýchodní. A to není vše! Podařilo se jim i vypočítat, že k oddělení obou došlo asi před 2500 roky, tedy zhruba v době »babylonského zajetí“
        Vámi uvedená 1 kniha Mojžíšova (Genesis).
        Genesis kap.17 a 21 : žádní Vámi uvedení Arabové vypovězení na východ nejsou k nalezení. Jen stoletý Abraham, jeho dvě ženy a dva synové, obřezávání chlapců, Izraelité a pronárody (země kenaanská a země pelištejská).
        Gn 17:8 A tobě a tvému potomstvu po tobě dám zemi, kde jsi hostem, celou kenaanskou zemi, do věčného vlastnictví. A budu jejich Bohem.
        Gn 17:20 Vyslyšel jsem tě i ohledně Izmaele. Hle, požehnám mu a způsobím, aby se nesmírně rozplodil a rozmnožil; zplodí dvanáctero knížat a učiním z něj veliký národ.
        Genesis kap.21, o Izmailovi, synovi otrokyně Hagar.
        Gn 21:12 Bůh ale Abrahamovi řekl: „Netrap se kvůli chlapci ani kvůli své děvečce. Sáru ve všem, co ti řekla, protože tvé símě bude povoláno v Izákovi.
        Gn21:13 I ze syna děvečky však učiním národ, neboť je tvým potomkem.“
        GN 21:14 Abraham vstal časně ráno, vzal chléb a měch s vodou, naložil to Hagar
        na záda a poslal ji i s dítětem pryč. Odešla tedy a bloudila Beeršebskou
        pouští. “

        Aloisi, farář si nečte v kostele, co se mu zamane, jsou na to pravidla,
        http://www.katolik.cz/kalendar/kalendar.asp
        Zde si můžete najít, co se který den čte (farář čte evangelium tedy Nový zákon, čtení může číst farník)
        http://katolik.cz/tisk.asp, nhttp://www.katolik.cz/kalendar/tyden.asp

    2. Jako že boha v srdci je třeba zastřešit různými frakcemi islámu a jeho hledači?
      Tu v Evropě to není vlastní, ani přirozené učení. Vzniká akorát maglajz, který nás oslabuje.

    3. → Alois píše o dalším velikánovi lidského hledání v nitru.

      Velikán guru Jára! No konečně! Vendelíne + Áloisi, kucí díky. To hledání v nitru, f3,14čovinách všeho druhu, mě čím dál tím víc zmáhá.

  6. Článek pana Aloise mě inspiroval, abych získal nějaké další informace o (islámském) súfismu, o němž jsem předtím slyšel hodně dobrého, ale vcelku nic jsem o něm nevěděl. Na Wikipedii mě zaujalo: “ Súfismus byl od počátku naukou o lásce, pokoře, milosrdenství a upřímnosti.“ To jsou stejné ideály, jaké vyznává křesťanství. Nabízí se tedy otázka, proč je islám v našich krajích často označován jako totalitní ideologie a dáván na roveň s totalitním komunismem. Když se podíváme na dějiny zemí vyznávajích islám, nenajdeme tam nic vábného. Jsou to samé války – dobývání území. Pohled na dějiny zemí s křesťanskou kulturou, je ale ještě smutnější. Horší o to, že na půdě křesťanských zemí vznikl komunismus a nacismus. Jak je možné, že když obě tato největší světová náboženství vyznávají lásku, pokoru, milosrdenství a upřímnost, jejich vyznavači se navzájem považují za „nekompatibilní“? Podle mého za to mohou politici. Náboženství jim slouží jako záminka k rozeštvání lidí. Když se v roce 2015 projevila uprchlická krize, pozoroval jsem najednou u některých kolegů v práci, kteří se vždy hlásili k ideálu materiálního konzumismu, že jsou z nich najednou obhájci křesťanství. Není pochyb, že byli ovlivněni názory prezidenta republiky, že evropská kultura má křesťanské kořeny. Je legrační, že křesťanství dokázalo stmelit nejateističtější národ v Evropě kolem materialistů Miloše Zemana, Václava Klause a Tomia Okamury. Říci, že odmítání válečných uprchlíků je motivováno kolektivním sobectvím, by nevypadalo dobře. Tak se to zahalilo do vznešeného hávu obhajoby křesťanské kultury.

    Lidé odmítající uprchlíky argumentují nebezpečím vzrůstu kriminality – vznikem no-go zón atd. V některých západních zemích tyto problémy opravdu vznikly jako důsledek lenosti vlády, že se nepostarala o začlenění těchto lidí do většinové společnosti a oni začali vytvářet gheta ve městech. Na druhé straně je tato kriminalita nepatrná ve srovnání se zločiny páchanými takzvanými „bílými límečky“. Dnes vyplul na světlo boží vymahačský byznys, do něhož byl zapojen kancléř Vratislav Mynář jako majitel akcií firmy Credit management. Mynář byl zapojen do komplotu několika vymahačských firem, kupujících od dopravního podniku pohledávky za černými pasažéry . Aby zisk byl co největší, tyto firmy si rozdělovaly pohledávky za vícekrát nezaplacené jízdné od jednoho člověka mezi sebou, aby každá z nich mohla zvlášt účtovat poplatky svého exekutora. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/kancler-vratislav-mynar-credit-management-dopravni-podnik-vymahani-pohledavek_2009300600_miz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2019

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference