mapa stránek || vyhledávání

Potkali se Slované…

praha-karluv-mostUSA stále (ještě) uvažují o dalším uvalování sankcí na Rusko. Ty mají za primární cíl je poškodit tak, aby občané této velké země pocítili značné problémy a byli se svoji vládou nespokojeni. I nějaká „oranžová“ revoluce by se možná hodila. Nechtěným důsledkem této realizované snahy je však i logické posilování Ruska, které má jednak možnosti nakupovat jinde či si postupně budovat svoje výrobní základny. V tomto svém článku však nechci psát o politice. Především se v něm chci podělit o zážitky z návštěvy mých ruských přátel, které jsme s mým kamarádem z Prahy pozvali k návštěvě Česka a oplatili jim tak jejich pozvání do Ruska před třemi lety. Ještě však k úvodním řádkům, které s návštěvou souvisejí.

Tady je jeden zajímavý odkaz: „NASA uvažuje o možnosti zakoupení míst v Sojuzech v roce 2019“

Se sankcemi či bez sankcí, je přece třeba, aby USA i s pomocí Ruska bylo v „obraze“ při dalším výzkumu blízkého vesmíru a sledování Země. A také je známo to, že bez nákupu ruských raketových motorů by byly některé projekty programu NASA (i jiných, více komerčních) u „ledu“.

A nebo tady, a to již přímo k obchodní politice: „Bloomberg: USA rozšířily obchod s Ruskem v době platnosti sankcí EU“

A kde že je ta souvislost? Naši přátelé z Ruska, z Nižného Novgorodu, pracují ve velkoobchodní firmě, která dodává pro velké i malé spotřebitele v celé oblasti „vše pro vybavení koupelen…“ Od van, klozetů a sprchových koutů, přes trubní materiály a armatury, až po obkladačky a dlažby. A jejich hlavními partnery a dodavateli jsou i evropské renomované firmy, výrobci z Německa a Itálie a obchod oproti rokům před zavedením sankcí prý významně narostl. A tak si myslím, že to celé může být určitá obchodní strategie s cílem vytlačit jiné, méně bohaté státy a podnikatele z velkého ruského trhu.

Po netradičním úvodu však již k samotné návštěvě. Rusko, jak všichni víme, je zemí mimo schengenskou úmluvu a tak naši přátelé potřebovali pro návštěvu víza. Pro jejich získání pak pozvání. Jen tak pro zajímavost. K pozvání je nutné vyplnit příslušný formulář z cizinecké policie (ta sídlí pouze v našich krajských městech) a jedna pozvaná osoba do určité délky pobytu zde = kolek za 300 Kč. Také musíte doložit kopie jejich pasů a čerstvý výpis, že na svém kontě v bance máte na jednu pozvanou osobu 30 tis. Kč?! Také máte při vyplňování dvě možnosti. Buď označíte kolonku, že během návštěvy cizinců, v případě jejich zdravotních problémů či až i úmrtí, zaplatíte všechny tím vyvolané náklady a nebo ta druhá, že se své soukromé návštěvě postaráte o jejich ubytování. V případě, že bych měl přátele z Ruska (dále budu používat zkratku PzR) ubytovány doma, tedy v soukromí, musel bych do tří dnů po jejich příletu do Česka zajet i s nimi opět na příslušnou cizineckou policii a policejně je přihlásit. Když však bydlí v hotelu, penzionu, provádí to toto ubytovací zařízení. A to byl náš případ.

Rusko je veliká země, to ví snad každý. A tak cestovní vzdálenost 300 či 400 kilometrů není pro její obyvatele nikterak velkou. A zřejmě i z toho důvodu si PzR zajistili letenky Moskva – Bratislava a zpět. Naštěstí můj kamarád z Prahy je Slovák a tak nebyl problém je 1. září uvítat na bratislavském letišti. Tady jen malou poznámku. Letiště v Bratislavě je malé, útulné a přehledné. V ten den jsem napočítal, že za 24 hodin tam přistane 28 letadel. A to byla ještě sezóna návratů z různých turistických destinací.

Ubytovali jsme se v jednom z levnějších hotelů asi 15 minut autobusem od centra a do plánu jsme zařadili malé poznávání hlavního slovenského města. Historické centrum Bratislavy je také malé, za jeden den se dá projít křížem krážem. V podvečer tam koncertují různí pouliční umělci, PzR chutnalo i zdejší pivo a zmrzlina. Impozantní pohled na Bratislavu a Dunaj je z vrcholu Kamzíku, vyhlídkové restaurace z vysílače. Hřeben Malých Karpat vypadá nad Bratislavou jako velký masiv, ale tento první kopec má výšku jen 439 m.n.m.

Pro zpestření a k radosti našich hostů jsme zařadili i návštěvu blízké Vídně. Žlutý autobus Student Agency nás dopravil za hodinu a za pouhá čtyři eura k jedné zastávce metra trasy U2 (Stadion) a odsud, s plánem metra v ruce, se dá dostat všude velmi rychle a pohodlně. Dvanácti hodinové jízdné MHD ve Vídni, pokud mne paměť neklame, stálo jen 6,1 euro.

Jako hlavní cíl jednodenní návštěvy druhého hlavního města středoevropského státu jsme vybrali letní císařské sídlo s jeho zahradami, světoznámý Schönbrunn. Barokní styl PzR okouzlil a jejich kamery fotily a natáčely. Vídeň patří opravdu mezi evropské turistické skvosty. PzR měli jedno speciální přání. Dát si v „nějaké“ cukrárně blízko samotného centra ten oblíbený vídeňský Sacher dort a k tomu nefalšovanou vídeňskou kávu. Vybraná cukrárna byla přímo naproti Státní vídeňské opery a jedna porce tohoto pohoštění se dala pořídit za pouhopouhých 12 eur. Inu, hlavní město. Víc jsme toho nestihli.

Po čtyřech dnech jsme se rozloučili s Bratislavou a opět autobusem (je to mnohem lacinější než vlakem), tentokráte s konkurenční společností „Eurolines“, odjeli do Prahy. Během cesty mírně pršelo, ale Praha nás přivítala již opět letním počasím.

Ubytování našich hostů bylo v penzionu na Praze 2, kousek od stanice metra Jiřího z Poděbrad a za celodenní jízdné 110 Kč (my domácí, oba důchodci, však již zadarmo) jsme jezdili po Praze křížem krážem.

Praha je pro cizince okouzlující, byť je turisty přímo přeplněná. Pražský hrad, ale bez absolvování asi hodinové fronty pro vstup, Strahovský klášter, Malá Strana, Valdštejnský palác, Karlův most, Staroměstské náměstí, Pražský orloj, Václavák, obchody, pivo, zmrzlina…

Tady prozradím, že naši dva hosté byly ženy. A tady i prozradím, že my, jejich hostitelé, nemusíme nijak chodit po nákupech. Což jim nevadilo a s kamarádem jsme tak stihli i návštěvu nového českého filmu „Učitelka“ v bio Lucerna a také přednášku tzv. „Pátečníků“, což je sekce Klubu českých skeptiků Sysifos. Tématem byl „Pád mrakodrapu WTC7“. Zatímco PzR utráceli a utráceli. Jeden den jsme také věnovali jízdě vlakem na též světoznámý Karlštejn. I ten okouzlil a jak by ne!

A pak tu byl konec a zase jízda busem do slovenské metropole, kde jsem již sám dvě naše kamarádky „předal“ do péče ruských aerolinek a odjel pak sám, po deseti dnech a značně unaven, domů.

Pár postřehů:

  • Naši PzR si na cestu významně našetřili a jejich nákupy byly na patřičné kvalitativní úrovni. Samostatná kapitola – výměna peněz. Směnárna na rohu Jindřišské a Václaváku – tam měli značné % „daně“, tedy za mnoho rublů málo korun. Nejlepší kurz a žádná procenta mínus byl od jednoho arabského občana – směnárna na Pánské ulici – první vpravo z třídy Na Příkopě. A nebo také ruská Sberbank. Rusky mluvících obchodníků, prodavačů, recepčních, restauratérů, číšníků je v Praze mnoho a tak se naše kamarádky všude domluvily. Inu, pro nás sem zřejmě Rusové i v rámci turismu vozí dost peněz! A proč to nepřiznat, ruština je v Praze slyšet až až!
  • Chtěl jsem se bavit o politice. Ptal jsem se, koho budou volit při jejich nedávných volbách, tedy do „Выборы депутатов … Федерального собрания Российской Федерации в 2016 году.“ Naši PzR ještě nevěděli, ale, jak jsem vyrozuměl, strana kde je i V. V. Putin to prý nebude. Ale pak jsme se shodli, že politiku pustíme stranou. Proč si kazit opravdu letní pohodu. Již i proto, že jsme měli jasno v tom základním, že jsme Slované.
  • V penzionu, kdy PzR bydleli, měli pokoj s terasou s nádherným výhledem na Vršovice a vedlejší terasu měli manželé z Kazachstánu, kteří si Prahu zamilovali natolik, že k nám jezdí již několik roků po sobě a v Praze mají „hlavní stan“, odkud podnikají výhodné letecké výlety – letos do Milána a Švýcarska. Našim Ruskám tak sami dali velmi dobré tipy, na obchody, na pivo; to již jsme s mým kamarádem (oba jsme abstinenti) asi zapomněli.
  • Ještě k Bratislavě; tam nás pozval jiný kamarád ze Slovenska na mši do pravoslavného Rastislavova kostela, kde mši ve staroslovanštině sloužil jeho kamarád z východního Slovenska. Rusky si to moc užili a já se od nich naučil jejich pokřižování. Chrám to je pěkný, spravený, na mši bylo mnoho Rusů a po mši také mnoho žebrajících lidí (takových mírně tmavší pleti u výjezdu z areálu). Fakt je, že jen naše skupinka tam přišla pěšky, jinak na pozemku chrámu stály samé zahraniční bouráky!
  • PzR jsme chtěli ukázat v Praze naše oblíbené vegetariánské jídelny, a to ty, které patří do „řetězce“ Beas, který vlastní další náš kamarád z jógy slyšitelného životního proudu. Naše milé Rusky však chtěli maso, hlavně jim u nás chybělo to rybí. A také vůně vonných tyčinek jedné z nich nedělala dobře. I když není naše znalost ruštiny nijak zvláště oslňující, dokázali jsme u kávy na Novotného lávce s výhledem na Hradčany vysvětlit podstatu učení Sant Mat. Pro čtenáře, kteří mají v sobě určitou dávku tolerance, jedna informace – náš Mistr byl v měsíci srpnu na první návštěvě v Moskvě, kde se uskutečnil jeho první satsang, tedy rozprava.
  • Na závěr jsme byli pozváni znovu do Ruska, konkrétně do Petrohradu, kde naši PzR mají dobré možnosti levného ubytování (přes přátele). Láká to! Proč to neříci; je to výkladní skříň Ruska! Za sebe jsem slíbil, že v dohledné době bych přijel, ale opět jen do Nižného Novgorodu, a to za té podmínky, že se naši fotbalisté probojují na mistrovství světa v kopané, které se bude konat v roce 2018 v Rusku a za podmínky, že budou pak vylosováni do skupiny, která se má hrát v tomto velkém a krásném městě na Volze. Mimochodem, staví se tam naprosto nový stadion. (Vzhledem k výkonnosti českých fotbalistů to však asi padne.)

Návštěva z Ruska se vydařila. Počasí na začátek září skvělé, letní. Žádný incident. Prostě pohoda. Ještě uvedu odkaz na můj článek, který jsem napsal po návštěvě Ruska v roce 2013 a nazval ho „Cesta na severovýchod…“
 

Václav Žáček /Venda/
 

Poslední články autora:


hodnocení: 5
hlasů: 4
Print Friendly, PDF & Email

143 komentářů

  1. Vendo,

    Rusi ako národ sú v podstate úbožiaci, ktorí svoj život prežívajú vďaka chlastu. Aj ich história je dôkazom toho.

    Požierajú všetko a všetkých ,len pre svoju veľkosť a množstvo ľudského materiálu, ale kam ich ,,noha“ vstúpila, priniesli len chaos a chudobu…

    Aj ich prvý ,,štát“ im musel sformátovať nejaký Severan, lebo ani toho neboli schopní…

    Možno Rus, ako človek je O.K, ale ako národ sú outsajdri Euroázie a majú ,,kanibalské“ maniere. Od čias Ivana Hrozného sa potácajú v totalite ,,debilov“ a nevedia si ako národ poradiť s týmito debilmi, ktorí svojich vlastných kynožia ako mravenčiar tých mravcov v  mravenisku…

    Uvažovať o tom, že by mali byť vzorom nám, alebo iným národom, je taký istý nezmysel, ako že Klingóni budú nám nápomocní v rozvíjaní NAŠHO technického rozvoja v prípade, že by k nám náhodou ,,zablúdili“…

    Krajina, kde zajtra už bolo predvčerom , či tak nejako a nemá jasnú
    predstavu o stave vecí je nebezpečná nielen pre seba, ale aj pre iných , ktorým by chcela poskytnúť ,,bratskú pomoc“…

    Vendo, radšej by si
    mal TU hľadať príčinu, prečo majú ako národ tak ,,podrbanú“ karmu a možno by si IM so svojími Nebeskými kontaktami vedel dať aj RADU, ako z toho ich ,,karmického kruhu nešťastia von“ …

    Lebo dobrá rada je lepšia, ako kopnutie do riti……

    A ešte dostali do vienka aj bradatých a zamastených popov teda tú ńajodpornejšiu podsektu kresťanov, to je už hotová Sodoma , Gomora pre tých nešťastníkov…

    1. Noho, kdy jste byl naposledy v Rusku?

      Tady je mých pár vět z mé tři roky staré návštěvy :
      „Opilí Rusové? Viděl jsem záhy odpoledne jednoho člověka, na první pohled úředníka, slušně oblečeného, s kufříkem, an se mírně potácí. Vzpomněl jsem si, jak za hlubokého socialismu byly i u nás v různých úřadech, na pracovištích oslavy, okna do ulice otevřená a z nich se linoucí zpěv a smích… Často se chodilo i z práce přímo na pokračování příjemného poklábosení do dalších hospůdek. V Rusku teď jistě nic nevím, jeden „unavený“ člověk mne neopravňuje něco tvrdit či vyvracet. Viděl jsem i na pokraji města to, co mají někteří v představě – u typické sámošky si tři muži kupují vodku a svorně pak popíjejí. Ne až tak na veřejnosti, ale za rohem. Přijde to tak levněji. Všude je dost různých strážců pořádku a ti to asi hlídají.“

      Vaše myšlenka vyjádřena tady se mi jeví jako u Vás roustocí plod propagandy proti Rusku, kterou náš mainstream tak vehementně razí:“Krajina, kde zajtra už bolo predvčerom , či tak nejako a nemá jasnú predstavu o stave vecí je nebezpečná nielen pre seba, ale aj pre iných , ktorým by chcela poskytnúť ,,bratskú pomoc“…

  2. Díky Václava, za propracovaný přínosný článek.

    1. Díky.Více by mne zajímali postřehy našich PzR, ale na to nebylo mnoho času. Jsme však nadále v čilé mailové korespondenci a již se o svých postřezích rozepsali. Ale to až se toho sejde víc.
      Pěkný den.

  3. Vendo,píšeš:

    ……Vaše myšlenka vyjádřena tady se mi jeví jako u Vás roustocí plod propagandy proti Rusku, kterou náš mainstream tak vehementně razí:“

    Nie, to je ,,hluboké nedorozuměni“, protože mám dosť osobných skúseností z r.1968, 69, keď nás zvalcovali, a pomieľali , ako križiaci moslimov v tých ,,križiackych“…

    Je to asi stavom mysle každého veľkého národa, že podceňuje toho malého, ale tu ide ruka v ruku aj neschopnosť a vrodená lajdáckosť Rusov a prístup k ,,sebe samému“…

    Tisícročia utláčania vlastnými a cudzími zanechali hlboké stopy. Ja sa im neposmievam, ja ich ako ,,obyčajných ľudí“ z mäsa a kostí, ľutujem..

    A to viem, čo hovorím, lebo aj v našej gubernii sa vytvorila kvázi sociálnodemokratická MAFIA, ktorá si uchmatla štát a robia si ,,s nami to“, čo robili Turci u nás pred 150 rokmi s nami, ako porazeným národom-náboženstvom …

    U nás platí zásada, vyhral si voľby ,,môžeš všetko“… Doslovne a do posledeného písmenka. Víťazi volieb sú teda aj nad ZÁKONOM…

    A prečo, lebo vo voľbách volia prestárle, nemenštruózne staré rašple a starci, ktorí sú ,,už úplne“ mimo a volia ,,plody neschopnosti“ a populizmu ..

    Jediný liek, je odstaviť od možnosti voliť ženy nad 55 rokov a mužov od 62 toku života pozemského…

    Že je to nemorálne? No dovolte a čo zodpovednosť za mladšiu generáciu, ktorá je v menšine, oproti tej mase ,,prestarlych debilov“, tých novodobých boľševikov…

    Len okrajovo pripomínam, že aj ja som v tom ,,gleji prestárlych debilov“…

    1. „Len okrajovo pripomínam, že aj ja som v tom ,,gleji prestárlych debilov“…“

      Vyjmecne s tebou souhlasim NoHo ..

    2. ad. Jediný liek, je odstaviť od možnosti voliť ženy nad 55 rokov a mužov od 62 toku života pozemského…

      Což o možnost volit, ale být volen! U nás za ODS kandiduje do senátu Zátopková – 92 let.

        1. Tak zlé to nebude. Přece má pomoci přilákat hlasy, nic dál.

        2. Do Senátu kandiduje za jednu stranu vždy jeden kandidát. Přilákat hlasy může, ale v daném obvodě buď bude mezi dvěma pro další kolo a nebo propadne mezi prohrávající.

          Tady je seznam kandidátů pro volby do Senátu PČR 2016 – nejmladší a nejstarší vždy za konkrétní stranu. Danu Zátopkovou za ODS jsem tam nenašel:
          http://www.volby.cz/pls/senat/se121?xjazyk=CZ&xdatum=20161007&xobvod=0&xv=11

          Jen tak odbočím. Někde jsem zahlédl informaci, že v Rusku bude prověrka generálů. Kdo neudělá dvacet kliků, nazdar.

        3. Politik nejsem. Takové „opírání se“ je určeno pro ty, u nichž zapůsobí na city, na ty, které osloví, možná potěší. Každá politická strana má svůj potenciál a s tím i svůj okruh působení. Chce, aby byl široký. Na voliče starší, nad 60 let věku, může paní Zátopková působit, vzbudit sentiment; tato „práce“ je zacílena na ty, kteří chápou, co je to třeba charakter, co by chtělo být pojato jako úcta ke stáří a k činům.

  4. Martasi,

    ani by som nečudoval seba sa, keby že nie. Sú len dve možnosti, prečo. Buď si vekovo nezapadol ešte do toho vekového rozpätia, alebo si myslýš, že si tak ďaleko, že na Teba ,,to“ v tej krajine totálnych magorov ani nedočiahne…

    Nerob si ilúzie. Po týchto prezidentských voľbách ,,TAM“ , zistíš, že už budú padať aj ,,zvony z kostolov“…

    Mordechaj 2,37…

  5. https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/20161006/3925439/zeman-sankce-rusko-viza-rusove.html

    Prezident Zeman má cit pro politiku. Samozřejmě, že co člověk, to názor a ne všichni s ním souhlasí.

    – – – – – – – – –

    Ten článek Vendy, který hostil dvě ruské ženy, má více rovin, náznaků příběhů. Když se vrátil, vyprávěl mi s nadšením, jak po příjezdu do Vídně luštili mapu, kam a jak jet, když tu prý šla kolem paní. Neuvěřitelné. Byla to Vendova spolužačka ze základní školy, která již 40 roků žije ve Vídni. V Cimrmanové hře „Vražda v salonním kupé“ by bylo řečeno – „stewarde, jdete jako na zavolanou“! Poradila jim, objala Rusky a sedla do autobusu Vídeň – Brno, kde prý má syna. Jak krásná náhoda.
    Divil jsem se, že to tam Venda nenapsal. Asi nevěří na náhodu, či co?

    – – – – – – – – – – – –

    Ještě dodatek – nedávno tady kdosi chtěl, abych se identifikoval více zřetelně, nebyl jen anonym. Tak jsem se pojmenoval.

    Tak čest prácovi a zítra k volbám. Podle mne tím nic nijak nezlepšíme, ale taky nezhoršíme.

  6. Vendo píšeš:

    …………..Chce, aby byl široký. Na voliče starší, nad 60 let věku, může paní Zátopková působit, vzbudit sentiment; tato „práce“ je zacílena na ty, kteří chápou, co je to třeba charakter, co by chtělo být pojato jako úcta ke stáří a k činům….

    Staroba je obdobie, keď sebakritika je neznámym pojmom a sentiment je ,,vykachličkovaná cestička“ do pekiel nebeských….

    Ak pri voľbe hrá rozhodujúcu úlohu slezina, vajcovody a bubienok, je to pre krajinu, kde sú voľby ,,nešťastím“, pretože voliť sa má ,,rozumom“ a nie je prípustná voľba ani láskou k politikovi…

    To sme zažili v 90 rokoch minulého storočia v našej gubernii, keď babky demokratky a starci debili volili toho Mečára a skoro sme dopadli ako husiti u Chlumce…

    Nechýbalo veľa a boli by nám zabuchli dvere do EU pre toho psychopatického Mečára…

    Preto zamedziť prístup k volebným urnám ,,prestárlým mužským seniorom , ako i nemenštruóznym starenám nad 55 rokov “ je nutné riešiť terazky, lebo potom to bude ,,uže nevazmóžno“…

    Aj Protožidia dali stvoriť ,,mužoženu“ len na potešenie Adamovi a ostatným ,,modelom z hliny s tým pipíkom“…

    A úcta k starobe nech je vyjadrená v jediný deň v roku, keď je ten ,,Deň úcty k starším“. Je to aj kalendárovo podchytené a je to veľmo, veľmo postačujúce.

    Raz a punktum na celý ďalší rok…

    Keď sa stará osoba chce ešte navyše ,,etablovať“, môže upratovať cintoríny, kostolné priestory a kostnice, tam je dosť miesta aj času na ich najdôležitejšiu činnosť, teda na to klebetenie…

    1. Ať chcete nebo nechcete, vždy Vaše diskuze sklouzne nějak k Protožidům.
      A to je téma mimo tento článek. Zrovna jako stáří voličů, Ústava ČR, která definuje právo volit…..atd..

      17.10. jedu na Slovensko, na týden. Také se trochu toulat. Nechte se někde osobně sejít? Mám jízdné slovenskou železnicí zadarmo.

      Pěkný den.

    2. podla tvojich komentov k prestárlym mužským seniorom patríš aj ty…a točíš tu stále dokola to isté, že by ti už pamäť neslúžila ?

      1. Paní anonynná, nejde o přestárlé mužské seniory, nebezpečí je v lidech ( tedy i ženách), kteří jsou blbí od mládí. Jistá je jen smrt, ale stáří čeká na většinu lidí, takže si ještě pěkně užijte pár let rejpání do seniorů.

        1. Pardale komentár patril g.n. , bola to reakcia na jeho kom.zo 6.1O. 23,34 dalšie dva moje komentáre tiež. Takže treba zamyslieť nad tým prečo on uráža „staršie“ ženy nad 55 rokov, podla neho menštruózne alebo nemenštruózne pretože častokrát takéto ženy hrdinom oko on v nemocnici aôebo v iných ústavoch utierajú zadok prípadne ich kŕmia …

        2. Dobře, nečetl jsem celý průběh dískuze pana GN. Ženy i po 55 letech bývají velmi vytížené v práci, mají starosti o rodinu, vnoučata, rodiče. Prostě žena vydrží víc než člověk.

        3. ad. Pardál 7.10.2016 (22:49)

          …Prostě žena vydrží víc než člověk….

          Padám na pusu a padnout, přestat být člověkem, si nemohu dovolit…

    3. g.n. ty by si tiež mohol svoje kecy písať radšej do pamätníčka , občas si ich prečítať a potom spáliť .vraj to pomáha … a nie zbytočne plytvať virtuálnym papierom – starý páprdo. Muži po prechode sú často blbší ako ženy, ty si toho jasným príkladom…Alebo si myslíš že muži prechod nemajú?

    4. g.n.a ešte jeden postreh ti unikol, že ženy po 55 musia ešte makať do 62 rokov, v horšom prípade môžu klebetiť na úrade práce, ale nie je to tak dávno keď mohli po 55, niektoré aj po 53 klebetiť už na lavičke pred domom alebo aj za domom … práci česť

  7. Bol som v Rusku niekolkokrat, naposledy 2015. Ten narod urobil velky krok vpred. A pokial budu dochodky 300 Eur, tak budeme mat stale blizsie k nim ako ku EU.

    1. ….ano, i já to tak cítím o tom kroku vpřed. Viděl jsem v Rusku žebráky, ale kde nejsou. Viděl jsem je i v USA….. . Bezdomovce pod mostem? Kde nejsou? Být blíže k Rusům je mnohem přirozenější, i když by mohli mnozí namítnout, že se Slovany nemáme nic společného. Ale asi bude velkým faktem, že nás tzv.Západ bere jako Slovany a klidně nás zradí, jak se to stalo již vícekráte. Je fakt, že Rusko nás až tak nepotřebuje. Ale jak bychom asi dopadli, kdybychom dobrovolně odmítli brát z Ruska jejich ropu a plyn – z trucu, že od Rusů nic. / ani zprostředkovaně/ To by bylo řevu, co?

      1. Vendo, píšete:“i když by mohli mnozí namítnout, že se Slovany nemáme nic společného. Ale asi bude velkým faktem, že nás tzv.Západ bere jako Slovany a klidně nás zradí, jak se to stalo již vícekráte. Je fakt, že Rusko nás až tak nepotřebuje.“

        Vendo, asi jste tu nebyl v roce 1968. To nás zradil Sovětský svaz vedený Rusy. Rusko nás tehdy potřebovalo a to hodně, třeba i kvůli tomu, že mohlo ukázat, že si může dělat v tomto prostoru co chce. Nyní je už řadu let strašákem Pobaltí, které je schopna ruská armáda okupovat do 60 hodin. A NATO má jako odpověď 3 řešení, všechna špatná.
        http://technet.idnes.cz/utok-na-pobalti-rusko-0t6-/vojenstvi.aspx?c=A161006_172008_vojenstvi_erp

        Se Slovany máme společného hodně, máme asi polovinu genů východních a jižních Slovanů, asi 1/4 genů románských atd. Ač to zní neuvěřitelně, jsme jeden z nehomogennějších národů v Evropě ( po vyhnání přes 2 milionů Němců z Čech, Moravy a Slezska). Česko-německá hranice na pohraničních horách je jedna z nejstarších v Evropě, patrně druhá po Pyrenejích.

        Předpokládám, že najdete nějaké gramatické nedostatky, třeba chybějící čárku, jako už mnohokrát místo odpovědi. Nebo to, že se nemám motat do Vaší diskuze s YAK. Třetí možnost je, že to není k Vašemu článku. Na toto téma už jste poplakal. A je otázka, zda k článku je Váš příspěvek.

        1. Dobré ráno. Vaše názory jsou v mnohém zajímavé a jde na ně i reagovat. Ale otázku mi žádnou nepokládáte a tak bych nemusel nijak odpovídat. Přesto však jen drobnost.

          Think tank Rand, který zveřejnil studii, že by ruská vojska stála do 60ti hodin před Rigou a Tallinem není žádným oficiálním dokumentem. A již vůbec ne ruské vlády. Diskuzi by k tomuto byla na úrovni rčení „jedna paní povídala“, jestli by byla skutečnost taková či jiná. Asi ani Vy a ani já si nepřejeme, aby k válečnému konfliktu došlo. Na druhé straně však může být otázka o výhodnosti doktríny vedení pozemní války s Ruskem na území střední a východní Evropy z pohledu třeba USA.

          V roce 1968 jsem tu byl a chápal jsem situaci stejně jako většina lidí. Až mnohem později jsem si kladl otázku, proč ten Západ, NATO nezakročilo, nesmetlo SSSR? Asi i proto, že poválečné uspořádání podepsaly vítězné mocnosti a nám v něm bylo přiděleno určité místo.

          Jako národ ve středu Evropy jsme značně promíchán a míchá se to stále. Ale ještě před pár léty jsme například v strategii Velkoněmecké Říše nehráli jako národ nějak výraznou roli – tedy v případě jejich vítězné války.

          Vaši gramatiku nijak nesleduji. Jen někdy kostrbatá souvětí a špatně nimi formulované myšlenky, které z mého pohledu potřebuji ujasnit. Ale to mé upozornění se děje jen tehdy, až k tomu dojde a je-li to podstatné pro například diskuzi.

          Pěkný den.

        2. Vendo, otázky nekladu, mohl jste pochopit, že Vaše argumenty jsou na vodě a opravit je. Ale to nejde. Třeba Poláci jsou taky Slované a Británie v roce 1939 kvůli jejich okupaci vyhlásila Německu válku, která trvala skoro 6 let. Proč NATO u nás v roce 1968 nesmetlo invazní armádu? Asi jste tu duchovně nebyl. Myslíte že lze 600 000 dobře vyzbrojených vojáků, kteří drží všechny zdroje od potravin, vody , energie a dopravy lze smést? Co by zůstalo z naší krásné země? Když tedy jste postrádal otázku, zkuste odpovědět.
          O jednom s názory „jedna paní povídala“ bych věděl.

        3. Ale Pardále, vždyť Anglie zachránila v Mnichově mír.Pamatujete, jak pan Neville Chamberlain (Velká Británie) kynul z letounu nadšeným davům? Žel, ten nevydržel ani rok.

          No v roce 1968 nás okupovala vojska Varšavské smlouvy, ale všechny tisíce polských vojáků, kteří projížděli v tancích i na autech naším městem neměli žádné střelivo. A například maďarská vojska podle pamětníků ze Slovenska byla nejméně na Žitném ostrově vítána jako osvoboditelé – tedy rozklad i určitě u Bulharů, Rumunů a NDR?? Že to NATO nevědělo? Inu slabá rozvědka a nebo skutečně platily ještě ty poválečné smlouvy? A ještě by jim nahrávala nenávist lidu Čech k vojskům SSSR a rozklíženost naší armády – můj bratr byl v té době na ZVS a tak vím, o čem píšu. Vše vojskům NATO nahrávalo, leč…. . Stačí to jako odpověď?

          A co by zůstalo z naší krásné země? Buď chcete svobodu v rozbité zemi a nebo naopak. I tak později lidi kolaborovali.

          Mějte se a chcete-li, běžte bojovat za krásné ideály do jiných zemích, kde to můžete pojmout jako boj proti SSSR /Rusku/. Určitě Vám to zvedne /možná pošramocené/ sebevědomí a stín ve svědomí. Kdo ví?

        4. Vendo, hezky kličkujete. Psal jste, že nás jako Slovany zradil západ. Že napadení Slovany obývaného Polska způsobilo vyhlášení války od V.Britanie zase nic. A jste u Mnichova a mávání z auta.
          Že Poláci neměli v roce 1968 střelivo. Možná, ale tanky k nám dovezli, odporovat Rusům pak neměli čím.Každý chápe že účast přítelených armád byla kulisou, minimálně k tomu, aby sověti a spojenci vykradli naši tehdy plusovou státní kasu a hned jme měli státní dluhy.
          Naše armáda byla primárně rozklížená z jednoduchého důvodu : NEMĚLA ROZKAZY KROMĚ PŘIKÁZANÉ PASIVITY.
          Vendo, Vaše rusofilní články a barvení Ruska na růžovo nechápu. Považuji ale za zhovadilost, když přebarvili tank č.23 na Smíchově na růžovo. Ti sednáctiletí kluci, kteří jako gardoví dobyli Belín a dojeli do Prahy svou práci odvedli a zaslouží si úctu. Měli vlastně štěstí, že se nenarodili o pár let dřív, z generace, které bylo 20 let na začátku války proti Sov.svazu, přežilo 10 %.
          Komunisti v Rusku lžou 100 let, jsou v tom nepřekonatelní. Ruská propaganda má 4 fáze: 1) Skoro pravda.2) Hodně lži.3) Samá lež.4) Vytvoření prostředí, kdy se nedá věřit ničemu.
          Protiproud.cz ( Parlamentní listy) jsou hlásná trouba ruské propagandy.
          Věřím, že máte dobré přátele v Rusku a znáte je jako dobré lidi. Ale zevšeobecňujete to Rusko a jeho politiku. Ruský národ, statečné a obětavé lidi tvořila vždy vesnice. A ta vymírá.
          No a ten dotaz na konec. V jaké ze 4 uvedených fází barvení na růžovo Ruska momentálně jste?

        5. Pardale, jen nějaké poznámky.

          Podle Vás jsem napsal, že : “ …. nás jako Slovany zradil západ. Že napadení Slovany obývaného Polska způsobilo vyhlášení války od V.Britanie zase nic. A jste u Mnichova a mávání z auta.“ / západ se píše velké písmeno, jinak je to jen světová strana /

          O čem byl /i mj./ Mnichov? A opravdu jste nikdy za svůj věk nepostřehl, neslyšel, nečetl, že představitelé Francie a Velké Británie se holedbali, že získali – zajistili – zabezpečili pro Evropu MÍR? Nás tak ale hodily tyto velmoci /Francie jako smluvní spojenec/ Němcům, nejprve Sudety, potom jen mlčky přihlíželi mírové okupaci našeho okleštěného státu. A zkuste se podívat do historie, třeba jak Velká Británie v květnu 1939 vydala Německu, její Reichsbance, naše v Británii československou státní bankou deponované peníze. Jak Británie na jaře roku 1939 poskytla Polsku záruky, týkající se jeho obrany před německou agresí, zároveň se však připravovala na „polský Mnichov“.

          Ale, je to minulost a státy či říše s ambicí velmocí jsou i dnes realitou a zrazují ve svém vlastním zájmu.

          Mimochodem. V té citované druhé větě Vám něco chybí a tak, jak je napsána, není jednoznačná. Ta věta mohla znít buď: Že napadení Slovany obývaného Polska způsobilo vyhlášení války od V.Britanie, zase nic? /to zase nic by bylo určeno pro mne, že mi to jako nedošlo? / A nebo: Že napadení Slovany obývaného Polska způsobilo vyhlášení války a od V.Britanie zase nic? / přidána spojka a a otazník/ Pak je to zase upozornění pro mne, jako že přece Velká Británie konala. A skutečně, po 1.září vyhlásila V.Británie a Francie Německu válku, ale nijak se nepokusily Německo fakticky zastavit. To dále obsazovalo Dánsko, Norsko, Holandsko, Belgii, posléze i sladkou Francii…. .
          To mávání z letadla /ne z auta/ britského premiéra, když se vrátil z Mnichova, kde nás prostě předhodili Němcům, bylo pokrytecké a také i příznačné.

          Ptal jsem se Vás, zda v roce 1968 platily mezi vítěznými mocnostmi uzavřené poválečné smlouvy o uspořádání Evropy – odpověď? Nic.

          Fakt je, že Československo se nechtělo v r.1968 vojenskou silou proti SSSR bránit – asi ty poválečné smlouvy platily a ani Západ nechtěl vyvolat velkou válku kvůli naší republice, kde se řešily mocenské vztahy mezi křídly vládnoucích komunistů.

          Vaše postřehy stran růžového tanku a barvení Ruska na růžovo – inu, zajeďte si třeba do Velké Británie, USA, Francie, do Číny či jinam a dejte najevo své sympatie. Můj článek se politice celkem vyhýbá; až na to, že s těmi sankcemi proti Rusku to není až tak horké. Pak se ale v následné diskuzi projevil zájem Rusko očerňovat – např. opilci. Pak i otázka kandidatury ve volbách / údajná kandidatura paní Zátopkové / a pak již naplno téma volby a staří lidé a jejich údajná neschopnost. Okomentoval jsem poznámku YAKa a toho jste se pak chytl, Pardale, i Vy.

          Odpověď na Vaši otázku „V jaké ze 4 uvedených fází barvení na růžovo Ruska momentálně jste?“. Je kladena podivně. Jste vědec a víte, že barva, její sytost je dána něčím, co vnímá lidské oko. Těžko tu vyjádříte stupnice růžové barvy. Přiznal jsem již dříve, že mám Rusko rád. A tak odpovím stupnicí – jedna až deset, kdy jedna je nenávist k Rusku, deset je láska k Rusku. Jsem na sedmičce. O Rusku nepřijímám vše bez pozorného seznámení se s okolnostmi a je i něco, co lze považovat za jejich chybu. Ale to je mimo téma toho mého článku.

          Po dosavadních výkonech naší fotbalové reprezentace již do Ruska asi nepojedu. A tak je tento článek v rubrice „Společnost“ na delší dobu poslední.

          Pěkný den a zkuste mi prosím odpovědět na moji položenou otázku, zda platily či neplatily /podle Vás/ poválečné smlouvy?

        6. Vendo, smlouvy platily na papíře, sféry rozdělení Evropy byly dána už před koncem války. Nevím proč na mě valíte Mnichovskou smlouvu, to jako myslíte, že o ní nevím? Díky za poučení. Jistě západ se chtěl uchránit, dovyzbrojit atd. Jenomže si položme na váhu válečné ( lidské a ekonomické) ztráty Francie, Belgie, Holandska, Británie, USA a na druhé straně naše. Kromě Švýcarska , Švédska, Španělska a Portugalska bylo Československo jediným hospodářsky nezničeným státem kontinentu. Hlavní lidské ztráty byl v židovské komunitě jako skoro v celé Evropě.
          Ten Západ, který nás zradil za nás těžce bojoval a dovedl válku na západní frontě ke svému vítězství.
          A jak jinak na konec, není odpověď, nastoupí jazykové rozbory.

        7. Odpověď jsem Vám dal, jen není na ty Vaše odstíny růžové. Dosaďte si své body, popř. i další do mnohem přesnější desíti stupňové stupnice, kde jsem přiznal, že jsem na bodě sedm. Upřímně, je mi jedno, jaký stupeň mi přidělíte Vy a jak to doprovodíte slovně.

          Ad: Ten Západ, který nás zradil za nás těžce bojoval a dovedl válku na západní frontě ke svému vítězství.

          Ta Velká Británie, která dala Německu před válkou naše české peníze pak po válce vyúčtovala československému státu všechny náklady za výstroj čs.vojáků, kteří za ni bojovali. Ponožky, onuce….inu, bratři ve zbrani.

          Ale fakt, vojska Západu dosáhla obrovského vítězství. Proti tomu byla východní fronta nic, jen takové oťukávání pár střelců na té či druhé straně s pár starými náklaďáky a vyřazenými letouny.

          A kdypak dáte odpověď na moji otázku Vy?
          „Pěkný den a zkuste mi prosím odpovědět na moji položenou otázku, zda platily či neplatily /podle Vás/ poválečné smlouvy v roce 1968?“

        8. Vendo, pěkně cirkulujete ve svých problémech. Vůbec jsem nepsal, že sovětský podíl na vítěství byl bezvýznamný, prostě už nevíte, do čeho šťourat. Psal jsem, že sovětští gardoví vojáci si zaslouží úctu. Za nimi šli další horších kvalit, museli se o sebe postarat, kradli, znásilňovali. Což dělal historicky většina armád. A o západních vojácích obecně se to říci nedá.
          Hlavně jsem psal, že západ zvítězil na ZÁPADNÍ frontě, takže nevím, o čem zase diskutuje sám se sebou.
          Poválečné smlouvy v roce 1968 platily, už jsem odpověděl. Smlouvy se dodržují, dokud to není pro silnější stranu nevýhodné. Nějak jste rusofilně zapomněl, že jsme měli se Sov. Svazem smlouvu o přátelství z roku 1943. Jistě ji znáte, já velmi pochybuji, že tam byla možnost vojensky napadnout a okupovat bratrskou zemi. Brežněv za to rozdával dvojité hubičky.

        9. Vendo, pište když tak něco, čemu rozumíte, což není případ :“vyúčtovala československému státu všechny náklady za výstroj čs.vojáků, kteří za ni bojovali. Ponožky, onuce..“
          http://zpravy.idnes.cz/historik-jiri-rajlich-o-povalecnem-splaceni-ceskoslovenskeho-dluhu-britanii-18f-/domaci.aspx?c=A140618_161939_domaci_jw
          „Princip toho lend-lease byl – velice zjednodušeně – takový, že výzbroj a výstroj spotřebovaná v boji se nehradila. Československo zaplatilo pouze to, co si z války přivezlo do osvobozené vlasti…
          Konečného vyrovnání obě země dosáhly v roce 1982. Československo dostálo závazkům, na jejichž splnění Británie trvala, poté z Londýna dostalo zpět 18,4 tuny měnového zlata, zbývajících v Británii z československého zlatého pokladu.
          ..Zmínil jste, že argumentaci o Britech, kteří po nás chtěli zaplatit i za tkaničky a knoflíky, slýcháte už několik desítek let. Kde je tedy její původ? Byla to součást optiky komunistické historiografie a jejího despektu k západním spojencům?
          To ne, dokonce si ani nevzpomínám, že by se tomu komunistická historiografie vůbec věnovala, že by tuhle argumentaci – co všechno si nechali Britové zaplatit – používala. Já to slýchávám dvacet, pětadvacet let… Myslím, že to lidé říkají především z neznalosti. Uplatňují na to morální kritéria, která jsou v tomhle případě trochu lichá.“
          Například Protektorát i Slovensko vyrábělo 6 let zbraně pro Němce proti spojencům.
          Válka stojí hodně peněz. Británie měla obrovské dluhy vůči USA, USA část dluhu odpustily SSSR.

        10. ad – Nějak jste rusofilně zapomněl, že jsme měli se Sov. Svazem smlouvu o přátelství z roku 1943. Jistě ji znáte, já velmi pochybuji, že tam byla možnost vojensky napadnout a okupovat bratrskou zemi. Brežněv za to rozdával dvojité hubičky.
          ____________

          :-))))

        11. Je až s podivem, jak pár myšlenek z mého příspěvku, který jsem zaslal YAKovi, vytvořila tuto bohatou diskuzi. Myšlenky, že bychom se z lásky k Západu však vzdali jako stát dobrovolně ruské ropy a plynu, to jste si nepovšiml.

          Jen pár poznámek.

          – V r.1968 platily smlouvy nejen na papíře – platily stále i v realitě tohoto roku.

          – Ano, Západ se potřeboval dovyzbrojit a také potřeboval, aby se dovyzbrojilo i Německo. I o to šlo v Mnichovské dohodě. Do Bank of England bylo uloženo v r.1939 55 tun českého měnového zlata. Británie převedla v témže roce na Říšskou banku více jak 23 tun – to aby mohli i Němci lépe zbrojit. V roce 1982 dostala ČSSR 18,2 tuny zlata z Británie zpět – součet = cca 41 tun. Což nesedí. Něco bylo Brity prodáno z obav války v Kanadě /asi 8 tun / a něco zůstalo „za nehty“. Komu? Nevím – bylo to přece ve svobodném světě. Ano, ČSR zaplatila Británii za to, že jsme mohli vytvořit vládní exilovou strukturu ve Velké Británii, zaplatili jsme za vytvoření vojenských jednotek. Obdrželi jsme na to výhodnou půjčku, jak popisujete. Půjčka byla asi zaplacena. A je dobře, že platil princip, jak píšete „Princip toho lend-lease byl – velice zjednodušeně – takový, že výzbroj a výstroj spotřebovaná v boji se nehradila. Ještě to tak, že platit bomby a střelivo do kulometů a benzín pro letadla ??? A pak jsme, možná i se slevou odkoupili některé zbraně, letouny, atd..

          Válka je v zájmu podnikatelů především kšeft.

          Ještě k Mnichovu :

          – Dne 15. března 1939 promluvil Chamberlain v Dolní sněmovně a nenašel ani jedinou větu, kterou by pojmenoval věci pravým jménem. Velká Británie, která se v Mnichově zavázala, že bude garantoval hranice okleštěného Československa, se 15. března 1939 necítila vázána svým slibem.

          – na základě Mnichovské dohody a následně i tzv. arbitrážních jednání ve Vídni bylo Československu zabaveno zhruba 30 % území, téměř 33 % obyvatelstva, 40 % větších průmyslových podniků a třetina zemědělské půdy. ?? To aby se mohl Hitler dovyzbrojit, že? / a k tomu ještě peníze za zlato !! /

          – a za pár měsíců proběhla ještě okupace zbytku republiky a mocnosti, Francie a Británie, určitě slovně protestovaly

          – válka je o kšeftu a také se při ni myslí na budoucnost – naznačuji tím značné škody, které byly způsobeny při bojích za osvobození země a také při náletech spojeneckých letadel, které začaly v roce 1943 a soustředily se na rafinerie, zbrojovky a další podniky důležité pro vedení války. Tedy velké ničení prostě bylo i u nás.

          – jak píšete – Československo bylo jediným hospodářsky nezničeným státem kontinentu a tak ho dát Hitlerovi a spol. mělo svůj účel. Oficiálně tím byl navíc zachráněn, podle britského premiéra MÍR a české zbrojovky mohly jet na plno.

          O židovské komunitě vím – díky za upozornění.

          Do vesnice na Boskovicku, kde bydleli v roce 1945 moji rodiče přišli jako první vojáci Malinovského frontu. Té horší kvality. Tato vojska na druhý den odtáhla směr na Svitavy a pak teprve přišli ti gardoví. Je fakt, že Rudá armáda neměla nylonky, čokolády a žvýkačky, za které se lecjaké žena nechala okouzlit a podlehla pokušení. Vojáci sovětské armády navařili pro celou vesnici jen guláš, popili vodku a slivovici a zase odjeli pronásledovat nepřítele.

          Je ale nepopíratelným faktem, že SSSR ve válce porazil Německo. A to totálně. Draze také pro tento cíl nakupoval zbraně, ošacení, vše pro válku, a to od spojenců. Všechny nasmlouvané kontrakty – dodávky – neobdržel. Němci mnoho konvojů potopily. Snad i za to to odpuštění dluhů, to ale nevím jistě. Počtem padlých, obětí a stavem rozbité země byl SSSR v čele jako nejvíce válkou postižená země. Šlo by doložit například počty padlých Němců na tzv.Západní frontě a totéž na východní frontě. Je asi i fakt, že odpor na západní frontě byl ze strany Němců již mnohem menší – jde to doložit. Ale toto téma je opravdu mimo.

          Nemám rád kdyby, ale mohli bychom takto vůbec diskutovat, kdyby SSSR drtivě neporazilo Německo? Byli bychom vůbec na světě?

          Pardale, předmět této naší diskuze není můj zájem, není to ani předmětem mého článku. ze slušnosti jsem na Vás zareagoval. YAK nereagoval, ale v podstatě vyjádřil názor, se kterým jsem vyjádřil svůj souhlas. V jste se mohl „zachytit“ třeba současných sankcí proti Rusku, voleb v Rusku a nebo MS v kopané, když byste chtěl je diskutovat v rovině politiky.

          Jsem ale rád, že jste vstoupil a leccos objasnil.

          Pěkný den.

  8. anonymná píšeš:

    ….g.n.a ešte jeden postreh ti unikol, že ženy po 55 musia ešte makať do 62 rokov, v horšom prípade môžu klebetiť na úrade práce, ale nie je to tak….

    Je to o tom, že vekom človek blbne, stráca súdnosť a z minulosti si pamätá len na to dobré a pekné, čo zažil a preto robí ,,psie kúsky“ hlavne pri ,,Voľbách“.

    …. A o tejto časti života hovoríme. Neriešime tu momentálne pracovú oblasť, socialnu ,či charitatívnu, či bezúčelové vysedávanie v kostolných laviciach …

    Štatistiky sú jednoznačné. Staré a prestárlé ženy volia populistov, demagógov a degenerátov, ktorí na volebných stretnutiach dajú ženám úplatok vo forme kvetinky, čukolády, či bonbonieri.

    Tieto ženy sú úplne mimo z týchto lacných trikov a považujú prevzatie daru za ,,sľub vernosti“ vychcanému politikovi, hlavne tým ,,Červeným a ružovým“ …

    Na scénu privezú starých spevákov o barlách, či na vozíčkoch ,ktorí umocňujú pocit jednoty a údernosti starej gardy… Za No.1 je považovaný 8. marec, keď sa vtieranie politikov do ,,rití“ starých žien stáva ukážkou netolerancie, lebo ich považujú ,,za hlúpu masu“, ktorú je možné najľahšie ,,odrbať“….

    O nič lepšie na tom nie sú ani tí mužskí seniori, ktorí sentimentálne žijú v období 1.májov, keď pivo tieklo potokom, klobásky sa válali do žalúdkov, ako keď kameň hodíte do Macochy.

    Ano sentiment je to, čo škodí budúcnosti a tým v strednom veku . Ani najmladšia generácia to tiež nemá v hlavách v poriadku. Nerozmýšľajú čo bude zajtra a to, čo bude o 3 dni,to je tak ďaleká budúcnosť, že nemá význam sa o to ani zaujímať…

    Ale títo aspoň ,,serú“ na voľby , ale ,,stará garda“ ide ako za ,,starých čias“, keď účasť bola povinná. A to ma serie najviac, lebo účasť považujú za svoju povinnosť a prejav lojality k režimu, ktorý je otočený o 180 stupňov oproti tomu, čo si ešte matne pamätajú a týmito postojmi sa ešte aj chvália…

    Aké odporné, lebo keď súčastnosti nerozumiem, je lepšie sedieť doma a čakať na povolebné výsledky v obývačke a pri harmančekovom čaji v teplých papučkách…

    …….Tento stav som opisoval z ukážok reálneho života v našej gubernii. Či je to tak aj v ČR, to neviem posúdiť…

    1. Gilgameš už si nakydal na našu SR dosť ,si ako vták čo špiní do vlastného hniezda. Politiku tu riešiš len ty ale politici (či už tvoji srdcu blízki alebo vzdialení) seniorov – takých ako si ty neopatrujú – nie že by som ti takúto opateru priala V našej „gubernii“ si senior nemôže dovoliť zaplatiť dve osobné asistentky ako je to v rakúskej gubernii zvykom . Takže sa priprav , že budeš na staré kolená s ďalšími 2O timi seniormi odkázaný na ženy 55 + lebo mladé žienky sa tam velmi nehrnú. Potom im môžeš povedať do očí to čo tu anonymne zo svojej teplej stoličky v teplých papučkách píšeš. A pozor na harmančekový čaj – lebo z neho preháňa .

  9. anonymná,

    škoda slov, ak nechceš pochopiť, že staroba je choroba vedomia a keď má možnosť kecať do reálneho života, je to nebezpečné pre spoločnosť…

    To nemá nič spoločné s tým, že odchod do dôchodku sa reálne zvyšuje, či aj muži sú ,,sestričky“ a či tiež opatrujú v Rakúsku, či v Nemecku prestárlych…

    Ja zopakujem: Starý človek hotová opica a to si dovolím povedať, že som si toto konštatovanie nevymyslel. Toto konštatovanie je už móc starého dáta ..

    To nie je žiadne špinenenie do vlastného hniezda, lebo toto konštatovanie sa týka ,,všetkých hniezd“…

    Ak si už vo veku, keď si v tom rozmedzí, tak buď rada, ,,že si“ a dobrovoľne sa zriekni kecania a prispievania k voľbe populistov , magorov a debilov hlavne zo spektra červených a ružových. Že Ty nie? Tak kto potom ???

    Budúcnosť sa Ti poďakuje.

    Ja to už mám ošetrené…

    To je tá červená niť, podľa ktorej tu pitváme spoločnosť v našej gubernii, ale očakávam aj reakcie iných …

    1. Ano v tom máš pravdu že staroba je choroba vedomia, preto tu celé mesiace píšeš bud o netvorovi z vesmíru alebo o politike, stále to isté bla,bla… myslím že Vendo ti navrhol aj osobné stretnutie, môžeš si popovídat face of face, tak sa k nemu hrdinsky vyjadri…. že by ty nie z očí do očí ale len tak poza bučky tliachať ???

  10. g.n. ešte doplnok,ved vieš že každá akcia vyvolá reakciu — moja skúsenosť : keď zalovím v pamäti, pretože staropamäť funguje dobre aj u „starších“ tí červení súdruhovia prezlečení za modrých, zelených aj kockovaných čo po revolúcii schovávali stranícke knižky aj busty Lenina pod psie búdy , tí teraz najviac vykrikujú- chyťte zlodeja …a tí čo sa pchali Sovietom do zadku sa teraz pchajú Američanom a velebia EU – že ty nie? tak nejako cítim v mojich stareckých kostiach že ano…

  11. anonymná píšeš:

    ….Ano v tom máš pravdu že staroba je choroba vedomia, preto tu celé mesiace píšeš bud o netvorovi z vesmíru alebo o politike, stále to isté bla,bla……

    Toto si dala. Ano, mojim náhradným Tajtrlíkom namiesto Nehmotnej nebytosti je môj libling , ten Netvor z hlbín vesmíru…

    A prečo? Lebo sa ho nemusím báť, je so mnou rovnocenný a nepotrpí sa na bezduché modlitbičky. Nič a nikoho nestvoril, nie je panovačný a nebuzíkov netrestá celosvetovou potopou a serie aj na to, že Adam zožral v tom Edene, ,,TO“ kyslé, nevyšlachtené jablko…

    Nie je paškvil, lebo aj ženy považuje za rovnocenné bytosti a neodopiera im vstup do jeho Neba…

    …Neoplodňuje devy z nižších spoločenských vrstiev a nechce si syna vytvoriť ,,neprirodzenou cestou“…

    Je to proste kamarád do dažďa, či ako sa na dedine hovorí, je do vozovníka aj do kočovníka…

    Ale už by sme to mali asi utnúť, lebo mi táto debata z diaľky pripadá, akoby debatili dvaja , ktorí majú zajtra vybavený prednostný nastúp do Ústavu Dr. Chocholouška…

    Jeden o voze, druhý o capovi a teliatka nikde…

    Takže čau, starenka. Mám tušáka, že sa ešte niekedy a niekde zase z chuti pochňujeme…

    1. Nemám sa chuť s tebou chnuvať ani naťahovať pretože odkedy tu ty píšeš svoje kraviny tieto stránky stratili úroven a vela ludí už nemá chuť tu písať…Opravujem že staroba je choroba vedomia , len starecká chorá myseľ je príčina toho že starý človek nie je s ničím spokojný.Aj keď ty kydáš na moju rodnú zem ja si ju naopak vážim . Ked sa ti tu nepáči môžeš si zbaliť pynklík a isť do sveta šťastie hladať, hranice máš otvorené…
      https://www.youtube.com/watch?v=ufs_KiSxBzs

  12. Můj poslední článek mohl probudit diskuzi v několika rovinách. Ty základní byly, když to vezmu od počátku :
    -sankce na Rusko, protože jsem se od PzR dozvěděl, že se u nich, z jejich zkušeností nekonaly
    -a vlastně politika Rusko-USA-EU-Česko?
    -a kosmický výzkum a „souboj“ mezi USA-Rusko
    -možná i o zkušenostech s návštěvami z jiných států v rodinách zdejších diskutujících
    -a byrokracie či nezbytné vyřizování pro pobyt cizinců
    -a pak již Bratislava, ubytování, letiště, památky a Malé Karpaty
    -a Vídeň, památky a osobní zkušenosti, a káva a vídeňské zákusky
    -a Praha, pivo, zmrzlina a památky
    -cestování autobusy v.vlakem
    -a nákupy v nákupních centrech, či nový film Učitelka, a okolnosti pádu mrakodrapu WTC7
    -a Karlštejn či další významné památky Prahy a blízkého okolí
    -a znalost ruštiny a přínos turismu vůbec
    -a volby, třeba i v USA či u nás a demokratické principy
    -a pravoslaví či náboženství vůbec
    -a možnosti vegetariánského stravování v Praze
    -či mistrovství světa ve fotbale v Rusku v r.2018

    Prostě široká škála témat v rubrice „Společnost“ se mohla realizovat. Skutečnost pak byla jiná – mohl jsem se v reakcích rozepsat o chlastání Rusů, a jejich podrbané karmě, o Sodomě a Gomoře v podobě zamaštěných popů,a pak již nejvíce kolem starých lidí a jejich kandidatuře či omezení volit.

    I tak diskutujícím děkuji za účast. 

    1. Vendo prepáč že som sa nevyjadrovala k článku , často sa stáva že sa bavíme s diskutujúcimi aj mimo tému … tak som si prečítala dodatočne Tvoj článok , mna politika neberie ale k PzR :-) podla toho čo píšeš sú to asi mestské typy a majú radi okrem iného nákupnú turistiku. Keby ale boli turisticky zdatnejšie a robila by som im sprievodkyňu po našom malom Slovensku , tak by som určite išla s nimi do V.Tatier a popreháňala sa s nimi po tatranských štítoch a dolinách, na Zbojnícku chatu, Téryho chatu , na Rysy, alebo by sa len tak mohli povoziť lanovkami na Štrbské pleso, na Hrebienok alebo vyviesť až na Lomničák… výhlad z L.štítu za jasného počasia je zážitok … na túre po vlastných nakúpime len svalovicu ale námaha stojí za ten zážitok, keď máme štastie uvidíme aj kamzíka , takto som chodila v lete celý týždeň s PzS – priatelkami zo Slovenska , nebol žiaden sacher dort, ale za odmenu na chate obyčajná horcovica :-)

      1. Jasné, šlo by ukázat daleko více. I ty Tatry.
        Původně měli Rusky přiletět do Prahy. V plánu jsme měli Krkonoše a trošku jižní Čechy. Ono totiž deset dní není tak mnoho. Ale pak tu byla změna, že přiletí a odletí z Bratislavy. A tak jsme náš plán změnili – trošku poznat hlavní město Slovenska, trošku nakouknout do Vídně, projet se po Dunaji a pak Praha, kde jedna z našich ruských kámošek nikdy ještě nebyla. A 4 dny na Prahu je móc málo. Proto i padly ty Krkonoše a jižní Čechy.

        Tož to je vše k vysvětlení. Jinak tu lze diskutovat o ledasčem a pan Gilgamešova Noha to „umí“ využít. Většinou se na něj mnoho kolegů nechytá.

        Pěkný večer.

        1. Vendo uži si túlanie po Slovensku, prajem Ti aby si stretol len príjemných ľudí, aj aby Ti vyšlo počasie.Snád sa na budúci týždeň vyčasí a bude ešte babie leto.

        2. Děkuji.
          Většinou to bude toulání po termálech.
          Pěkný den.

  13. Vendo,

    ono sa to možno nezdá, ale keď počujem Rusko, predstavujem si ZSSSR a ich tlak na úbohého poskoka, niktoše, ktorým bolo ČSSR.

    A po 40 rokov buzerácie, nátlaku a vydierania, zanechalo u nás v SR hlboké stopy a pokrivené charakteri, ktoré stále prinášajú svoje ,,deti“…

    Sú to ,,deti“ ZLA, pretože tá ideológia bola zločinecká a zvrátená a u nás bolo dobre zasiaté…

    Stačí si pripomenúť komunstov typu Mečiar, Gašparovič, Fico a ďalších bezejmenných , teda celú plejádu bludárov. Fuj, až sa mi chce grcať…

    Preto sme ,,dietky Božové“…

    1. Vaše představy Ruska jako SSSR, jako niktoše mohou být zajímavé.Jsou však již minulostí. Možná měla Vaše rodina, rodiče, příbuzní, své pevné místo ve funkcích samostatného a fašistického státu Slovensko a tak ještě i dnes Vás porážka Německa může i mrzet. Kdo ví?

      Pokřivené charaktery? Karma, priatelko, karma. Jsou přinášeny v každé době, ne snad?

      Zlo je stále, moc se o tom tady diskutovalo – žijeme v duálním světě. A také je dobré zamyslet se nad relativitou tohoto pojmu.

      Nevím, jak mnoho byli Vámi jmenovaní politici komunisty. Fakt jen ale ten, že jste si je zvolili, ne snad?

      Tak se vygrcajte a bude Vám zase lépe.

      Co ta moje nabídka setkat se někdy v příštím týdnu na Slovensku?

      Pěkný den.

  14. Venda,píšeš:

    …Slovensko a tak ještě i dnes Vás porážka Německa může i mrzet. Kdo ví?

    V oblasti, v ktorej žil môj otec , boli mnohí zapojení do SNP a riskovali aj svoje životy a majetok , len za podanie chleba partizánom. Ano, samozrejme bola aj mlčiaca väčšina, ako všade, kde sa ujme moci totalita. To už poznáme aj z vlastnej skúsenosti…

    SNP – ozbrojený odpor voči fašistom , bolo ,,TO“, čo ste v ČR nazažili, dokonca ani v najodvážnejších snoch…

    Prečo? Na to si odpovedz sám…

    Na ozbrojené povstanie – odpor treba nielen odvahu jednotlivca , ale aj spoločenskú atmosféru a historické okolnosti…

    A to je to, čo ste v ČR nepoznali, lebo okrem atentátu na Heidricha ste to v ČR počas II. svetovej vojny veľa toho nenamútili.

    Ozbrojená zrážka s fašistickým Nemeckom bol sen politikov možno ešte v Londýne a pár ,,demokratov“ ktorí vegetovali počas vojny v Moskve.

    Za Háchu ste viac držali huby, ako by ste protestovali.

    V Čechách poznáte jednu, či dve vypálené obce za údajnú podporu ,,banditom“, na Slovensku za spoluprácu s partizánmi, ich boli desiatky…

    Ale to už je minulosť a každý si svoje rany už ,,olízal“ a hlavne pozabúdal…

    A čo sa týka Vendo komunizmu a tých komunistov ,,dodrbali ste“ ich z ČR na Slovensko aj s majorom Zemanom, vy z Čiech v tom r.1948. Na to nezabúdaj pri svojich spomienkach…

    Vendo, aj teraz, keď úspešne budujete kapitalizmus, motajú sa vám tam aj tie červené gebule ako v severozápadnej Kórei . Takže tie ,,poznámky“ o komunistich nie sú až také presvedčivé na našu stranu.

    Ale je ,,nová doba“, takže čo ,,sme si ,TO sme si“, máme dvere otvorené, máme každý svoj ,,dvor“ a môžeme Svetu ukázať čoho sme neschopní“…

    Ale ano, tá Tvoja poznámka o voličoch je presne v intenciách mojich reakcií, ktoré som vyššie uvádzal.

    Ano majú to na svedomí voliči ,,boľševici“ – tí prestárlí a nablblí…

    Najväčším zmrdom, ktorého voliči u nás vyvoli z ,,pekelných plameňov“, je ten komunista Fico, ktorý účelovo pred prezidentskými voľbami vytiahol fakt, že ho jeho dedinskí rodičia donútili účasti na ,,birmovačke“. Stal sa z neho kresťan-katolík, akého ani medzi kardinálmi v SR nenájdeš.

    …..To je to odporné, to je presne ,,TO“ z čoho ma napína…

    Hneď na to, si podal podal prihlášku do KSČ, do strany, ktorú ste nám
    ,,importovali a implantovali“ v r. 1948.

    ……Jedine čo musím uznať je, že aj u nás sa našli hovädá, ktorým ,,To“ vyhovovalo, ako ,,sračky v chlieve“…

    1. „SNP – ozbrojený odpor voči fašistom , bolo ,,TO“, čo ste v ČR nazažili, dokonca ani v najodvážnejších snoch…

      Prečo? Na to si odpovedz sám…“

      Já ti nevím, SNP bylo podle mě převracení kabátů. Slováci viděli, že Němci prohráli, tak se dali na vítěznou stranu. A včíl GN mudruj…

      1. ad – SNP – ozbrojený odpor voči fašistom , bolo ,,TO“, čo ste v ČR nazažili, dokonca ani v najodvážnejších snoch…

        …četla jsem jen konec toho blábolu – ten ňouma se pořád ještě nedovzdělal? To je fakt, „TO“ jsme vážně v ČR nezažili, takovou frašku…:-))

    2. Možná jsou tu jiní, více vzdělaní a mohou mnohem zasvěceněji objasňovat celkem nedávnou historii. Výsledek 2.sv.války? Bylo Slovensko uvedeno na straně poraženého Německa, jako jeho spojenec? A nebo díky i SNP a znovu se přihlášení k předválečné ČSR jako vítěz ve 2.sv.válce? A poučte mne, proč 14. března 1939 Slovensko vyhlásilo samostatnost a proč se Slovenská republika stala satelitem hitlerovského Německa? Lze to nazvat jako ostudné spojení? A SNP, mělo – nemělo rehabilitovat Slovensko? Nemám rád „kdyby“ a tak jen k Vašemu tvrzení o komunistech a roku 1948. Mimochodem – nebyl jsem ještě na světě – Vy ano?
      Ve zdrojích na wiki lze vyčíst, že „Povstání iniciovala ilegální Slovenská národní rada, ve které měla velký vliv komunistická strana Slovenska.“ Pane Noho, to byl rok 1944, do roku 1948 zbývaly ještě čtyři roky? Kde se tam ti slovenští komunisté vzali, když Vaše tvrzení o r.1948 bych vzal jako fakt? Slunce je snad vytáhlo z pařezů? Faktem je, že u vás nepopulární exilový prezident Beneš upozornil Slováky základní myšlenkou – „Jedině boj čs. emigrace za obnovu ČSR „zachrání Slovensko a Slováky, aby nebyli pokládáni na konci války za poražený národ“. A ukázalo se, že tato slova padla na úrodnou půdu a nebo chtělo Slovensko dokázat svým SNP něco jiného? Fakt ale je, že v noci 30. srpna, po obdržení zpráv o ozbrojeném vystoupení povstalců na Slovensku, se sešla čs. vláda v Londýně na mimořádném zasedání a proklamativně se postavila do čela povstání. Prohlásila veškeré vojenské, paradesantní a partyzánské jednotky za součást čs. armády, a tím i za člena spojeneckých armád!! A mocnosti vítězné ve válce toto uznaly. Váš prezident Tito a jeho vláda však rozbíjela i toto povstání? Ale jinak, nemohu za to, že SNP bylo celkově dosti zbabráno. Ani můj otec tomu nemohl zabránit.

      A ještě k Vašemu výroku, že jsme vám na Slovensko importovali a implantovali KSČ v r.1948. Podívejte se na výsledek poválečných voleb na Slovensku před r.1948. Komunisté získali jen cca 30%. Ve zdrojích na netu se píše: „Na podzim 1947 pod vedením Gustáva Husáka prosadila částečnou likvidaci Demokratické strany /ta ve slovenských volbách zvítězila/, jejíž vedení údajně uzavřelo dohodu o podpoře s představiteli bývalého Slovenského státu.“ A jmenovat by šlo další významné slovenské komunisty ještě před rokem 1948 – tak tu neplácejte hlouposti.

      A Fico, to je již ryze Váš problém.

      Tak co ta moje nabídka na osobní setkání na Slovensku??? Možná ještě žijete v oblasti, kde SNP mělo své centrum a z místa, kde budu na Slovensku pobývat je to tak hodinu a půl rychlíkem???
      Pěkný večer.

    3. Gilgameši, hodně jste mě zklamal, asi jsem se dozvěděl o historii něco jiného. Nějak jste zapomněl na Tisa, Hlinkovce, kteří zradili Československo okamžitě. Dlouhodobě se na Slovensko strkaly obrovské české peníze a investice,“ keď sú Češi hlúpí, ať platia.“
      Bohužel statisíce slušných Slováků, muselo narukovat do wehrmachtu, hodně jich zahynulo a někteří se vrátili se Svobodovou armádou. Aby se pak stali pilířem socialistické armády, třeba soudruh Martin Dzúr, nastoupil na východní frontě, přeběhl k sovětům „V roce 1941 nastoupil základní vojenskou službu v armádě Slovenského státu, v lednu 1943 na východní frontě z ní přeběhl k Rudé armádě. Příslušníkem československé vojenské jednotky v SSSR byl od června 1943. Zúčastnil se bojů o Kyjev, Dukelský průsmyk, také i o své rodné město Liptovský Mikuláš.“ Když přišli sověti v roce 1968 tak se neúčastnil ničeho, proč taky. Jako ministra národní obrany ho zajímala myslivost.
      Slovenské národní povstání bylo Středoslovenské povstání v oblasti, kde se celou válku vyráběly pro fašisty zbraně, dvě východní divize se nechaly odzbrojit Němci a bylo po povstání. Dukelská operace byla od počátku nakvap zbabraná a slabě zajištěná, snad se sověti chtěli naučit bojovat v horách.
      Studoval jsem i s hochy od Martina. Přišli Němci, vzali jídlo, co mohli. Přišli partyzáni, vzali zbytek. Lidé žijící na horách měli dvě špatné možnosti- být s Němci nebo proti nim.
      Gottwald byl samozřejmě komunistická hrůza. Ale ani Maďaři, kteří jako jediní bojovali až do pádu Berlína a konce války na straně Němců, nedokázali proti sovětům nic a vládli tam komunisti.
      Jako dobře se učící pionýr jsme byl za odměnu na pionýrském táboře Vrútky u Martina, agitace o SNP, beseda s účastníkem SNP. Nekomentuji. On bojoval o hrad Strečno, já ne. Nesnižuji odvahu těch, co bojovali a podporovali partyzány. Ale kolik jich bylo, že byli Slováci o tolik lepší jak Češi, taky tu byli partyzáni a pražské povstání, silná jednotka RAF hodně přispěla v boji o Anglii.

  15. Věra,

    z Tvojho prekliku som Ti vybral presne to, čo som písal Vendovi…

    …Po rozpadu ČSR 1939 se KSČ na Slovensku organizačně osamostatnila a přeměnila v KSS, rovněž řízenou pokyny z moskevského vedení KSČ.

    Ano, bola to ,,oblastná“ KSS z počtom členov 5 a platenými pisármi a prepisovačmi listín zo ZSSR v celkovom počte 17…

    A vo volbách, ktoré nasledovali, dostali ,,po vajcách“. Prvenstvo získala Demokratická strana Slovenska a keď v Čechách Gottwald uchmatol MOC, importovali a implantovali ste ju na Slovevsko, lebo už bola ustanovená jednotná KSČ .

    Ano, je viac ako isté, že ten Netvor z hlbín vesmíru na chvíľu zaspal, a bolo po nádeji na Královstvo nebeské TU , medzi Dunajom a Tatrami.

    Tým ani za Boha nechcem povedať, že TO královstvo Nebeské by bolo ,,terno“. Ale aj tak všade , v každej dedinke, či v meste na Slovensku máme to TERNO.

    Sú to pobočky obchodného reťazčoka Jednota…

  16. Pro Vendu:

    ad.Pro čtenáře, kteří mají v sobě určitou dávku tolerance, jedna informace – náš Mistr byl v měsíci srpnu na první návštěvě v Moskvě, kde se uskutečnil jeho první satsang, tedy rozprava.

    Satsang Původní význam slova je „Společenství v nejvyšší Pravdě“, tj. shromáždění lidí, kteří naslouchají, hovoří a vstřebávají pravdu, společně s bytostí, která Pravdu realizovala.
    ————
    Tvůj mistr,na kterého si sem dal nedávno videoodkaz je LHÁŘ,který zneužívá
    nevědomosti chudých,jež jsou jen katastrofálním důsledkem předávání lží
    z pokolení na pokolení a omílání prázdné slámy(lží) neustále dokola.
    Tvé omílání karmy,jako formy oko za oko,je lež,které nerozumíš ani ty ani tvůj mistr,je toho jasným důkazem.

    To,co považuješ za minulé nebo budoucí životy,i ten současný probíhají právě nyní
    a teď V PŘÍTOMNÉM OKAMŽIKU.Takže výmluvy typu on,ona,oni,ony…si to či ono
    zasoužili,jsou prachsprostou převzatou lží z totální nevědomosti.Pokud je někdo
    schopen zneužívat nevědomosti lidí k vlastnímu majetnickému obohacování,namísto
    vedení k jejich sebepoznání,tak je pouhým otrokem svého egoistického mozku.
    V žádném případě takový člověk nerealizoval Pravdu,neboť Ta je jen Jedna,Jediná.

    Takže si tvůj mistr,jako i většina ostatních guruů a tzv.duchovních jakýchkoliv
    náboženství, můžou podat ruky navzájem i s papežem.Jsou na tom úplně stejně.
    Dělají ze sebe modly.

    Hnus,kterému ještě snad i oni sami věří a neuvědomují si,jak jsou hloupí a nazí.

    1. Hvězdičko, napsal jsem jen stručnou informaci o jeho první návštěvě v Moskvě, jeho satsangu, tedy rozpravě. Identifikaci, že jde o „Společenství v nejvyšší Pravdě“ jste použila a nabídla Vy a pak se nad ním rozhořčujete.

      K dalšímu označení – LHÁŘ – – snad jen to Synovo – „Nesuďte, abyste nebyli souzeni.Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou mírou měříte, takovou vám bude odměřeno…“

      1. 1.Slovo Satsang neznamená rozprava.Má v sobě řešení pro ty,co porušili
        přikázání:Nezabiješ!

        2.Na soudce si tu hraješ ty sám a je podle toho s tebou ,s tvým myšlením,nakládáno ihned.To je karma a je zjevná.Soudí jen falešné ego,
        trestá,odsuzuje,ponižuje,aby mohlo být vyvýšeno.Jak typické právě pro „nejvyšší důstojníky“.Dosáhli “ úspěchu“,za který se budou stydět sami před sebou.Typická „Matoušovská filosofie“ sloužící k oblbování lidí
        z nafoukanosti a zneužívání lidské nevědomosti a jejich manipulaci z jakési
        iluze moci.Důsledky jsou však nejen pro ně katasrofální.Hniloba civilizace.

        Jenže filosofie ani přetvářka hrou na city,ani překrucování slov nikoho
        k Pramenu nedovede.

        1. O významu sanskrtského / i hindi / slova satsang není třeba tady nijak dlouze hovořit.
          Když je Mistr někde poprvé, jedná se zpravidla o „vnější“ satsang.
          Opravdu se tím, Hvězdičko, netrapte.

  17. Hvězdička píšeš:

    …..Satsang Původní význam slova je „Společenství v nejvyšší Pravdě“, tj. shromáždění lidí, kteří naslouchají, hovoří a vstřebávají pravdu, společně s bytostí, která Pravdu realizovala.

    Nem rozumiem, o čom šrajbuješ. Čo a ako prebieha vstrebávanie Pravdy. Pravda je vyslovená, alebo napísaná myšlienka , ktorá sa považuje ,,v istých kruhoch“ za pravdepodobnosť, hraničiacu s Istotou, že je ,,to naozaj tak a nie inak“..

    Je to aj humoristický časopis, ktorý ponúka riešania, hlavne v duchu ideológie boľševika.

    A to vstrebávanie je materialistického charakteru, lebo vstrebať možno napr.mäso leviatana a po vstrebaní sa vylučuje už vyžmýkané od telu potrebných živín, ako odpad, teda ako obyčajné HOVNO..

    Ak myslýš , na to že MYŠLIENKY je možné jemnozrnnými vysávačmi jemnozrnných nebytostí nasávať, potvrdzujem Ti, že to tak nemôže byť, lebo aj ,,jemnnozrnnosť“ ako taká , je vo svojej jemnozrnnej podstate tiež len hovnom…

    Možno teda obecne povedať, že kto sa cíti hovnom, je aj hovnom všeobecným , trvalým a nezvratným….

    Nie že to niekto obráti proti mne, lebo by som sa smiechu neudžal…

    Čo som to vlastne chcel povedať?

    No ano, že karma je hovadina už vo svojej jemnozrnnej podstate…

    Keď je karma ,,žltého, či nažltlého pôvodu“, je to plagiát, lebo nepochádza od Netvora z hlbín vesmíru. A On jediný vie, čo sa SMIE a NESMIE vyskytovať..

    ……Tu ešte čaká Cirkev veľmo veľa práce, lebo túto oblasť ,,vedomia“ zanedbala už od toho roku kresťanizácie Európy, teda od toho cca 343-ho, teda stáročia po virtuálnej smrti toho ,,miešanca človeka a Netvora“…

    1. G.n.:
      1.Neumíš číst,pak nem rozumieš,a tak šrajbuješ ze sebe sprostosti.
      2.Pravda není ani napsanou,ani vyslovenou myšlenkou.Ona Je platnou stále.:))
      3.Nemohu za to,že sa cítiš hovnom,aj hovnom všeobecným , trvalým a nezvratným….
      Hledej příčinu,tam najdeš i řešení.
      4.ad.Tu ešte čaká Cirkev veľmo veľa práce..
      Tady nikdo žádnou církev nikdy nepotřeboval a nepotřebuje.S Bohem může každý
      komunikovat sám i vědomě,nejen nevědomě.
      5.Slovo karma pochází ze…,a znamená stav mysli.Že funguje,je bohužel pro tebe,
      zcela zjevné.Hra na hlupáka má i své důsledky.

      PS:Ano na ruce má skutečně hodinky.Indicie:elektrum,relé.Jiné technologie jsou
      známé i dnes,jenže se zametají pod koberec.Čachre jsou čachre.

      čachre- p.úklady:

      úklady konanie, správanie zacielené na oklamanie, poškodenie niekoho: chystať úklady proti niekomu • nástrahy: nepriateľské nástrahy • kniž. osídla: dostať sa do osídel zloby • pasca • klepec: nastaviť niekomu pascu • intrigy: zákulisné intrigy • pejor.: machinácie • čachre • machre • machle: finančné machinácie, politické čachre, machre • hovor. pletky: špinavé pletky • subšt.: pikle • techtle-mechtle: kuť pikle, robiť techtle-mechtle

  18. Vendo , vyššie si napísal:

    ….Tak co ta moje nabídka na osobní setkání na Slovensku??? Možná ještě žijete v oblasti, kde SNP mělo své centrum a z místa, kde budu na Slovensku pobývat je to tak hodinu a půl rychlíkem???

    K Tvojej ponuke a k prípadnému termínu stretnutia sa vyjadrím začiatkom roku Pána 2017, lebo mám nejaké povinnosti aj mimo SR …

    Chceš aj naznačiť témy, o ktorých by sme hodili reč, alebo sú jasné z bodov, kde sme sa nezhodli , teda skoro vo všetkých náboženských témach ?

    1. Díky, na Slovensko jedu 17.10., a to letos. A tak to nechme již stranou a začátkem roku Pána 2017 se již k mé návštěvě Slovenska a našemu případnému setkání příští týden nijak nevyjadřujte.
      Pěkný den

  19. Hvězdička,

    píšeš toho viac, ale súhlasím čiastočne s Tvojou myšlienkou, ktorú si formuloval/a/do vety, ktorou si reagoval/a/ na moje stanovisko :

    4.ad.Tu ešte čaká Cirkev veľmo veľa práce..
    ……Tady nikdo žádnou církev nikdy nepotřeboval a nepotřebuje.S Bohem může každý komunikovat sám i vědomě,nejen nevědomě.

    To, že stavanie kostolov , tých pozemských bungalowov je ponížením Nehmotnej nebytosti je zrejmé, lebo BOH by má byť preto bohom, lebo dokáže komunikovať s človekom , ktorý s ním ,,spolupracuje“ kdekoľvek a kedykoľvek…

    Ak by tak nebolo, bol by len vymysleným Tajtrlíkom a mnemotechnickou pomôckou pre náhodných okolidúcich, ktorí o sebe tvrdia, že sú veriaci…

    A prečo boh ,,dokáže komunikovať s človekom , ktorý s ním ,,spolupracuje“ kdekoľvek a kedykoľvek“, lebo každý veriaci prvého levelu si boha nosí vo svojej hlave ,,medzi závitmi 7 a 8 z ľava pri čelnom pohľade a za podušnicovým lalôčikom“, teda ,,postihnutý“ ho má stále ,,v sebe“, ako votrelca ..

    Tento stav vedomia je bežný u menej stabilných člobrdov, ktorí zažili nejakú fyzickú traumu, nebodaj bolo jeho vedomie zasiahnuté prívalom protónov, kde boli prítomné aj tie neutrína a 2 alebo 3 pozitróny. Nejviac štruktúram mozgu , ktorý je ,,zdrojom“ a vyžarovateľom vedomia škodia oné maličké pozitróniky, ktoré tieto štruktúry devastačne zraňujú…

    Preto u postihnutých nie je nutná návšteva kostola, katedrály , či iného
    ,,náboženského domčeka“ , dá sa ,,TO“ aj doma, na záhradke,ale aj v chatkách, teda všade , kde ľudské oko dovidí….

  20. Dnes mi tu na mém PC „vládl“ více kolega anonym. Holt vždy není tolik času. Zítra dočtu, co tu natropil.

    Tady se mi líbí z článku na Sputniku tato myšlenka k politickému počasí – je to takové sympatické vyjádření k proměnné situaci.

    „„S Karlem Gottem spolupracujeme už velmi dlouho. On má rád náš kolektiv a na tuto lásku nemá politické počasí vliv.

    Číst dál: https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201610123953687-alexandrovci-moskva-karel-gott/

    pěkný večer

Diskuse byla ukončena.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2022

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Tento web používá jen nezbytně nutná cookies, která jsou zákonem povolena bez odsouhlasení.

Odkazy:

Slunovrat Agentura BYTÍ Záhady-Zdraví.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference