mapa stránek || vyhledávání

Úvahy nad čtvrteční kávou…

Dnes ráno jsem si podle české filmové komedie „Kulový blesk“ a hlášky v ní – „nedal by si někdo z přítomných šálek pravé brazilské kávy?“ – sám odsouhlasil oblíbený hrnek kávy a seděl u počítače a pak také u knihy.

Když se právě teď dívám na stránky seznam.cz v tomto čase – 5.3.2021 v 9:30 hod. – mám takový pocit, že ve světě probíhá intenzivní válka proti přírodnímu /nebo umělému/ koronaviru. Pár titulků pro ilustraci: Jedinečná vakcína je na dohled, v Česku však opět může mít problém… nebo Trrnitá cesta českých pacientů do Německa. Přeplněné nemocnice to nespasí… nebo „Potřebujeme kila a kila a kila.“ Svět nemá dost lipidů pro mRNA vakcíny… nebo „Válka“ o vakcíny. Přehodnoťte zákaz vývozu, žádá EU Austrálie… nebo Stockholm hlásí třetí vlnu… nebo Promořování v Česku jede na plné obrátky. Jsme ve světové špičce!

Druhý charakter informaci ze stejného webu – viz např.: Tohle je nejvíc sexy řidička autobusu (24) v Británii: Často slýchám, že jsem na tuhle práci až moc hezká… nebo Gabriela Soukalová ve 4. měsíci přibrala 5 kilo! Poprvé ukázala těhotenské bříško a prozradila neobvyklé chutě v jídle… nebo Neuvěříte, jakou sprosťačinkou zahání trému Zora Jandová… nebo Perverzní i rafinovaná erotická díla, která zvedají ze židle puritány… nebo Hrála nádherné postavy, pak se na ni zapomnělo. Naše princezna se utrápila k smrti… A tak si říkám, však se nic neděje. Lidi žijí, milují se, množí se, vymýšlejí srandičky, čumí na seriály, sledují celebrity, politiky a úmrtí…

Inu, jak napsal W. Shakespeare:

„Celý svět je jeviště, a všichni muži a ženy pouhými herci.“

A že těch rolí na tomto jeviště bylo, je a bude, že?

Kdysi se říkal vtip, jak zájemce /tenkrát/ o práci v SNB dělal přijímací pohovor a komise se zeptala; co nám můžete říct o životě soudruha Lenina? On se na ně podíval, zakroutil hlavou a povídá – co to? No co víte o soudruhovi Leninovi? O kom? No o Leninovi! Tak to slyším poprvé, co to je Lenin? Vy jste nikdy neslyšel o vůdci světového proletariátu V. I. Leninovi? Ne! To mi nic neříká. Lenin, řve komisař, učí se o něm na školách, slavíme jeho narozeniny, díky němu jsme teď tady! Ne, neslyšel. Komisař se nevěřícně ptá – odkud jste? Z Kadůvek. Kde to je? No na Vysočině, malá osada. A komisaři uklouzne nechtěně přiznání – Vy se v těch Kadůvkách teda máte!

Chci tím jen pro sebe říci. Nebát se, nenechat přijmout strach, který by mě ovládal a co nejméně sledovat informace, které narušují vnitřní klid a harmonii. Někdo vezme koště, jde odmést sníh ze záhonu a letlampou prohřívat půdu a připravovat tak záhon na jarní setí. Jiný jde v rámci povolení od strany a vlády na procházku v katastru své obce, a když není nikdo nablízku, sundá si odvážně i roušku a možná i překročí hranice vymezeného území.

Já, protože nemám zahradu, nemohu nic takového chystat. Na procházky chodím, dnes to plánuji až odpoledne, protože teď lehce sněží. A tak sedím s Biblí v ruce /ekumenické vydání rok 1985/ a čtu v ní a přemýšlím nad ní.

V knize Genesis kap. první, verše 26 a další říká Bůh; učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby… stvořil ho, jako muže a ženu, požehnal jim a řekl jim, co mají na zemi dělat, co si mají podmanit, nad čím vládnout a hlavně to známé „Ploďte a množte se a naplňte zemi“.

Tato kniha Genesis je knihou zrodu a zaznamenává to, co bylo „Na počátku“. Nikdo nezná žádný časový údaj tohoto zrodu, k této legendě /?/, k mýtickému příběhu; například že to bylo 12.566.824 roků před naším letopočtem, to nejde vyčíst? Ale jedno je jisté, lidstvo po 6. dni Tvoření se začalo na zemi rodit a osídlovat ji. Kdo ví, jak kontinenty v té době vypadaly a kde se nacházely oproti těm dnešním. Faktem asi bude, že lidstvo muselo být již stvořeno v různých barvách své kůže; bílé, hnědé, černé, žluté či rudé…?

V té samé knize Genesis pak popisuje Starý zákon v kapitole druhé od verše 7., jak Bůh vytvořil člověka /dalšího/ z prachu země a vdechl mu v chřípí dech života. Z textu je známo, že se tak událo v nějakém již konkrétní místě, přiblížit ho lze hraniční řekou Eufrat v dnešním Iráku. Tam, v Edenu, pak tvořil Bůh dalšího člověka, Evu, protože poznal, že není dobré, aby byl člověk /Adam/ sám. Pak je známo co se dělo… jablko, had, neuposlechnutí zákazu Boha a nakonec vyhnání z Ráje. Bůh tam konstatuje, že člověk, tedy tato dvojice, zná dobré i zlé. A pak pochopitelně, když toto první dva lidé poznali, měli i jeho první potomci mezi sebou toto poznání, třeba i závist či nenávist, jako to zlé; a jak to dopadlo? Příběh Ábela a Kaina je až notoricky znám. A pak vznikly dvě větve lidských rodů, Kainovci a Šétovci.

V kapitole páté knihy Genesis je pak výčet celého rodu Adama – jmenuje se příznačně – od Adama k Noemu. A tady mne poprvé napadlo, že na zemi se již od šestého dne Stvoření rozmnožilo mnoho „jiných“ lidí, pochopitelně v Bibli opominutých a tak mne napadlo, že Bůh začal tvořit v Edenu ten tzv. vyvolený národ.

V kapitole šesté knihy Genesis je zajímavý údaj. Dcery lidské byly půvabné a synové božští si je brali za ženy všechny, jichž se jim zachtělo. Upřímně řečeno, kdo byli u všech všady ti synové boží? Malé s a malé b? Kde se tu vzali a kolik těch synů božích tady asi bylo? Bůh-Stvořitel se o nich před tím nikde nezmiňoval. A dcerám lidským se rodily zrůdy, ti bohatýři dávnověku. ODBOČKA. Někde jsem četl něco o tvoření Anunakiů /Zecharia Sitchin/ a tam se této ovládající, božské rase také líbily ženy lidské a také je oplodňovali? Ještě v této části kapitoly šesté Genesis je důležité to, že Bůh říká, že člověk je jen tělo a ať je jeho dnů sto dvacet let.

No prostě, jak příběh pokračuje v této kapitole, litoval Bůh, že člověka stvořil, litoval, že stvořil další tvory, zvířata, plazy i nebeské ptactvo a rozhodl se, že celé toto stvoření smete z povrchu země!! Jen Noe získal u něj milost. Příběh Noe a synové jeho, archa a záchrana vybraných tvorů je také notoricky známá. Poukazuji ještě na kapitolu devátou, v níž se z člověka vegetariána stává člověk, který může i zabíjet zvířata, ryby a ptactvo /každý pohybující se tvor/; zkrátka Bůh povolil, že i živí tvorové budou za určitých podmínek člověku pokrmem!

A tak na závěr; ze tří synů Noe a jejich následných rodových linií pak byla země zaplavena a rozdělena a kapitola desátá knihy Genesis pak podrobně popisuje rozmnožení a rozčlenění lidstva. Starý zákon a první Mojžíšova kniha Genesis v něm neřeší, kde se vzaly na zemi rasy jiné barvy pleti a jak moc se jich dotkla údajná světová potopa? V tzv. ekumenickém překladu Bible je na počátku chronologický přehled s rozdělením na Judsko, severní Izrael a okolní země. Zřejmě již doložená historie začíná někdy kolem roku 1200 před n.l., kdy začalo pronikání izraelských kmenů do Palestiny.

Káva je dopita a na webu seznam.cz se objevují nadále nové a nové zprávy – třeba tato – Zachraňte nás před krachem. Nemocnice žádají o desítky miliard… nebo Natankujte plnou, příště už bude benzín dražší. Poroste nad 30 korun.

Na závěr, nenechte se zprávami zahltit. I to je účel negativní síly. Pro samé stromy /informace/ a naší závislosti na nich nemáme vidět ten krásný les.
 

Václav Žáček /Venda/
 

Poslední články autora:


hodnocení: 3.4
hlasů: 5
Tisk Tisk

77 komentářů

  1. → podle Vendu a taky Honzu (…) U Vendu (…) u Honzu
    ______________________ U Pravdu jako u blbejch na dvorku..:-)) Pardon, u gnosis..:-)))

    1. Máš pravdu Honzo, že Pravda má určité nedostatky v češtině, ale jak jistě víš, Pravda je ženského rodu – teda „ta Pravda“ a tak čeština pro mne neni až tak důležitá, jako krása. Když se to ve škole učilo, byla jsem na trvalé a to víš, to neni sranda – ta trvá dlouho. Takže se musíš mírnit, když se mnou mluvíš – jo? Moc galantní teda nejsi…

        1. Honzo, moc galantní zrovna nejsi. Když se k sobě nebudeme chovat s respektem a slušně, ne-toliko soucitně, tak to nemůžeš očekávat ani od druhých. Každý máme nějaký ten „trn v patě“, kde jsme zasažitelní, jako např. u tebe to omezené mužství. Jak se praví: „Kdo do Tebe kamenem – ty do něho chlebem“ a ne „jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá“. To k ničemu nevede, jenom k nekonečným svárům a nenávisti. Měli bychom „zakopat vojnové sekyry – jak praví indiáni…

  2. Objevil jsem článek o Číně, z něhož člověku běhá mráz po zádech. V Číně existuje cosi jako apartheid. Může za to systém registrace domácností pod názvem chu-kchou. Podle tohoto systému jsou lidé registrovaní jako rolníci a lidé ve městech. Jejich děti tento společenský status dědí. Pokud chce člověk z vesnice vydělat nějaké peníze, musí si najít práci ve městě. Tam však není zcela legálně, což se projeví na jeho platu – bere 3x méně, než člověk z města. Pokud chce využít bezplatné základní školství, mohou jeho děti navštěvovat školu jen ve vesnici, kde jsou rodiče registrováni. Rodiče vychovávají děti jen nezbytnou dobu. Pak je nechají na vesnici pod dohledem svých starých rodičů a odejdou do města. Často najdou práci v obrovské vzdálenosti od své vesnice. Se svými dětmi se pak vidí jen při oslavách Nového roku. Mezi rodiči a dětmi se nevytvoří citové pouto a dětem pak chybí schopnost zhostit se úlohy rodiče – šílené. https://hlidacipes.org/venkov-jako-odvracena-strana-cinskeho-zazraku-opustene-deti-stradajici-rodice-chradnouci-ekonomika/

    1. Šíleností na světě je mnoho a ještě dlouho potrvá, než budou mít všichni stejně a mezi lidmi všech vyznání, barvy pleti a vzdělání bude platit pouze láska. Všichni lidé a systémy, ve kterých žijí dnes a které spoluvytvářely nemohou být tudíž stejné. Byl jsem v USA a viděl mnoho žebráků, chudáků, viděl jsem také noční život, rozjařený a bohatý. Byl jsem v Indii a viděl jsem pohoří odpadků a v nich hrabající se děti, psy a ženy. Pochybuji, že byli tito lidé vůbec nějak v něčem registrováni. Těžko říci něco o jakémkoliv jejich sociálním zabezpečení, školství a zdravotnictví pro ně.

      Z úvodu – „než budou mít všichni stejně „……to se ale nikdy nestane.

      Podívejte se do nějakých mých dřívějších článků, kupř. k Satanovi. Lidská mysl, jako jeho agent to tady má pod kontrolou tak, aby existovaly rozdíly. A kde jsou rozdíly, tam je napětí. A kde je napětí, tam je násilí a možná i Vaše /ne/pochopení zatím špatného systému řízení.

      Ještě něco mi napadlo. Ta Indie má na 1 km2 382 obyvatel. Na rozlohu Česka 78.870 km2 bychom měli mít při indické hustotě přes 30 mil. obyvatel. To by se nám tu žilo.

      Kdo bude hledat problémy a srovnávat nesrovnatelné, vždy najde něco, co bude jakoby hrůzný příklad. Co třeba Indonésie, Bangladéš, Pakistán, Afghanistán a další země třeba černého kontinentu? Není to i vizitka bývalých koloniálních mocností?

      Děkuji za příspěvek pod mým článkem, který si všímá v prvé části společnosti a zpráv o ní, které nás zahlcují. Když si je ale připustíme. Proto jsem na závěr napsal toto….Pro samé stromy /informace/ a naší závislosti na nich nemáme vidět ten krásný les.

      Pane Pavle, zeptám. Co Vás nutí k tomu vyhledávat informace, které Vás pak utvrzují, že Čína je špatná? Musíte to někomu dokazovat?

      Pěkný den.
      Václav Žáček

      1. Co mě nutí vyhledávat informace, že Čína je špatná? Netvrdím, že je Čína špatná, špatná je jen její vláda a všichni její kolaboranti. Čína je totalitní stát a jak zjistila Hannah Arendtová a popsala ve své knize Původ totalitarismu, každá totalita potřebuje ke své legitimitě konflikt. Jinými slovy: Totalitní země dříve či později vyvolá válku. Mám tedy strach, že Čína vyvolá válku. První vlaštovkou je její agresivní chování v Jihočínském moři. Svět měl bít na poplach, když se k moci dostal Hitler. V roce 1936 obsadil Porýní a Francouzi ani Britové nereagovali. Logické by bývalo bylo vyvolat mezinárodní bojkot Německa. Vy, se svými názory, byste patřil k lidem, kteří se domnívali, že je reálné domluvit se s Hitlerem po dobrém. To je cosi podobného, jako kdybyste byl v kleci s hladovým tygrem, a myslel si, že se s ním domluvíte.

        1. Nu, Francouzi a Britové, ti s Německem udělali mnoho politických dohod a byla z toho právě ta válka. Byli nedůslední. Za to já nemohu – nebyl jsem ještě ani na světě. A USA? Třeba Německo financovala, co Vy víte?

          ad/ Vy, se svými názory, byste patřil k lidem, kteří se domnívali, že je reálné domluvit se s Hitlerem po dobrém.

          Nesouhlasím s touto Vaší domněnkou.

          ad/ To je cosi podobného, jako kdybyste byl v kleci s hladovým tygrem, a myslel si, že se s ním domluvíte.

          Čína není v této roli, Čína se chová ke světu pragmaticky. A neustále, podle některých i třeba Západem sledovaných ukazatelů, roste. Lépe je s Čínou se domlouvat než s ní válčit. USA musí být na Filipínách, v Japonsku, v J.Korei a neustále Čínu dráždit.

          Zodpovězte mi jednu otázku – proč stovky západních firem přesunuly svoji výrobu do Číny?

          Ale vývoj sám všechno ukáže.

          Václav Žáček

          P.S.

          Svůj článek „Úvahy nad čtvrteční kávou“ můžete chápat jako pohled člověka, který je v dnešní době na jedné straně zmítán, pokud se podvolí, stovkami informací. Pak je mysl takového člověka v neustálém neklidu. A to nevede k dobrým koncům.

          Druhá část článku ukazuje na to, že i v tom víru informací lze utéct třeba k filosofii, k teologii, mystice….. . Ten svět, který ve svých projevech je jako zaplavující řeka, opominout. Najít si v něm to své.

          Někdo propadne řece, jiný hledá vnitřní klid.

        2. Rus Putin mluví k americkému Bidenovi a pod videem je dole zapsané v textu. Srovnání dvou jazkyů
          http://www.novarepublika.cz/2021/03/putin-odpovedel-na-bidenovy-urazky-na.html
          „Spojené státy jsou jedinou zemí na světě, která použila jadernou zbraň, přitom vůči nejadernému státu. Proti Japonsku na konci 2. světové války – proti Hirošimě a Nagasaki. A nebyl v tom absolutně žádný vojenský smysl – bylo to přímé vyhlazení civilního obyvatelstva.

        3. Čína byla nesmírně technologicky zaostalá. Američané na ni aplikovali politiku otevřených dveří (détente), která se tak osvědčila v vůči východoevropským komunistickým státům. Bez ní bychom dnes byli na úrovni Severní Koreje. Západ dal Číně zadarmo to nejcennější, co měl: know-how. Pokud by Čína měla všechno zkoumat a vyvíjet sama, její ekonomický rozvoj by postupoval nesrovnatelně pomaleji. Čína zavedla vlčí kapitalismus, horší než ten evropský, který Marx označil za nelidský. Komunistická strana disponuje neomezenou mocí – dělníci nemají vůbec žádné zastání, nemají ani odbory. Američané si mysleli, že kapitalismus povede v Číně k demokracii. Avšak čínský kapitalismus je totožný s Hitlerovým kapitalismem. Čínští kapitalisté jsou podřízeni komunistické straně a kdo z nich se nepodřídí, je zmizen (viz například Zemanův čínský poradce Jie Ťien-ming).

          Hannah Arendtová ve své knize Původ totalitarismu objasňuje, proč totalitní systém vyvolává konflikty, proč je neustále jakoby ve válečném stavu. V normálním státě, a nemusí to být ani stát demokratický, je normou, že lidé prezentují své názory na uspořádání společnosti a mohou tak získat určitou neformální autoritu. Například církev může upozorňovat na pokrytectví, na rozpor mezi slovy a činy, na život ve lži. Pokud je však země ve válce, nepřipadá v úvahu, aby někdo oponoval vládě – znamenalo by to narušení bojové morálky. Když se vládě podaří vyvolat permanentní pocit stavu ohrožení, může díky tomu jakoby oprávněně potlačovat jakoukoliv opozici. Vzpomeňte si na komunistické žvásty o imperialismu a revanšismu za našeho mládí.

          Vendo, když se v Německu ujal moci Hitler, pacifisté typu Chamberlaina a Daladiera byli v klidu. Jejich mysl se možná upínala k teologii a filosofii. Výsledkem byl Mnichov a po něm druhá světová válka. I dnes platí: Chceš-li mír, připravuj se na válku. Ostatně, Čína se na ni připravuje: https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/cinske-bojove-drony-dohaneji-americkou-konkurenci-jsou-levne-a-peking-nepoklada-neprijemne-otazky-1378859

    2. Čína: Pokud by se vesničané volně stěhovali do měst, došlo by k ještě většímu přelidnění měst. „Tradice“ ví, co vyžaduje.
      Starší lidé vychovávají děti lépe než mladí rodiče. Protože jsou tolerantnější, znají život. Děti mají citové pouto s trpělivými prarodiči. Sami budou později vychovávat svá vnoučata a ne děti. Netřeba zavrhovat organizaci čínské výchovy dětí.

  3. Pravda pro nick Venda: Pane diskutující pod nickem Venda.

    „Prosím, nevymýšlejte a nepište žádné odpovědi za mě. Nikdy jsem s Vámi nediskutoval a tak mi to přijde dost sprosté“.
    – Prosím, nebojte se až natolik té Pravdy, ona kouše jenom toho, kdo se jí bojí jako čerta. Vy přece taky píšete pravdu, nebo ne???

    Děkuji za pochopení.

    1. ad/ Odpovím za Vendu: „Pochopení světa“ je podle Vendu a taky Honzu, pochopení jejich způsobu myšlení a sdílení jejich představ o sobě a světa“.

      Takže ještě jednou. Vy, i když si tak honosně říkáte, nemáte žádné právo odpovídat za mě.

      Vy víte, co je Pravda? Definujte prosím Pravdu.

      Když s tou Vaší definicí budu souhlasit a Vy mi dokážete, že je to opravdu Pravda, tak Vás možná někdy v budoucnu požádám, abyste mi poradil nebo dokonce za mě i něco napsal.

      Vaše otázka :
      „Vy přece taky píšete pravdu, nebo ne???“

      Píšu to, čemu rozumím, s čím jsem se ztotožnil či co jsem poznal a o čem něco vím i z vlastní zkušenosti. Ale zdaleka to není ta Pravda s velkým P! Tu Pravdu nikdy člověk v této nejnižší úrovni stvoření nemá.

      Děkuji za pochopení.

      Václav Žáček

      1. Vendo, máte o sobě velice vysoké mínění a o druhých zase velice nízké mínění a potom si osobujete výsostné postavení ve světě, které potom upíráte těm druhým. Takto uvažujou ti, kteří vedou svět do katastrofy. Kdyby ste patřil mezi tu bohatou světovou elitu privilegovaných, tak by jsem Vás možno i chápal, ale jste jenom namyslenej nikto i když si o sobě myslíte pravý opak.
        To neberte jako urážku, ale jako pravdu, kterou je často nepříjemné poslouchat…

        1. Takže chcete diskuzi, hodnotíte mě a přisuzujete mi něco, ale otázky z mé strany Vás nezajímají.

          Opakuji je – Vy víte, co je Pravda? Definujte prosím Pravdu.

          Děkuji.
          Václav Žáček

      2. Venda píše:

        „Vy víte, co je Pravda? Definujte prosím Pravdu.“

        Kdyby Venda jen letmým dotykem zavadil o opravdové (roz. čisté, bez nánosu balastu) duchovní poznání, věděl by, že takto položená otázka + požadavek je naprostý nesmysl.

  4. Před pár dny jsem do diskuze vložil jednu myšlenku:

    „Pochopení světa je možné jen do té míry, do jaké pochopíte sebe…….“

    Paradoxně tu zavládlo nepochopení tohoto krátkého souvětí.

    Pod jiným článkem bylo k tomu Pardalem napsáno, že ….“pochopit sebe sama a pak pochopit svět je prázdná fráze.“

    Nesouhlasím s tím, ale nikomu to nevyvracím.

    V té své myšlence jsem parafrázoval známé rčení:

    „Chceš–li změnit svět, změň sebe.“ — Matka Tereza

    nebo

    „Kdo chce změnit svět, musí změnit nejdříve sebe.“ — Mark Twain

    nebo

    „Kdo chce hýbat světem, musí pohnout nejdříve sám sebou.“ — Sókratés

    Zdroj: https://citaty.net/citaty/5697-mark-twain-kdo-chce-zmenit-svet-musi-zmenit-nejdrive-sebe/

    Jsou toto prázdné fráze?

    Trocha slov k pravdě – k Pravdě, protože tuším, že pan s nickem Pravda se k mým dvěma otázkám nevyjádří.

    Na tomto světě, kde my žijeme, který chápeme více či méně, kde každý jeden z nás něco mění a nebo nemění a kde se každým okamžikem měníme, se jeví každá věc relativní; existuje a je důležitá pouze ke vztahu k ostatním věcem. Je tato relativita pravdou? Jestliže ano, pak tento svět může být pouhým klamem. Může existovat pouze relativně, vzhledem k nám samým. Čas a prostor, dobrota a špatnost, svobodná vůle a předurčenost, radost a bolest, život a smrt……, to vše a další nemusí ve skutečnosti existovat v žádné absolutní realitě, vše může být skutečně pouze relativní k tomu, že existujeme jako lidské bytosti. Tak, jak jsme v přítomnosti stvoření, nemůžeme tyto věci poznat, pokud jsou pouze relativní k něčemu jinému; vždy zde musí být jisté centrum reference. Relativnost se možná objevuje tam, kde je různorodost. V absolutnu však může být dokonalá jednota. Co je potom pravdou? Je tento svět svět relativní nebo absolutní? A co je tedy konečná pravda a kde je ta Pravda?

    Pěknou neděli všem.
    Václav Žáček

    1. Venda píše:

      „………V té své myšlence jsem parafrázoval známé rčení:

      „Chceš–li změnit svět, změň sebe.“ — Matka Tereza……….“

      Pokud Venda tímto způsobem „parafrázuje“ všechny myšlenky, které mají vést a inspirovat, pak se nedivím, že z toho vzniká tak směšný guláš.

  5. Vendo, kdyby Vás opravdu zajímalo co je Pravda, tak by ste ci přečetl ten článek od J.Staněka „Co je Pravda“ i s tou bohatou diskusí (223 komentářů) a nesnažil se mne „nachytat na hruškách“ tou od Věry údajnou „nesmyslnou otázkou“.
    Přeju krásné jarní sluníčko!

    1. Vím co je teď nesmysl. Že jste nechtěl napsat, že by tu Věra dala nějakou nesmyslnou otázku?

      Ten článek pana Staňka jsem četl a zúčastnil se i diskuze.
      I Vy, odhalil jste dokonce pravdu kolem VK. Byl jste to vy?

      Pane Pravdo, je mi jasné, že neumíte odpovědět. A nebo nechcete. Napsal jste mi, že upírám výsostné postavení ve světě těm druhým.

      Umíte alespoň vysvětlit, co mám rozumět, co to je výsostné postavení a jak to těm druhým upírám?

      Pěkný zbytek neděle.

      Václav Žáček

  6. Vendo, výsostné postavení ve světě si osobují lidé, o kterých je řeč v téhle knize. Je možné si ji stáhnout i z internetu: Tady je:
    Michael Morris
    Co nesmíte vědět!
    z německého originálu Was Sie nicht wissen sollen! 2011
    přeložila Zuzana Žáčková 2012
    http://www.anch-books.eu
    1. vydání
    redakce: Daniela Pilařová, Anton Modory
    obálka: Atelier Toepfer / ANCH BOOKS
    tisk: ARIMES Bratislava
    ISBN 978-3-9814301-4-1
    Je to zajímavé čteníčko…

    1. Nedávno jste mi napsal, že „Je nesnadné s nimi / s Vendou a Honzou/ polemizovat, protože nedokážou logicky polemizovat, jenom odkazovat. /mimochodem, já nechci polemizovat, ale diskutovat/

      Na moji otázku – co to je výsostné postavení a jak to těm druhým upírám? – ale sám odpovídáte odkazem, dokonce na knihu s 390 stranami.

      A na předešlou otázku k pravdě, dozvědět se Vaše pochopení toho, co je pravda, odpovídáte zase jen odkazem na článek pana Staňka a diskuzi.

      Kdyby si někdo chtěl udělat obrázek o tom, ke komu mě přiřazujete, může se podívat na tu knihu. Má podtitul „celý západní svět patří jen několika rodinám a nyní chtějí zbytek“

      Tady je v pdf:

      http://www.bicybo.cz/trasy/others/cnv.pdf

      Ještě i Vám sdělím, proč jsem ten článek napsal:

      Svůj článek „Úvahy nad čtvrteční kávou“ můžete chápat jako pohled člověka, který je v dnešní době na jedné straně zmítán, pokud se podvolí, stovkami informací. Pak je mysl takového člověka v neustálém neklidu. A to nevede k dobrým koncům.

      Druhá část článku ukazuje na to, že i v tom víru informací lze utéct třeba k filosofii, k teologii, mystice….. . Ten svět, který ve svých projevech je jako zaplavující řeka, opominout. Najít si v něm to své.

      Někdo propadne řece, jiný hledá vnitřní klid.

      Pěkný den.
      Václav Žáček

      1. Vendo, ta kniha vysvětluje to slovíčko, nebo pojem „výsostné postavení“ ve světě. Jo a děkuji za tu internetovou adresu, kde je to možné tam najít. Co se týče toho chápání, já zase nechápu rozdíl nezi polemikou a diskusí. Není to stejné???

  7. Pane Václave, viděl jste již tento dokument ? Je to něco, co je tajemné. Je to ale možná i reálné ?: https://www.youtube.com/watch?v=IMtGElOfGms

    Přemýšlela jsem nad tou druhou částí Vašeho článku. Je to velmi, velmi inspirující. Před více jak třemi tisíci let, kdy se tvořily dějiny židovského národa a spolu s tím byla postupně sepisována starozákonní Bible, psalo se tam již o božích synech. Jestliže existují ve vesmíru / v té jeho hmotné části, tj. slunečních soustav, nespočtu galaxií ………/ nám podobní lidé, tedy inteligentní tvorové, mohou být podstatně dále než my. Myšleno technikou, technologiemi. Jestliže naše historie „pátrá“ třeba po Atlantidě a přemýšlí se nad tím, co bylo třeba před 10 – 20ti tisíci léty, proč by tu nemohli být ty jiné bytosti, jejichž „záznam“ je v podobě mýtů a legend nějak uchován v paměti lidstva. I ve „velkých“ knihách. Pak je ale ještě docela reálné, že existují vědomé bytosti mimo naši dimenzi, tedy mimo náš vesmír tří rozměrů a jednosměrného času. Kdo by o tom tady vůbec mohl pátrat, jak by se do pátrání měl dostat, kde začít? Kde hledat „vchod“ do jiných dimenzí? ( postupně čtu Vaše články a vím, jak jste o tomto tady před pár léty dost zajímavě psal )

    Milý Václave, dvě hodiny inspirace, zkuste to shlédnout a pak dáme řeč.

    Ještě jedna drobnost. Byla jsem zařazena do trojspolku V,A,M. Nic proti tomu. Každý si zde může psát to, co chce. Prý mi byla položena otázka – k čemu potřebují karmoši křest? Píše to paní Věra.

    No, jsem tu zhruba od srpna loňského roku a napsala jsem pár myšlenek. To je fakt. Nikdy jsem si však takové otázky mně položené nikde nevšimla. Ale možná je to i proto, že když ta jmenovaná dáma nereagovala na můj dotaz – vysvětlení její hnusné urážky mé osoby, tak jsem ji přestala zcela sledovat. Mezi námi, pane Václave, nemám k tomu důvod ani teď, pro mne tu ona nic nepřináší. Viz třeba její články doslova o ničem?!

    Mějte se hezky. Váš nápad na jarní setkání nás tří + Luboše a pana Krbce je dobrý. Doufám, že v průběhu jara se již situace zklidní. Ale na domluvu je čas, může to být rychlé a operativní.

    Pěkný den.

    Marie Š.

  8. Zdravím Vás také, milá paní Marie,

    jsem rád, že jste zdravá, nenakažená tím řádícím koronáčem, ač jste pracující ve zdravotnictví.

    Díky za Vaše uvažování nad mým článkem a i za Váš odkaz. Dnes se k tomu videu dostanu až večer a potom ještě určitě napíšu. S Aloisem jdeme po odpolední kávě na procházku do lesa. Máme to asi 1,5 kilometru, takže tam a zpět, plus trochu zastavení na vědomé dýchání a máme splněných těch pár tisíc kroků, které nám jsou doporučovány.

    Paní Marie, nemohu Vám a nebo spíš nechci Vám nic o Věře psát. Znám ji již z diskuzí dlouho. Přiznala mi, že mé články nečte a zpravidla pak čeká jako vrčící štěňátko na kostičku, tedy na to, co kdo napíše a až pak reaguje.

    Nicméně, kdyby ona nebyla takový magor, jak se tu projevuje, tak by se mohla nad každým článkem zamyslet. Nad tím, oč autorovi jde.

    Tady dávám odkaz na MUDr. Hnízdila, poslechněte to v čase od 6. minuty do cca 11 minuty. Vysvětluje tam, jak na lidi dnešní doba působí, jak jsou vystresovaní ze šíření obav, paniky, zákazů. Když jsem v první části mého článku poukázal na některé titulky článku toho dne, té hodiny, kdy jsem to psal a nebo když jsem dříve „zahrnul“ diskuzi desítkami odkazů, chtěl jsem tím hlavně poukázat na to, jak jsou lidé v zajetí médií, zpráv a když tomu věří, přichází oslabení organismu, špatná orientace a s tím i oslabení organismu.
    Magoři to ale holt nepochopili a operovali tzv. zodpovědností a dokonce karmou.

    Až si poslechnete tak mi možná dáte za pravdu – odkaz:

    https://www.youtube.com/watch?v=fm4OhS9N4Q8

    Pěkný zbytek dne. Moje odpověď na video od Vás tu bude zřejmě až ráno.

    S úctou.

    Václav Žáček

Diskuse byla ukončena.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2021

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference