mapa stránek || vyhledávání

Před prázdninami…

Kdysi jsem na Gnosis psal taková letní témata s názvem například „Střípky… pro prázdninové rozjímání“. Nebyla ale nijak jednoduchá. Představil jsem si totiž relaxujícího člověka na sluníčku, který přijímá energie z naší hvězdy a také potřebný vitamín a který, když nedokáže omezit práci mysli a vyčistit ji, tak nad něčím přemýšlí. Také kdy jindy, když ne v čase třeba zasloužené dovolené?

Jen tak pro oživení je tu malá ukázka z jednoho, již pět roků starého „letního“ příspěvku: https://hledani.gnosis.cz/stripky-snad-i-jako-inspirace-pro-prazdninove-rozjimani/

V jeho závěru jsem uvedl toto:

Jakou máme cenu?

Jeden vyhlášený speaker začal svůj přednáškový seminář tím, že nad hlavu zvedl padesáti dolarovou bankovku. Zeptal se asi dvou set přítomných posluchačů, kdo by ji chtěl? Ruce se začaly zvedat. Pak sdělil, že ji dá jednomu z přítomných, ale dovolil si udělat s ní následující. Zmačkal ji v ruce. Kdo ji ještě chce, zeptal se? Opět se ruce zvedly. A co když udělám toto, řekl speaker, upustil pomačkanou bankovku na podlahu a začal ji botou pošlapávat. Pak ji zvedl a špinavou a pomačkanou ji ukázal s dotazem – ještě ji někdo chce? A mnoho rukou zůstalo zvednutých. Speaker řekl – právě jste se naučili velmi cennou lekci. Nehledě na to, co jsem s těmi penězi udělal, stále je chcete, protože neklesla jejich hodnota. Stále je to 50 dolarů!

A co poučení? Během života se často cítíme, že jsme na dně, zmačkaní, špinaví, doslova zašlapaní do špíny tím, jaká rozhodnutí činíme a jaké okolnosti nás potkávají. Někdy máme pocit, že nemáme žádnou cenu. Avšak, a to je důležité, bez ohledu na to, co se stalo, nebo co se stane, tak nikdy neztratíme svou cenu v očích Boha. Špinaví nebo čistí, zmačkaní či nažehlení, pro Něho jsme stále drahocenní!

Dnes jsem si vybral téma pro zamyšlení se nad životem v období, kdy příroda dochází k plné síle v čase růstu před další etapou dozrávání a sklizně svých plodů. Přečtěte si, prosím, obsah odkazu na tento zajímavý článek:

https://vmarkus.sk/pribehy/fenomen-kmena-hunza-ktory-ani-vedci-nedokazu-vysvetlit/

Fenomén kmene Hunza. Území, kde jeho obyvatelé žijí, patří pod Pákistán a když si v mapách najdete tyto severní kraje, tak zjistíte, že je to velmi hornaté území, s určitě čistou vodou, s trochou zemědělské půdy a nepatrně dotčenou přírodou. Z článku vybírám způsob jejich stravovacích návyků:

R. Bircher v knihe „Hunzakuty – ľudia, ktorí nepoznajú chorobu,“ zdôrazňuje tieto veľmi významné výhody výživového modelu:

  • predovšetkým strava je vegetariánska;
  • jedia veľké množstvá surových potravín;
  • v dennej strave dominuje zelenina a ovocie;
  • výrobky sú prírodné, bez akýchkoľvek chemikálií a pripravené tak aby boli zachované všetky biologicky hodnotné látky;
  • alkohol a sladkosti konzumujú len veľmi zriedka;
  • solia vo veľmi malom množstve;
  • produkty pestujú iba v pôvodnej pôde;
  • pravidelné dodržiavajú pôst.

A k tomu kopíruji charakteristické rysy těchto obyvatel hor jak jsou uvedeny v článku:

  1. Pracovitosť v širokom zmysle slova. U Hunzakutov sa táto schopnosť pracovať prejavuje tak počas práce ako aj počas tancov a hier. Pre nich je 100 — 200 kilometrov rovnako ako pre nás na krátka prechádzka v blízkosti domu. Veľmi ľahko dokážu vyliezť strmými horami, aby priniesli nejakú správu či novinku a potom sa vrátia domov svieži a veselí.
  2. Radosť zo života. Obyvateľ kmeňa Hunza sa neustále smeje, je vždy v dobrej nálade, aj keď trpí hladom alebo chladom.
  3. Mimoriadna odolnosť. «Nervy Hunzakutov sú silné ako laná a tenké a jemné ako struny,» napísal McCarrison. Nikdy sa nerozčuľujú a nesťažujú sa, nie sú nervózni a neukazujú netrpezlivosť, nehádajú sa medzi sebou a fyzickú bolesť, problémy či hluk znášajú s úplným pokojom mysle.

Některý člověk naší středoevropské civilizace by si možná řekl: Co je to asi za život? Bez televize /?/, bez seriálů, sportovních přenosů, zábavy různých bavičů a zpěváků, bez ranního stávání a dojíždění do práce, vození dětí do školy a kroužků, bez nákupů v marketech, bez piva a debat o politice, sportu, ženských, bez nových a nových tužeb, které se upínají k úúúžasnému modelu nového auta, nového PC, mobilu… Zkrátka konzum v plné podobě na straně jedné, v němž většina z nás žije, a na druhé straně průzračná obloha, čistý vzduch a voda z ledovců, meruňky které se v období růstu nestříkají… a ve volném čase třeba jen sousedé a z našeho pohledu primitivní hry dětí i dospělých??

Znají tito lidé aféry politiků, problémy celebrit, výkony sportovců, kterými jsme v rámci boje za větší úspěch politické strany či jen pro potěšení smyslů krmeni?

Kdo si najde toto území Hunza na mapě, zjistí, že tam vede silnice „Karakoram HighWay N-35“ Sporadicky musí být i benzinová pumpa. A na ní třeba kola a různé tyčinky či brambůrky? A nebo také ne! Mám jednu vzpomínku na podobné, civilizací nedotčené obyvatele někde na severu Švédska. /Je to asi z knihy MUDr.Jonáše??/ Přijel jim tam kdysi typický Evropan, civilizací naopak velmi dotčený a stěžoval si na bolest zubů. Místní obyvatelé se divili, jak vůbec mohou zuby bolet. Podle nich to jsou přece kamínky. Netrvalo však dlouho a do jejich čistých krajin a přírodních stravovacích návyků se dostal i bílý cukr a výrobky z něho a po čase s ním přišel i zkažený chrup s bolestí těch „kamínků“.

Lze jen přemýšlet a představovat si tuto část Pákistánu a nebo dále můžeme vyhledávat další informace, třeba úroveň jejich školství v této oblasti světa pod velehorami a ledovci. Jejich náboženství. Jejich jarní půsty. Kolik mají v rodinách dětí, jaká je úroveň bydlení…? A co HDP, co parita kupní síly…? Mnoho lidí i u nás, zvláště mladých, mají pod vlivem působení civilizace tendenci jakoby z tohoto světa utéci, jít blíž k přírodě. Jsou zde i různé malé komunity, které by se nejraději všemu, co civilizace nabízí, vyhnuly. Náš zákon nedává všem povinnost pracovat, ale jeho část, Listina základních práv a svobod, mnohé zajišťuje. Dovolím si pro někoho až kacířskou myšlenku; uprostřed „vyspělé“ civilizace, to se to navrací k přírodě? Úraz dítěte, porod, operace… a honem zpět do civilizace, jsem občan s právy! Jak moc ale v této zemi Hunzů tato „Listina základních…“ platí, a vědí vůbec o ní?

Letní rozjímání nad tímto tématem – o životě kmene Hunza – může zabrousit do různých oblastí. A také může nakonec přinést objektivní zhodnocení našeho vyspělého pohledu; máme se móóc dobře!! Vždyť se mohu dožít třeba i osmdesátky, posledních pár roků sice s kardiostimulátorem, kupou léků a novým kyčelním kloubem, úplně ke konci pak napojen na dýchací přístroj a umělou výživu.

Rozjímám teď u PC. Starší muž kmene Hunza sedí v tento čas na vyhřátém balvanu nedaleko řeky Hunza River, zá zády mu v sadu dozrávají krásné meruňky, jeho oči bez brýlí ve věku sto dvaceti let se kochají pohledem na majestátný ledovec Momhil Sar ( 7.343 m.n.m.). Napije se ze své butylky mírně zakalené ledovcové vody, to je ten vysoký obsah minerálů, a těší se ze svého klidu; těla, mysli i duše.
 

Pěkné léto a hodnotné rozjímaní přeji všem.
 

Václav Žáček /Venda/
 

Poslední články autora:


hodnocení: 5
hlasů: 7
Tisk Tisk
Všechny komentáře jsou schvalovány administrátorem. Z tohoto důvodu mohou být zveřejněny se zpožděním od několika minut do několika hodin. Odstraňovány jsou komentáře obsahující vulgarismy, spam, invektivy, apod.

84 komentářů

Přidat komentář
  1. Článek má podtext romantický. Umím si představit, že mnozí lidé v naší pokročilé civilizace „vidí“ jen tu romantiku, ale ne to, že ten život tohoto kmene nemá ta lákadla, bez kterých on /my/ bychom si ten každodenní kolotoč neuměli příliš představit.

    Těší mne, že ti lidé tam žijí zdravě – „Hunzakuty – ľudia, ktorí nepoznajú chorobu,“, jak je uvedeno v článku. Vegetariánství, nepřežírání, tedy nadbytek kcal….atd..

    Z historie a z některých i méně známých spisů jsou doporučovány jisté metody a principy a stále mohou platit i pro dnešního člověka. Ovšem, dnešní člověk k nim již nedochází, je tak trošku slepý. Leda až přijde civilizační nemoc, na kterou měla vliv způsob život, malý pohyb, strava, stres…. atd.. pak bývá často pozdě.

    Dovolím si stručně citovat z nauky esejců.

    Další dokumentací křesťanství, která je k dispozici v nezfalšované formě, jsou svitky esejců. Byly nalezeny vědcem Edmondem Bordeaux Szekelym v roce 1927 v tajném archivu Vatikánu. Mírové evangelium esejců obsahuje pozoruhodný dialog mezi Ježíšem a několika nemocnými lidmi. Ježíš vysvětluje, že člověk může nalézt cestu zpět k Bohu jedině tehdy, žije-li v souladu s přírodními zákony. Pokud jde o stravování, říká mezi jiným: “Neboť v pravdě pravím vám, že ten, kdo zabíjí, zabíjí sám sebe, a kdo požívá maso zabitých zvířat, požívá z těla smrti.” ” Avšak pravím vám: nezabíjejte ani člověka ani zvíře ani potravu, kterou přijímají vaše ústa. Neboť, když jíte živou potravu, ta vás oživí, avšak když svou potravu zabijete, pak vás mrtvá potrava také usmrtí. Neboť život přichází jenom ze života a ze smrti přichází vždy opět jenom smrt. Neboť všechno, co zabíjí vaši potravu, zabíjí také vaše tělo. A všechno, co zabíjí vaše tělo, zabíjí také vaše duše.”

    Bratrství esejců žilo podle těchto nauk a uplatňovalo křesťanskou lásku k bližnímu ruku v ruce s usilováním o harmonii s přírodou. Esejci dosahovali věku více než 100 let a byli známi jako velcí léčitelé. Jak to dokládají originální svitky esejců, patřili Ježíš Kristus i Jan Křtitel k nejvyšší radě esejců.

    Celkově hodnotím článek jako dobrý k letnímu zamyšlení. Zelenina a ovoce u nás z marketů – opravdu šťastný člověk, kdo si pěstuje sám !

  2. Vendo, píšete :
    „Rozjímám teď u PC. Starší muž kmene Hunza sedí v tento čas na vyhřátém balvanu nedaleko řeky Hunza River, zá zády mu v sadu dozrávají krásné meruňky, jeho oči bez brýlí ve věku sto dvaceti let se kochají pohledem na majestátný ledovec Momhil Sar ( 7.343 m.n.m.). Napije se ze své butylky mírně zakalené ledovcové vody, to je ten vysoký obsah minerálů.“
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Hunzov%C3%A9
    “ O Hunzech se často říká, že pamatují časy, kdy se dožívali 160 a více let a že u nich nejsou nijak neobvyklí vitální jedinci ve věku kolem 100 let. Tento mýtus má kořeny v odlišném způsobu počítání lidského věku, do něhož je započítáván odhad moudrosti dotyčného[2]. Ze studií provedených v 80. letech vyplývá, že se místní muži dožívají v průměru věku 53 let, ženy pak 52 let.[3] Na přelomu XX. století trpělo mnoho místních obyvatel např. malárií, dyzentérií a střevními parazity, v oblasti také panovala extrémně vysoká úmrtnost novorozenců[2] – reportér New York Times zaznamenal případ matky, které zemřelo 13 z 16 dětí.[4]“
    Komentář : Vaše vize – 120 let starý čilý stařík z kmene Hunza pije ledovcovou vodu s minerály.
    Asi podle :
    https://www.vegetarian.cz/potraviny/zdnarod.html
    Můj názor:
    Ledovcová voda je voda přírodou destilovaná, pak zmrzlá a když taje, tak je bez minerálů, kde by se tam vzaly minerály z ledovce? Tzv. ledovcová voda (z konce poslední doby ledové asi před 12 000 roky) je třeba balená Dobrá voda z vrtů a s minimem minerálů. Jiná věc je, že horské řeky se mohou zakalit – strhávají půdu. V jižních Čechách je řeka Černá a voda na horním toku skutečně černá je od rašeliny.

    1. jako sorry, ale ten, kdo by se v dnešních podmínkách chtěl dožít 100 a více let a opěvuje to, je nesoudný, nebo nepečuje doma o člověka toho věku.
      Tam už se duše neprojevuje, jen tělo. Čest vyjímkám.

  3. Dovolím si vyjádřit svůj nesouhlas s učením pana Žáčka, (jedna pani povídala), jakož i s jeho stínovou bytostí – Aloisem a tvrdím, že když budeme jíst to naše „zdravé a chémií ošetřované ovoce a zeleninu z našich supermarketů a pít tu „ledovcovou minerálku“, tak se určitě nedožijeme těch 160 let radostného a šťastného života, ale nejspíš tak 1/4 z toho a to ještě v rukách našich vynikajících zdravotníků z rozvojových krajin světa. Ale to berte jen jako můj osobní „sedlácký“ názor…

    1. Můžete mi stručně vysvětlit, jaké „učení pana Žáčka“ myslíte?

      Děkuji.
      Václav Žáček

    2. Venda: Můžete mi stručně vysvětlit, jaké „učení pana Žáčka“ myslíte?
      – Tak tedy opravdu stručně: To, které tak hojně prezentujete zde na těchto webových stránkách a nedáte na ně dopustit. Je motivováno Vaším bytostním egem. Ale, máte na ně jako svobodný občan – právo! Nikdo Vám ho neupírá. Pouze se s ním nemusí každý stotožňovat. To je taky právo každého čtenáře…

    3. Ano, vyznávám učení Sant Mat. To asi máte na mysli. Jak souvisí třeba filosofie tohoto učení s náplní mého článku, to nevím. A co znamená to „jedna paní povídala“?

  4. ad.“Neboť v pravdě pravím vám, že ten, kdo zabíjí, zabíjí sám sebe, a kdo požívá maso zabitých zvířat, požívá z těla smrti.” ” Avšak pravím vám: nezabíjejte ani člověka ani zvíře ani potravu, kterou přijímají vaše ústa. Neboť, když jíte živou potravu, ta vás oživí, avšak když svou potravu zabijete, pak vás mrtvá potrava také usmrtí. Neboť život přichází jenom ze života a ze smrti přichází vždy opět jenom smrt. Neboť všechno, co zabíjí vaši potravu, zabíjí také vaše tělo. A všechno, co zabíjí vaše tělo, zabíjí také vaše duše.”

    symboly:
    *zpracovávat maso->poddávání se pudům a převažující sexuální náplň mysli/podvědomí/
    *jíst maso zabitých zvířat->posilování sexuálního chtění
    *mrtvé tělo->zaměření do hmotného světa a jeho pomíjivosti;
    *sníst něco mrtvé->naplnit svou vědomu i nevědomou mysl nepotřebným a pomíjivým
    obsahem,který brání v přijímání informací vnitřního zvokového Proudu
    *zabíjení->patří mezi nejsilnější pudové personifikace,jejichž hlavní náplní je sexualita
    a násilí
    *odmítat maso->odmítání pasivního přijímání diktátu podvědomých impulsů nutícího
    k sexuální aktivitě

    *zabíjí také vaše duše->duše se zabít nedá,ale duch/mysl/ ano
    * zabít->proměnit

    Evangelia,knihy Bible,atd. jsou psána nejen v alegoriích,ale je zde použit obrazový
    jazyk ze slov symbolů,která mají jiný význam,než jak jsme naučeni jej chápat.
    Filip:Pravda je skryta v symbolech.

    Doporučila bych o prázdninách již vážně se zamyslet nad tím,co udělat,abych se
    konečně naučil číst a rozumět obrazům Písma Bible,BhagavadGíty,Koránu,mýtů i
    evangelií.
    Kdyby to uměli např.Valerij Uvarov nebo Zecharia Sitchin,nikdy by nepsali
    o svých domněnkách a představách jako faktech a mnoha lidem ušetřili čas,
    který budou muset věnovat vyprazdňování jimi přijatých a naučených bludů.

    Lidé mají rádi tajemství a tajnosti,ale na tu největší hádanku svého života nemají
    nikdy čas.

    A aby to bylo ještě víc tajemnější a zamotanější,v některých knihách Bible,jako je
    např. tzv.Janovo zjevení,jsou informace tak pečlivě zašifrované,že bych je bez
    vnitřního světelného a zvukového Proudu nikdy neměla šanci rozmotat.

    Kdyby církev co jen tušila,co je tam psáno,dnes bychom neměli šanci Janovo
    zjevení ani číst.Bylo by dávno zlikvidováno!Takže i to je jeden z důvodů proč
    je Písmo psáno tak,jak je.

    Z Janova zjevení např.:
    “ Ty,kdo máš uši k slyšení toho,co zpívá vnitřní Proud během volání uvnitř chrámu:
    Uvnitř toho kdo uspěje,odkrývám skrytá znamení a poskytnu očistu pudové náplně mysli/ducha/.Uvnitř v podvědomí má pudová náplň mysli jméno Zlo.
    Skryté obrazy/symboly/písma/záznamů/ nikdo v žádném případě neodhalí
    /nezpozoruje/vně, dokud zevnitř neobdrží/nepřijímá/ požadovaný signál.“

    *bílý hliněný střep ->čistá mysl očištěná od pudové náplně v nevědomí/povědomí/
    * hliněný střep ve vnitrozemí ->Zlo
    *Zlo=“chudoba srdce“
    *Signál=Proud=Vnitřní Zvukový Proud Světla=vnitřní Slovo,telefon,komunikace->
    tzv.shromáždění
    *shromáždění=chrám uvnitř= komunikace,telefonní spojení se Zdrojem

    „A hojné city sestupující z duchovní roviny,které jsou všechny vnitřní podstatou pomoci při poznávání nevědomí křtem,kdekoliv vpředu mysli trpělivost nese,sestoupí uvnitř mysli a lživé myšlenky/domněnky a představy/ kvůli Hlasu/Zvuku,Slovu/ Božímu ničí všechno nesprávné.“

    *krůpěje rosy->city sestupující z duchovní roviny
    *jádrem->symbol vnitřní podstaty
    *jho->významná pomoc při poznávání nevědomí,při sebepoznávání se vpravdě
    *k potopení->ke vnoření do nevědomí= ke křtu
    *vpředu->známá část symbolu,známá část mysli
    *jeho krupobitím->představuje Boží vůli,je to pěst,kterou nevědomí ničí vše,co je nesprávné
    *úder Boha->hrom->Hlas Boží->Zvuk,Slovo ->uvnitř

    „Já jsem střecha/počátek/ a Óm ega,+ základem a úplností,+na konci lana vedení a zasvěcení smrti.“

    *střecha->upřímná mysl
    *Óm- Pravda
    *na konci lana->telefonního spojení
    *zasvěcení smrti->moudrost proměny

    „A jde ven zevnitř země,a odchází krev zevnitř něho,co soupeřem do té doby.Uvnitř vás malá mince bez beze slov,+ uvnitř mezi dvěma body kniha, ostré ucho Boha,jenž je s námi,telefonní spojení/=lano,šňůrka,žebro/.“

    *země->vědomí
    *krev->symbol ega
    *malá mince->bytostný stav,cit,jednota
    *mezi dvěma body->jazykem a srdcem,rozumem a citem->Isis
    *beze slov->Pravda->Její jméno je Pravda,bez bázně, bez zášti, věčné a bez podoby, nezrozené,
    jsoucí samo o sobě, objevené darem Učitele.
    *ostré ucho=Ušas=oko bohů,“Boží oko“,Jitřenka,Zora
    *kniha->“kniha života“
    cituji:
    V jejich srdcích se objevila živá kniha žijících,
    která byla zapsána -v mysli a rozumu Otce,
    která se před sestoupením Plnosti nachází v tom,
    jenž je nepojatý.
    Tu knihu není schopen nikdo pochopit,
    poněvadž byla zůstavena tomu,který ji ponese a jehož zabíjí.
    Z těch,kdo uvěřili ve spásu,nemůže být nikdo projeven,
    dokud se neukáže právě ona kniha.
    /Evangelium Pravdy/

    21 Chcete-li vedení Zvuku/hlasu/ duchovního světla uvnitř Proudu mít zevnitř jejich spojení.

    A velmi důležitá informace:

    1.“Vrátí se skrývané od vnitřního Světla Proudu,to,které předává Bůh během zobrazení
    uvnitř duše/lásky bezpodmínečné/, tato podobenství je nezbytné zde nejdříve proměnit.A od vědomí uvnitř přinést rozluštění a do současnosti přeložit/přiblížit/
    má znamení/symboly,pokyny/ skrze jeho uvnitř citu milosrdenství.“

  5. Pre Kolemjdoucího 6.6.2019 (17:27):
    Ja sa domnievam, že sa v tomto prípade jedná iba o „učiteľský syndrom“, ktorý nemusí byť spoločensky škodlivý – ba práve naopak. Ale, ak si ho dotyčný neuvedomuje, môže sa to spoločensky skomplikovať, lebo jestvujú ľudia, ktorí sú na poučovanie alergickí. Ego môže mať rôznu podobu. A nikto z ľudí nie je bez svojho špecifického ega.

  6. Pan Žáček píše v závěru svého článku :“Pěkné léto a hodnotné rozjímaní přeji všem.“

    A proč ne? A že zvolil téma z odkazu, popisujícího ještě nedávno zdravý způsob života obyvatel z oblasti hornatého Pákistánu? A proč ne? Tady dávám odkaz na knihu člověka, který tam byl. https://www.iberlibro.com/9783924724306/Hunzaland-Paradies-Dach-Welt-Gabriel-392472430X/plp A že se s postupem tzv. civilizace leccos změnilo i tam? Bohužel, a i poslední proč ne? Konzumovat tato společnost, obzvláště ta tzv. západní musí a přináší to kamkoliv, protože jdeme po růstu růstů !!

    Tady je překlad stručné upoutávky z odkazu :
    Mírumilovnost. Gabriel G. Marn, rakouský autor a řečník na téma výživy, cestoval do Hunzalandu v severním Pákistánu v srpnu 1984. – Hunzavolk je nám již několik let znám pro své zdraví a dlouhou životnost. Lidé dosáhnou věku přes 100 let s úplnou fyzickou a duševní čerstvostí. Nemoci byly až donedávna zcela neznámé. Nebyl tam ani zubní kaz (!). Jaké jsou zdravotní tajemství Hunzavolku? Mnoho zde bylo studováno, mnoho detailů je nyní známo, ale základní situace života těchto lidí nebyla nikdy popsána v plném rozsahu. Autor cestoval do Hunzalandu, aby tyto vztahy vystopoval. On našel (ještě) klidný ráj, bez policie a vězení; spokojených, pozitivních lidí, kteří pracují s radostí i ve věku 100 let; jednoduché přírodní zemědělství bez hnojiv a pesticidů. V této knize popisuje své setkání s těmito mimořádnými lidmi a ukazuje souvislosti výživy, životního prostředí, pozitivního přístupu k životu a zdraví. Ale autor také našel stopy setkání Hunzaland s „moderním“ časem. Pouze od roku 1975 (!) Je pokus o „civilizaci“ této země. Během několika let prochází vývojem, který trvalo několik století. 17769A ISBN 9783924724306 Jazyk: němčina Hmotnost v gramech: 160 kart. 22 cm, softcover / brožovaná vazba, č. Ref. del artículo: 47379

    Měl snad dát pan Žáček odkazy k jeho nám doporučenému rozjímání v klidu a pohodě létního času v tématech typu vylodění a masakr v Normandii 1944 a nebo ke svržení atomových pum v r. 1945 v Japonsku?

    Ale každý ať si to pochopí jak chce. A je fakt, že ego některých zdejších diskutujících je opravdu zbytnělé.

    Pan Žáček vyznává jisté učení, ale mezi tématem způsobu života kmene Hunza z odkazu a jeho články třeba k mystice? Tam je markantní rozdíl, že?

    Příští týden se setkám v jedné rodině s jejich synem, který byl nedávno v Nepálu. Jsem zvědav na jeho postřehy.

    Pěkné léto všem
    Krbec

    1. Po dlouhé době jsem napsal článek k lidem a přírodě a už mám na talíři učení, které vyznávám a jednu paní co povídala /?/ a také mé bytostné ego.

      Máte pravdu, resp. ten člověk co provedl návštěvu v Hunzalandu /tj. získal přímou zkušenost = není nad ní/ a pojmenování „moderní čas“ je přesný a vše říkající. Oni totiž výrobci čehokoliv se budou snažit svoje výrobky a investoři svoje investice umístit kamkoliv, kam je to jen možné a kde jim to přinese zisky. No a jisté je, že pro konzum je velmi zranitelná pak mládež. Reklama, filmy, hudba, celebrity, chtít to, co má někdo jiný, co vzbuzuje závist, obdiv,….to je síla pro změnu i životního stylu a změnu hodnot; i u mladého člověka. I když to půjde k horšímu. To je však na posouzení každého. Samozřejmě, že někdo tomu možná fandí, druhý může vidět, že to ani nijak jinak snad nejde.

      Pamatuji si, jak jeden můj kolega z práce byl ještě před r. 1989 v Gruzii, jak tam navštívil také horské životní prostředí obyvatel. Lidé tam opravdu žili skromně v čisté přírodě, s letitými zvyky, skromnou stravou, čaj, domácí pálenka, skvělé výrobky z mléka… . A stačilo jim to.

      Pane Krbec, dejte vědět o zkušenostech toho mladíka z Nepálu. Také i tam mohou být ještě oblasti bez výdobytků civilizace.

      Všem pěkný večer.
      Václav Žáček

  7. Pane Vendo, očakával som miesto kritiky oponentov trochu konštruktívneho dialogu, napr. na tému modernizmu a pozitívneho kultúrneho a spoločenského života a nie obhajoby primitívneho spôsobu života niekde na vrcholkoch Himalájí, ktoré tam už tiež nejestvuje. Treba žiť v realite a nie v dajakej vysnenej a utopickej ilúzií. Ale Vám sú asi tie „babské reči“ blízke, keď im venujete toľko pozornosti. Domnievam sa, že Vám ani tak nejde o pravdu a skutočnú realitu sveta, ale o vlastnú popularitu s cieľom ???
    Svet sa mení a s ním sa menia aj ľudia. Treba reagovať na potreby a požiadavky súčasnosti s aspektom na prospech ľudskej duše a vôle Stvoriteľa, bez ktorého sa nepohne ani len lístok na strome. Moderný ľudský intelekt sa zaoberá inými témami a nie životom v primitívnej spoločnosti, napr. takto: http://www.sfz.sk/zborniky/2003_Hodnotove_aspekty_sucasneho_sveta.pdf
    Želám pekný deň!

    1. Na straně 515 v souboru „2003_Hodnotove_aspekty_sucasneho_sveta.pdf“ je „Podstata Cesty Tao“
      Večná nekonečnosť pred nikdy neexistujúcim počiatkom,
      preniká súčasne celou (tou) obrovskou prázdnotou
      a tá zároveň vytvára Jej jednotu.
      Nekonečná jednota – a dosť!

      Prúdiaca presiaknutosť a chaotická mlhavosť,
      nemajúca ani jas ani temnotu,
      duchovne subtílna, neustále cirkulujúca,
      pokojná kvintesencia, úplne neviditeľná,
      odpradávna na ničom nezávislá,
      tým menej na existencii akýchkoľvek vecí!

      Oddávna sama nikdy nemajúca nijaký tvar,
      obrovská prenikavosť, úplne bezmenná.
      Nebesia na to nestačia, aby ju obsiahli,
      Zem na to nestačí, aby ju bola schopná uniesť.
      — atd.

    2. ad/ Věčná nekonečnost – o té se v ukázce píše

      …před nikdy neexistujícím počátkem….. – velmi zajímavé (když neexistoval žádný počátek, jak mohlo být něco ním? )

      …odpradávna na ničem nezávislá…. – velmi zajímavé

      … oddávna sama nikdy nemající nijaký tvar…. – velmi zajímavé

      …Nekonečná jednota – a dost!…. – když dost, tak dost

      Proč by v té jednotě tu jednotu měla nebesa obsáhnout, když sama jsou tou jednotou?

      Je pochopitelné, že na nekonečnou jednotu země nestačí – proč by ji měla být schopna unést, když sama Země je tou jednotou.

      Jo, jo, krmí nás tu, krmí. Ještě že není potřeba nad tímto rozjímat.

      Zlatý námět k letnímu rozjímání – území kmene Hunza!!

      Pěknou neděli.
      Alois

  8. Ano, pane Degone. Reagujte prosím na potřeby a požadavky současnosti. Nejen já z toho budu mít jistě dobrý pocit. Je asi dobře, že disponujete moderním lidským intelektem. Racionalita, globalizace, virtualizace, evoluční ontologie…..viz. sborník – to jsou zřejmě Vaše témata k prázdninovému rozjímání. Moje ale nejsou. I tak Vám přeji, rozjímejte. Při návštěvě Indie jsem byl až v podhůří Himaláje. Vím, že život tam není pro člověka západního střihu nijak radostný a lehký. Ale prožil jsem tam okamžiky, velebné ticho hor /např./, které jsem si tím odkazem v mém článku na kmen Honzu, připomněl. A jen tak mimochodem, Vy tu cítíte nějaké babské řeči? Od matky, od Hvězdičky? Já ne. Paní matko a Hvězdičko, já bych Vás nikdy babami nenazval.

    Zareagoval jste na odpověď „Kolemjdoucího“. Z té Vaší reakce jsem ale necítil žádnou otázku na mne, žádné Vaše očekávání. Lituji. Můžete mi to odpustit?

    To, co jsem včera večer napsal pro pana Krbce, ještě jednou, pro pana Krbce…..učení, které vyznávám a jednu paní co povídala /?/ a také mé bytostné ego…..to všechno byly formulace ke mně od toho pana Kolemjdoucího. Možná jste si nepovšiml, ale Kolemjdoucí něco okomentuje, něco vytkne a zase jde pryč. On již mi často neodpověděl na otázky.

    Zato Vy máte z mé, podotýkám z mé diskuze s ním svá očekávání. Já Vám je neberu, mějte je, prosím, ale nebudu na to reagovat.

    Jsem rád, že vím, nad čím rozjímáte. Já si ta Vaše témata k rozjímání neberu. Díky za odkaz na ty „hodnotové aspekty…..“

    Doufám, že se nezlobíte, že tzv. primitivní společnost má pro mne své kouzlo. Než jsem otevřel Váš příspěvek, prohlížel jsem si fotografie od jednoho mého přítele, který vyfotografoval práci včel a čmeláků v různých květech. Chci z toho udělat takový video dokument s doprovodem adekvátní hudby. Může z toho mít má lidská duše / a duše některých lidí, kterým to promítnu/ a také vůle Stvořitele něco? Není to moc primitivní? Co říkáte?

    Pěkný den přeji i Vám.
    Václav Žáček

    P.S.
    Ještě se Vás něco zeptám. Jaký jste měl pocit, když jste mi dnes v 10:52 napsal?

    1. ad.
      Venda 8.6.2019 (13:59)

      Až budete potřebovat babí radu, klidně se na mne obraťte. Ale připravte se na to, že to bude rada skutečně babí a chápat ji nebudete, ale nevykroutíte a nevykecáte se z ní, jak jste to udělal v tomto Vašem příspěvku.
      Ostatně není snadné býti skutečně „babí“.

    2. Venda 8.6.2019 (13:59)
      a ještě PS k :
      „…Paní matko a Hvězdičko, já bych Vás nikdy babami nenazval….“

      Pročpak ne? Babí podstata je naprosto v pořádku.

      Ovšem pokud vedete babské řeči, je to již o něčem trošičku, ale opravdu trošičku jiném.

      Pak jste se od podstaty odchýlil jinam. Ale třeba se k ní i touto oklikou dostanete.

  9. Paní, já jsem Degona neoslovil. To jste nepoznala? Dal se do diskuze s Kolemjdoucím a najednou začal bušit do mě. A ani od Vás nic nepotřebuji.

    Dobrou noc a hezké sny.

    1. ad. Venda pro matku 8.6.2019 (20:18)

      Ale potřebujete, Vendo. Jenže o tom nevíte.
      Také mnohé potřebuji, místo toho se mi zde u nás na „véhonu“ (nejen) dostává nadávek, jinde zase se mi dostává to, co nepotřebuji.

      Ale to, co mne skutečně podpoří jsem již našla …. tsss, + shromáždění otců ve smyslu jednoho nedávného i dávného příspěvku jsem pochopila, že skutečně existuje.

  10. Pre našu Hviezdičku a matku: Je to šokujúce a stresujúce odhalenie, keď sa satan rozhodne ukázať svoju pravú tvár. Je mi ľúto, že sa práve takéto dve výnimočné a jemné stvorenia stali terčom takého brutálneho odhalenia zo strany nášho exhibicionalistu, ktorému ide len o šokovanie toho jemnejšieho pohlavia. Dlho som ho nedokázal charakterizovať, ale teraz už viem o koho ide.
    Pekný deň všetkým ľuďom dobrej vôle!

    1. Degone, děkuji za podporu, ale oné nadávky -idiot- se mi dostalo opětovně zde od našich sousedů, nikoliv zde na Gnosis.
      A tak jsem to zase předala Brunovi a pomoci se mi dostalo i tam, přestalo mne to tížit jako můra na hrudi. Není mou touhou odpovídat stejným způsobem.
      Co se týká slova baba, považuji to za kladnou vlastnost, býti babí (nebo jinak řečeno vědmou, bábou, „čarodějnicí“…..pokud to člověka neodvádí od samotné podstaty.
      Něco jiného jsou babské řeči.
      Ale o tom jsem již dnes napsala dost. Kdyby jen jeden jediný člověk pochopil, či mu to pomohlo, je to v pořádku.
      Hezkou neděli přeji :-)

  11. Degone, je mi Vás líto. Upřímně líto.

    Kolemjdoucí sem přinesl v krátké diskuzi pojmenování- „jedna paní povídala“.
    Já se ho zeptal, jakou to má souvislost s mým učením, které mi tu současně vytýká.

    A Vy sem přinesete vůči mně – „Ale Vám sú asi tie „babské reči“ blízke, keď im venujete toľko pozornosti. “

    Tady o žádných babách není ale nikde ani slůvko řeči !! Ani Kolemjdoucí, ani já.
    A tak jsem Vám konkrétně napsal dotaz- „Vy tu cítíte nějaké babské řeči? Od matky, od Hvězdičky? Já ne.“ A jim jsem sdělil – „Paní matko a Hvězdičko, já bych Vás nikdy babami nenazval.“

    Je mi Vás líto. A samozřejmě, myslet si o mně můžete co chcete. Satan jsem? A jde mi, jak píšete – „ide len o šokovanie toho jemnejšieho pohlavia.“

    Opravdu si to myslíte?

    Degone, zapojil jste se, podle mého pocitu velmi destruktivně, do mé diskuze s Kolemjdoucím. A naprosto mimo téma mého článku. Asi s touhou se tu prosadit. A já Vám potom napsal – „Zareagoval jste na odpověď „Kolemjdoucího“. /TA BYLA ALE URČENA MNĚ, CHÁPETE/ Z té Vaší reakce jsem ale necítil žádnou otázku na mne, žádné Vaše očekávání. Lituji.

    Ještě jednou – Můžete mi to odpustit?“

    Neodpustíte? Očekáváte diskuzi nad Vaším jistě skvělým odkazem na „hodnotové aspekty..“. Diskutujte, pan Bo a Alois zareagovali.

    Já si za pár hodin jedu odpočinout na týden mimo internet – do Podhájské. A tam budu rozjímat, i meditovat.

    Díky za Vaše I nenávistné vstupy. Dost to o Vás vypovídá. Za sebe ale – odpouštím Vám.

    Václav Žáček

  12. Matce – matka 6.6.2019 (9:29)

    Každý se dožije takového věku, jakého se dožít má. Kvalitu i délku života ovlivňuje karma. Ta přináší i ne příliš příjemné konce života. Nejde v žádném případě o to „chtít se dožít.“I to pečování o takto starého člověka je vyrovnání karmického dluhu. Duše je v těle až do konce jeho života.

    Já tu v článku nic neopěvuji. Jen rozjímám, to je téma mého článku.

    1. Já o řepě, teda o koze, Vy o voze.
      Asi reagujete na jiný komentář?
      Nicméně vidím, jak sousedům těla trpí. Nikoliv mou vinou. A pokud budou i nadále rozsévat to, co rozsévají, mohou skončit skutečně ještě hůře.
      Jo, vařím tchýni, je jí 97 let, manžel jí to vozí, švagr pere,…ale i když duše v jejím těle dosud zajisté je, projevuje se opravdu jen minimálně, v zajištění chodu srdce, a dalších fyzických funkcí těla. Jo a brblat umí opravdu skvěle.

    2. P.S.
      Zvláštní, její duši necítím, u mé matky jsem cítila, bez podmínek, či přesto, jak mne nazvala,…možná proto, že chtěla, abych cítila a pochopila, že již vše ví a vše vyrovnala a já mohla odpustit….

  13. Pre Vendu, ktorý ma ľutuje: – Neviem, či sa mám tomu smiať, alebo plakať. Asi, ani jedno, ani to druhé. Ale, rád by som poukázal na spojitosť autora rozsiahleho (na pokračovanie) článku „Existuje Satan“ s tou jeho exhibíciou na tomto diskusnom webe. Ten jeho článok o Satanovi (s veľkým „S“ – teda bytosťou) je skutočne pozoruhodný, s niečim podobným som sa ešte nikdy nestretol. Je vidno, že má s ním veľmi dôverný vzťah. Ježiš takýto kontakt so Satanom popisuje v príbehu „pokúšania na púšti“, ktorý zaiste každý pozná. Ježiš takéto pokúšanie odmietol, ale náš „V“ ho zrejme prijal za svojho pána a boha.
    V Biblii (Mt. 12.38-42) jestvuje zaujímavá stať o „Znamení Jonáša proroka“. V podstate hovorí o tom, že každý je schopný rozprávať o tom, čo prijme za svoje, čo si osvojil a čo sa tak stalo jeho vlastným majetkom – jeho „JA“. Ak niekto prijme Ducha Božieho, stáva sa Božím synom a ak niekto prijme ducha Satana, stáva sa aj on Satanom. Potom je schopný o ňom rečniť, lebo to všetko je v ňom prítomné. Takto funguje aj princíp školstva a učenia. Čo si osvojíme – tým sa stávame! Ľutovať je treba tých, ktorí si osvoja a prijmú zlo a nie toho, kto žije podľa Boha a plní Jeho vôľu…
    Vendovi želám príjemný pobyt na Slovensku a aby sa spamätal a zvolil si iný životný princíp. Kým je čas…

    1. Dobrý den.

      Pane Degone, neodpověděl jste mi na některé triviální dotazy, které ode mne vycházely k Vám po Vašem zapojení se do diskuze mé a Kolemjdoucího a pak z toho, co jste mi odepsal.

      9.6. v 11:55 jsem se Vás zeptal, jestli tu cítíte, pod tímto článkem nějaké babské řeči /a od koho/????

      Také jsem se Vás zeptal, zda si opravdu myslíte, že mi jde /cituji Vás/ „ide len o šokovanie toho jemnejšieho pohlavia.“ ????

      Opravdu si to myslíte? Že by se matka a Hvězdička nechaly mnou šokovat?

      10.6. jste mi napsal :
      „Ježiš takýto kontakt so Satanom popisuje v príbehu „pokúšania na púšti“, ktorý zaiste každý pozná. Ježiš takéto pokúšanie odmietol, ale náš „V“ ho zrejme prijal za svojho pána a boha.“

      Asi pod tím „V“ myslíte mne, že? K tomu jen – pokušení odmítám, odmítám působení vášní mysli, které popisuji v mém posledním článku k Satanovi a Vaše domněnka, že jsem „ho zřejmě přijal…..“ je špatná. Ale máte svobodu, můžete si to myslet a i to tady psát. Opět Vám odpouštím. Degone, a opravdu nejste můj nepřítel.

      Vy si to opravdu myslíte?

      I když by mé následující řádky patřily spíše pod mé články předchozí / k tématu Negativní síly – Satana/, dovolím si na Vás zareagovat.

      Píšete:
      „Ježiš takýto kontakt so Satanom popisuje v príbehu „pokúšania na púšti“, ktorý zaiste každý pozná.“

      Ano, mnoho lidí ho zná. Ježíš Kristus, na pokraji vyčerpání po dlouhém půstu /meditaci/ odmítl jednoznačně nabídku na vládnutí světu / je to ode mne napsáno velmi stručně /. Mimochodem, je opravdu směšné, že mne k tomuto aktu mezi Ježíšem a ďáblem, Pokušitelem a satanem přirovnáváte. Uvědomte si to, prosím.

      Ano, Ježíš Kristus měl tuto zkušenost s Negativní silou. Ale dále ve všech evangeliích je zaznamenáno to konání, jednání, chování lidí, jeho následovníků, kteří jsou v mnoha i jeho podobenstvích varováni před působením toho „Zlého“. Jako třeba tady:

      Matouš 13:18-19
      „Poslechněte si tedy význam podobenství o rozsévači: Ke každému, kdo slyší slovo o Království a nerozumí, přichází ten Zlý a uchvacuje to, co bylo zaseto do jeho srdce. To je ten, u koho bylo zaseto podél cesty.“

      Můj výklad, se kterým ale nemusíte souhlasit. Existují duše, které jsou Spasitelem zasvěcené a poslouchají, co je jim říkáno. Jsou více méně přesvědčené o pravdě jeho učení, ale stále mají takové silné touhy po světském životě, že jsou takřka ihned vtažené do záležitosti tohoto světa a zcela na Něho zapomenou. Touhy, jak říká v podobenství Ježíš, mají svůj původ ve „Zlém“, v Satanovi.

      Píšete o mém článku k Satanovi….je skutočne pozoruhodný, s niečim podobným som sa ešte nikdy nestretol.

      Ale setkal, setkal, a asi tedy lžete, pane Degone, protože jste to i popsal v jednom Vašem již více jak čtyři roky starém článku:

      Nejprve v článku jste čtenářům napsal doslova výzvu – „Prestaňme kolaborovať so satanom, ktorý sa nám prihovára z našich médií riadenými tentoraz nie z fašistického Nemecka, ale z liberálneho, ale tiež podobného USA.“

      A pak v reakci na prvního diskutujícího jste se rozepsal více:

      Pane g.n.:
      Máte pravdu čo píšete, ale to sa týka IBA tej našej telesnej bytosti vyvinutej z DNA, ale nie tej duchovnej bytosti vyvinutej z našej nesmrtelnej podstaty (duše), ktorá žije zatiaľ v našich hrubohmotných pozemských telách, ale už aj v jemnohmotnom tele v ktorom bude prebývať vo svete lásky, svetla a pravdy u Boha. Tej našej telesnosti sa zbavíme možno tak, ako píšete, ale my žijeme pre to večné a nepominuteľné, ktoré sa v nás prejavuje svojou skutočnou ľudskosťou a práve o tu nás chce pripraviť ten pozemský a vojnychtivý démon zla, ktorý sa tak intenzívne šíri v našom mediálnom priestore. Tento satan, alebo antikrist sa domnieva, že ovládne ľudstvo, keď v ľuďoch zničí tú jeho duchovnú a božskú podstatu. V tom má plnú pravdu, že takto by sa mu to podarilo, ale zničiť dušu je nemožné! To dosvedčil aj samotný Ježiš…

      No tak, vidíte démona, vidíte satana….a prý jste se s ničím podobným nestretol ??!!

      Žijte si dále jak nejlépe umíte a budu rád, když se zapojujete do diskuze, když mi odpovíte i na mé otázky.

      Pěkný den. V Podhájské bylo fajn. Na můj vkus ale již až moc léto.

    2. Matouš 12 :
      38 Tehdy, reagovali uvnitř něj některé části/podíly,díly/ jejich písařů a zapisovatelů ovoce:
      “ Učiteli /učiteli spravedlnosti/,přejeme si,abychom si byli vědomi /viděli/ Bodu uvnitř tebe.“

      39 Toto řešení jim řekl: Já otáčím zvuk/slovo/ Matky Stvořitele potomstva hledajících nepřetržitě bod,ale bod/místo/ nebude Božím darem mimo bodu jeho holubice vidoucí.

      40 Uprostřed mezi dvěma jako holubice+byla uvnitř dutiny obrovské ryby tři dny a tři noci,tak bude Syn člověka/zrak slepého/+ uvnitř srdce/mysli/ nevědomí+tři dny a tři noci.

      41 Uvnitř živí/ryby/ vrátí k životu rozdělené současně spolu/ ve stejnou dobu/ s ní potomstvo holubice,a v souladu s právem/spravedlností/,+ protože změnili vnímání podle té spojky holubice,+ ale ano! Paní to,která je věčnou spásou, uvnitř holubice je tady.

      42 Cesty Vlka jižní vítr přinese Matka uvnitř obvinění současně s jejím potomstvem a vůle její v souladu s právem/spravedlností/,protože šaty uvnitř nich prozří pravdu vědomí,co učí moudrosti klidu/míru/,ale ano! která uvnitř na nebesích spásou míru je tady.

      38 Τότε, απαντώντας σε αυτόν, μερικοί από τους γραμματείς και Φαρισαίους είπαν: «Δάσκαλε, θέλουμε να δούμε σημείο από εσένα».+ 39 Αυτός αποκρίθηκε και τους είπε: «Μια πονηρή και μοιχαλίδα+ γενιά ζητάει συνεχώς σημείο, αλλά σημείο δεν θα της δοθεί εκτός από το σημείο του Ιωνά του προφήτη.+ 40 Διότι όπως ο Ιωνάς+ ήταν στην κοιλιά του τεράστιου ψαριού τρεις ημέρες και τρεις νύχτες, έτσι θα είναι ο Γιος του ανθρώπου+ στην καρδιά της γης+ τρεις ημέρες και τρεις νύχτες.+ 41 Οι Νινευίτες θα αναστηθούν στην κρίση μαζί με αυτή τη γενιά+ και θα την καταδικάσουν·+ επειδή εκείνοι μετανόησαν με αυτό που κήρυξε ο Ιωνάς,+ αλλά ορίστε! κάτι που είναι περισσότερο από τον Ιωνά βρίσκεται εδώ. 42 Η βασίλισσα του νότου+ θα εγερθεί στην κρίση μαζί με αυτή τη γενιά και θα την καταδικάσει· επειδή εκείνη ήρθε από τα πέρατα της γης να ακούσει τη σοφία του Σολομώντα, αλλά ορίστε! κάτι που είναι περισσότερο από τον Σολομώντα βρίσκεται εδώ.

      38 Tehdy, reagovali uvnitř něj některé části/podíly,díly/ jejich písařů a zapisovatelů ovoce : “ Učiteli /učiteli spravedlnosti/,přejeme si,abychom si byli vědomi /viděli/Bodu uvnitř tebe.“

      * části= součásti=podílníci= 12 apoštolů,kdy se jedná o personifikace základních zkušeností uvnitř jednoho ať již člověka nebo Boha.Např. 12 synů Jákobových nebo 12 apoštolů,či 12 svázaných prutů se sekerou labrys ,tzv.fasces Etrusků/8 stol.př.n.l./.
      *ovoce->výsledky plodné práce,zkušenosti

      39 Toto řešení jim řekl: Já otáčím zvuk/slovo/ Matky Stvořitele potomstva hledajících nepřetržitě bod,ale bod/místo/ nebude Božím darem mimo bodu jeho holubice vidoucí.

      *otáčím-přetáčím->slovo/zvuk/->slova mají jiný význam,než jak jsme jim v současnostinaučení obrazově rozumět,což je alfou omegou při čtení nejen Písma-Bible,ale i při čtení Bhagavad Gíty,Koránu,Véd,či různých proroctví a mytologických příběhů
      *Bod->též místo,spojka,duše,spojení se Zdrojem života->pro tento bod jistoty jsme si sem přišli;přes tento bod se můžeme sami v sobě sjednotit->bod,ve kterém se kříží dvě energie zdánlivě opačné,duální povahy,které jsou ve skutečnosti jednou/jedním/.
      Energii z tohoto bodu je třeba pozvednout/bindu/ po tom,co pro ni vědomě kráčíme dolů do nevědomí za doprovodu Otce,který se po cestě stává dočasně našim protivníkem,naší opozicí,aby nám ukázal naše vlastní nedostatky a chyby ve vnímání.Nemluvě o tom,že nás vyslékne tzv.do naha,což znamená,že z nás svlékne vyumělkovanou a falešnou osobnost,abychom se mohli sami sebe poznat vpravdě.
      Úkolem člověka je dvě rozpolcené osobnosti uvnitř mostem soucitu a jednoty.Duše je tou,která staví duhové mosty-Duchem Svatým.Kulička vakua.
      *holubice/Jonáš/->symbol čisté lásky bezpodmínečné
      * vidoucí/prorokyně/->znamená být si vědom
      108 Světlo řeklo: Kdo se napil z mých úst, bude jako já. Já se stanu jím a skryté se mu odhalí./TE/

      40 Uprostřed mezi dvěma jako holubice+byla uvnitř dutiny obrovské ryby tři dny a tři noci,tak bude Syn člověka/zrak slepého/+ uvnitř srdce/mysli/ nevědomí+tři dny a tři noci.

      *uprostřed mezi dvěma/podobně jako mezi levou a pravou mozkovou hemisférou;též střed mezi začátkem a koncem,což vyjadřuje symbol čísla tři/3/
      *Syn Člověka= Oko slepého,Zrak slepého/zaslepeného/
      č.3->vzkříšení Krista ,patří planetě/mysli/ Jupiter,což je Otec,též Mistr,Guru,Rod,Učitel spravedlnosti
      *být spolknut velkou rybou->symbol cesty do vlastního nitra a bolestné a bolestné objevování vlastních vnitřních obsahů->vystoupit z takové ryby je symbolem vzkříšení se změněným vnímáním vědomí
      *dutina->kulička vakua->proniknout do této dutiny/koule/ nitra znamená nejdříve rozpoznávat jiné skutečnosti,kdy můžeme na chvíli podléhat strachu a panice,a útočit na vše neznámé,abychom nakonec uvnitř kuličky/koule/ nalezli kouzelný a hlavně neomezený rozměr,v němž poznáváme vlastní vnitřní stav,naši dlouho skrytou podstatu
      *den a noc->symbol duality,neurčuje délku časového období

      41 Uvnitř živí/ryby/ vrátí k životu rozdělené současně spolu/ ve stejnou dobu/ s ní potomstvo holubice,a v souladu s právem/spravedlností/,+ protože změnili vnímání podle té spojky holubice,+ ale ano! Paní to,která je podstatou spásy,uvnitř holubice je tady.

      *uvnitř živí/Ninivské mysli,Ninivští duchové/->ti,kteří se řídili tímto učením a pomocí Otce se uvnitř pospojovali a našli svůj bod,jedinou jistotu zde
      *holubice/Jonáš/->symbol čisté lásky bezpodmínečné,soucitu
      *spojka- též kurýr,posel
      *Paní /Matka/ ta,která je první spásou
      *περισσότερο->περι/první,jádro,core/+σωτήρ/saviour,deliverer/;
      Koptština: ⲥⲱⲧⲏⲣ ( sōtēr )->(Sahidic, Bohairic, Christianity) 1.Spasitel,/Saviour, Savior/

      42 Cesty Vlka jižní vítr přinese Matka uvnitř obvinění současně s jejím potomstvem a vůle její v souladu s právem/spravedlností/,protože šaty uvnitř nich prozří pravdu vědomí,co učí moudrosti klidu/míru/,ale ano! která uvnitř na nebesích spásou míru je tady.

      *Cestou Vlka je světlo duše,harmonie a klid; pro ducha je hnízdem,místem spočinutí->Matka
      *Vlk-> je představitelem násilné sexuality/Zvíře/;po vyprázdnění pudové sexuální náplně podvědomé mysli / přes spásnou sexuální askezi/,se vlk stává duchovním ochráncem,který pomáhá odstraňovat fyzickou bolest,emoce,či negativní náplň mysli.Vlčice ochránkyně má kladný vztah k vyvrženým jedincům,může být významnou duchovní pomocí osamělým jedincům.
      * jižní vítr->nosí duchovní vláhu-soucit,cit
      *šaty->vyumělkovaná osobnost,falešné ego->prozří pravdu Vědomí
      *Vědomí-Vesmír-Velká Matka
      *nebesa->duchovní svět uvnitř i vně

      pozn.:
      Symbolu fasces bylo zneužito jako symbolu světské moci,ostatně jako mnohých.Dnes se můžeme dočíst tohoto názoru:
      Fasces byly symbolem římské moci (impérium) a práva. Je to svazek dvanácti prutů obepínající sekeru. Nositel fasces byl římský magistratus(aedil, praetor, konzul, prokonzul…) Úředník měl právo uložit tělesný trest (symbolizován pruty), trest smrti byl symbolizován sekerou. Fasces nesli před úředníkem tzv. liktoři. Byli to zpravidla propuštění otroci, kteří nyní sloužili římské moci. Počet liktorů na jednoho úředníka byl většinou kolem dvanácti, což právě dle tradice symbolizuje počet prutů.
      Labrys (2. pád labrydy) je termín pro oboustrannou sekeru. Starověcí Řekové v době klasické ji nazývali pelekus (πέλεκυς)[1] nebo sagaris. Starověkým Římanům byla známá pod názvem bipennis.Jako symbol se objevuje počínaje dobou bronzovou v umění, mytologii a náboženství Mínojské civilizace, Thrákie a Byzantské říše. Také se objevuje v africké mytologii Yorùbá jako symbol boha Sango (taktéž Xango či Šango).
      Měla své rituální funkce při obětování zvířat, používala se kupř. na starověké Krétě v Mínojské kultuře – je známá z pověsti o mytologickém hrdinovi Théseovi.

      Sami si můžete povšimnout zejména této informace:Počet liktorů na jednoho úředníka byl většinou kolem dvanácti, což právě dle tradice symbolizuje počet prutů,což poukazuje nesprávně na apoštoly,jako skutečné lidské osoby.Opak je však pravdou,kdy se jednalo o personifikace zkušeností,které jsou velmi pěkně zaznamenány v Závěti dvanácti synů Jákoba.

    3. Lukáš 4:
      1 Světlo,pak,baculatá/kulička/ svatyně ducha,opustilo uvnitř Proud a v doprovodu ducha šlo odděleno samotou/poustevna/
      2 k proměně v ohni,zatímco bylo zkoušeno uvnitř rozdvojenou myslí.A nedostalo příděl denního světla a během volání/telefonování/, uvnitř hladovělo.
      3 Tehdy rozdvojená mysl jeho praví:“Jsi-li syn Boží,řekni ji uvnitř jeskyně/drahokamu/,
      aby se stala chlebem/nástrojem,prostředkem,lékem/.
      4 Ale světlo jeho uvnitř odpovědělo:“Je psáno:“Slepý nevidí/není si vědom/,že žije pouze chlebem.“
      5 Na tomto místě/tehdy/, tedy, ho/to světlo/ pozvedl a označil /ukázal na/ jednoty ji princeznu za dědictví ducha/mysli/ země/Vědomí/ skrz uvnitř jediný Bod života.
      6 a praví rozdvojený/dvojitý/ Duch:“ Uprostřed nás umožňuje/dává/ její sjednocující vnitřní síla a přijímá je,protože je Božím darem Matky, uvnitř Ducha domovem,a uvnitř kohokoli,ať je jakýkoliv,milosrdenství obětuje/dává/.
      7 Jsi-li nemocný/trpíš/,pak skutky/činy/ uctíváš přede mnou,proměníš všechno /jednotu/způsobem svým.
      ->Konáš-li dřív než přemýšlíš,pak všechno,co se stane ,je tvým soudem i spravedlností.
      Tedy poneseš za své činy důsledky a budeš trpět.
      8 Odolávající světlo jeho pravilo:“Je zapsáno:“YHVH, Bůh tvůj je podobný
      sloužícímu a uvnitř něho maličká je podobná rozdávající svátost oddaně.
      9 Následně vedl uvnitř vidoucí Proud světla a zapojil /zapnul/ uvnitř vysoko ve vnitrozemí jeho ochranu uvnitř/opevnění/+jeho svatyně/chrámu/ a jemu praví:“Jsi-li zrak/oko/Boží,obrátí nitro tady mně samého citem/nablízku/.
      10 protože spojení, je psáno: „Dává uvnitř této informace znalostí o mě, vašich dvou to uvnitř hlídka/průchod/
      11 a „vůle uvnitř pozvednout/pozvedá/ ruku těch dvou ,bez úderu jednou nohou na skálu.
      12 Odolávající světlo pravilo:“Je řečeno:Nezobrazuj představy/obrazy/ tak ,aby byly viditelné odesíláním YHWH ,Bohu tvému uvnitř je to příjem.“
      12 Odolávající světlo pravilo:“Je řečeno:“Neproměňuj vidění/obrazy,alegorie/ na obrazy reality,protože je pak přijímá jako skutečnou realitu i tvůj rozum/tvoje vědomá mysl/.“
      13 Rozdvojená mysl,pak od té doby spojená uvnitř celá jemu/světlu/zkušeností,díky tomu mělo uvnitř prostor pro další odpovídající příležitosti.

      Pozn.:A opět tu máme další velmi důležité upozornění v Písmu,které člověk nemůže brát
      jako realitu,ve které se nachází nebo jako historickou dokumentaci.Osoby v Bibli nejsou
      důležité,ale jejich jména,jako i jména zvířat,věcí,vlastností a dějů,nakolik jsou psána
      v symbolech.

      12 Odolávající světlo pravilo:“Je řečeno:“Neproměňuj vidění/obrazy,alegorie/ na obrazy reality,protože je pak přijímá jako skutečnou realitu i tvůj rozum/tvoje vědomá mysl/.“

      Důsledky neuposlechnutí rad,jak číst Bibli a další Písma,nyní velmi tvrdě snášíme,kam lze jen dohlédnout.Je sice fakt,že člověk neměl možnosti si překlady ověřovat,na druhou stranu dnes má k tomu nejideálnější příležitost za celá tisíciletí.Jak jinak by se chtěl zbavit všech
      těch lží,nesmyslných rituálů a tradic,či lživého obrazu skutečné historie -naučené a získané,
      ze své vědomé i podvědomé mysli.

      PS:Bůh je a je Živý.Ne však takový,jakého se nám tu snažili a snaží vnucovat církve.
      Pro takový naučené nesmysly,pak samozřejmě Boha nevidí ani ti,co si říkají vědci.

    4. Hvězdičko,
      můžete být tak laskava a můžete mi prosím naznačit, jakou souvztažnost mám hledat mezi Vaším výkladem veršů evangelisty Lukáše a mým článkem „Před prázdninami“? Viz.: Hvězdička 19.6.2019 (12:38)

      Děkuji.
      Václav Žáček

      1. Hvězdička pro Vendu

        ad.můžete být tak laskava a můžete mi prosím naznačit, jakou souvztažnost mám hledat mezi Vaším výkladem veršů evangelisty Lukáše a mým článkem „Před prázdninami“?
        ————————-

        Na to je velmi jednoduchá odpověď.Klid ducha,tedy mysli najdeš,až nalezneš v sobě
        samém bod spočinutí,tedy svou duši,která jediná ti může tvého rozdvojeného ducha,tedy rozdvojenou mysl sjednotit.Pokud nalezne spočinutí tvá sjednocená mysl,pak nalezne
        spočinutí i tvé tělo.

        A návodů a dobrých rad je v Bibli dostatek od těch,co v sobě Proud světla a slova
        /chceš-li Vnitřní světelný a zvukový Proud/ skutečně realizovali.Jen tak totiž
        mohli zapisovat informace v jazyce symbolů.Pod vedením Otce a Matky,které v sobě
        samých spojili.
        A rovněž číst a překládat tyto informace tak může opět ten,kdo Proud svtěla a slova
        v sobě realizoval.

        A mimochodem,používat již špatně přeložené texty Písma k obviňování a vědomému
        ubližování druhých se nevyplácí,neboť se vždy otočí proti tobě samému.

        A mluvit o textech Písma,Bible,či BhagavadGíty,atd. můžeš jen tehdy,když znáš
        jejich obsah,když rozumíš sdělovanému.V opačném případě,přesně tak,jako u tebe
        nebo Degona,je to pak jen diskuze o Járu Cimrmanovi,tedy o ničem a k ničemu.
        Takové to rozumování o někom,kdo neexistuje a o něčem,co se nestalo a nebylo.
        Zkrátka úplně od věci.Oba vůbec nevíte o čem mluvíte a toho,že mluvíte o ničem
        si nejste vědomi.

        A to,že považujete za poznání přijímání informací z venčí ještě neznamená,že jste
        v sobě Proud světla a slova realizovali.A to je to,co je zjevné.

        A výše uvedené texty nejsou mým výkladem Lukáše a Matouše,ale pouze jen překlady
        textů z řečtiny a některých symbolů.Překlad není výklad.Výklad si můžeš udělat sám,pokud však rozumíš řeči symbolů.Řeč symbolů je jazykem Vědomí,tedy celého Vesmíru.A je úplně jedno,jestli se považuješ za Václava,Čecha nebo Slováka,křesťana nebo muslima,pozemšťana nebo mimozemskou bytost.
        A výklad Písma vždy ukáže jestli jsi bod spojení a tím i Proud zvuku a světla v sobě již realizoval nebo zatím nikoliv.Písma se věnují tvému vnitřnímu životu a proměně,
        nikoliv tomu vnějšímu.
        Vykládat si texty tedy můžeš podle své schopnosti rozumět slovu,tedy sdělovaným informacím.Proto mají texty zdánlivě více vrstev.

        Janovo zjevení:
        „Přichází rychle.+Jestliže ustojíš to,kým jsi, podle míry pak dávkuje spirála tvá.“

        A každý,kdo kdy četl,o čem zde píšu celou dobu,se před Otcem nebude moci vymlouvat
        na to,že on nevěděl,že Písma jsou přeložena špatně a že nevěděl,že jsou psána
        v jazyce symbolů,takže s tím nic nemohl udělat.

        A jak se pak bude každý stydět sám před sebou,že pohrdal Matkou a Otcovými slovy,tak tomu skutečně není co závidět.Pro vlastní aroganci,pýchu a zaslepenost,kdy myslel jen sám na sebe a svou světskou slávu a iluzní nadřazenost,se hanbou propadne.

        A pro vlastní opilost,ale ne vínem,se totižto chce domů vrátit s prázdnou.

        Otec->v Lukášovi:
        Konáš-li dřív než přemýšlíš,pak všechno,co se stane ,je tvým soudem i spravedlností.
        Tedy poneseš za své činy důsledky a budeš trpět.

        PS:Tolik textů jsem zde přeposlala ohledně vnitřního světelného zvukového Proudu,
        o kterém se píše již na první straně Genesis,Starém či v Novém Zákoně,a ty,souvislosti
        s učením Sant Mat stále nevidíš.Tak k čemu jsou ti pak všechny ty převzaté názory zvenčí,když pro ně nevidíš zevnitř?

      2. Díky za odpověď.

        Již mnoho let vnímám v józe slyšitelného životního proudu tu vedoucí hudbu sfér, světla, která jsou součástí Slova, tvořivé síly, které námi neustále prochází a která je trvale v nás. Jak dospět k daru mysteria světla a zvuku? K tomu musí člověk dospět, tento dar se nedá za nic získat, koupí či výměnou. Cestu jsem tu popsal a zní v ní – běž sám, poznej sám sebe. S Milostí, se sílou, kterou stále dostáváme od Ducha. Dveře k Němu je potřeba najít, klepat na ně a prosit o jejich otevření. A co takhle ukládat si své poklady v Nebi, prodat majetek a kupovat ty pravé perly zářivé Síly poznání, poklady nedocenitelné síly. S pokorou prosit o otevření duchovního zraku a sluchu a naučit se pak v meditaci naslouchat samotnému Slovu, tvořivému životnímu proudu, který k nám neustále přichází přímo od Otce. Slovo se stává tělem v každé sekundě trvání Stvoření a přebývá mezi námi. A to je velkou nadějí pro každého jednoho z nás!

        Věnoval jsem se tomu v mnoha desítkách článků. Jen někdy přicházím k pocitům z tohoto pomíjivého světa. A tak vzniklo pár výletů do tohoto materiálního světa, světa tmy. Existují však světy jiné kvality, s menším projevem hmotnosti, o to však s větším projevem čiré duchovnosti; zářivě barevné s kouzelným a přitahujícím magnetickým zvukem symfonie tvoření . Ani to není ještě konec Cesty.

        Pěkné dny.

      3. Panuje nám tu trochu pojmový chaos zdá se mi. Mysl je podle Vás Duch? podle mě je mysl pouze nástroj těla, a Duch je vlastně celkové vědomí.

      4. Anonyme 2, Hvězdička to vysvětlila jednoduše po svém. Mysl je duch, rozdvojená mysl je rozdvojený duch, bod spočinutí je duše. I tělo nachází spočinutí,……. v zemi, v ohni krematoria.

        „Klid ducha,tedy mysli najdeš,až nalezneš v sobě samém bod spočinutí,tedy svou duši,která jediná ti může tvého rozdvojeného ducha,tedy rozdvojenou mysl sjednotit.Pokud nalezne spočinutí tvá sjednocená mysl,pak nalezne
        spočinutí i tvé tělo.“

        Jak říkal ve filmu Černí baroni ndpr.Mazurek – „tak je to správné, tak to má být“! Každý má své poznání ze svých překladů a symbolů.

        Pro zklidnění zdejšího ovzduší – všichni obyvatelé na této planetě jsou tu na cestě životem, dospívají a nikdo nemá patent na dokonalost. Kdyby ji získal, tak tu přestane existovat.

      5. Alois 21.6.2019 (8:27)

        ad.Anonyme 2, Hvězdička to vysvětlila jednoduše po svém. Mysl je duch, rozdvojená mysl je rozdvojený duch, bod spočinutí je duše. I tělo nachází spočinutí,……. v zemi, v ohni krematoria.
        —————
        Aloisi,mnohokrát děkuji za názornou ukázku :

        1.tvé vlastní bídy ducha,tedy mysli a bídy ve které se nalézáš
        2.toho jak důležitý faktor sehrává při slovech jejich obraz
        3.jak důležité je slovu nejprve porozumět,abychom ho mohli uchopit a
        až následně jím i tvořit
        4.bídy dnešní společnosti a školství
        5.jak důležité je si nevytvářet své představy a domněnky,dokud nerozumím
        obsahu,tónu a tím i obrazům hloubky slova
        6.tvé vlastní chudoby srdce
        7.příčiny,proč jsou Písma psána v řeči symbolů:aby je takoví,jako ty,nemohli
        překrucovat k obrazu svému a zneužívat tak,jak se i stalo

        *spočinutí->spočinout->spočin:
        1.spočin:odpočinutí,oddech,odpočinek
        2.spočinout:zaujmout někde místo na delší čas->spočinout zrakem na něčem,někom;
        ocitnout se někde->spočinul na lavičce v parku;oddat se oddechu,odpočinku,
        odpočinout si
        *odpočinek:
        1.oddech,pokoj
        2.výslužba,penze
        *pokoj:
        1.stav,ve kterém na pevná tělesa nepůsobí vnější síly,stav bez pohybu,nehybnost
        2.stav bez hluku,ruchu;ticho,idyla;stav bez sporů,snášenlivost
        3.stav bez válek,mír…atd.
        ——–
        ad. Pro zklidnění zdejšího ovzduší

        A nevíříš jej tu ty pro svou nejistotu?

        ad. – všichni obyvatelé na této planetě jsou tu na cestě životem, dospívají a nikdo nemá patent na dokonalost. Kdyby ji získal, tak tu přestane existovat.

        Skutečně?

        PS:Nevíš o čem mluvíš/píšeš/ a ani si neuvědomuješ,že to nevíš.Pro svou rozdělenost
        ducha.
        Podle toho jak myslíš,podle toho i konáš,a tím si sám určuješ svůj osud i se všemi
        důsledky.A to je zjevné.

      6. Hvězda píše – „Klid ducha,tedy mysli najdeš,až nalezneš v sobě samém bod spočinutí,tedy svou duši,která jediná ti může tvého rozdvojeného ducha,tedy rozdvojenou mysl sjednotit.Pokud nalezne spočinutí tvá sjednocená mysl,pak nalezne spočinutí i tvé tělo.“

        A co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak ona mylně uvádí, rozdvojenou mysl? Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednotit?

        Pane Aloisi, všiml jsem si, že Vy Hvězdičce vykáte. Proč ona Vám tyká? Ale raděj neodpovídejte. Ještě by zareagovala a já na ni v těch letních žárech nemám jaksi náladu.

      7. ad.anonym 4 25.6.2019 (15:43)

        Kdybys byl sjednocené mysli,sjednoceného ducha,nejednal bys zákeřně a zeptal se
        přímo.Znal bys sám sebe vpravdě a znal bys i mne.A netrápilo by tě vykání,či tykání.:))

        Před Otcem se neschováš za žádný anonym,důsledky si budeš snášet sám.A hlavně
        se neskryješ sám před sebou,ať je venku stupňů plus nebo mínus padesát.

        Sjednocený duch je upřímný,nepomlouvá a jedná čestně.

      8. Hvězdičko, anonym 4 je zrovna takový anonym jako Vy. Napsal Aloisi Vrobelovi i toto: „A co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak ona mylně uvádí, rozdvojenou mysl? Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednotit?“

        Alois přijde za mnou /chodí na můj počítač/ až v podvečer a nevím, jestli se pokusí na tuto otázku odpovědět.

        Vy jste do otázky anonyma vstoupila větou, která neodpovídá na anonymovu otázku pro p.Aloise:“Sjednocený duch je upřímný,nepomlouvá a jedná čestně.“

        Dovolím si drobnou reakci na ni. Jelikož Vy považujete ducha za mysl, tak ta, pokud není ovládnuta duší nejedná upřímně, pomlouvá a nejedná čestně. Je pod nadvládou pěti vášní – více v mém např. posledním článku k „Satanovi“.

        To jen tak na okraj.
        Václav Žáček

      9. Anonyme čtyřko, zdravím Vás.

        Píšu sem pod vlastním jménem Alois Vrobel. A vidíte, Hvězdička napsala, že se „nikdy neschováš za žádný anonym“.

        Hvězdička je moudrá. Ona ví, že se před Bohem nelze schovat za žádný nick, ať je to její, Váš či jiných tu píšících, těch, kteří sem nejdou pod vlastním jménem.

        Ale to mi nevadí.

        Má popleteného ducha a mysl. Snad mezi to dává rovnítko a pak to podle ní není popletené.

        Ptáte se mě: „A co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak ona mylně uvádí, rozdvojenou mysl? Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednotit?“

        Za sebe. Protože nesouhlasím s ní v tom. že duch je vlastně mysl, tak na tuto otázku neodpovím. Ale protože já nejsem skryt za anonymní jméno, tak se ji zeptám přímo.

        Hvězdičko, co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak uvádíte /podle mě mylně/ rozdvojenou mysl? Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednocovat ?“

        Díky.
        Mějte se oba fajn.
        Alois Vrobel

      10. Před prázdninami –

        ještě stále jsme na zkoušky, co všechno umíme, můžeme, zmůžeme?

        Oprávnění ke zkoušení tu nemá nikdo z nás.
        Tedy možná kvalifikaci pro lidské zkoušení někdo má, ale jinou ne.

        Nač bych se jen zeptala?

      11. Václav Žáček – 26.06.2019 7:47

        ad. Vy jste do otázky anonyma vstoupila větou, která neodpovídá na anonymovu otázku pro p.Aloise

        Anonym nesmyslně pokládá otázku někomu jinému,než zdroji informace.Takto se pak
        vytváří pouze nesmyslné domněnky a představy,které vždy vedou do pekla vlastní
        mysli.

        ad. A co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak ona mylně uvádí, rozdvojenou mysl?

        Mysl je soubor rozumu, vnímání, vůle, paměti, představivosti a cítění. Termín „mysl“ je do značné míry abstraktní a v různých kontextech se jeho definice a vlastnosti mění. Často se pojem „mysl“ vztahuje jen k myšlenkovým procesům rozumu.

        Duch není rozdělen jen duálním vnímáním,ale i na dalších 7 duchů,což je precizně
        popsáno v Bibli.

        ad.Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednotit?

        Duše je neměnná,stálá,nelze ji zabít.Buďto je nebo není součástí ducha.
        Když nesvítí,je tma.Tma rozděleného ducha.

        ad.Jelikož Vy považujete ducha za mysl, tak ta, pokud není ovládnuta duší nejedná upřímně, pomlouvá a nejedná čestně.

        Duše je světlem.Pokud nesvítí,duch bloudí.Proto je v zájmu ducha nalézt duši.

        ad.Je pod nadvládou pěti vášní – více v mém např. posledním článku k „Satanovi“.

        Vědomá část mysli je především je pod nadvládou té nevědomé,která je nahraným
        programem.Znalcem nevědomí každého je Otec.Nikdo jiný ti jej nepomůže vyčistit.

        ad. cituji:
        Nikdo asi nepopře přítomnost dobra a zla na zemi. Jsou zde láska a nenávist, radost a smutek, čestnost a klamání, harmonie a násilí, tolerance a předsudky, spokojenost a nespokojenost, laskavost a zlovůle, zdraví a nemoci, život a smrt… a výčet protikladů by mohl dost dlouho pokračovat.

        To je důsledek rozdělení ducha,duálně rozděleného ducha,tedy myšlení i vnímání.

        ad.cituji:
        A Satan, ke své potěše, tím rozšířil v nás svůj výběr munice.
        Satanské působení však ještě není u konce.
        Satan v nás dokáže…
        A Satan v nás si mne ruce! atd.

        Zlo není způsobeno nikým jiným než našim vlastním rozděleným duchem.
        satan= rozdělený
        ďábel= rozdvojený vlas,rozdvojený duch
        Takže otázkou je,kdo zde satanem či ďáblem již není.

        Vymlouvat se na Satana do nekonečna nelze.Je třeba si uvědomit příčinu zla
        v nás samotných.Satan je jméno,za kterým se skrývá naše vlastní chudoba srdce.
        Jména v Bibli mají totižto svůj význam a neznamenají názvy pro lidi,či bytosti.
        Ti jsou pouze personifikacemi našich vnitřních vlastností,sil a procesů.Vyrobit si
        protivníka z vlastní nevědomé části mysli,tedy podvědomí je šílenost,která se zde
        dědí z pokolení na pokolení.Nevědoucí tak odsuzují jen sami sebe,aniž by to jen
        tušili a snášejí tak důsledky takového způsobu myšlení a tím i konání.
        Přisuzovat vlastní sexuální náplň nevědomí,vlastní chtivost,závist,lhaní,podvádění,
        aroganci,překrucování faktů,úplatnost,zkorumpovanost,prodejnost,sebelítost,..
        nějaké personifikaci zla a nevidět své vlastní zlo,neznat jeho příčiny a tím i důsledky,
        je zaslepeností a pošetilostí současného člověka,tedy slepých.

        Odsuzováním ani zatlačováním ještě hlouběji do podvědomí našeho vlastního zla
        daleko nedojde nikdo.

        Odsuzování žádostivosti a vášní ještě neznamená,že nejsou obsahem našeho vlastního
        nevědomí,odkud zotročují vědomou část mysli,jejího způsobu vnímání, což ovlivňuje
        naše vnější konání,a to je pak zcela zjevné,viditelné i vně.

        Pokud ani tomuto nechce člověk porozumět,pak co vlastně očekává?Spása nechodí
        zvenčí,ale zevnitř!Jak chce pak obstát ve zkouškách pod vedením Otce?
        Bez lásky bezpodmínečné,Milosrdenství, neobstojí,ale v sobě ji nehledá.
        A že té lásky bude potřebovat spousty,tak to mohu každému dosvědčit.

        V této realitě se najdou i tací,co duši zatracují,kritizují,špiní nebo dokonce čistí,
        jenže není ve vesmíru nic čistějšího,než-li je duše.A Otec to ví,a proto si ji stráží
        i se všemi jejími „jehňaty“.

        PS:Nyní překládám tzv.Janovo zjevení.Krásnějšího vyznání Ducha Duši není.
        Původní překlad je špatný a zcestný.

        mimo jiné:
        Janovo zjevení 5:2
        2 A byl jsem si vědom Síly spojení, napříč žvanění ega,mocného Zvuku:
        „Kdo je schopen načíst význam tak,aby rozbalil svitek a rozlomil pečeť jeho?“

        *načíst=přinést,vytáhnout,přemýšlet,zkoušet
        *rozbalil=zpřístupnil,odblokoval,odhalil,vrátil zpět,zapnul
        *svitek = kniha
        *rozlomil=vysvobodil,splatil,vykoupil;napravil,rozluštil,rozbalil,otevřel,zveřejnil,vyřešil,svlékl
        *pečeť->zlomit->umožňuje prozkoumat dosud utajované informace,umožňuje vstup do
        neprobádaných oblastí vlastního nevědomí
        *význam=smysl, obsah, vliv ,velikost ,závažnost ,účel,důležitost,formát,úroveň, hodnota, pointa

      12. ad.Alois Vrobel 26.6.2019 (17:24)

        Absolutně nemám nic,co bych před Otcem ukrývala.A On to ví a ví vše,a to mi stačí.
        To,že se tu prezentuješ pod jménem Alois Vrobel ještě neznamená,že jednáš čestně.
        Kdybys měl mysl sjednocenou a čistou,velmi dobře bys mi rozuměl,neboť znal bys
        nejen sebe vpravdě,ale i Otce a Matku.

        Máš rozděleného ducha a uvnitř tmu.Rozdělený rozděluje,protože rozděleně a duálně myslí i vnímá.

        To,že ty nesouhlasíš,že duch je mysl,ještě neznamená,že tomu tak není.:))

        Protože nejsi skryt za anonymní jméno,to přece není žádná přednost ani upřímnost,či čistá mysl.
        A to je zjevné,ať už používáš jméno nebo anonym.

        ad.Hvězdičko, co když nemá konkrétní člověk rozdvojeného ducha, tedy, jak uvádíte /podle mě mylně/ rozdvojenou mysl? Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednocovat ?“

        Člověk spojeného ducha,jednobodové mysli,by těžko položil tak hloupou otázku:Má pak duše nějakou práci, když nemá co sjednocovat ?,protože si je velmi dobře vědom,že bez ní zůstane opět rozdělen a opět bude tápat ve tmě.

        Což se i děje v mnohem větším měřítku,nežli je jeden človíček.
        Přesto i malá kapka živé vody může oživit celý oceán.

        Duše je neměnná,stálá,nelze ji zabít.Buďto je nebo není součástí ducha.
        Duše je světlem.Pokud nesvítí,duch bloudí.Proto je v zájmu ducha nalézt duši.
        Když duše nesvítí,je tma.Tma rozděleného ducha.

        Mysl je soubor rozumu, vnímání, vůle, paměti, představivosti a cítění. Termín „mysl“ je do značné míry abstraktní a v různých kontextech se jeho definice a vlastnosti mění. Často se pojem „mysl“ vztahuje jen k myšlenkovým procesům rozumu./Wiki/

        Ve Starém Zákoně se mysli říká srdce,ale také v sanskrtu znamená „mano-“ ducha,mysl,srdce->od man-mysl.

        Duch není rozdělen jen duálním vnímáním,ale i na dalších 7 duchů,což je precizně
        popsáno v Bibli.

        PS:Otec si je toho velmi dobře vědom a duši chrání.Proto si o ni můžeš s Otcem zabojovat.Pokud ne,odcházíš opět s prázdnou.
        Hraješ-li si na moudřejšího,či chytřejšího než-li je Otec,pak věz,že pohoříš.
        Je mnohem lepší herec než ty.:))

      13. Hvězdičko, mile jste mě překvapila. Opět odjíždím, ale ještě se ozvu.
        Václav Žáček

  14. V Česku je údolí dlouhověkosti mužů u Nového města nad Metují.
    https://www.denik.cz/zdravi/prumerna-delka-zivota-se-mezi-kraji-lisi-az-o-ctyri-roky-20181104.html
    „Nové Město nad Metují v Královéhradeckém kraji. Tak se jmenuje místo zaslíbené pro muže, kteří chtějí žít co nejdéle. Alespoň podle dat Českého statistického úřadu. Naděje dožití při narození, tedy průměrný věk, kterého se mohou lidé dožít, tady totiž dosahuje 78,64 roku a je nejvyšší v Česku.“
    Mapky s možností kliknutí na okresy jsou dole v uvedeném odkazu.
    Ani Praha v údolí Vltavy na tom s dlohověkostí není špatně navzdory ovzduší a stresu. Dlouhověkost souvisí s genetikou, Praha po staletí přitahovala aktivní a chytré lidi. Dá se předpokládat, že o své zurdaví pak více pečují.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Hunzov%C3%A9
    Hunzové mají mít světlejší pleť a mohou být potomky vojáků Alexandra Velikého.

    Znovu opakuji, dlouhověkost souvisí s životním stylem, stravou, ale i s genetikou, takže z posuzování pouhého životního stylu ( Hunzů v jejich údolí) nelze dělat rozuné závěry.

  15. Pre matku: Zdravím Vás a želám mnoho životného optimizmu v tom našom živote, ktorý niekto považuje za dar, iný za trest, alebo vykúpenie z karmy, niekto za čakáreň na lepší život a iný opäť za niečo iné. Nie každý chce svoj život prežívať na tomto svete veľmi dlho, mnohí svoj život, ako sebevrahovia, ukončujú predčasne a dobrovoľne, takže platí, koľko ľudí – toľko prístupov k životu. Kto chce žiť dlho, musí prežívať svoju starobu a to nie je ako „med lízať“. Aj keď je vedomie často v tomto stave utlmené a niekedy aj chaotické, ba často je to sprevádzané aj chorobnými príznakmi, predsa sa len zdráhame svoj život ukončiť vlastným pričinením, lebo žiť na tomto svete je – Božia vôľa. Neprišli sme sem dobrovoľne a tak nemáme ho dobrovoľne ani upúšťať.
    Želám pekný deň!

    1. Dobrý večer, Degone (11.6.2019 (10:01)
      A tak životní optimismus – občas přijde něco, co mne opravdu potěší :-) a pak člověk má možnost i z toho pozemského dobrého čerpat :-) a jaksi se srovnat a nenechat se nadávkami tzv. zadupat do země. Tento týden takové chvilky pro radost byly.
      Tchýně, dokud ještě její rozum byl nezastřený, se ptala, jak dlouho ještě,… nyní se již neptá. Ale přece jen, snad má i ona nějakou radost, že samostatně chodí, chutná jí jídlo, co jí navařím a věřte, že manžel jen kouká, že toho sní více než my,… Nepočítám, že by odešla vlastním přičiněním, leda by nechtěně spadla,… Sebevraždy – nesnáším je a kdysi jsem tu chvilku překonala díky Brunovi. Ale švagrová nikoliv. A pro rodinu je to trauma na mnoho, mnoho let. Tož se snažím žít a to, co jsme s sebou na cestu životem dostali, tak nějak využít. Do Kruhu jsem předala několik svých říkání, tak jsem zvědavá, jestli budou přeloženy a zveřejněny.
      Jen tak pro radost jedno z oněch říkání:

      Heilstrom, plameny zářící
      ku pomoci Vám na zem směřují.
      Otevřete srdce svá
      přijměte dary nebeské
      nechť Vám srdce rozzáří :-)

      Zdravím, Z.

  16. Pro Degona 7.6.2019 (10:08): Degon 7.6.2019 (10:08)
    Využívám dovolenkové pohody, abych se Vám poděkoval a omluvil za nepříjemnosti, které jste musel v poslední době vystát od Satana, když jste bránil svůj názor ve volné diskuzi.
    Můj komentář k obrázku zde: https://www.google.sk/search?tbm=isch&q=Cit%C3%A1ty+obr%C3%A1zek:+jin%C3%BD+uhel+pohledu&chips=q:cit%C3%A1ty+obr%C3%A1zek+jin%C3%BD+uhel+pohledu,online_chips:uhol+poh%C4%BEadu&sa=X&ved=0ahUKEwjUtanx_-PiAhWK2hQKHXLEBQwQ4lYINSgN&biw=1810&bih=932&dpr=1#imgrc=f122uJERqwDy9M:

    Ten svět je někdy opravdu srandovní. A potom, že ho máme brát vážně?!?
    Podívejte se na sebe, jaký jsi byl po svém narození:
    Jaký jsi byl v deseti letech:
    Potom v dospělosti:
    A jaký jsi ted ve své 80 – tce?
    Který z těch obrazů Tě nejlíp vystihuje?
    Kdo tedy jsi člověče?
    A čím ještě budeš?
    Prach, nebo fénix???

  17. Kolemjdoucí – ďakujem za výstižný obrázok (záleží na uhlu pohľadu) a tiež aj za komentár k nemu. Ľudia neradi rešpektujú ten iný uhol pohľadu u iných a snažia sa ich ovplyvniť, aby prijali ten ich. A z toho potom vyplývajú všetky tie problémy vo svete. Ľudia zabúdajú na skutočnosť, že sme tu všetci iba na krátky čas a to, čo si zo sebou zoberieme na ten druhý svet, nemusí byť pre nás prospešné…
    Peknú letnú pohodu želám!

  18. Pre matku 13.6.2019 (21:50):
    Ďakujem za milé a povzbudzujúce slová. Človek to v tomto živote nemá ľahké, najmä v tom staršom veku, keď sa dostaví telesná ochabnutosť a odcudzenie od toho, čo nám bolo v mladosti blízke a čo sme milovali. Dobre je na tom ten, kto v živote nezanevrel na to duchovné, čo sme každý dostali do vienka pri svojom narodení ako Božie dary a ktoré nás môžu bezpečne previezť na ten druhý svet, kde je Božie svetlo, láska a večnosť.
    To želám Vám, ako aj tunajším diskutérom…

    1. Hlavně odžít svoje hříchy, protože pak i „telesná ochabnutosť a odcudzenie“ se dá prožít bez následků a umřít pro věčný život v blaženosti. Odpustit bližnímu svému, odstranit trám ze svého oka, milovat svého nepřítele. Jak napsal v jedné diskuzi Venda, kterého nemáte zřejmě příliš v lásce: Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé Slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života. / je to asi z Jana ?? /

      Venda tu „představil“ Satana. Tak, jak jej přináší jeho učení a nakonec i Nový zákon / a asi i další moudré knihy/. Já mu za to děkuji. Vy mu to vyčítáte. Považuju to od Vás za velký kus nepochopení.

      Tak ať to máte v životě ľahké. I přes to.

    2. Dobrý den, Degone :-)
      ad. „…odcudzenie od toho, čo nám bolo v mladosti blízke a čo sme milovali. …“
      A tak jak přibývají roky, člověk zjistí, že mnoho z dříve podstatného se mění v nepodstatné, to co jsme prožili, můžeme bezbolestně odložit. A mnohdy je to tedy i úleva, moci to odložit.
      ad. „… to duchovné…“
      řekla bych, že to duchovní je s námi stále, záleží na tom, kdy si to začne ten který člověk uvědomovat a jestli to neodloží. Pak může strádat pocitem oddělenosti, dokonce i pořád dokola „mlít“ o převeliké roli Satanově a zatěžovat tím nejen sám sebe, ale až obtěžovat i ostatní okolo. I když se třeba jedná o obecně platnou lidskou zkušenost. Někteří ji však již zvládli, další o ní „melou“.

    3. ad.
      anonym 4 17.6.2019 (18:55)
      ad. „… Venda, kterého nemáte zřejmě příliš v lásce: …“

      Dovolím si tvrdit, že to není o nelásce.
      Ale o jiném stupínku vnímání a zkušeností.
      Totiž ti, kteří jsou na skutečně vysokém stupni, nevyžadují ( až jako by umíněným dupáním po vzoru malého děcka) odpovědi, které by následně vyhodnotili, onálepkovali a dávali známky. A jestliže si někdo dovolí neodpovědět, je zapisován do poznámek a je mu to omláceno v komentáři… Jako sorry, nevinné děcko je nevinné děcko, ale umíněné děcko, které děckem není – sorry. Je to naprosto zbytečné, protože obcházet takto své možnosti, je naprosto zbytečné.
      A proč to píši? Protože jsem a byla jsem vždy velmi často okřikována, nálepkována,…
      Nuže nechť se každý takový hodnotitel mrkne do zrcátka. Nezamlženýho zrcátka.
      Oni totiž i ti hodnocení nemohou sejít ze své cesty podle rozkazu jiných.
      Nikoliv „…I přesto…“ ale hlavně proto.

      Tsss, touha hodnotit, nálepkovat, dostávat odpovědi, vyvolávat jako ve škole…. touha…

  19. Pre pana Vendu: Tak sa mi zdá, že na tomto webe už diskutujeme iba my dvaja. Nič proti tomu, keby sa tá diskusia týkala všeobecného povznesenia ľudského ducha smerom k Bohu, ale ona je zameraná konfrontačne a to nemám rád. Pan Kukliš upozorňuje, že nebude tolerovať vzájomné invektívy, ale Vaše otázky majú práve taký – provokačný charakter. Viem, že opäť nebudete súhlasiť, ale s tým ja už asi nič nenarobím. Ešte šťastie, že tu máte diskutérov typu „Alois“ a „anonym 4“, s ktorými si rozumiete a ktorí Vaše názory zdieľajú a tak nebudete celkom opustený. Je mi ľúto, že sme obaja na opačných brehoch rieky, ktorý sa volá život, ale tak sme sa slobodne rozhodli a slobodne si ich vyvolili, takže sa nemôžeme na nič vyhovárať. Ja na „karmu“ a podobné „predurčenia“ neverím, jestvuje iba milosť Božia, ktorá je poskytovaná tím, ktorí si ju svojou vierou a láskou zasluhujú.
    Želám pekný letný deň (aj keď viem, že nebudete súhlasiť)!

    1. Je pro oba těžké si představit a nemožné si připustit, že by to mohlo s tímto světem být ještě úplně jinak než si vy dva stojící na protilehlých březích myslíte.

    2. Pane Kukliši, dovoluji se Vás zdvořile optat – co říkáte na tuto větu pana Degona: “ Pan Kukliš upozorňuje, že nebude tolerovať vzájomné invektívy, ale Vaše otázky majú práve taký – provokačný charakter.“

      Cítíte tu pod tímto článkem nějaké invektivy, které by mohly zapřičinit až odstranění komentáře?

      Děkuji za případnou odpověď.
      Václav Žáček

      1. Pane Žáčku, v diskusi pod článkem jsem zatím nezaznamenal nic, co by mě přimělo nějaký komentář neschválit, i když jsem si samozřejmě povšiml nesouladu a napětí mezi Vámi a panem Degonem. Oba Vás ale považuji za slušné diskutéry a věřím, že ve svých vyjádřeních nepřekročíte únosnou míru. Pěkné letní dny všem.

      2. ad. admin 19.6.2019 (17:56)
        dovolím si poznámečku – na zdvořilou otázku zdvořilá odpověď :-)

        Pěkné léto i Vám, admine.

      3. Děkuji za Váš názor a přeji pěkný den.
        Václav Žáček

  20. Matko, podala jste výstižnou reakci na ten náš pitomej školskej systém, který se uplatňuje i v naší společnosti, že se vyžaduje přizpůsobit se a recitovat jenom tu předepsanou odpověď jinak „dostane špatnou známku“ nebo dokonce i „poznámku do zápisníku“. Neni tady snaha o vzestup osobnosti „žáka“, ale o upevnění v těch starých poznatcích a praktikách a to i za cenu propadáku.
    Díky za Vaši výstižnou charakteristiku!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Magazín Gnosis - Hledání Světla a Moudrosti, příspěvky čtenářů - provozovatel: Libor Kukliš, 2004 - 2019

Máte-li zájem o publikování svého článku, pište na e-mail info@gnosis.cz.

Odkazy:

Slunovrat Záhady-Zdraví.cz slunecnikvet-anna.blog.cz Bylinkové království PERSONÁLNÍ BIODYNAMIKA AOD - průvodce transformací Rahunta Společnost pro mezioborová studia, z.s. Česká Konference